عمومیمعرفی کسب و کار

تابلو تبلیغاتی (انواع جنس تابلو) + نمونه + قیمت 1402

انواع تابلو تبلیغاتی + قیمت سال 1402

تابلوهای تبلیغاتی یکی از رایج ترین وتاثیرگذارترین روش های تبلیغاتی در جامعه مدرن هستند. امروزه تمام کسب و کارها برای معرفی خود ازانواع تابلوتبلیغاتی استفاده می کنند، این تابلوها به خوبی معرف شغل وبرند شماست و شما می توانید به بهترین نحو خدمات خود را به مشتریان بشناسانید. برای خرید تابلوهای تبلیغاتی باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید.

یکی از مهم ترین نکات کیفیت و مقاومت بالا در این تابلوها می باشد.همچنین باید به طرح و رنگ تابلو توجه داشته باشید که با برند کاری و خدمات شما هماهنگ باشد. تابلوها عنوانی هستند برای  معرفی یک مکان تجاری، دولتی، فرهنگی و … که در طرح های مختلف به این منظور تهیه می شوند. هدف اصلی در طراحی این گونه تابلوها تبلیغات است. تبلیغات و معرفی اهمیت زیادی در تجارت دارد. تنوع تابلوهای تبلیغاتی بسیارزیاد است به گونه ای که بعضی از تابلوها مانند لایت باکس گردان؛ به صورت اختصاصی برای یک کسب وکار و برند استفاده میشوند . هر کدام از تابلوها برای یک شغل مناسب هستند و نمیتوان برای همه ی مشاغل یک نسخه پیچید.

چرا جنس تابلو تبلیغاتی مهمه ؟

موضوعی که برای سفارش دهنده تابلو بسیار اهمیت دارد جنس تابلو است. این موضوع در ظاهر تابلو تاثیر زیادی دارد به همین دلیل هر فردی سعی می کند با توجه به بودجه و کسب وکار خود یک تابلوی مناسب را سفارش دهد تا به بهترین شکل ممکن خواسته خود را بیان کند. به طور کلی اهمیت انتخاب جنس مناسب برای تابلو و چاپ لایت باکس در موارد زیر خلاصه میشود.

  • استفاده از متریال با کیفیت سبب طول عمر بالای تابلو میشود.
  • به کار گیری جنس مناسب، سبب مقاومت تابلو در برابر ضربه دیدن و سوراخ شدن میشود.
  • به کار بردن مواد درجه یک، از آسیب دیدن تابلو در برابر عوامل محیطی مثل : آفتاب سوزان، بارش های شدید و طوفان جلوگیری میکند.
  • همچنین لازم است بدانید که تمامی تابلوهای ساخته شده توسط تیم رنگین رسانه دارای گارانتی فوق العاده 36 ماهه میباشند.

مزایا استفاده از تابلو های تبلیغاتی

  • قرارگیری در معرض دید مخاطب
  • افزایش خرید
  • برقراری رقابت سالم
  • نصب تابلوهای مدرن
  • تبلیغات 24 ساعته
  • هزینه های مقرون به صرفه

موارد مهم در انتخاب تابلو تبلیغاتی

1- انتخاب بهترین رنگ ها و استفاده از رنگ های مکمل یا متضاد

2- استفاده از تابلو حروف برجسته برای نشان دادن نام فروشگاه

3- استفاده از افکت ها و نورپردازی های ویژه

4- سفارش صحیح اندازه ها و ابعاد مناسب برای تابلو

5- به کارگیری بهترین مواد و تجهیزات با کیفیت

6- انتخاب شعار و پیام های تبلیغاتی تاثیرگذار

7- درج شماره تلفن و لوگوی فروشگاه در تابلو

8- انتخاب فونت و اندازه مناسب

انواع تابلو تبلیغاتی (از نظر کاربری)

از تابلو تبلیغاتی در موارد مختلفی می توان استفاده کرد. انواع تابلو های تبلیغاتی در سردر مغازه ها و فروشگاه ها و در بسیاری موقعیت های دیگر دیده می شوند. این نوع تابلو ها معمولا برای جلب نظر افراد و جذب مشتری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

  • تابلو مغازه
  • تابلو فروشگاهی
  • تابلو شرکتی
  • تابلو فضای داخلی
  • تبلیغ روی خودرو
  • تابلو پشت بام
  • تابلو آویز
  • تابلو راهنمای اتاق
  • تابلو راهنمای طبقات
  • تابلو داروخانه
  • تابلو نما
  • تابلو رستوران
  • تابلو فست فود
  • تابلو املاک
  • تابلو بوتیک
  • تابلو خروج اضطراری
  • تابلو کلینیک
  • تابلو کافه
  • تابلو سالن زیبایی
  • تابلو آموزشگاه زبان
  • تابلو مدرسه
  • تابلو مشاور املاک
  • تابلو کارواش
  • تابلو لوازم یدکی
  • تابلو دانشگاه
  • تابلو شرکت
  • تابلو سازمان
  • تابلو بیمارستان
  • تابلو وکیل دادگستری
  • تابلو سوپرمارکت
  • تابلو باشگاه ورزشی
  • تابلو پزشکان
  • تابلو ساختمان پزشکان
  • تابلو پزشکی
  • تابلو دکتر
  • تابلو مطب
  • تابلو دفتر وکالت
  • تابلو پوشاک و مزون
  • تابلو باشگاه بدنسازی
  • تابلو دندانپزشکی

نکات و اصول ساخت و استاندارد های تابلو های تبلیغاتی :

حفظ اصول و استانداردهای ضروری سبب می شود که تابلو تبلیغاتی شما نسبت به دیگر تابلوها متمایزتر شود که این نکات عبارتند از :

1) نوع کسب و کار

هر کسب و کار با استفاده از تابلوی خاصی بیشتر می تواند جلب توجه کند برای مثال برای تابلو مغازه پوشاک، تابلو چلنیوم بهتر است و برای تابلو رستوران و یا تابلو سالن غذاخوری استفاده از تابلو کامپوزیت یا تابلو ترموود می تواند نتیجه بهتری ایفا کند.

2) سبک طراحی

با توجه به نوع سبک خودتان که سنتی است یا مدرن، می توانید تابلوی تبلیغاتی را نیز به همان سبک سفارش دهید.انواع تابلو تبلیغاتی

3) استفاده از رنگ های ترکیبی و زیبا

رنگ تاثیر بسزایی در روان انسانها دارد و با روح آنها عجین شده است . برای مثال اگر شما فروشنده محصولاتی هستید که بانوان از آن استفاده می کنند استفاده از رنگ های شاد نظیر صورتی در ساخت تابلو، نتیجه بهتری دارد.

4) استفاده از اجناس و متریال های درجه یک و با کیفیت

در ساخت یک تابلو از متریال هایی با کیفیت و با قیمت مناسب استفاده شود به همان اندازه ماندگاری، زیبایی و درخشندگی تابلو تبلیغاتی شما افزایش خواهد داشت.

5 ) تابلوساز حرفه ای

تابلوساز می تواند یک تابلو را به صورت حرفه ای بسازد و رضایت مشتریان را جلب کند که از اجناس باکیفیت در ساخت تابلو تبلیغاتی بهره ببرد.

6) استفاده از تصاویر و گرافیک در تابلوهای تبلیغاتی

درج یک تصویر زیبا از کالا که بتواند تمثیلی از نوع فروش شما و کالاهای موجود در داخل مغازه باشد و استفاده از گرافیک و انیمیشن همچون تابلو ال ای دی، تابلو پیکسلی و تابلو نئون شیشه ای می تواند جذابیت کار را دو چندان کند.

7)اندازه استاندارد تابلو مغازه

اندازه استاندارد تابلو مغازه، در نظر گرفتن متراژ و ابعاد تابلو مغازه جزو اصلی ترین فاکتورها در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به شمار می رود. عدم تناسب ابعاد تابلو با متراژ مغازه می تواند نتیجه کار به طور کلی منفی کند و تابلوی تبلیغاتی نتواند باعث جذب مشتری شود.

انواع تابلو تبلیغاتی، یکی از موثر ترین روش ها برای معرفی برند و یا خدمات کسب و کار بدون شک استفاده از تابلوهای تبلیغاتی می باشد. در این مطلب از سایت رد گرافیک به معرفی ابعاد استاندارد تابلو مغازه می پردازیم. امروزه در صنعت تابلوسازی از بهترین و جدید ترین روش ها و تکنولوژی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود.

نحوه ساخت تابلوهای تبلیغاتی

با توجه به نوع تابلو و متریال مصرفی، هر تابلو تبلیغاتی مراحل ساخت مختص به خود را دارد اما ساختار تابلو حروف برجسته تقریباً یکسان است و مراحل زیر را طی می کند :

  • اندازه برداری طول و عرض تابلو و ارتفاع آن از زمین
  • طراحی تابلو و حروف برجسته با استفاده از نرم افزارهای طراحی
  • برش حروف با استفاده از دستگاه سی ان سی بر روی پلکسی
  • انجام نورپردازی حروف که با نصب لامپ های اس ام دی به شکل ردیفی و یا بلوکی بر روی ورق پی وی سی انجام می پذیرد.
  • مونتاژ لبه و رویه ی حروف برجسته
  • جای دادن لامپ ها در پشت حروف
  • نصب حروف برجسته بر روی زیرساز
  • انتقال کار به محل و نصب آن
  • برطرف سازی عیوب و اشکالات احتمالی
  • خدمات پس از فروش و گارانتی

مراحل نصب انواع تابلو تبلیغاتی

روش نصب انواع تابلو با توجه به متریال و کاربرد تابلو متفاوت بوده ما در ویدیو زیر مراحل نصب تابلو تبلیغاتی مغازه را به شما نمایش داده ایم .

مقررات و آئین نامه های نصب تابلو

نصب تابلو های تبلیغاتی نیازمند رعایت قوانین و آئین نامه های خاصی است که جهت اطلاع از این قوانین می بایست به ارگانهای مربوطه در رابطه با اخذ هر گونه مجوز مراجعه نمود.

نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با نصب تابلوهای تبلیغاتی ، الزامی بودن مجوز نصب تابلو است که مشتریان و سفارش دهندگان تابلو مغازه می بایست قبل از نصب، مجوز آن را دریافت نمایند تا به هنگام نصب دچار مشکلاتی مانند جلوگیری از اجرای نصب توسط ارگانهای مربوطه نشوند.

مراحل اخذ مجوز نصب تابلو تبلیغاتی

 مدارک لازم جهت اخذ مجوز:

    کپی شناسنامه ،کپی جواز کسب و فعالیت ، کپی اجاره نامه یا سند مالکیت فیش عوارض نوسازی واحد صنفی  ، فیش پرداخت هزینه صدور مجوز تابلو تکمیل فرم درخواست برای پروانه تابلو، رضایت نامه مکتوب از واحدهای هم جوار یا مجتمعهای ساختمانی

  مراحل انجام کار برای دریافت مجوز:

1- مراجعه به سازمان زیباسازی و تکمیل مدارک لازم

2- تعیین وقت برای بازدید از محل

3- تهیه عکس و مستندات از محل توسط کارشناس سازمان زیبا سازی

4- جانمایی و اصلاح محل نصب تابلو در صورت نیاز و تایید آن توسط کارشناسان سازمان

5- پرداخت فیش عوارض تابلو

6- در نهایت دریافت مجوز تابلو

مقررات نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی

مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان ها به سه دسته کلی تابلوهای نور دار، بدون نور و تابلو اعلانات تقسیم می شود.

قوانین و مقررات نصب تابلو تبلیغاتی بدون نور

این نوع تابلوها نباید به روی تیرهای چراغ برق ، مخابراتی و روشنایی عمومی و تجهیزات راهنمایی و رانندگی نصب شوند و می توان این نوع تابلوها را روی دیوارهای یک پارچه (به استثنای دیوارهای پارکهای عمومی) نصب کرد.

تابلوی تبلیغاتی بدون نور را می توان بر روی ساختمان تجاری نصب کرد به شرط این که دیوار این ساختمان ها فاقد پنجره بوده و یا دارای پنجره های کوچک باشد. تابلونباید از دیوار بزرگتر باشد و از لبه دیوار باید به اندازه 25 سانتی متر فاصله داشته باشد.

نصب این تابلوها به روی سطح شیب دار و تراس ها ممنوع است. فاصله این تابلوها از زمین باید بیشتر از نیم متر باشد.

همچنین فاصله تابلو از یک ساختمان تجاری نباید کمتر از نصف ارتفاع تابلو باشد.

دکمه بازگشت به بالا