اقتصادیعمومیمعرفی کسب و کار

تشخیص اصل بودن یخچال بوش

چگونه یخچال اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟

به نقل از abizot.com.ng افراد متقلب یخچال‌های معمولا ایرانی را که کیفیت بدنه خوبی دارند را انتخاب می‌کنند و به شهرهای مرزی برده و آنجا با تعویض بسته‌بندی و تعویض لوگو و برند روی بدنه یخچال و حتی تعویض سلفن‌های وکیوم روی بدنه یخچال آنها را به یخچال‌های برندهای معروف دنیا مانند بوش، جنرال الکتریک، مابه، ویرپول، بلومبرگ، ال جی، سامسونگ و غیره … تبدیل می‌کنند.

خرید یخچال سامسونگ بانه: و یا ساید بای سایدهای ایرانی و یا چینی را با تعویض لوگو، لیبل و سلفون وکیوم و حتی کنده کاری روی بدنه و موتور یخچال که این کار را با دستگاه لیزر انجام می‌دهند آنها را به برندهای آمریکایی و اروپایی تبدیل می‌کنند و با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسانند.

پس سرتان با لیبل و یا حک … Made in  کلاه نرود

به این توجه کنید که معمولا هیچ شرکت اروپایی و یا آمریکایی روی تولیدات خود مانند یخچال عکس پرچم کشورشان را نصب نمی‌کنند ولی اگر به یکی از بازارهای مرزی سر بزنید می‌بینید همه لیبل‌های فیک بسیار زیبا با پرچم آن کشور درست کرده‌اند و روی لوازم خانگی مانند یخچال و لباسشویی چسبانده‌اند. مثلا لیبل پرچم آلمان را با برند بوش طراحی کرده‌اند و روی محصولات فیک تبدیل شده بوش نصب کرده‌اند.

پس شما گول این برچسبهای زیبا را نخورید

یکی از محبوب‌ترین برندهای لوازم خانگی می‌باشد که یک شرکت آلمانی است که در جهان شهرت بسیار بالایی دارد. که همین باعث شده متقلبین بیشترین مانور را روی همین برند می‌دهند و یخچال‌های فیک با شباهت ظاهری مختصر را انتخاب می‌کنند و با تعویض لوگو، کارتن و بسته‌بندی جدید به این برند تبدیل می‌کنند. البته برندهای مورد علاقه دیگری مانند ال جی، سامسونگ، جنرال الکتریک، ویرپول، و غیره نیز هستند که آنها هم به همین شکل مورد سو استفاده قرار می‌گیرند.

پس گول شباهت مختصر ظاهری را نخورید

راه اصلی شناسایی یخچال اصلی و تقلبی

تنها یک راه برای شناسایی یخچال اصلی از یخچال فیک یا تقلبی وجود دارد. با این همه کارهایی که برای جلوه دادن یک یخچال فیک به جای اصلی مانند تعویض بسته‌بندی و تعویض لوگو و برند می‌دهند فقط یک راه برای تشخیص باقی می‌مانند. اینکه شما می‌توانید با سرچ برند و مدل دقیق یخچال در یخچال مورد نظرتان را پیدا کنید. حتما به انگلیسی سرچ کنید.

با سرچ مدل و برند یخچال به لاتین معمولا اولین گزینه‌هایی که گوگل پیشنهاد می‌کند سایت اصلی همان برند است که شما می‌توانید با باز کردن و مشاهده عکس اصلی آن مدل متوجه بشوید که یخچالی را که شما انتخاب کرده‌اید آیا اصلی است یا تقلبی.

اگر با سرچ مدل یخچال در برند مورد نظر آن را در سایت اصلی پیدا نکردید فورا انتخاب‌تان را عوض کنید و از آن مغازه خارج شوید. اگر با سرچ مدل آن را پیدا کردید عکس مدل اصلی یخچال را با مدل داخل مغازه کاملا چک کنید از پایین‌ترین نقطه یخچال یعنی پادری تا بالای یخچال را مطابقت دهید، شکل دستگیره ها شکل دیسپلی یا همان نمایشگر و جایی که در نمای یخچال قرار گرفته است تعداد دکمه‌ها روی نمایشگر را مدنظر داشته باشید

در کل تمام مشخصات را با مدل انتخابی‌تان مقایسه کنید، اگر دقیقا همان مدل است خریدتان را انجام دهید.

توصیهی ما برای خرید یخچال اصل

همیشه از فروشگاه‌های معتبر همان برند مد نظرتان با گارانتی اصلی خرید کنید ولی اگر همچین مغازه‌ای در دسترستان نیست و یا به شهر های مرزی و بازار آنجا مراجعه کرده‌اید همان لحظه‌ای که در فروشگاه هستید چند دقیقه وقت بگذارید و مدل مورد نظرتان را سرچ کنید. در این برحه از زمان که اینترنت در همه جای کشورمان در دسترس است این کار بسیار ساده شده است

حک کردن برند بر روی یخچال بوش

برند معروف و معتبر بوش بر روی بدنه ی یخچال های خود فاقد حک نام برند و لیبل هستند که بیشتر فروشندگان جعلی با حک کردن  made in..میتوانند اعتبار محصولات تقلبی خود را بالا برده و آن ها را در بازار به فروش برسانند.

تمامی یخچال ها چه فیک باشند و چه اصل دارای برچسب های مشخصات میباشند که مواردی مانند برند، شماره سریال ،کد محصول و یک سری مشخصات ویژه محصول بر روی آن قرار دارد.باید به این نکته دقت داشته باشید که برند اصل بوش در هنگام ساخت محصول برروی آن پرچم کشور حک نمیکند.اما معمولا فروشنده های محصولات تقلبی با زدن برچسب های زیاد ،الکی و بدون هیچ گونه ارزشی سعی در جذب خریدار دارند که همه این ها از نشانه های تقلبی بودن محصول میباشد.

 راد سرویس نمایندگی مجاز در اصفهان آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان عزیز می باشد

در مشخصات ظلهری یخچال ،کمپانی ها بیشترین زیبایی و ظرافت را در نظر میگیرند و در هنگام ساخت آن بالاترین میزان دقت را به کار میبرند. هیچ گونه خط و خراشی بر روی بدنه محصول اصلی دیده نمیشود و شما فقط با 1 مرتبه دیدن محصولات اصلی متوجه اینکه بدل یا اصل است میشوید. فروشندگان مخصولات جعلی با حک کردن برند بر روی یخچال ها ممکن است بدنه یخچال را دچار خط و خراش های جزئی کنند. پس به شما توصیه میکنیم که در هنگام خرید یخچال ،بهبه بدنه یخچال و جزییات آن به طور کامل نگاه کنید.

فروشندگان بسیاری برای اعتبار بخشیدن به محصول خود از برچسب شماره سریال استفاده میکنند.که شما میتوانید هنگام خرید محصول خود، نام کامل آن را از فروشنده سوال کنید و پس از آن، نام محصول مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید (ترجیحا انگلیسی سرچ کنید). عموما گوگل سایت اصلی برند را اولین گزینه به شما پیشنهاد میکند. شما باید به سایت اصلی مراجعه کنید و شماره سریال دقیق آن را با شماره سریال محصولی که آن را انتخاب کرده اید مقایسه کنید و مطمعن شوید که شماره سریال ها به طور کامل با یک دیگر مطابقت داشته باشند.

 راد سرویس نمایندگی مجاز در اصفهان آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان عزیز می باشد

از دیگر مشخصات ظاهری یخچال ،آبریز آن است که شما با نگاه کردن به عکس محصول اصلی بر روی صفحه سازنده برند به آسانی متوجه تفاوت آن با آبریز اصلی میشوید. موتور دستگاه ،دستگیره ،صفحه نمایش ،وکیوم و قفسه داخلی یخچال از دیگر تفاوت ها هستند. پس فقط با تعویض قطعه هایی از مانند سیفون ها، چک کردن کیفیت رنگ بدنه و استحکام آن ،تفاوت های اصلی خود را نشان میدهند. محصولات اصلی عموما دارای کشوها و قفسه هایی با ظرفیت بسیار بالا هستند که تفاوت بسیاری بین اصل و فیک بودن محصول قابل مشاهده است و و به سادگی تفاوت آن ها را میتوانید احساس کنید.

برند بوش به علت فناوری های پیشرفته و کاربرد های متنوعی که در محصولات خود به کار میگیرد توانسته است که طرفداران بسیاری را در سر تا سر جهان به دست بیاورد. به خاطر همین موضوع فروشندگان محصولات تقلبی با استفاده از یخچال هایی که ظاهری مشابه با این برند دارند ،آن را جایگزین میکنند و به وسیله ی بسته بندی های زیبا و برچسب های پر زرق و برق ،به آسانی میتوانند که مردم را به سردرگمی دچار کنند.

به نکته های زیر برای تشخیص دادن یخچال فریزر بوش از نمونه های تقلبی در برند های متفاوت توجه داشته باشید.

دقت داشته باشید که وجود داشتن لیبل ها و برچسب ها بر روی یک یخچال هیچ گونه ارتباطی به اصل بودن آن ها نخواهد داشت. حتی اگر این لیبل ها بسیار تمیز و شیک باشند.در سال های اخیر حتی در وجود نام برند سازنده و حک شدن آن بر روی دستگاه نیز به آسانی تقلب شده است. حتما از لحاظ ظاهری نیز نسبت به متمایز نمودن محصول موجود با محصول اورجینال اقدام کنید.

در جست و جوی ظاهری یخچال فریزر بوش ،حتما به مواردی مانند جنس طبقات، اندازه آن ها ،تعداد آن ها ،طول و عرض و عمق آن ها دقت داشته باشید.

استفاده تعمیر کاران از قطعه های فیک و متفرقه در هنگام تعمیرات لوازم خانگی ،یکی دیگر از مشکل های بزرگی است که کاربران محصولات بوش با آن رو به رو هستند

برای تشخیص اورجینال و فابریک بودن قطعات محصولات بوش باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

این کمپانی ار فناوری هولوگرام های مدرن بر روی قطعات اورجینال بوش استفاده کرده است که باید آن ها را بر روی قطعات مشاهده کنید. کپی نمودن این هولوگرام با همان کیفیت بسیار بالا از هر متقلبی بر نمی آید. روی این هولوگرام یک کد هجده رقمی نوشته شده است که برای هر قطعه و محصولی منحصر به فرد است. شش حرف آخر این کد نیز روی هولوگرام نوشته شده است.

هنگامی که در نور غیر مستقیم به این هولوگرام نگاه کنید ،فقط سایه های سیاه و نقره ای می بینید اما در زیر نور مستقیم خورشید رنگ های گرادیانت شده و رنگین کمانی آن را میتوانید به وضوح ببینید

منبع : currys.co.uk

دکمه بازگشت به بالا