جامعه

۱۰ سوال مهم و کاربردی از بهترین وکیل اراک

با بهترین مشاور حقوقی شهر اراک بیشتر آشنا شوید

سوال مهم و کاربردی از بهترین وکیل اراک

یکی از چالش های این روزهای مردم شهر اراک، پیدا کردن بهترین وکیل اراک است.چرا که افزایش تعداد وکلا در این شهر باعث شده است که انتخاب وکیل متعهد، عالم و با تجربه با چالش همراه شود.یکی دیگر از دغدغه های افراد، سردرگمی هنگام مواجه با مشکلات حقوقی است.از همین رو با سوالات متعددی روبه رو میشوند که جوابی برای آنها پیدا نمیکنند.در این مقاله به سوالات مهم و کاربردی حقوقی پاسخ میدهیم.

1-ما یه زمینی داریم در یکی از منطقه های اراک که هم سند داریم و هم تقسیم نامه و تا الان مشکل نداشتیم. از پارسال یکی از مجاوری ما ادعا کرده که قسمتی از زمین اون تو زمین های ما افتاده و با تراکتور اومده داخل زمین ما و قسمتی را شخم کرده. ما دعوا کیفری طرح کردیم که طرف تبرعه شد. قاضی گفت حقوقی شکایت کنید. الآن باید چه کار کنیم؟

پاسخ: اول باید بررسی کرد که عنوان شکایت کیفری شما چی بوده و چرا رد شده. ممکنه با عناوین مجرمانه دیگه بشه مجدداً اقدام کیفری انجام داد. با این حال اگر تنها راه حقوقی باز باشه هم با توجه به اینکه بند مالکیت دارید به راحتی میشه دعوای خلع ید مطرح کرد. البته پرونده باید کامل مطالعه بشه.

2- اگر رأی دادگاه صادر شده باشه و طرف رضایت بده جرم از بین میره و زندانی آزاد میشه؟

پاسخ: اگر جرم ارتکابی قابل گذشت باشه بعد از گذشت شاکی همه چیز تموم میشه واگر محکوم زندان باشه فوراً آزاد میشه. اما اگر جرم ارتکابی از جمله جرایم غیرقابل گذشت باشه الزاماً زندانی آزاد نمیشه اما گذشت شاکی حتی در این مورد هم تاثیر مثبت در پرونده داره.

3-مدت زمان طلاق توافقی چقدر است؟خیلی از سایت ها گفته اند زیر یک ماه، آیا واقعا همین است؟

پاسخ:  نمی توان زمان دقیقی را برای انجام طلاق توافقی تعیین نمود. اما متاسفانه در بسیاری از سایت ها به صورت غیر واقعی این اتقاق رخ می دهد. در هر صورت طلاق توافقی را نمی توان در فاصله زمانی زیر یک ماه انجام داد. معمولا طلاق توافقی در ظرف زمانی سه ماه این کار انجام می شود.

برای مطرح کردن سوالات حقوقی خود از بهترین وکیل خانواده در اراک به وبسایت موسسه حقوقی دادکوشا مراجعه کنید.

4-شوهر من یه زن دیگه گرفته و من و بچه هام را ول کرده به امان خدا. الان قصد دارم طلاق بگیرم با این وضع به من طلاق میدن؟خرجی هم به من نمیده.

پاسخ: اصولا در عقد نامه ها به صورت شرط ضمن عقد آمده که اگر مرد همسر دیگری بدون رضایت همسر اول اختیار کند زن حق دارد دادخواست طلاق خود را به این دلیل تقدیم دادگاه نماید و محاکم نیز اصولا رای طلاق را در این موارد صادر می کنند. همچنین یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود زن درخواست طلاق نماید این است که شوهر از پرداخت نفقه خودداری کند. شما می توانید علاوه بر دادخواست طلاق دادخواست مطالبه نفقه را تقدیم دادگاه نمایید. ضمنا عدم پرداخت نفقه جرم هم محسوب میشود.

سوالات مهم از بهترین وکیل در اراک

5-شوهرم به من خیانت کرده و رفته یک زن صیغه کرده ، من میتوانم طلاق بگیرم و هم مهریه ازش بگیرم ، من یک بچه ۲ ساله هم دارم ، حضانت بچه ام میخوام.

پاسخ: ازدواج مجدد مرد بدون رضایت همسر از موجبات ایجاد حق برای زن است که به دادگاه مراجعه کنه و تقاضای طلاق کنه. حضانت فرزند تا هفت سالگی با شماست. اگر همسر صیغه‌ای را رها کنه باز هم حق طلاق برای شما باقی است. مهریه هم در هر صورت به شما تعلق می‌گیرد.

6- برای پیش خرید ساختمان تنظیم قرارداد در مشاور املاک کفایت می کنه؟

پاسخ: مطابق قانون قرارداد پیش‌فروش فروش ساختمان باید به صورت رسمی در دفتر اسناد رسمی تنظیم شود و ضمانت اجرای کیفری برای فروشنده داره اگر عادی تنظیم بشه.

7-اگر یک تعمیرکار ماشینی که برای امانت در مغازه اش بوده را برای استفاده خودش بیرون ببره این عملش جرم هست ؟ بنده ماشینم که پژو ۲۰۷ بود تعمیرکار برده بیرون و با ی عابر تصادف کرد و ماشین را هم داغون کرده ، الان برای چی بیمه به من گیر داده برای دیه ؟ این چه قانونیه هم مالم رفته و هم باید دیه یکی دیکه که زده را بدهم.

پاسخ:  اگر واقعاً مشخص بشه که تعمیر کار ماشین را برای مقاصد شخصی خودش از تعمیر گاه بیرون برده مجرم محسوب میشه و شما میتوانید با عنوان خیانت در امانت از ایشون شکایت کنید.

8- آیا دروغ گفتن جرم به حساب میاد؟ لطفا جوابم رو بدید خیلی استرس دارم. به یک نفر دروغی گفتم که بعدها متوجه شد و من رو تهدید به شکایت کرده ایا میتونه کاری کنه؟

پاسخ: دروغ گفتن امری است غیر اخلاقی اما از نظر قانون جز در موارد خاص مثل اینکه شخص در برابر دادگاه دروغ بگوید جرم شناخته نشده است.

9-هزینه شکایت برای چک چقدره؟ من یه چک ۲۰۰ میلیون تومنی دارم که برگشت خورده و میخوام اقدام کنم.

پاسخ: برای مطالبه وجه چک شما دو راه دارید. یکی این که از صادر کننده به صورت کیفری شکایت کنید. و دیگر این که در دادگاه حقوقی موضوع خودتون را دنبال کنید. اصولا شکایت کیفری شرایط خاصی داره که معمولا نتیجه بخش نیست. اما از طریق حقوقی مخصوصا با توجه به قانون جدید صدور چک شما می تونید تقاضای اجراییه کنید و مستقیما طلب خود را از صادر کننده بگیرید و هزینه خیلی کمی هم داره در حد ۱۰۰ هزار تومان.

10-یه دوستی از من درخواست کرده بیام دفتر خونه شهادت بدم که پدرش فوت کرده تا بتونه گواهی انحصار وراثت بگیره! چرا شهادت باید داد مگه دادگاه رسیدگی نمیکنه؟

پاسخ: بله درسته یکی از مدارکی که برای درخواست انحصار وراثت لازم هست گواهی محضری شهوده که باید پیوست دادخواست باشه. این دادخواست در شورای حل اختلاف مطرح می‌شه و در صلاحیت دادگاه نیست.

جمعی از وکلای مجرب پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادکوشا با تخصص و تجربه در زمینه پرونده های مرتبط با خانواده (طلاق، طلاق توافقی، مهریه)، دعاوی ملکی گرد هم آمده اند و آماده ارائه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در دعاوی خانوادگی و دعاوی ملکی هستند.

آدرس: اراک- بلوارجهانپناه-مجتمع آسا-طبقه 11

تلفن جهت رزرو وقت مشاوره: 09022508697

دکمه بازگشت به بالا