عمومیمعرفی کسب و کار

نگهداری چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی ورزشی

به جرات می‌توان گفت تولید چمن مصنوعی ورزشی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین ابداعات بشری است. با ورود این چمن به صحنه‌ ورزشگاه‌ها شاهد تحولات عظیمی در کیفیت زمین‌های ورزشی بوده‌ایم.

این چمن‌ها در برابر کوبش مقاومت بسیار بالایی دارند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولات روش ساده نگهداری از آنهاست. همین امر سبب شده است که تمامی سازمان‌های ورزشی چمن مصنوعی را گزینه مناسبی برای مبارزه با بحران‌های محیط زیست مانند بحران کم آبی بدانند و از همه بخواهند با رعایت نکات لازم در زمینه نصب چمن مصنوعی ورزشی از این چمن برای پوشش زمین‌های ورزشی استفاده کنند

نگهداری از چمن مصنوعی چگونه است؟ مهم ترین دلیلی که باعث شده است اکثر افراد به اجرای چمن مصنوعی علاقه نشان دهند، عدم نیاز به نگهداری های خاص و سخت این نوع چمن است. اما این نکته به این معنا نیست که چمن مصنوعی به هیچ مراقبت خاصی نیاز ندارد و شما با خیال راحت این چمن را نصب می کنید؛ بدون این که هیچ اقدامی برای نگهداری آن انجام دهید. نه آنقدر هم خرید چمن مصنوعی خوش‌بینانه نیست!

هر وسیله ای که شما خریداری می کنید یا امکاناتی به خانه اضافه می کنید نیازمند مراقبت و مواظبت است و باید تعدادی نکات هنگام استفاده از آن، رعایت کنید تا برای مدت طولانی آن وسیله را داشته باشید.

جان بازیکنان گرو نگهداری درست

اهمیت نگهداری چمن مصنوعی ورزشی چقدر است؟ برای حفظ زیبایی زمین چمن مصنوعی، انجام اقدام لازم نگهداری ضروری است. زمینی كه به درستی از آن نگهداری نشود، مشکلات بسیاری را به بار می آورد. در موارد زیر با فاجعه عدم نگهداری درست چمن مصنوعی ورزشی آشنا می شوید:

  • بازیكن در معرض خطرات بسیاری قرار می گیرد و احتمال بروز صدمات گوناگون افزایش پیدا می کند.
  • ممكن است بسیاری از استانداردها و كیفیت های زمین چمن مصنوعی از بین برود و مشکلاتی مانند لغزش توپ روی سطح و عدم چرخش توپ به درستی رخ دهد. در این مواقع، یک بازی ناجوانمردانه شکل می گیرد که هیچ کدام از تیم ها در آن دخیل نیستند و تنها عامل اصلی، چمن است!
  • گاهی اوقات، بازیكنان هنگام دویدن روی سطح ناهموار احساس راحتی نمی کنند و به خاطر ناتوانی در كنترل یك توپ غیر قابل پیش بینی، احساس خستگی و ناامیدی بهشان دست می دهد.
  • همچنین به خاطر عدم نگهداری درست، سطح چمن مصنوعی سفت می شود و مشكلات چمن تا حدی پیش می روند كه این سطح برای بازیكن یك خطر جدی محسوب می شود و حتی صدمات و جراحات طولانی مدتی را به دنبال خواهد داشت.

این نکته را هم فراموش نکنید که عمر زمین چمن مصنوعی ورزشی به طور قابل توجهی با عدم نگهداری كاهش خواهد یافت. در نتیجه محافظت و نگهداری از چمن مصنوعی امری واجب خواهد بود. یک برنامه محافظت و نگهداری فعال، طول عمر چمن مصنوعی را به حداکثر می رساند و سال ها استفاده از زمین چمن را تضمین می کند.

قاعده دقیقی برای تعیین تراکم و ارتفاع الیاف چمن جود ندارد و این مسئله باید در موقعیتی مناسب کارشناسی شود اما به‌ طورکلی، تراکم و ارتفاع الیافی که برای یک پروژه استاندارد ورزشی فوتبالی در نظر گرفته می‌شود، چیزی در حدود ۵۰ میلی‌متر و میزان ۱۴۰ گره است. البته این رقم‌ها با توجه ‌به نیازها و خواست مشتریان کاملاً قابل‌ تغییر خواهد بود؛ لذا پیشنهاد ما این است که جهت کسب آگاهی بیشتر از قیمت چمن مصنوعی فوتبال و تاثیر ارتفاع الیاف در کیفیت پروژه با متخصصین این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا