سلامت و تندرستی

خودروهای لاکچری چگونه می‌توانند قاتل کودکان شوند؟

خودروهای لاکچری چگونه می‌توانند قاتل کودکان شوند؟

“وقتی سوار ماشین شدیم ، طبق معمول از پشت بام خارج شد. ما در بزرگراه بودیم که یاهو در ترافیک بود و شوهرم پای خود را روی ترمز قرار داد. پسرم با سینه به لبه خورشید زد. دکتر گفت که استخوان جناغ او شکسته و ریه هایش پاره شده است و آنها نمی توانند کاری در این زمینه انجام دهند. “پسر نازنینم گم شده است.”

سه سال از آن روز تلخ می گذرد. هنوز هم وقتی به یاد می آورد ، گریه را متوقف نمی کند: “او همیشه دوست داشت از زیر آفتاب بیرون بیاید ، و هر بار که می دید اتومبیلی با نوزادی از سقف آن بیرون می آید ، گریه می کرد و می گفت:” چرا ما به این دلیل ماشین خود را عوض کردیم و عینک آفتابی خریدیم ، اما کاش این کار را نمی کردیم. “کاش ما ، والدین ، ​​از تمام خواسته های فرزندان خود صرف نظر نمی کردیم.”

گرایش کودکان به بیرون آمدن از پنجره یا سقف اتومبیل در حال حرکت متفاوت و در تابستان افزایش می یابد. رفتاری که کودکان با دیدن آن تمایل به دیدن آن دارند. به گفته سرهنگ ولی خسروی ، یک متخصص ترافیک ، طبق مطالعه ای که به طور خاص در مورد رفتار ترافیکی کودکان در محیط های ترافیکی انجام شده است ، پاسخ به فشار همسالان و دوستان تأثیر مهمی در تمایل کودکان به رفتارهای خوب یا بد ترافیکی دارد. رفتار کودکان در محیط های ترافیکی تحت تأثیر دوستان و دیگران است. این برای کودکان بسیار مهم است و آنها وقتی می بینند همسالان خود از عینک آفتابی ماشین بیرون می آیند همین کار را می کنند.

با این حال روشن است که انسان بهترین روشهای زندگی و کار را می خواهد و البته ایرانی ها به دنبال بهترین روشهای زندگی هستند. اما سانروف چه فایده ای دارد و چرا مردم می خواهند ماشین شاسی بلند یا سانروف داشته باشند؟

به گفته برخی از غرفه داران اتومبیل ، مشتریان و متقاضیان توجه ویژه ای به گزینه خورشیدی دارند ، یکی از مهمترین دلایل زیبایی خودرو ، استفاده از هوای تازه در خودرو و تمایل فرزندان خانواده به صعود از آن است.

سانروف در واقع یک صفحه شیشه ای ، فلزی یا پارچه ای است که بر روی سقف اتومبیل قرار گرفته و به نور و هوا اجازه ورود به کابین را می دهد. با تابش نور خورشید میزان نور و هوای وارد شده به کابین قابل تغییر است. سانروف را می توان بصورت دستی ، اتوماتیک یا الکترونیکی تنظیم ، باز و بسته کرد.

سرهنگ دوم معتقد است. ولی خسروی ، مدرس دانشگاه: “سانروف یکی از گزینه های جذاب و ویژگی استاندارد خودروهای وارداتی است و چند سالی است که بر روی خودروهای تولید داخل نصب شده است. برای جذب نور و جریان هوا به داخل کابین خودرو نصب شده و قابل نگهداری است. توسط راننده یا سرنشینان اتومبیل بسته یا باز شود ، زیرا نور و هوا به آن نیاز دارند. به دلخواه تنظیم کنید. “البته سانروفها همچنین از قابلیت های دیگری مانند فضای بیرونی بیشتر ، مسیر فرار اضطراری ، لذت بردن از نور خورشید در طول روز یا زیبایی آسمان شب و دریافت سیگنال های ماهواره ای. “

اما خورشید تا چه حد با فرهنگ ترافیک کشور ما سازگار است؟ خسروی در این باره به امروزنگار می گوید: “درست نیست که بگوییم استفاده از اتومبیل های دارای عینک آفتابی با فرهنگ رانندگی در کشور ما سازگار نیست. آفتاب یکی از ویژگی های خودرو است و انتظار می رود به درستی استفاده شود ، و باید اذعان کرد که استفاده نادرست از این قطعه می تواند ایمنی راننده و سرنشینان را به خطر بیندازد کودکان هنگام حرکت اتومبیل در معرض آفتاب قرار می گیرند ، اما این می تواند زندگی آنها را در معرض خطر قرار دهد. ترمز ناگهانی و عقب یا عقب برخوردهای پایان ، که در آن یک طرف در اثر تصادف اتومبیل با کودک در معرض آفتاب قرار دارد ، می تواند کودک را از ماشین به بیرون پرتاب کند ، و اگر پوشیده نشود ، قطعاً می تواند پوشیده شود. گردن ، سینه ، ستون فقرات کودک ، سر یا صورت آسیب دیده است. همچنین اگر یک ماشین به عقب برود ، زندگی یا ناتوانی در زندگی را از دست می دهد در صورت استفاده از شیشه. وی افزود: از طرف دیگر ، اتومبیل در حال حركت می تواند مشكلات تنفسی را برای كودكانی كه از نور آفتاب بیرون می آیند ایجاد كند زیرا مانع از دریافت اکسیژن كافی در آنها می شود.

به نظر می رسد هیچ آماری در مورد قربانیان استفاده نامناسب از ضد آفتاب اتومبیل وجود ندارد. سرهنگ خسروی نیز این موضوع را تأیید می کند: “از آنجا که اطلاعات مربوط به آسیب ناشی از این موضوع در هیچ کجا به عنوان علت آسیب ثبت نشده و تمرکز بر روی علل تصادفات است ، بنابراین آماری در این مورد وجود ندارد.” از بین بردن تمام یا بخشی از بدن کودک از آفتاب سوختگی رفتار خطرناکی است. “

اما رفتار مناسب خانواده و والدین در این زمینه چگونه باید باشد؟ این مدرس دانشگاه در پاسخ به این سوال گفت: “مطمئناً رفتار والدین به عنوان مربی نقش مهمی دارد.” افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان از دو طریق با فرهنگ ترافیک آشنا می شوند. یکی با خواندن و کسب اطلاعات یا شناسایی هنجارهای قانونی قانونی و آموزشی لازم در مهد کودک ها و مدارس و دیگری با احترام به رفتارها و دیدگاه های اعضای خانواده و بستگان. هرچه رفتارهای ترافیکی خانواده کودک با هنجارهای قانونی (مقررات راهنمایی و رانندگی) مطابقت داشته باشد ، رفتار فرزندان نیز قانونی تر خواهد بود. بنابراین ، خانواده به عنوان اولین نهاد آموزش کودکان ، در انتقال عناصر فرهنگی و انطباق الگوهای رفتاری با موازین قانونی بسیار مهم است. Sanurov نیز از این قاعده مستثنی نیست. “از آنجا که خود خانواده ها از عواقب آن آگاهی ندارند ، در تشویق کودکان به سو abuse استفاده از آفتاب نقش دارند.”

وی درباره چگونگی مداخله افراد در این زمینه توضیح می دهد: “مشارکت مردم همیشه در تشخیص رفتارهای غیرمعمول ترافیکی نقش مهمی داشته و تأثیر آن در طرح بازرسان راهنمایی و رانندگی برای همه قابل مشاهده و آشکار است. همانطور که نقض راننده یا سرنشینان وسیله نقلیه برای حذف هر یک از اعضای بدن خود را از وسیله نقلیه در حال حرکت (به جز آنچه در مقررات راننده ارائه شده است) ، افسران پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از حوادث غیر قابل جبران در این مورد دیدن می تواند مجرمان را جریمه کند. همچنین اقدامات پیشگیرانه نحوه درست ضمن رعایت توصیه های پلیس و رعایت این رفتار خطرناک که می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند ، از عینک آفتابی استفاده کنید و همچنین به موتورسواران و وسایل نقلیه اطراف وسایل نقلیه خورشیدی و کودکان حامل کودکان توصیه کنید که مقررات بیشتری را رعایت کنند. »

با این وجود به نظر می رسد در این زمینه خلا قانونی وجود دارد زیرا کودک تاکنون به دلیل بیرون آمدن از خورشید جریمه نشده است.

گفته می شود ، در اوایل دهه 1920 ، بعضی از اتومبیل ها در پشت فقط سقف آهنی داشتند و دارندگان این ماشین ها معمولاً افراد ثروتمندی بودند که می خواستند مغرور شوند و می خواستند راننده شخصی خود را به رخ بکشند. به همین دلیل ، رانندگان این اتومبیل ها لباس فرم خاص و ظریفی به تن می کردند که پذیرای افراد ثروتمند بود. سقف های فلزی ، که برخی از آنها متحرک بودند ، در دهه 1920 طراحی شدند و 10 سال بعد گروهی از اتومبیل ها در انگلستان از شیشه های خورشیدی فلزی متحرک با قطعات شیشه ای رونمایی کردند تا اینکه در سال 1934 از اولین سقف شیشه ای استفاده شد.

همچنین می توانید دیدگاه ها و تجربیات خود درباره “عادت های بد” را با امروزنگار در میان بگذارید تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا