اقتصادیمعرفی کسب و کار

بهترین تریدر های فارکس

هفده تریدر برتر جهان در سال ۲۰۲۳ در بازار جهانی (Forex) عبارتند از: جورج سوروس، ری دالیو، استنلی دراکن میلر، جو لوئیس، پل تودور جونز، بروس کوونر و … . تجارب تریدرهای موفق به معامله‌گران مبتدی کمک می‌کند تا با نحوه کسب درآمد بالا از این بازارها آشنا شوند. بنابراین در این مقاله به معرفی بهترین تریدرهای جهان و دیدگاه معامله‌گری آنها خواهیم پرداخت.

بهترین تریدرهای فارکس

در این قسمت هفده تریدر برتر جهان در سال ۲۰۲۳  که در بازار بین‌المللی جفت ارزهای خارجی یا همان فارکس، بازار و بورس مشغول به فعالیت هستند را معرفی می‌کنیم.

۱- جورج سوروس (George Soros)

یکی از تریدرهای برتر جهان در سال ۲۰۲۳ است. سوروس در مجارستان متولد شد اما در ۱۷ سالگی آنجا را ترک کرد و وارد مدرسه اقتصاد انگلستان شد و همزمان در راه آهن مشغول باربری شد. سوروس با عنوان «مردی که بانک انگلستان را شکست داد» نیز شناخته می‌شود.

او در سال ۱۹۹۲ با پیش‌بینی درست وضعیت ضعیف پوند انگلستان، در برابر آن موقعیت فروش (Short) باز کرد و توانست در روزی که بعدها با عنوان چهارشنبه سیاه معروف شد، ۱ میلیارد دلار سود به دست بیاورد. به نقل از وبسایت «ثروت جورج سوروس هم اکنون ۶.۷ میلیارد دلار است.»

نظرات جورج سوروس در خصوص ترید کردن

  • سوروس به در فارکس بیشتر اهمیت می‌دهد چون درگیری احساسات معامله‌گر در آن کمتر و نتیجه حاصل از آن منطقی‌تر است.
  • سوروس معتقد است یک تریدر حرفه‌ای باید شناخت درستی از خود و اشتباهاتش داشته و در ترید کردن به تحلیل خود تعصب نداشته باشد.

بلومبرگ در سال ۲۰۲۰ ری دالیو را در رتبه هفتاد و نُهمین فرد ثروتمند دنیا قرار داد.

دیدگاه ری دالیو در خصوص ترید کردن

  • محرک فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ریسک‌های آن، اقتصاد است. دالیو به توجه خاصی داشته و تحلیل روندهای اقتصادی را برای سرمایه‌گذاری در اولویت قرار می‌دهد.
  • تورم، تهدیدی جدی برای سرمایه‌گذاران است. دالیو برای مقابله با تورم یک استراتژی معروف با نام پرتفوی «All Weather» دارد که ۷.۵ درصد از سبد آن مخصوص نگهداری طلا است. سرمایه‌گذاری در طلا به عنوان جایگزین پول همواره مورد توجه دالیو بوده است. در دوره آموزشی ، تمام آنچه که برای کسب سود از روشهای مختلف سرمایه‌گذاری در طلا در بازار ایران و جهان وجود دارد، به شما آموزش ارز دیجیتال در اصفهان داده می‌شود.
  • دالیو طرفدار تنوع‌سازی در بوده و معتقد است تریدرها با معامله دارایی‌های مالی که با یکدیگر همبستگی یا کورولیشن ندارند، می‌توانند ریسک خود را مدیریت کنند.
  • تعصب یکی از عوامل اصلی زیان سرمایه‌گذاران است. باور محکم به تحلیل صعودی یا نزولیِ خود از بازار باعث می‌شود که مدتی طولانی از کسب سود در بازار غافل بمانید.

یکی از تریدرهای موفق فارکس است که نامش با نام جورج سوروس پیوند خورده است. او که در رشته اقتصاد و زبان انگلیسی تحصیل کرده است، بیش از یک دهه مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری جورج سوروس با نام «کوانتوم» را به عهده داشته است. پس از آن، او مدیریت صندوق «Duquesne» را به عهده گرفت.

دیدگاه استنلی دراکن میلر در خصوص ترید کردن

  • ایده اصلی او به حداکثر رساندن سود در زمانِ سودآوری ترید و به حداقل رساندن ضرر در زمان انجام ترید اشتباه است.
  • او استراتژی معاملاتی جداگانه‌ای برای تریدهای بلندمدت و کوتاه مدت خود در نظر می‌گیرد.
  • از دیدگاه او کسب درآمد از معامله‌گری منوط به داشتن نظم و انضباط است.
  • در استفاده کردن از دقت کنید. دراکن میلر معتقد است.
  • دراکن میلر معتقد است معامله کردن در فارکس را بایست از طریق یک مربی () به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید.

۴- جو لوئیس (Joe Lewis)

یکی از بهترین تریدرهای فارکس در جهان است که از سن ۱۵ سالگی کار در شرکت تهیه غذای خانگیِ خانوادگی خود را آغاز کرد. پس از آن وارد معاملات ارزهای خارجی شد. به نقل از : « اکثر درآمد جو لوئیس مربوط به دهه ۱۹۹۰ و معاملات ارزهای خارجی است. هم اکنون ثروت لوئیس در حدود ۶.۲۲ میلیارد دلار است.»

لوئیس تریدری بود که در سال ۱۹۹۲ همگام با سوروس از تضعیف پوند انگلستان، صدها میلیون دلار سود به دست آورد. سه سال بعد نیز او با گرفتن موقعیت فروش در ارز پزو مکزیک، موفقیت مشابهی کسب کرد. او هم اکنون مالک تیم فوتبال تاتنهام هاتسپور است و در کنار معاملات فارکس در زمینه سرمایه‌گذاری در املاک، رستوران‌ها و مراکز تفریحی نیز فعال است.

نظرات جو لوئیس در خصوص ترید کردن

جو لوئیس از آن دست تریدرهایی است که معمولا مصاحبه نمی‌کند، بنابراین در میان سخنان تریدرهای بزرگ فارکس کمتر نام او به چشم می‌خورد. با این حال کارشنان، سبک معاملاتی او را از تعداد معدود مصاحبه‌هایی که انجام داده، استخراج کرده‌اند.

استراتژی او به نقل از به شرح زیر است:

  1. استراتژی معاملاتی لوئیس تهاجمی است بنابراین به ریسک زیادی نیازمند است.

هر چند ریسک معاملات لوئیس زیاد است اما قطعا مدیریت شده است. البته این روش معامله برای تریدرهای مبتدی توصیه نمی‌شود.

  1. پوزیشن معاملاتی در تریدهای لوئیس زیاد بوده به طوری که او تنها از ۲ معامله، میلیاردها دلار درآمد کسب کرده است.
  2. اکثر معاملات جو لوئیس در ارزهایی مانند یورو و پوند بوده که بیشتری داشته‌اند.
  3. لوئیس معتقد است معامله‌گر بودن بدین معنی است که از ۱۰ بار، حداقل ۳ بار اشتباه خواهید کرد. بنابراین آگاهی از این موضوع به شما کمک می‌کند تا به خود به هنگام ترید کردن تسلط بیشتری داشته باشید.
  4. هر معامله‌ای ارزش ورود ندارد. لوئیس تنها از معاملاتی استفاده می‌کند که درصد موفقیت و بازدهی بالایی نصیب او می‌کنند.

یکی از ثروتمندترین تریدرهای جهان در سال ۲۰۲۳ است که ارزش خالص ثروت او طبق اطلاعات سایت ، ۷.۵ میلیارد دلار است.

او در سال ۱۹۷۶ از رشته اقتصاد دانشگاه ویرجینیا فارغ التحصیل شد و بعد از آن به جای ادامه تحصیل در هاروارد در تجارت پنبه به عنوان یک کارمند مشغول به کار شد اما چندی بعد، از کار اخراج شد. لوئیس با پیش‌بینیِ زودهنگام دوشنبه سیاه بازار سهام در سال ۱۹۸۷ ثروتی معادل ۱۰۰ میلیون دلار به دست آورد.

پس از این واقعه او شرکت سرمایه‌گذاری تودور را تاسیس کرد که عمده فعالیت آن تمرکز بر نوسانات نرخ بهره در بازار فارکس بوده است.

نظرات پل تودور جونز در خصوص ترید کردن

  • او اهمیت خاصی برای در ترید کردن قائل است.
  • کاهش حجم پوزیشن یکی از روشهای جونز برای کاهش ضرر است.

۶- بروس کوونر (Bruce Kovner)

از جمله بهترین مدرس ارز دیجیتال  جهان در سال ۲۰۲۳ است که قبل از شروع فعالیت در بازارهای مالی، یک سال تمام را صرف مطالعه در این زمینه نمود. او که در رشته اقتصاد سیاسی تحصیل کرده است، اولین سرمایه‌گذاری خود که ۲۲ هزار دلار سود به او رساند را با استفاده از وام ۳۰۰۰ دلاری کارت اعتباری خود انجام داد.

نظرات بروس کوونر در خصوص ترید کردن

چند توصیه بروس کوونر به تریدرها به نقل از وبسایت ، عبارتند از:

  1. زمانی که قصد دارید سرمایه زیادی را روی یک دارایی مالی (جفت ارزهای فارکس، ، نفت، طلا و …) سرمایه‌گذاری کنید، به حد کافی در مورد آن دارایی در بازه یک سال گذشته تحقیق کنید.
  2. ضرر حاصل از استراتژی معاملاتی قابل قبول است اما ضرر حاصل از مدیریت ضعیف پول غیر قابل قبول است.
  3. هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادی نقشی حیاتی در موفقیت سرمایه‌گذاران دارند.
  4. خود را از قبل مشخص کنید.
  5. در زمان ترید کردن احساسات خود را متعادل کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا