سلامت و تندرستی

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

امروزنگار/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و تعالی در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان بهاردسکن اظهار داشت: با اجرای این برنامه تلاش می شود خدمات در مناطق کم درآمد با توجه به منابع موجود توسعه یابد. .

وی گفت: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این راستا همکاری و مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیئت دولت در مناطق محروم و محروم را نشان از دغدغه دولت برای حل مشکلات در نقاط مختلف کشور دانست و تصریح کرد: به زانو درآوردن وطن، کشور خودمان بود. تحت تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه متعدد قرار گرفته و امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم ها و فشارهای بیشتر سعی در منصرف کردن مردم از انقلاب اسلامی دارند.

وی گفت: جنگ اقتصادی می تواند بسیار دشوارتر از جنگ تحمیلی باشد و مواد غذایی و پزشکی تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اولیه خود که افزایش رفاه مردم است صورت گرفت. ما از ابتدای دولت سعی کرده ایم به دور از وعده دادن به مردم به اهداف خود برسیم و تاکنون در این راستا گام برداشته ایم.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم روزانه 50 هزار مورد بیماری عروق بیماری کرونا قلب، 18 هزار بیمارستان، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند و بیش از 700 هموطن جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون ۱۴۷ میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است و در این برنامه اگر از ظرفیت کادر بهداشتی و درمانی استفاده می شد، این تزریق انجام شد. . تعداد واکسن‌ها دو سال طول می‌کشد در حال حاضر کشور ما یکی از 10 کشور جهان در اجرای برنامه‌های واکسیناسیون است.

وی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای جوان یکی از توانمندی های مهم شهرستان بردسکن است، تصریح کرد: باید از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده شود و از تله مدیسین برای گسترش خدمات استفاده شود.

عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید دارد. در حال حاضر 220 پروژه با پیشرفت بیش از 70 درصد در کشور در حال اجراست، بنابراین امکان ساخت بیمارستان جدید در بردکان وجود ندارد اما با توجه به نیاز شهرستان می توان از منابع غیردولتی برای انجام این کار استفاده کرد. این برای اعمال پروژه

معاون درمان دانشگاه مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان بهاردسکن اولین شهرستان از نظر تعداد متخصص توزیع شده در سال جاری است، گفت: امسال متخصصان بیشتری به شهرهای دورتر اعزام شدند. شهر مشهد برای جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر و گسترش دسترسی و خدمات.

شاپور بدیعی با اشاره به تخصیص سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی چهار تخت را تایید کرده است که پس از تکمیل اعتبار، دو تخت ویژه دیگر نیز به آنها اختصاص می یابد.

بهاردسکن مجهز به امکانات و تجهیزات لازم در زمینه بهداشت و درمان می باشد

فرماندار بردسکن در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان طی سخنانی در جلسه شورای اداری خاطرنشان کرد: تمامی مطالبات در شهرستان طبقه بندی و به صورت مکتوب تحویل داده می شود. برای نماینده تام الاختیار رئیس جمهور متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان با قدمتی 40 ساله و فاقد امکانات و تجهیزات لازم در زمینه بهداشت و درمان است.

علی دهقان زاده گفت: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردکان اخذ شده و ساخت این بیمارستان الزامی است بنابراین می طلبد این پروژه جزو پروژه های کد ملی باشد.

وی وضعیت فضای فیزیکی بیمارستان و تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی متخصص را از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: وضعیت مناسبی ندارند و هر از چند گاهی شاهد حوادث دلخراشی در سطح شهر هستیم. . .

فرماندار بهاردسکن گفت: پروژه باند دوم جاده بهاردسکن به خلیل آباد و بهاردکان به اناباد و کنارگذر بهاردسکن که نزدیک به 20 سال از بهره برداری آن می گذرد، به دلیل کمبود اعتبار و با وجود تمامی اقدامات پیگیری، راکد مانده است. ، نتایج هنوز دریافت نشده است.

دهقان زاده گفت: عدم عرض جاده بهاردسکن به سبزوار و بهاردسکن به انابد و دارونه که یکی از محورهای ترانزیتی شهرستان بهاردسکن است فاقد شانه بوده و تعریض و آسفالت محورها الزامی نیست. گناه ایمنی نیاز به تخصیص بودجه دارد.

وی گفت: حدود 50 هزار شهروند در شهرستان بهاردسکن بیمه هستند و با وجود اینکه مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی گرفته شده است اما کار خاصی برای این پروژه انجام نشده است، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی از اصلی ترین موارد است. الزامات. منطقه

وی تصمیم گرفت به دلیل تقصیر معروف درونه و طلب تسهیلات بلاخره و بدون پرداخت در مسکن و کشاورزی، عملیات بستن چاه موتور کشاورزی، ساخت اورژانس هوایی، احداث شهرک صنعتی در قطعه انابد و احداث انبار نجات در روستای دارونه را تعطیل کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا