معرفی کسب و کار

آموزش پاکسازی پوست در خانه

دانستن اینکه چگونه پوست خود را در خانه تمیز کنید می تواند به شما کمک کند تا پوستی سالم، یکدست، سالم و زیبا داشته باشید. اگر می توانید خودتان آن را در خانه انجام دهید. هزینه کمتری خواهد داشت. و هر زمان که وقت داشتید می توانید پوست خود را کاملا تمیز کنید. همچنین می توانید از کیفیت محصولات مراقبتی و تمیزی لوازم و تجهیزات نظافتی مطمئن باشید. بنابراین تصمیم گرفتید تمیز کردن را در خانه امتحان کنید. سوال اصلی این است که چگونه پوست خود را در خانه تمیز کنید؟

پاکسازی پوست چیست؟

چه درمان‌های زیبایی خانگی در سالن‌ها، چشمه‌های معدنی یا کلینیک‌های بهداشتی باشد، همه آنها به یک هدف عمل می‌کنند. بهبود زیبایی و سلامت پوست. پاکسازی پوست به طور کلی ناخالصی ها را از سطح و عمق بافت پوست پاک می کند. گاهی اوقات از اسکراب های پوستی برای درمان مشکلات خاص پوستی مانند آکنه، جوش و خشکی شدید نیز استفاده می شود.

مراحل تمیز کردن پوست در خانه

در این بخش، دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه تمیز کردن پوست در خانه ارائه کرده ایم. توصیه می کنیم روتین پاکسازی پوست در خانه را به دقت دنبال کنید و چیزی را پشت سر نگذارید.در اینجا کارهای ضروری را که باید در خانه انجام دهید را به شما یادآوری می کنیم. تا بتوانید بیشترین بهره را از پاکسازی پوست در منزل خود ببرید.

1. آرایش را پاک کرده و صورت خود را بشویید

اولین و مهمترین مرحله برای تمیز کردن پوست در خانه، شستشوی کامل صورت است. لوازم آرایشی، کرم های مراقبت از پوست و ضد آفتاب و آلودگی های محیطی باید به طور کامل از صورت شما پاک شود. دلیل این امر این است که در فرآیند پاکسازی پوست در منزل، منافذ پوست شما باز می شود تا آلودگی های عمیق از بین رفته و مواد مغذی به داخل پوست نفوذ کنند. حال تصور کنید طی این مراحل تمام میکروب ها و لوازم آرایشی مضر وارد پوست شما شوند! در این صورت، نه تنها نتایج خوبی از تمیز کردن پوست در خانه به دست خواهید آورد. بله، زیر پوست کثیفی بیشتری ایجاد می کنید و جوش و آکنه بیشتری پیدا می کنید.

* استفاده از روغن نباتی

روغن ویتامین E، روغن زیتون یا روغن بادام می تواند پوست شما را کاملا تمیز کند. برخی از کرم ها و لوازم آرایشی ضد آب هستند و به راحتی با این روغن پاک می شوند. با این حال، مطمئن شوید که پوست شما به روغنی که استفاده می کنید حساس نیست.

مقداری روغن روی پد آرایشی بریزید و ابتدا به آرامی به مدت 30 دقیقه که چشمانتان بسته است روی پلک خود قرار دهید و به آرامی بکشید تا ریمل، خط چشم و آلودگی های پلک از بین برود. سپس از پد دیگری استفاده کنید و با حرکات دایره ای بقیه قسمت های صورت خود را به آرامی پاک کنید.

* استفاده از محصولات پاک کننده آرایش مخصوص

ژل ها، تونرها و دستمال های پاک کننده آرایش در این دسته قرار می گیرند. با استفاده از هر چیزی که برای شما راحت تر است، صورت خود را کاملاً تمیز کنید.

پس از پاک کردن آرایش از روی صورت، نوبت به شستشوی صورت می رسد

هنگامی که پوست خود را در خانه تمیز می کنید، هنگام شستشوی صورت، مراقب باشید از صابون های ساده استفاده نکنید زیرا PH پوست شما تغییر می کند و پوست شما خیلی چرب یا خیلی خشک است. می توانید از ژل، فوم یا صابون برای پوست خود استفاده کنید.

نکته اصلی برای تمیز کردن پوست در خانه این است که محصول را در کف دست قرار دهید، دستان خود را به هم بمالید و سپس صورت خود را برای مدت طولانی مالش دهید. به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید. چند ثانیه با آب گرم بشویید. این روش تمیز کردن عمیق تری را نسبت به استفاده مستقیم از محصول ارائه می دهد.

پس از شستشو، صورت خود را با یک حوله تمیز بکشید.

2. لایه برداری کنید

مرحله دوم لایه برداری است. نکته ای که در این سطح از پاکسازی پوست در خانه وجود دارد این است که اگر می خواهید این کار را هر روز انجام دهید، بهتر است از یک محلول ضعیف و سطحی استفاده کنید. اما اگر می خواهید هفته ای یک یا دو بار پوست خود را در خانه تمیز کنید (و استراحت کنید)، می توانید از پوست قوی و عمیق بهره مند شوید.

کمی لایه بردار روی صورت خود بمالید و با انگشتان تمیز به مدت 30 تا 50 ثانیه پوست خود را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. می توانید فشار ملایمی را به بالای چانه و پیشانی خود وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که هرگز اطراف چشم خود را لایه برداری نکنید زیرا بافت پوست نازک است و می تواند باعث ایجاد زخم و التهاب شود.

پس از ماساژ، محصول لایه بردار را به مدت 5 دقیقه روی پوست قرار دهید.

ابتدا صورت خود را بشویید، خیس کنید، سپس محصول را با آب گرم یا حوله مرطوب از روی صورت خود بردارید، سپس آبکشی کنید. این روش به دلیل قدرت شوینده ای که دارد به جلوگیری از آسیب به پوست کمک می کند.

پس از آبکشی صورت خود را با یک حوله تمیز کاملا خشک کنید.

پاکسازی پوست در خانه
پاکسازی پوست در خانه

3. پوست را گرم کنید

مرحله سوم، بخور داغ. همانطور که متخصصان پوست توصیه می کنند، بهتر است این مرحله تمیز کردن پوست در خانه را هر روز تکرار نکنید. زیرا ممکن است منافذ پوست زمان کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه خود نداشته باشند. برنزه شدن بیش از حد می تواند باعث شل شدن و کدر شدن پوست شما شود.

این مرحله از پاکسازی پوست در خانه به آماده سازی آن برای مواد مغذی و محصولات مراقبتی که در مراحل بعدی پاکسازی پوست در خانه استفاده می کنید، کمک می کند. همچنین به آزادسازی چربی های انباشته شده در زیر پوست، در جوش های سرسیاه یا آکنه های زیر پوستی کمک می کند تا بهتر بتوان آنها را تمیز و از بین برد.

می توانید آب را روی گاز یا با استفاده از کتری بجوشانید.

کمی صبر کنید تا دمای آب پایین بیاید و پوستتان نسوزد.

آب را در یک کاسه تمیز بریزید و صورت خود را از بالای کاسه دور نگه دارید.

می توانید یک حوله یا پارچه را روی سر خود روی کاسه بکشید تا از پخش شدن بخار جلوگیری کنید.

اگر به آنها حساسیت ندارید، می توانید از گیاهانی مانند اسطوخودوس، بابونه یا اکالیپتوس در آب برای نتایج بهتر، کاهش التهاب و تمیز کردن پوست استفاده کنید.

صورت بخار 10 تا 15 دقیقه.

برای خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه، اگر مهارت کافی برای این کار دارید، می توانید از ابزار سفید کننده پوست استفاده کنید.

سپس با یک حوله تمیز قطرات آب را از روی صورت خود پاک کنید.

4. استفاده از ماسک

مرحله چهارم استفاده از ماسک صورت است. در این مرحله برای یادگیری نحوه تمیز کردن پوست در خانه می توانید از ماسک صورت، ماسک صورت لوله ای یا ماسک صورت خانگی استفاده کنید. البته باید بگوییم که کارشناسان توصیه می کنند هنگام تمیز کردن پوست در خانه کمتر از ماسک های خانگی استفاده شود. دلیل این امر این است که پوست شما در این مرحله حساس ترین و تحریک پذیرتر است. ماسک‌های صورت معتبر تولید شده توسط شرکت‌های آرایشی و بهداشتی دارای محرک‌ها و آلرژن‌ها هستند. اما مواد طبیعی می توانند حاوی چنین ترکیباتی باشند.

علاوه بر این، مهم نیست که چه تعداد میوه یا سبزیجات در ماسک‌های خانگی استفاده می‌شود، باز هم ممکن است حاوی میکروب‌ها یا باکتری‌هایی باشند که در شرایط عادی به پوست آسیبی نرسانند. اما چون پوست شما در این مرحله از تمیز کردن پوست در خانه آسیب پذیر است، به پوست نفوذ کرده و باعث آسیب و آکنه می شود.

مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند.

ماسک صورت را طبق دستورالعمل استفاده از ماسک بزنید.

منتظر زمان در نظر گرفته شده برای این محصول باشید و سپس ماسک را از روی صورت خود بردارید.

اگر از ماسک ورقه ای استفاده کرده اید، نباید آن را بشویید. اما ماسک های لوله ای را می توان با یک اسفنج مرطوب یا آب گرم از روی صورت خود پاک کرد.

پس از برداشتن ماسک ورقه ای، باید اجازه دهید مواد باقی مانده به خوبی جذب پوست شوند و زمانی که اثری از این مواد روی صورت تان باقی نماند، می توانید به مرحله بعدی بروید.

5. استفاده از تونر و بخور سرد

در پنجمین مرحله آموزش پاکسازی پوست در منزل، لازم است علاوه بر سفت شدن منافذ پوست، PH پوست نیز متعادل شود.

بسته به نوع پوست خود، از قطره چکان یا اسپری تونر استفاده کنید و تونر را در سراسر پوست پخش کنید. می توانید منافذ پوست را با بخارشوی سر یا ماساژ صورت با یخ تمیز ببندید.

همچنین غلتک های مخصوص یخ برای این کار وجود دارد. از تماس مستقیم یخ با پوست صورت برای جلوگیری از سوختگی سرد خودداری کنید.

در این مرحله باید مراقب باشید که این کار را با هر روش یا وسیله ای که استفاده می کنید به صورت کاملا تمیز و استریل انجام دهید.

پس از استفاده از تونر پوست خود را نشویید.

6. پوست را مرطوب کنید

آخرین مرحله مرطوب کردن پوست است! این مرحله از یادگیری نحوه تمیز کردن پوست در خانه، آرامش زیادی را به همراه خواهد داشت.

از سرم، اسپری یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید و به آرامی ماساژ دهید. می توانید این مرحله را به یک درمان جذاب تبدیل کنید. نورها را کم کنید، شمع و بخور روشن کنید، موسیقی آرامش بخش پخش کنید و پوست خود را به آرامی ماساژ دهید.

همچنین برای یادگیری پاکسازی پوست در منزل، دوره پاکسازی پوست در تهران فاطمه حبشی میتوانید گزینه خوبی برای شما باشد.

دکمه بازگشت به بالا