سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

بوتاکس معده چگونه انجام میشود؟

این روزها با افزایش چاقی در بین افراد جامعه، روش های جدید بسیاری برای درمان آن به کار گرفته شده است. یکی از این روش ها معرفی بوتاکس معده است. در این صفحه همه چیز را در مورد این روش توضیح می دهیم و به شما نشان می دهیم که چرا این روش هنوز یک روش موثر و سالم برای کاهش وزن نیست.

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس شکم یک روش جدید کاهش وزن است که به روش آندوسکوپی انجام می شود. در این روش سمی به نام بوتولینوم به عضلات شکم تزریق می شود. این کار باعث کاهش انقباض ماهیچه های معده و طولانی شدن زمان تخلیه غذا از معده می شود. در نتیجه، بیمار به سرعت سیر می شود، سطح گرسنگی کاهش می یابد و به مرور زمان وزن کمی از دست می دهد. لازم به ذکر است که این درمان یک روش کاهش وزن نیست. روشی موقتی است. عمل لاغری تعریف متفاوتی دارد و مکانیسم کاهش وزن موثرتر و متفاوت تر است.

بوتاکس معده برای چه کسانی مناسب است؟

برخی از افراد دارای اضافه وزن یا چاق می توانند با بوتاکس معده وزن خود را کاهش دهند. با این حال، شرایطی وجود دارد که شما را کاندیدای بهتری برای این درمان می کند:

با ورزش و رعایت رژیم های لاغری مختلف وزن کم نمی کنید

کسانی که مشکلات معده یا بیماری هایی مانند زخم معده یا ورم معده ندارند

شما دارای شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 هستید

محاسبه BMI

چرا شاخص توده بدن ایده آل برای بوتاکس معده کمتر از 40 است؟

از آنجایی که میزان کاهش وزن با این روش کم است و افراد با شاخص توده بدنی بالای 40 اضافه وزن دارند، بوتاکس تنها مقدار کمی از آن را کاهش می دهد. افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 و بالای 40 دارند باید با کمک یک جراح لاغری خوب وزن خود را کاهش دهند.

خطرات و عوارض جانبی بوتاکس معده چیست؟

خود بوتاکس سال هاست که در پزشکی به عنوان یک درمان بسیار کاربردی استفاده می شود، اما تحقیقات زیادی در مورد تزریق آن به معده انجام نشده است و روشی نسبتاً جدید است که هنوز واقعاً آزمایش نشده است. به طور کلی، اگر بوتاکس توسط متخصص آموزش دیده برای مشکلات زیبایی یا درمان، برای افراد مناسب، با دوز و اصول درست تزریق شود، می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و عارضه ای ایجاد نکند. در مورد تزریق معده نیز اگر توسط متخصص آموزش دیده و با تجربه انجام شود، می توان انتظار داشت که از خطرات آن کاسته شود.

عوارض جانبی بوتاکس معده – زن با حالت تهوع و استفراغ

حالت تهوع یکی از شایع ترین عوارض جانبی بوتاکس معده است.

تا به امروز هیچ عارضه جانبی خاصی برای بوتاکس معده ثبت نشده است و هیچ موردی از آسیب جدی دیده نشده است. اما در برخی از نشانه ها مواردی از عوارض جزئی در اثر بوتاکس مشاهده شده است که:

حالت تهوع

استفراغ

سردرد

احساس نفخ و درد زیر شکم

تزریق اشتباه یا مقدار زیاد آن می تواند باعث آسیب بافت استخوانی شود

درد شکم

و…

همچنین برخی از متخصصان معتقدند در موارد بسیار نادری ممکن است این مشکلات در برخی افراد رخ دهد:

ضعف عضلانی در سراسر بدن

درد یا تورم

مشکلات تنفسی

نمای دوتایی

نکروز شکمی

از دست دادن کنترل مثانه

همچنین برای افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند یا مشکلات عضلانی دارند توصیه نمی شود زیرا ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند.

آیا واقعا بوتاکس گوارشی باعث کاهش وزن می شود؟

به جز روش های لاغری مانند اسلیو معده که قطعا باعث کاهش وزن می شود و نتایج آن خیلی زود خود را نشان می دهد، هیچ روش دیگری نمی تواند ادعا کند که 100 درصد باعث لاغری و کاهش وزن می شود. جراحی بوتاکس شکم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تصویری از مزایای جراحی تامیک تاک و بوتاکس شکم

کارشناسان معتقدند که بوتاکس به کاهش اشتها کمک می کند، اما اگر در هر وعده غذایی کربوهیدرات زیادی بخورید، این احتمال وجود دارد که این درمان به اهداف خود نرسد.

درمان بوتاکس معده چگونه و در کجا انجام می شود؟

این درمان به هیچ وجه یک عمل جراحی نیست، بلکه از طریق یک دستگاه کم تهاجمی، بدون برش و آندوسکوپی انجام می شود. برای انجام بوتاکس داخلی مراحل زیر انجام می شود:

بیمار بیهوش می شود

آندوسکوپ از طریق دهان به مری و معده وارد می شود

تزریق بوتاکس در نواحی خاص

این فرآیند به طور متوسط ​​20 دقیقه طول می کشد.

بستری شدن در بیمارستان ضروری نیست.

بیمار به مدت 1-2 ساعت تحت نظر پزشک و پرستار می باشد.

بالاخره بعد از آن می تواند به خانه برود.

آیا تزریق بوتاکس اثرات ماندگاری بر سایر شکم ها دارد؟

خیر، این یک درمان موقت و کوتاه مدت است. اثر بوتاکس باید 6 ماه پس از تزریق از بین برود. بنابراین آسیب دائمی به معده امکان پذیر نیست.

تصویری از عضلات مختلف شکم

بوتاکس معده از چه زمانی شروع می شود؟

اثر آن 2-3 روز پس از تزریق نشان داده می شود. بعد از این مدت بعد از غذا بیشتر گرسنه و سیر می شوند. البته کاهش وزن از ابتدا شروع نمی شود و بعد از حدود ۲ هفته شاهد کاهش وزن خواهید بود.

آیا بوتاکس بر سلول های عصبی و سلول های روده تأثیر می گذارد؟

از آنجایی که بوتاکس فقط به عضلات شکم تزریق می شود، روی سلول های عصبی اطراف و سلول های روده تأثیری نمی گذارد. بنابراین افراد مبتلا به تنبلی روده نباید نگران تزریق بوتاکس باشند.

آیا بوتاکس در زنان باردار و شیرده قابل استفاده است؟

تاکنون مطالعات زیادی در مورد این درمان در زنان باردار یا شیرده انجام نشده است. اما از آنجایی که سم بوتولینوم می تواند به زن باردار و جنین آسیب برساند یا وارد شیر شود، بهتر است تا پایان این دوره از بوتاکس معده خودداری شود.

کاهش وزن بعد از بوتاکس در معده چگونه است؟

کاندیدهای این درمان می توانند انتظار داشته باشند که 5 تا 10 درصد از کل وزن اضافی خود را از دست بدهند. اگر همه چیز خوب پیش برود، می توانید انتظار داشته باشید که تا 15 درصد از وزن اضافی خود را کاهش دهید.

خانم در مقیاس

لازم به ذکر است که مدت زمان کاهش وزن بعد از بوتاکس معده بین 3 تا 6 ماه می باشد، علاوه بر این میزان کاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است. و بسته به سن حجم متابولیک و میزان ورزش نیز متفاوت است.

مدیریت بعد از بوتاکس چگونه است؟

اگرچه این درمان می تواند به کاهش وزن کمک کند. اما نباید از آن انتظار معجزه داشت. شما باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و در کنار فعالیت های ورزشی سالم غذا بخورید.

به عنوان مثال، شما نباید غذاهای حاوی چربی یا کربوهیدرات زیادی بخورید. مثلا یکی از این نوع غذاها فست فود است. زمانی که ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید بیشترین سود را از بوتاکس معده خواهید برد. سایر توصیه ها و توصیه ها، درمان ها یا مراقبت های بعد از بوتاکس معده توسط پزشک متخصص در روز تزریق توضیح داده خواهد شد.

یک کاسه اسپاگتی

نکته اصلی بعد از تزریق بوتاکس در معده چیست؟

افرادی که در معده خود بوتاکس دارند دیرتر از دیگران احساس گرسنگی می کنند و سیری بیشتری دارند. بنابراین با غذای سبک سریعتر احساس سیری می کنند. این مهمترین بخش این درمان است.

پاسخ به سوالات رایج در مورد بوتاکس معده برای کاهش وزن.

آیا کسانی که بوتاکس معده انجام داده اند راضی هستند؟

این روش جدید است و هنوز تحقیقات زیادی انجام نشده است، بنابراین نمی توان در مورد بوتاکس چیز زیادی گفت. اما تجربه کسانی که از این روش استفاده می کنند نشان از کاهش وزن موقت کمی همراه با عوارض جانبی دارد.

هزینه بوتاکس معده برای کاهش وزن چقدر است؟

برای تخمین هزینه باید به عوامل مختلفی توجه کرد. اول اینکه برند بوتاکس تزریق شده و مقدار آن از عوامل اصلی تعیین کننده هستند. صلاحیت و تجربه متخصص و محل درمان نیز از دیگر عوامل مهم است. و به دلیل تنوع برندهای اصلی و هر برندی هزینه خاصی دارد، نمی توان هزینه دقیقی برای آنها ارائه داد. اما می توان انتظار داشت 30 میلیون یا بیشتر باشد. برای کسب اطلاعات دقیق با مراکزی که این درمان را انجام می دهند تماس حاصل فرمایید.

دوز بوتاکس معده برای کاهش وزن چقدر است؟

در بهترین حالت، برخی از بیماران می توانند تا 15 درصد از وزن بدن خود را در عرض 6 ماه از دست بدهند. که در مقایسه با روش های لاغری بسیار کم است، زیرا تا 80 درصد از وزن در طول روش لاغری کاهش می یابد.

دکمه بازگشت به بالا