سلامت و تندرستی

برترین‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۲ را بشناسید

به گزارش امروزنگار و به نقل از CNET، نمایشگاه CES 2022 مطابق روال سال های گذشته در قالب نمایشگاهی ترکیبی که شامل کیوسک های حضوری و آنلاین بود، برگزار شد. به دلایل مختلف، از اختلال در زنجیره تامین تا کمبود نیروی کار، نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته شلوغ‌تر بود. این گزارش به معرفی مهم ترین محصولات و فناوری های عرضه شده در این نمایشگاه می پردازد.

نکات برجسته CES 2022

نکات برجسته CES 2022

جریان BMW iX در BMW
این خودروی برقی با استفاده از فناوری جوهر الکترونیکی قادر است رنگ خود را از سیاه به سفید و تمامی طیف های بین دو رنگ را به طور کامل تغییر دهد و حتی الگوهای رنگی متفاوتی بر روی بدنه خود ایجاد کند.

روتر AX 200 با TP-Link
این روتر جدید قادر است هر چهار آنتن را به صورت خودکار جابجا کند تا بهترین سیگنال را دریافت کند. همچنین از سه باند مختلف 5، 2.4 و 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. علاوه بر این، می توان از آن در شبکه های مش استفاده کرد، از آخرین استاندارد وای فای 6E استفاده می کند و سرعت اتصال را بسیار افزایش می دهد.

پلتفرم پلی استیشن VR2 تولید سونی
پلتفرم واقعیت مجازی که برای پلی استیشن 5 توسعه یافته است، یک هدست و کنترل کننده احساسات است که از قدرت پردازش بالای دستگاه بازی استفاده می کند و تجربه کاربری واقعی تر و با کیفیت تر را ایجاد می کند. این هدست دارای ویژگی های بسیار پیشرفته ای مانند صفحه نمایش 4K OLED HDR و ردیاب حرکت چشم است.

پروژه کامپیوتر سوفیا از Razer
این ابزار به شکل دسکتاپ و اجزای کامپیوتر تعبیه شده است. کاربر می تواند به راحتی هر یک از این قطعات از جمله مانیتور، هاب USB یا شارژر بی سیم را تعویض کند. البته این کامپیوتر در حال حاضر یک طرح مفهومی است و به این زودی وارد تولید انبوه نمی شود.

خودروهای الکتریکی جنرال موتورز
جنرال موتورز در نمایشگاه CES 2022 از مدل های برقی سه خودروی سیلورادو، اکینوکس و بلیزر رونمایی کرد. به گفته مدیر عامل این شرکت، هر سه خودرو شبیه مدل های بنزینی خواهند بود و با قیمتی مقرون به صرفه در دسترس خواهند بود. همچنین این خودروها با هر بار شارژی که مدل های بنزینی آن ها با هر بار سوخت گیری طی می کنند، می توانند مسافت یکسانی را طی کنند.

محصولات ایسوس Zenbook PC 17
هنوز مشخص نیست که این رایانه تبلت است یا لپ تاپ. اما مجهز به صفحه نمایش 17 اینچی کاملا OLED و انعطاف پذیر است که می تواند در هر جهت خم یا تا شود. کیبورد این کامپیوتر به راحتی جدا می شود اما کارایی آن به حدی است که تجربه کار با کامپیوتر رومیزی را به کاربر می دهد.

کارت گرافیک RTX 3050 از NVIDIA
CES امسال در انویدیا از کارت گرافیک جدیدی رونمایی کرد که کارت گرافیک آن در طیف وسیعی از دستگاه های الکترونیکی از کنسول های بازی گرفته تا خودروهای بدون راننده استفاده می شود. این کارت گرافیک با قیمت 249 دلار، شکاف بین محصولات انویدیا را پر می کند و فناوری های گرافیکی پیشرفته ای مانند ردیابی نور را برای کاربرانی که توانایی پرداخت مبالغ قابل توجهی برای خرید کارت های گرافیک پیشرفته را ندارند، ارائه می دهد.

تلویزیون های NFT در سامسونگ
سیگنال غیرقابل تغییر اساسا نوعی رمزنگاری است که ظاهر یک شی منحصر به فرد را دارد. اکنون تخفیف ها به عنوان هنرهای دیجیتال در بلاک چین معامله می شوند. اما اکنون سامسونگ قادر است این مفهوم را به دنیای واقعی بیاورد. نسل جدید تلویزیون های این شرکت دارای یک مرورگر کشویی است که به کاربر این امکان را می دهد تا در میان اقلام ارائه شده برای فروش جستجو کند.

CES

تلویزیون OLED EX ال جی
ال‌جی نسل جدیدی از تلویزیون‌ها را با استفاده از دوتریوم یا آب سنگین توسعه داده است تا کیفیت فناوری OLED را افزایش دهد و تصاویر یا وضوح بالاتری را به نمایش بگذارد. این فناوری باعث کاهش مصرف برق تلویزیون های جدید ال جی نیز شده است.

پروژکتور سحابی لیزری Anker Cosmos 4K
این پروژکتور برای افرادی که هرگز نمی خواهند در سینما بنشینند ایده آل است. پروژکتور لیزری Nebula Cosmos 4K دارای روشنایی 2400 لومن و مجهز به بلندگوهای داخلی 30 واتی است که نیازهای کاربر را به طور کامل برآورده می کند. این پروژکتور دارای سیستم عامل اندروید است و به شما امکان پخش مستقیم محتوای آنلاین روی پروژکتور را می دهد. پروژکتور لیزری Nebula Cosmos 4K 2200 دلار قیمت دارد.

نمایشگاه Consumer Electronics یا CES، بزرگترین نمایشگاه فناوری مصرف کننده در جهان، از سال 1967 هر ساله در لاس وگاس برگزار می شود.
در این نمایشگاه تمامی فناوری های جدید مورد استفاده مصرف کنندگان از یخچال گرفته تا هدست های واقعیت مجازی به نمایش گذاشته می شود، در حالی که غول های فناوری مانند گوگل، سامسونگ، ال جی، سونی و دل از جدیدترین محصولات و فناوری های خود رونمایی می کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا