سلامت و تندرستی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر. اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش آسیب اعتیاد ماده 16 (اخوان) واقع در شهرستان ملارد در غرب استان تهران گفت: معتادان ساماندهی شده یکی از اولویت های اول در حوزه درمان هستند. ضد کالا جمهوری نیز بر آن تأکید ویژه ای دارد و قصد دارد در این امر به یک سازمان کاملاً سازمان یافته تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل درمانی دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دوره ها توسط کانون اخوان اداره می شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: افراد حاضر در این مراکز پس از سم زدایی و مراحل اولیه و اقدامات روانی، مهارت های آموخته شده از این مجموعه مهارت ها، محصولات سفارش شده خارج از مرکز و حتی بخشی از عواید را کسب می کنند. این افراد بازگردانده خواهند شد.

مؤمنی گفت: یعنی اگر معتاد معالجه شود و مهارت نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نیست; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهمترین چیز آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند، چرا که دولت به تنهایی در جایگاه ساماندهی این موضوع نیست و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار است لذا از همه ذی نفعان تقاضا داریم و دست اندرکاران کارهای خیر در این موضوع دخیل باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل در پایان گفت: یکی از مهمترین وظایف رسیدگی به معتادان پس از درمان است که خانواده های زیادی را درگیر خود می کند و از همه می خواهیم برای بازگرداندن معتادان به جامعه تلاش کنند و در این راستا قوه قضائیه مجلس، ستاد «مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و بهزیستی تلاش می کند معتادان را به جامعه بازگرداند.

دکمه بازگشت به بالا