سلامت و تندرستی

کنترل اضطراب ناشی از همه گیری با رژیم غذایی

متخصصان بهداشت می گویند با ایجاد تغییرات محدود در رژیم غذایی ، می توان احساس اضطراب ناشی از بیماری Covid-19 را کنترل کرد.

به گزارش امروزنگار ، احساس اضطراب و استرس منجر به بروز اپیدمی کووید -19 و عواقب ناشی از آن در بیشتر افراد و جوامع می شود ، جایی که مراقبت های بهداشت روان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

به گفته متخصصان تغذیه ، افراد با ایجاد تغییر در سبک زندگی می توانند اضطراب خود را کنترل کنند.

به عنوان مثال ، گنجاندن برخی از غذاها در رژیم روزانه می تواند یکی از مراحل اساسی در این زمینه باشد. میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات ، غلات کامل برای سلامتی شما مفید هستند.

غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز و دانه کدو تنبل به حفظ تعادل الکترولیت ها و کنترل فشار خون کمک می کنند.

علاوه بر این ، مصرف این غذاها با کاهش علائم استرس و اضطراب همراه است.

تخمه کدو تنبل همچنین منبع خوبی از عنصر روی است. کمبود روی با تأثیر مخربی بر روحیه و احساسات فرد همراه است.

به گزارش هندوستان تایمز ، متخصصان تغذیه تأکید می کنند ، علاوه بر حفظ نگرش مثبت و استراحت کافی ، یک فرد غنی از مواد مغذی باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد تا با فشارها و مشکلات بهداشت روان مقابله کند.

سبزیجات برگ سبز منبع غنی از منیزیم است ، که اضطراب را کاهش می دهد و به فرد کمک می کند تا آرام شود.

مصرف ویتامین E و امگا 3 در آجیل و دانه ها نیز با کاهش احساس اضطراب ، درماندگی و استرس همراه است. این غذاها سرشار از فیبر غذایی ، اسیدهای چرب مفید ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که سلامت مغز را تقویت می کنند.

متخصصان تغذیه علاوه بر موارد ذکر شده ، توصیه می کنند برخی از غذاهای دیگر از جمله موارد زیر را در رژیم غذایی بگنجانید:

شکلات تیره: این غذا حاوی “تئوبرومین” است که ترکیبی برای کاهش اضطراب و بهبود روحیه فرد است.

مرکبات: مصرف مرکبات حاوی ویتامین C مانند پرتقال و گریپ فروت تأثیر زیادی بر سیستم ایمنی بدن دارد و ذهن را آرام می کند.

پروبیوتیک ها: مصرف پروبیوتیک ها تأثیر مثبتی بر میکروبیوم روده دارد که ممکن است تأثیر مستقیمی بر سلامت روان و رفتار آن داشته باشد.

دمنوش بابونه: این چای دارای خواص آنتی اکسیدانی و آرام بخشی است که می تواند احساس اضطراب را کاهش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا