عمومیمعرفی کسب و کار

تاثیر سئو سایت بر افزایش فروش و جذب مشتری در فضای مجازی

اگر شما هم به کسب و کار های اینترنتی علاقه مند هستید این مقاله مناسب شماست. به عنوان فردی که در این حیطه تخصص لازم رو دارم در این مقاله قصد دارم راجع به افزایش در آمد از کسب و کار یا خدماتتون از طریق گوگل صحبت کنم. سئو به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. یعنی سایت شما هم از لحاظ هویت بصری هم از لحاظ سرعت و تنظیمات داخلی مورد علاقه گوگل باشد.

حتما در ملاقات های روزانتون افرادی رو دیدید که گفتن اره ما یک سایتی رو هم هزینه کردیم طراحی کردیم اما تا الان حتی یه ورودی و خرید هم از سایت نداشتیم. باید بهتون بگم که طراحی سایت تنها یک بخش کوچکی از کار هایی است که باید برای داشتن یک سایت با ترافیک بالا و پر درآمد داشته باشید. یعنی در این بخش شما فقط ویترین فروشگاه خودتون رو می چینین. بعد از اون باید یکی یکی کسب وکارتون رو به مشتری هاتون معرفی کنین.

پس باید بدونیم که سئو دقیقا برای سایت ما چه می کند؟

هر چیزی اصول و قوانین خاص خودش داره و گوگل هم از این قضیه مستثنی نیست. اما این رو بدونین که با رعایت قوانین گوگل می تونید. جز لینک های برتر باشید. سئو سایت در واقع معرفی کسب و کار شما به موتورهای جستجوگر مثل گوگل است. مثلا شما به عنوان یک کاربر سرچ می کنید ” سئو در اصفهان ” سایت هایی بعد از سرچ اولیه باز می کنید در بهترین حالت 5 لینک اول از صفحه یک گوگل هست. حالا باید به این توجه کنین که چه اتفاقی افتاده که این 5 تا لینک اومدن اول؟ چرا سایت شما داخل صفحه اول گوگل با کلمه کلیدی مناسب کسب و کار خودتون جز این 5 تا لینک نباشه؟

سایتتتون در واقع فروشگاه شماست. شما دوست دارین برای جذب مشتری بیشتر با رعایت یک سری استاندارد. ویترینتونو طوری بچینید. که مشتری همه محصولاتتون رو به بهترین شکل ببینه. و هرجایی نیاز به راهنمایی بیشتر داشت پاسخش داده بشه. برای همینه که باید سئو سایت انجام بدیم. پس تا اینجا فهمیدیم که طراحی سایت ویترین مغازه ی ماست. و سئو با معرفی سایت و محصولات و خدمات ما و همچنین نمایش مزیت های رقابتی برند ما از طریق گوگل شبیه یک مشاور فروش برای ما عمل می کند.

حالا سوالی که پیش میاد اینه که قوانین گوگل چیه؟ و ما چطوری خودمون رو به لینک 1 می رسونیم؟

خب اگه بخوایم از قوانین و الگوریتم های گوگل حرف بزنیم. باید بهتون بگم که اول از همه باید طراحیتون سئو فرندلی باشه. یعنی بر اساس استاندارد های گوگل باشه. که بازم این به این معنیه که هم از لحاظ بصری زیبا و کاربرپسند باشه هم از لحاظ راحتی کاربر همه چیز دردسترسش باشه. مثلا وقتی کاربر وارد سایتتون شد دو ساعت منتظر بالا اومدن صفحه اصلی شما نباشه. اگر خودتون رو به جای مشتری یا کاربر قرار بدید بعد از چند ثانیه که از باز شدن صفحه گذشت و هیچ مطلبی داخل صفحه مشاهده نشد اون صفحه رو میبندید. و سراغ یک صفحه جدید میرید. حالا گوگل میاد چیکار می کنه؟ بررسی میکنه افرادی که وارد سایتتون شدن ایا داخل سایت موندن؟ ایا سراغ هیچ کدوم از محصولات یا خدماتتون برای خوندن توضیحات رفتن؟ یا هیچ چیز مطلوبی داخل سایتتون برای مشتری بود که دوس داشته باشه و بخاطر اون داخل صفحه شما بمونه؟

استاندارد های گوگل همه به راحتی کاربر توجه می کنند مثل سرعت سایت,یا مثلا مناسب بودن سایت برای تمامی کاربران موبایل دسکتاپ یا کوچک نبودن دکمه های سایت برای کاربران موبایل و … ما میایم با رعایت این نکته های مد نظر گوگل سایتمون رو به یک سایت معتبر و مورد توجه گوگل تبدیل می کنیم. حالا هرچقدر بتونیم بیشتر این موارد رو رعایت کنیم پس گوگل جایگاه بهتری هم برامون در نظر میگیره.

حالا یه عده هستن میگن نه بابا ما کلی هزینه سئو ام کردیم اما هیچی فروش نداریم پس سئو سایت به چه دردی میخوره؟

اینجاست که باید بهتون بگم سئو در اصفهان و سراسر کشور باید توسط افراد متخصص انجام بشه. و روی کلمات کلیدی خاصی که واقعا مخاطباتون اون رو سرچ میکنن کار کنین. مثلا اگر شما در زمینه فروش خشکبار فعالیت می کنین و در کلمه کلیدی “خرید کفش به صورت عمده” لینک یک هستید این لینک یک بودن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. پس انتخاب کلمه کلیدی هم خیلی مهمه اما نکته مهم تر تحلیل رقبای شماست. شما باید بدونین رقیبتون داخل کسب و کار شما داره چه مقدار فعالیت میکنه که لینک یک قرار گرفته و یا روی چه کلمات کلیدی کار میکنه. بعد از بررسی رقباتون اون وقت هستش که باید تصمیم بگیرید برای سایتتون چه میزان و چه مدت فعالیت کنین.

یه حالتی هم هست که شما سایتتون لینک یک هست اما کسی کلیک نمیکنه چرا؟

ممکنه شما طراحی سایتتون عالی باشه و از تموم استاندارد های گوگل پیروی کرده باشین کلمات کلیدی هم که انتخاب کردید کلمه های خوبیه و برای سئو سایت و تحلیل رقبا و میزان فعالیتتون هم هزینه کردید و اومدید لینک یک اما باز هم فروش ندارید علت این فروش نداشتن این هستش که عنوانی که برای صفحه لندینگ( اصطلاحا صفحه هدفتون که اوردینشون لینک یک) انتخاب کردید خوب و کاربر پسند نیست یعنی با این که رتبه اول رو دارید اما عنوان سئو و توضیحاتی که راجع به کسب و کارتون دادید. مخاطب رو به خودش جذب نمیکنه. برای همین به مرحله کلیک روی سایتتون نمیرسه.

که خب این هم باز به فروش شما اسیب میزنه انگار که کلی هزینه کردید و هیچ اتفاقی نیافتاده. برای همین باید از افراد متخصص کمک بگیرید. تازه وقتی به این مرحله می رسید که سایت شما همه موارد بالا را رعایت کرده باید از لحاظ سفر مشتری هم خوب باشد. یعنی مشتری بعد از کلیک روی سایت شما راحت بتواند محصول مورد نظر خودش رو پیدا کنه توضیحات سایر خریداران رو بخونه و با یک کلیک محصول را به سبد خرید خود اضافه کند. و بعد از اون به راحتی وارد درگاه پرداخت شود.

پس برای همین باید مجموعه ای را انتخاب کنید که از صفر تا صد پروژه طراحی سایت و سئو در اصفهان وسراسر کشور در کنار شما باشد و همه آنچه که یک سایت به آن احتیاج دارد به صورت اصولی را برای شما انجام بدهد. مجموعه اوج شید با کمک تیم با تجربه خود همراه شما خواهد بود شما با یک تماس با شماره تلفن09133663640 از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

دکمه بازگشت به بالا