جامعهمعرفی کسب و کار

آژانس های دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می دهند؟

لیستی از محبوب ترین خدمات بازاریابی ارائه شده توسط آژانس های بازاریابی دیجیتال یا فریلنسرها.

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل فعالیت هایی است که به ارتقای دیجیتالی یک کسب و کار از طریق کانال های مختلف بازاریابی آنلاین کمک می کند.

در حالی که در گذشته می‌توانست با تمرکز بر یک کانال خاص (به عنوان مثال SEO) به موفقیت دست یابد، اما دیگر اینطور نیست. برای موفقیت در فضای رقابتی آنلاین، باید از تمام کانال های بازاریابی موجود استفاده کنید.

برای پوشش افزایش تقاضای مشتریان، اصطلاح آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل متولد شد. یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل، طیف گسترده ای از خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد، از SEO گرفته تا مدیریت کمپین پولی و توسعه وب سایت.

در این مقاله با محبوب ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه شده توسط آژانس ها آشنا می شوید.

اگر صاحب کسب و کار هستید، می توانید از این لیست به عنوان راهنمای خود در هنگام برون سپاری بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.

اگر صاحب آژانس، فریلنسر یا مشاور دیجیتال مارکتینگ هستید، می‌توانید از این فهرست برای دریافت ایده‌ای از خدماتی که می‌توانید به پیشنهادات خود به مشتریان اضافه کنید، استفاده کنید.

اگر به فکر راه‌اندازی آژانس بازاریابی دیجیتال خود هستید، می‌توانید از این فهرست برای راهنمایی شما در مورد خدماتی که می‌توانید به مشتریان بالقوه ارائه دهید، استفاده کنید.

لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ

اینها محبوب ترین خدمات ارائه شده توسط آژانس های بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل هستند.

  • خدمات بهینه سازی موتور جستجو
  • مدیریت تبلیغات فیسبوک
  • خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • مدیریت تبلیغات گوگل
  • خدمات بازاریابی محتوا
  • خدمات لینک سازی
  • خدمات ایمیل مارکتینگ
  • خدمات بهینه سازی تبدیل
  • خدمات توسعه وب سایت
  • خدمات آموزش دیجیتال مارکتینگ

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

اولین مورد در لیست انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ که در واقع مهمترین آنها می باشد؛ خدمات بهینه سازی موتور جستجو است. خدمات سئو سایت محبوب ترین سرویس آژانس دیجیتال بازاریابی است و بسیاری از خدمات بازاریابی دیجیتال با SEO به عنوان پیشنهاد اصلی خود شروع می شوند.

این به این دلیل است که سئو موثرترین تکنیک برای جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت شما با دستیابی به رتبه های بالا در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

محبوب ترین خدمات سئو ارائه شده توسط آژانس ها عبارتند از:

سئوی درون صفحه: خدمات سئوی درون صفحه شامل تکنیک هایی است که محتوای شما را برای موتورهای جستجو و کاربران دوستانه تر می کند. تمرکز روی هر چیزی است که برای کاربر قابل مشاهده است مانند محتوای نوشتاری و بصری.

سئوی فنی: خدمات سئو فنی با عواملی که ماهیت فنی دارند مانند سرعت صفحه، URL های متعارف، SSL، طرحواره ها و سایر عناصری که به موتورهای جستجو کمک می کنند محتوای یک وب سایت را بهتر درک کنند، سروکار دارند.

سئوی خارج از صفحه: خدمات سئو خارج از صفحه یا خدمات لینک‌سازی که به طور گسترده شناخته می‌شوند، با عواملی خارج از مرزهای یک وب‌سایت سروکار دارند که می‌توانند بر رتبه‌بندی یک وب‌سایت در SERPS تأثیر بگذارند.

سئوی محلی: این نوع خدمات بیشتر برای مشاغل محلی مناسب است. این به بهینه سازی وب سایت شما برای نمایش در نتایج جستجوی محلی مرتبط می پردازد.

سئوی تجارت الکترونیک: به لطف رونق خرید آنلاین، امروزه عرصه بسیار رایجی است. این فرآیند حصول اطمینان از اینکه فروشگاه آنلاین شما برای کلمات کلیدی با قصد خرید به درستی بهینه شده است.

تحقیقات کلمات کلیدی: برخی از آژانس‌ها تحقیق کلمات کلیدی را به عنوان یک سرویس مستقل ارائه می‌دهند. این به ویژه برای مشتریانی مفید است که بسته کامل را نمی خواهند اما برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در محتوای خود به کمک نیاز دارند.

سئو ممیزی: یکی دیگر از خدمات محبوب مرتبط با سئو، حسابرسی سئو است. با یک حسابرسی سئو، می توانید ارزیابی کنید که چگونه یک وب سایت با بهترین شیوه های سئو مرتبط است.

برای مشتریان، استخدام یک آژانس برای انجام ممیزی SEO یک راه عالی برای ارزیابی کیفیت خدمات آنها قبل از ثبت نام برای بسته سئو ماهانه است.

منابعی برای آموزش بیشتر در مورد سئو

شتاب دی ام و وب سیما دو سایت برتر آموزش سئو هستند. در شتاب دی ام یاد خواهید گرفت چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم؟ در شتاب دی ام آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته را آموزش خواهید دید.

بهترین منایع آموزش سئو شامل : نیوسئو، وب سیما، مدیروب، ابزاروردپرس، شتاب دی ام، آمانج آکادمی هستند.

2. مدیریت تبلیغات فیس بوک

یکی دیگر از خدمات محبوب ارائه شده توسط آژانس های بازاریابی، مدیریت تبلیغات فیس بوک است.

فیسبوک و اینستاگرام هر دو برای یک استراتژی کامل بازاریابی دیجیتال ضروری هستند.

برخی از محصولات معمولی خدمات تبلیغات فیس بوک عبارتند از:

اجرای کمپین های پولی در فیس بوک و اینستاگرام

ایجاد محتوا و خلاقیت برای تبلیغات شما

بهینه سازی عملکرد / کاهش هزینه های تبلیغات

گزارش ماهانه

راه اندازی تبلیغات خرید با استفاده از فید محصول

اجرای تست های A/B برای یافتن نوع کمپین، مخاطبان و انواع تبلیغات بهترین کارایی را دارد

اگر شما یک فریلنسر یا آژانس بازاریابی دیجیتال مشتاق هستید، می توانید در تبلیغات فیس بوک نیز متخصص شوید و این را به عنوان خدماتی به مشتریان خود ارائه دهید.

3. خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی

در دهه گذشته، تعامل من با مشتریان باعث شد متوجه شوم که خدمات دیجیتال مارکتینگ برای آنها به معنای بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

کانال های رسانه های اجتماعی جوامع آماده و پایگاه مخاطبان فعالی را فراهم می کنند که هدف گذاری و تبلیغات را بسیار موثر می کند.

برخی از جنبه های بازاریابی رسانه های اجتماعی که به بخش مهمی از خدمات آژانس دیجیتال تبدیل می شوند عبارتند از:

کپی رایتینگ و طراحی گرافیکی برای ایجاد محتوای قالب بندی شده رایج برای کانال های مختلف رسانه های اجتماعی

ایجاد یک تقویم محتوایی

ایجاد استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

ایجاد پروفایل و پرسونای مشتری

خدمات نظارت اجتماعی برای ارزیابی ادراک فعلی از برند

پیاده سازی اینفلوئنسر مارکتینگ و استراتژی های همکاری برند در رسانه های اجتماعی

4. مدیریت تبلیغات گوگل

گوگل ادز پلتفرمی است که می توانید از آن برای تبلیغات دیجیتالی کسب و کار خود در گوگل استفاده کنید. آژانس های دیجیتال مارکتینگ که خدماتی را در گوگل ادز ارائه می دهند عبارتند از:

  • راه اندازی کمپین ها
  • آزمایش با فرمت های تبلیغاتی مختلف
  • نظارت و بهینه سازی عملکرد کمپین
  • گزارش پیشرفت کمپین
  • راه اندازی کمپین های هدف گذاری مجدد و خرید
  • ایجاد مخاطبین و پروفایل های مشتری

Google Ads انواع مختلفی از تبلیغات مانند نمایش، جستجو، اکتشاف، خرید، ویدیو و برنامه ها را ارائه می دهد. متخصصان آژانس همچنین راهنمایی می‌کنند که چه نوع تبلیغاتی برای کسب و کار شما مفید است.

اگر قصد دارید خدمات مدیریت Google Ads را به مشتریان ارائه دهید، قطعاً باید به فکر تبدیل شدن به شریک Google Ads باشید.

شرکای Google Ads شرکت ها (یا افراد) هستند که الزامات برنامه Google Partner را برآورده می کنند.

با شریک شدن، به منابع انحصاری و پشتیبانی نمایندگان Google Ads دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین این یک راه عالی برای نشان دادن به مشتریان بالقوه است که تجربه و تخصص لازم برای کار با Google Ads را دارید.

5. خدمات بازاریابی محتوا

در عصری که مردم به طور مداوم محتوا را به شکل دیگری مصرف می کنند، بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی ضروری است.

محتوای مناسب به هدایت افراد به وب سایت یا برنامه شما کمک می کند و منجر به افزایش ترافیک و در نتیجه سایر معیارهای مرتبط می شود.

حوزه های کلیدی که خدمات بازاریابی محتوا پوشش می دهند عبارتند از:
  • استراتژی محتوا: ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا برای برآوردن نیازهای محتوایی یک کسب و کار
  • نوشتن محتوا: عناصری مانند وبلاگ ها، مقالات، داستان ها، کتاب های الکترونیکی و کاغذهای سفید
  • توزیع محتوا: هدف قرار دادن پلتفرم های مرتبط برای تبلیغ محتوای شما
  • تسلط بر محتوای مبتنی بر سئو و مهارت های تحقیق کلمات کلیدی
  • توسعه کمپین برای وب سایت ها و کانال های رسانه های اجتماعی

6.خدمات لینک سازی

لینک بیلدینگ به فرآیند دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر اشاره دارد.

این سرویس معمولاً توسط یک متخصص SEO یا یک آژانس بازاریابی دیجیتال ارائه می شود که در آن فعالیت های لینک سازی برای وب سایت شما انجام می شود.

لیست خدمات بازاریابی دیجیتال شامل استراتژی های لینک سازی زیر است:

ارسال مهمان: انتشار محتوا در سایر وب سایت های مرتبط با پیوند به وب سایت شما.

فراگیر: شامل دسترسی به سایر وب سایت های بالقوه و ایمن کردن پیوند به وب سایت شما است.

اشاره های بدون پیوند: تماس با وب سایت هایی که نام تجاری شما را ذکر می کنند اما هنوز آن را پیوند نداده اند.

ساخت لینک شکسته: یافتن لینک های شکسته و تماس با مدیران وب با گزینه های جایگزین.

ایجاد رابطه: یافتن وب سایت های مرتبط برای ایجاد یک رابطه لینک سازی.

لینک بیلدینگ یکی از قدرتمندترین اما پرهزینه ترین خدماتی است که توسط آژانس ها ارائه می شود. باید مراقب بود که این وظیفه را به کسی واگذار نکنید، بلکه فقط به بازاریاب‌های باتجربه واگذار کنید، زیرا اقدامات اشتباه می‌تواند نتایج معکوس ایجاد کند.

7. خدمات بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی راهی عالی برای تولید سرنخ، دریافت سفارش، دریافت بازخورد و ارتباط با جامعه خود از طریق ایمیل است. اگر به درستی طراحی و به صورت حرفه ای اجرا شود، بازاریابی ایمیلی می تواند بازدهی عالی برای کسب و کار شما داشته باشد.

خدمات آژانس های دیجیتال، کل حوزه بازاریابی ایمیلی را از تهیه پیش نویس تا ارسال پوشش می دهد. برخی از زمینه‌های کلیدی که برای بازاریابی ایمیلی باید روی آنها تمرکز کرد عبارتند از:

  • ایجاد و رشد یک لیست ایمیل
  • پیاده سازی اتوماسیون و جریان های بازاریابی ایمیلی
  • نوشتن ایمیل های جذاب و ایجاد جامعه
  • پیگیری عملکرد ایمیل و گزارش
  • کار بر روی استراتژی های مقرون به صرفه برای لیست های ایمیل بزرگتر

8. خدمات بهینه سازی تبدیل

یک آژانس بازاریابی دیجیتال مبتنی بر داده معمولاً تیمی از بهینه سازهای تبدیل دارد که وظیفه آنها تجزیه و تحلیل وب سایت شما و یافتن راه هایی برای افزایش تبدیل بدون لزوم افزایش ترافیک است.

برخی از خدمات بهینه سازی تبدیل عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل گسترده و عمیق وب سایت را انجام دهید
  • بازخورد بازدیدکنندگان را از طریق نظرسنجی، پرسشنامه یا مصاحبه جمع آوری کنید
  • نشتی قیف فروش را بر اساس بازخورد و تجزیه و تحلیل شناسایی کنید
  • تغییراتی را در وب سایت و صفحات فرود اعمال کنید تا اثربخشی آنها بهبود یابد
  • تست های A/B را با آزمایش CTA ها، محتوا و صفحات فرود انجام دهید

در تمام سال‌هایی که من به عنوان یک بازاریاب دیجیتالی فعالیت می‌کنم، خدمات بهینه‌سازی تبدیل یکی از چالش‌برانگیزترین اما در عین حال سودمند هستند.

یک آژانس مجرب مبتنی بر داده یا یک متخصص CRO مطمئناً می تواند به شما در دستیابی به نتایج تبدیل خود کمک کند.

9. خدمات توسعه وب سایت

امروزه هر کسب و کاری، آفلاین یا آنلاین، نیاز به حضور دیجیتالی دارد. وب سایت کسب و کار شما به اولین نقطه تماس برای هر مصرف کننده تبدیل می شود. بازدیدکنندگان یک شرکت را بر اساس طرح‌بندی وب‌سایت، محتوا، طراحی، عملکرد و رتبه‌بندی ارگانیک آن قضاوت می‌کنند.

بنابراین، بسیار مهم است که وب سایت شما به صورت حرفه ای و زیبایی شناسی توسعه یابد تا حداکثر ترافیک را به دست آورید.

فرآیند ساخت یک وب سایت، فرانت اند و بک اند، شامل خدمات توسعه وب سایت می شود. ایجاد وب سایتی که اهداف تجاری شما را برآورده می کند، هم یک کار فنی و هم یک کار مصرف کننده محور است.

زمینه های اصلی که توسعه دهندگان وب سایت از آژانس های بازاریابی می توانند به شما کمک کنند عبارتند از:

  • CMS مناسب را برای ساخت وب سایت خود پیشنهاد دهید
  • وایرفریم وب سایت را در ارتباط با چشم انداز خود برنامه ریزی و طراحی کنید
  • نقشه سایت، طرح بندی صفحه و طراحی صفحات فرود را توسعه دهید
  • وب سایت خود را مطابق طرح و طرح های مورد توافق کدنویسی کنید
  • قبل از راه‌اندازی، آزمایش‌ها و بررسی‌ها را انجام دهید تا هر گونه نقص را برطرف کنید
  • وب سایت را بر اساس تغییرات و روندها به طور مستمر نظارت و به روز کنید

10. خدمات آموزش دیجیتال مارکتینگ

برخی از آژانس ها (از جمله ما)، یک آکادمی بازاریابی دیجیتال دارند که آموزش بازاریابی دیجیتال را برای مشتریان ارائه می دهد.

این به ویژه برای مشتریان مفید است زیرا به آنها کمک می کند تا از تمام جنبه های بازاریابی دیجیتال و آنچه می تواند به کسب و کارشان ارائه دهد آگاه شوند.

برای آکادمی ها، این یک منبع درآمد اضافی از طریق فروش دوره های آنلاین است.

 انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ شتاب دی ام:

آژانس بازاریابی دیجیتال شتاب دی ام طیف گسترده ای از خدمات را به مشتریان ارائه می دهند. محبوب ترین ها آنها عبارتند از:

  1. خدمات سئو
  2. خدمات مدیریت PPC
  3. خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی
  4. خدمات بازاریابی محتوا
  5. خدمات آموزش بازاریابی آنلاین

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ شتاب دی ام

دکمه بازگشت به بالا