عمومیمعرفی کسب و کار

چگونه یک سایت طلا فروشی طراحی کنیم؟

رشد چشمگیر وبسایت‌های فروش آنلاین طلا و جواهرات در سالیان اخیر نشان می دهد که فعالان این بازار، دیگر تردیدها و نگرانی‌هایی را که در گذشته در مورد فروش آنلاین طلا وجود داشت، کنار گذاشته‌اند و می‌خواهند از مزایای این روش به خوبی استفاده نمایند. یک وبسایت حرفه‌ای باید خصوصیات زیادی داشته باشد اما طبق تجربیاتی که تاکنون به دست آمده است، دو ویژگی زیر در طراحی سایت طلا فروشی از همه موارد دیگر مهم‌تر و اساسی‌تر هستند:

طراحی گرافیکی جذاب و گیرا

یک تصویر جذاب و حرفه‌ای از طلا و جواهرات می‌تواند در همان نگاه اول، تصمیم مشتری برای خرید محصول را رقم بزند! همانطور که می‌دانید مشتریان صنف طلا و جواهر که خانم‌ها بخش زیادی از آنها را تشکیل می‌دهند معمولاً برای انتخاب محصول مورد نظر خود وقت زیادی را می‌گذارند و از زوایای مختلف به دیدن آن می‌پردازند. بنابراین وجود تصاویر با کیفیت و حرفه‌ای، نقش بسیار مهمی در پسند محصولات توسط آنها دارد. بنابراین یک سایت حرفه‌ای طلا و جواهرات باید دارای گالری تصاویر بسیار جذاب و با کیفیت باشد و بتواند هر محصول را از زوایای مختلف و همچنین در حالت‌های استفاده ی متنوع در انگشتان، گردن، دور دست‌ها و … به خوبی نشان دهد.

امنیت بالا و پایش مداوم آن

به دلیل قیمت بالای طلا و جواهر آلات، امنیت سایت‌های طلا و جواهر باید از درجه بالاتری نسبت به سایر سایت‌های فروشگاهی در صنف‌های دیگر برخوردار باشد. برای رسیدن به این هدف، باید وبسایت شما طبق آخرین پروتکل‌های امنیتی دنیا اداره شود. با توجه به اینکه در فضای وب، پروتکل‌های امنیتی به طور مداوم و تقریباً هر هفته یا هر ماه در حال تغییر هستند بنابراین پایش مداوم امنیت وبسایت بر اساس پروتکل‌های امنیتی جدید، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

مجموعه‌ی وبکده در کنار دپارتمان طراحی وبسایت، دارای دپارتمان‌های تخصصی در حوزه‌های گرافیک و همچنین امنیت وبسایت می‌باشد و تجربه طولانی‌مدتی در حوزه‌ی طراحی سایت برای طلا فروشی دارد. توجه به روانشناسی رنگ، علایق مخاطبین صنف طلا و جواهر که عموماً خانم‌ها هستند و همچنین رابط کاربری ساده و جذاب جهت فراهم کردن حضور طولانی‌مدت کاربران در داخل وبسایت، از مزایای دیگری است که کارشناسان وبکده در طراحی وب سایت‌ طلا و جواهر بر آن تأکید دارند. وبکده می‌تواند همراه خوبی برای شما در طراحی، راه‌اندازی، توسعه ‌و از همه مهمتر پشتیبانی از وبسایت باشد.

ویژگی‌های تخصصی در یک وبسایت طلا و جواهرات

یک وبسایت حرفه‌ای باید ویژگی‌هایی مانند طراحی جذاب، رابط کاربری مناسب، سرعت بالا، امنیت، کدنویسی بی‌نقص و … داشته باشد اما اینها مواردی هستند که تقریباً در همه‌ی وبسایت‌های حرفه‌ای باید رعایت شوند. ولی یک وبسایت حرفه‌ای طلا و جواهر علاوه بر این موارد باید به جزئیات تخصصی دیگری هم توجه داشته باشد که کارشناسان وبکده در این سالها، تجربه‌ی خوبی در اجرای آن پیدا کرده‌‌اند:

عکاسی صنعتی حرفه‌ای از طلا و جواهر آلات

شاید اهمیت وجود کیفیت بالا در تصاویر محصولاتی که در وبسایت طلا و جواهر گذاشته می‌شود، کمتر از اهمیت کل وبسایت نباشد. از طرف دیگر عکاسی از طلا و جواهر آلات به دلیل رنگ براق آنها و مشکلاتی که ممکن است به دلیل انعکاس نور ایجاد شود، مهارت ویژه‌ای می‌طلبد. مجموعه‌ی وبکده با دارا بودن عکاسان حرفه‌ای که برای درج تصاویر در وبسایت آموزش دیده‌اند، تصاویر محصولات شما را به نحوی ثبت می‌کند که جذابیت آنها برای مشتری به حداکثر برسد.

امکان درج محصولات متعدد و وجود دسته‌بندی دقیق

به جرأت می‌توان گفت که صنف فروش طلا و جواهرآلات دارای یکی از متنوع‌ترین محصولات است و این اتفاق به دلیل وجود برندهای متعدد، طرح‌های متنوع، اوزان مختلف و عیارهای متفاوت برای طلا و جواهر می‌باشد. بنابراین وجود یک ساختار دسته‌بندی دقیق که متناسب با نیازها و تغییرات بازار، قابل تغییر باشد از ضروریات طراحی سایت طلا و جواهر است. دسته‌بندی‌هایی مانند تقسیم محصولات به آنتیک، طلا، پلاتین، جواهرات، سکه و شمش بر اساس زنانه، مردانه و کودک از متداول‌ترین دسته‌بندی‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید.

امکان ثبت خودکار قیمت لحظه‌ای محصولات با اتصال به اتحادیه صنف طلا

یکی از دغدغه‌های اصلی طلافروشان تعیین قیمت محصولات آنهاست که هم در فروش طلا به صورت حضوری و اعلام مداوم قیمت به مشتریان و هم در درج قیمت محصولات در وبسایت، زحمت زیادی را برای یک طلافروش ایجاد می‌کند. برای هر محصولی که توسط طلافروشان به فروش می‌رسد فرمولی خاصی وجود دارد که معمولاً از روابط زیر تبعیت می کند:

قیمت محصولات طلا = (نرخ روز طلا+ اجرت ساخت برای هر گرم) * وزن + درصد سود + درصد مالیات – درصد تخفیف اعمال شده

قیمت جواهرات = (نرخ روز طلا + اجرت ساخت) * وزن + قیمت سنگ + درصد سود + در صد مالیات – درصد تخفیف اعمال شده

قیت شمش= (نرخ روز طلا + اجرت ساخت) * وزن – درصد تخفیف

کارشناسان وبکده با طراحی فرمول‌های مورد نیاز، این امکان را به شما می‌دهند تا در هر لحظه در پنل مدیریت سایت با تغییر اعداد مربوط به متغیرهایی مانند نرخ روز طلا، اجرت ساخت، درصد سود و … قیمت محصولات را به سرعت به عدد واقعی خود تبدیل کنید. مزیت بزرگ دیگر این است که در صورت علاقه می‌توانید با اتصال پنل مدیریت سایت به اتحادیه صنف طلا و به‌روزرسانی خودکار قیمت طلا، نرخ محصولات را به صورت خودکار در وبسایت خود به‌روز نمایید تا همواره قیمت لحظه‌ای برای محصولات شما درج شود.

طراحی فاکتور فروش کامل و دقیق

فروش طلا بدون فاکتور، غیرقانونی است. از طرف دیگر وجود فاکتور برای مشتریان از این جهت ضروری است که بعد از خرید از وبسایت، می‌توانند در زمان دلخواه با در دست داشتن فاکتور خرید خود، طلا یا جواهر خود را به شخص دیگری به قیمت روز بفروشند. بنابراین اهمیت صدور فاکتور فروش در وبسایت جواهرآلات خیلی زیاد است. طراحی فاکتور جذاب، دقیق و شفاف که به صورت آنلاین برای مشتریان ارسال شود، می‌تواند در اقبال آنها به وبسایت شما تأثیر زیادی داشته باشد.

علاوه بر موارد بالا می‌توان به موارد جزئی‌تر زیر هم اشاره کرد که به نوبه‌ی خود می‌توانند برای یک سایت طلافروشی مهم باشند:

  • امکان انتخاب عیارهای مختلف طلا برای خرید یا فروش
  • امکان فیلتر محصول بر حسب قیمت، وزن و … توسط مشتری
  • تعریف محصولات به تعداد بالا یا بی‌نهایت

امکان پرداخت آنرایگان مشاوره بگیرید

امروزه افراد زیادی هستند که به طلا و سنگ های قیمتی علاقه دارند و آن را به عنوان یک کالای ارزشمند نگه می‌دارند. مشتریان زیادی در سرتاسر ایران هستند که به دلیل این که هر فروشگاه طرح های منحصر به فرد خودش را دارد اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند. فروش طلا و زیورآلات قیمتی در ایران بسیار گسترش پیدا کرده است بنابراین فروشگاه هایی که در حوزه طلا و جواهر فعالیت می‌کنند باید برای گسترش هر چه بیشتر کسب و کار خودشان اقدام به  بکنند. به دلیل این که روش های سنتی و قدیمی برای ارائه و فروش زیورآلات دیگر کارآمد نیست با راهکارهای جدید فروشندگان جواهرات می‌توانند در فضای گسترده اینترنت نیز فعالیت کنند که این کار با  امکان پذیر است. فروشندگان طلا با طراحی وب سایت طلا فروشی می‌توانند بیشتر از پیش کسب و کار خود را گسترش دهند و به تبع در کنار آن سود و درآمد خود را از فروش زیورآلات افزایش دهند.
مطالعه بیشتر:

اهمیت ایجاد وب سایت برای فروشگاه طلا و جواهر

ایجاد سایت طلا و جواهر در واقع یک حرکت مثبت و بزرگ در راستای افزایش اعتبار خود بین مشتریانتان می‌باشد. اما بسیاری از طلا فروشان هستند که اقدام به طراحی سایت برای کسب و کارشان نمی‌کنند، در واقع کمترین صنفی که به سمت ایجاد سایت برای فروشگاه خود می‌رود صنف طلا فروشان است و دلیل آن این است که برای ارسال طلا و جواهر به دست مشتریان باید امنیت کافی را فراهم کنند. شما با فراهم کردن یک شرایط ایمن می‌توانید گامی بزرگ در جهت بهبود بخشیدن به کسب و کارتان بردارید به عبارت دیگر یکی از  این است که شما با این کار می‌توانید مشتریان بیشتری از طریق فضای اینترنت به دست بیاورید در واقع این امر به منزله تاسیس یک شعبه بزرگ در فضای گسترده و جهانی اینترنت می‌باشد.
از دیگر مسائلی که اهمیت  را بالا می‌برد، امنیت طلا و جواهرات موجود در فروش می‌باشد. به عنوان مثال تصور کنید در فروش حضوری باید هنگام باز یا بسته بودن فروشگاه، امنیت را به طور کامل برقرار کنید. همچنین هنگام شلوغ بودن فروشگاه تمام مدت باید مراقب باشید تا از دزدیده شدن طلاها جلوگیری کنید. اما در فروش آنلاین فقط کافی است مشتری تصاویر طلاها را مشاهده کند و دیگر نیازی به ایجاد ارتباط فیزیکی مشتری با طلاها نیست و خطر دزدی هم بسیار پایین می‌آید علاوه بر آن در فروش حضوری فروشگاه مدت زمان محدودی باز است اما در فروش آنلاین در 24 ساعت شبانه روز فروشگاه اینترنتی شما باز است و به راحتی می‌توانید به مشتریان خود خدمات ارائه دهید.

امکان قرار گرفتن قیمت به روز محصولات

یکی از  برای عرضه‌ی جواهرات بخش قیمت محصولات می‌باشد. به دلیل تغییر لحظه ای قیمت طلا باید قیمت تمامی محصولات دائم در حال آپدیت باشد تا مشتری های شما موقع خرید، قیمت لحظه ای محصولات را مشاهده کنند. امروزه با استفاده از سرویس های آنلاین در اینترنت مانند  , و … می‌توانید قیمت طلا را به صورت لحظه ای در وب سایت خود قرار دهید. نکته حائز اهمیت در پیاده سازی آن ها این است که دریافت این سرویس ها برای کارفرما هزینه خواهد داشت و وظیفه طراحان سایت صرفا پیاده سازی آن در وب سایت و ارتباط با ارائه دهندگان سرویس می‌باشد. در این بخش شما می‌توانید قیمت محصولات را به صورت دستی وارد کنید همچنین با فعال کردن سرویس های دریافت قیمت آنلاین طلا به صورت لحظه ای قیمت ها را قرار دهید.
از دیگر قسمت هایی که از اهمیت بالایی برخوردار است، بخش محاسبه قیمت ها با استفاده از فرمول می‌باشد که این کار را مدیران فروشگاه انجام می‌دهند به این صورت که کارفرما این محاسبه را بر اساس قیمت روز طلا یا جواهر، وزن، اجرت هر کار، سود، قیمت سنگ هایی که در کار استفاده شده و درصد مالیات محاسبه می‌کند.

بخش گالری تصاویر و اهمیت آن در طراحی وب سایت جواهرات

یکی از قسمت هایی که در سایت طلا فروشی از اهمیت بالایی برخوردار است بخش گالری تصاویر می‌باشد. از جمله دلایلی که این بخش را مهم کرده این است که مشتریان شما بتوانند تمام نمونه کارهای شما را مشاهده کنند، حتی در این بخش امکان دسته‌بندی محصولات فروشگاه نیز امکان پذیر است تا مشتریان شما به راحتی وارد دسته مورد نظر خود شده و نمونه کاری که مدنظر وی می‌باشد را انتخاب و در آخر آن را خریداری کنند. نکته ای که در این بخش بهتر است در نظر بگیرید این است که سعی کنید در هنگام قرار دادن تصاویر نمونه کارهای خود، از تمامی زوایای آن محصول عکس بگذارید تا مشتریان  خوبی از سایت طلا فروشی شما به دست آورند و همچنین در آخر این حرکت رضایت هر چه تمام تر مشتریانتان را در پی خواهد داشت. به عنوان دسته بندی می‌توانید طلاهای زنانه، مردانه و بچگانه را از هم جدا کنید حتی حلقه های نامزدی هم امکان جدا شدن از بقیه محصولات را نیز دارد. به عنوان مثال مشتری اگر خانم باشد مستقیم وارد بخش زنانه می‌شود بعد از آن می‌تواند دسته محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. به عنوان مثال اگر گردنبند کالا مدنظر او بود دسته گردنبندها را انتخاب کرده و بعد از انتخاب گردنبند مورد نظر خود، آن را خریداری کند.

نقش سئو در ساخت وب سایت زیورآلات

استفاده از اصول سئو یا بهینه سازی در وب سایت زیورآلات از اهمیت بالایی برخوردار است به دلیل این که فقط طراحی سایت برای کسب و کارتان کافی نیست بلکه در کنار آن باید یک سری اصول و قوانین رعایت شود تا سایت شما در موتورهای جستجوگر مانند گوگل در رتبه های بالا قرار بگیرد و همچنین سایتتان مورد بازدید مشتریان واقع شود، یکی از این موارد حائز اهمیت سئو یا بهینه سازی می‌باشد. به عبارت دیگر یکی از ، رعایت اصول سئو محسوب می‌شود. در واقع اگر در سایت طلا از اصول سئو استفاده نشود احتمال ایجاد اختلال و مشکل در سایت بالا می‌رود. همانطور که گفته شد سئو نقش زیادی در رتبه بندی سایت شما دارد. به عنوان مثال تصور کنید کاربری در گوگل به دنبال یک سایت معتبر برای خرید طلا باشد با یک سرچ ساده، اگر سئو سایت شما قوی باشد، یکی از سایت هایی که گوگل به کاربر پیشنهاد می‌دهد سایت شما خواهد بود. به عبارت دیگر هر چه رتبه سایت شما بالاتر باشد تعداد مشتریانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند. همچنین این فرآیند افزایش اعتبار سایتتان را در گوگل به همراه دارد. از دیگر مسائلی که سئو نقش مهمی در آن دارد این است که اگر یک مشتری به دنبال فروشگاه طلا و جواهر در یک منطقه خاص مانند شمال تهران باشد شما بر روی کلمات کلیدی خود کار کرده باشید، هنگام سرچ مشتری یکی از فروشگاه های پیشنهادی گوگل، فروشگاه شما خواهد بود.
مطالعه بیشتر:

ضرورت فاکتور فروش در راه اندازی وب سایت طلا و جواهر

بعد از آن که مشتری طلا و جواهر مدنظر خود را انتخاب و خریداری کرد سپس باید یک فاکتور فروش برای او صادر شود. فاکتورهای طلا در واقع مالکیت خریدار را نشان می‌دهد و اگر طلا یا جواهری فاکتور خرید نداشته باشد، طلا فروش ها از نظر قانونی نمی‌توانند آن طلا را از فروشنده بخرند. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، فاکتور طلا در هنگام خرید باید برای مشتری به صورت مجازی صادر شود در غیر این صورت مشتری از خرید طلا در سایت شما منصرف خواهد شد. در انتها مشتریان شما می‌توانند فاکتور خرید را به صورت فایل pdf دانلود کنند. اطلاعاتی که در یک فاکتور خرید طلا باید درج شود عبارت اند از: قیمت طلای خریداری شده، مالیات بر ارزش افزوده، اجرت کار، مشخصات فرد خریدار و… است.

دلیل ریسپانسیو بودن وب سایت طلا فروشی چیست؟

از دیگر مسائلی که باعث می‌شود مشتری در سایت بماند و از نارضایتی کاربر جلوگیری کند ریسپانسیو یا واکنشگرایی می‌باشد. عملکرد ریسپانسیو در سایت به این صورت است که سایت طلا فروشی شما در صفحه نمایش های مختلف واکنش درست و اصولی نشان می‌دهد. به عنوان مثال به دلیل این که سایت ها معمولا در صفحه نمایش های بزرگ مانند لپتاپ یا کامپیوتر طراحی می‌شود اگر ریسپانسیو سایت به درستی کار نکند تمامی تصاویر، المان ها، دکمه های موجود در سایت و… در جای درست خودشان قرار نخواهند داشت و یا ممکن است تصاویر بزرگتر از سایزشان نمایش داده شود که این اتفاق نارضایتی مشتریانتان را در پی دارد. همچنین به دلیل این که بیشتر کاربران سایت ها، کاربران موبایلی هستند بنابراین اولویت طراحان سایت مخاطبان موبایلی هستند تا سایتی طراحی کنند که تمامی کاربران علل الخصوص کاربران موبایلی به درستی بتوانند از سایت استفاده کنند. به عنوان مثال تصور کنید کاربری وارد سایت طلا فروشی شما می‌شود و قصد تماشا و انتخاب یک دستبند را داشته باشد اگر ریسپانسیو سایت به درستی انجام نشده باشد مشتری با سایتی که تمامی المان ها و تصاویر آن در جای درست خود قرار ندارد رو به رو می‌شود همچنین ممکن است انقدر تصاویر سایت بزرگتر از صفحه نمایش کاربر باشد، که برای تماشای درست تصاویر مجبور ‌شوند تصاویر را از حالت زوم در بیاورند. وقتی مشتری با چنین صحنه ای موجه ‌شود به سرعت خسته شده و از سایت شما خارج می‌شود که نتیجه این اتفاق از دست دادن مشتریانتان است.

پشتیبانی و مدیریت وب سایت طلا

مهمترین بخش بعد از ایجاد وب سایت طلا، مدیریت و پشتیبانی آن است. بعد از طراحی سایت تازه کار ما یعنی مجموعه راستین وب شروع می‌شود تا با بروزرسانی سایت، ورود اطلاعات جدید و… وب سایت شما را به سمت موفقیت سوق دهیم و به مرور زمان به بالا آمدن رتبه سایت کمک کنیم. به عنوان مثال در سایت طلا و جواهر باید محصولات سایت بروزرسانی شود و محصولات جدید قرار گرفته شود سپس اطلاعات کاملی درباره آن به صورت کاملا سئو شده در سایت قرار گرفته شود. از دیگر مواردی که  انجام می‌دهد می‌توان به تهیه نسخه پشتیبان اشاره کرد به عنوان مثال ممکن است بر حسب اتفاق اطلاعات سایت جواهر از بین برود با داشتن نسخه پشتیبان امکان برگرداندن اطلاعات به صورت کامل وجود دارد. دپارتمان طراحی توسعه وب راستین وب با داشتن دانش و تجربه کافی در امر پشتیبانی می‌تواند وب سایت شما را به بهترین شکل مدیریت کند و در انتهای هر ماه گزارش کاملی از روند سایت به شما بدهد.

کلام پایانی

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم ساخت یک وب سایت با گرافیک و زیبایی بالا موجب می‌شود مشتریان زیادی به سایت شما مراجعه کرده و از شما خرید کنند که این امر علاوه بر افزایش درآمد در کسب و کارتان موجب پیشی گرفتن فعالیت شما در فضای گسترده اینترنت از سایر رقبایتان می‌شود. در واقع هر چه محبوبیت شما از سایر رقبایتان بیشتر باشد مشتریان بیشتری به سمت فروشگاه شما جذب می‌شود.
مطالعه بیشتر
به عبارت دیگر از جمله دلایل داشتن یک فروشگاه اینترنتی این است که افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند به فروشگاه شما به صورت حضوری مراجعه کنند بتوانند در هر نقطه ای از ایران با چند کلیک ساده از محصولات شما خریداری کنند. ما یعنی تیم طراحی توسعه وب راستین وب تمام تلاشمان را کردیم تا در این مقاله به تمامی سوالات شما در خصوص راه اندازی وب سایت طلا و جواهر پاسخ بدهیم. اما در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوال می‌توانید با ما تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره ای رایگان ما بهره‌مند شوید. شرکت راستین وب با در نظر گرفتن سلیقه تمامی مشتریان خود می‌تواند سایتی با کیفیت طراحی و به مشتریان خود تحویل دهد.

مطالعه بیشتر:

  • لاین با روش‌های مختلف
  • تعیین محدوده‌ی قیمت در پرداخت حضوری
  • امکان اخذ درگاه بانکی یا درگاه واسط پرداختی
  • ثبت امتیازدهی مشتریان
  • ایجاد سیستم نظرسنجی و ثبت نظرات

کارشناسان وبکده آمادگی دارند تا تمام ویژگی‌هایی را که در این مقاله به آنها اشاره شد و هر آنچه مورد نیاز شماست را فراهم آورند. مجموعه‌ی وبکده این افتخار را داشته است که در سالیان گذشته با ارتباط خوب و تعامل دوطرفه‌ای که با مدیران وب‌سایت‌‌ها داشته است، اطمینان خاطر آنها را جلب نماید و نتایج رضایت‌بخشی را برای آنها رقم بزند که تاکنون تداوم داشته است. از شما دعوت می‌‌کنیم که در کنار شما هم باشیم.

برای دیدن های تیم وبکده روی لینک کلیک نمایید.

طراحی سایت طلا فروشی و جواهرات با امکانات افزودن محصولات، صادر شدن فاکتور فروش، ثبت سفارش آنلاین و… مشتریان شما را چندین برابر می‌کند. طراحی سایت حرفه ای بررسی تمام مسیر طراحی وب است که به تخصص نیاز دارد, طراحی انواع سایت و ساخت سایت حرفه ای خود را از ما بخواهید.

دکمه بازگشت به بالا