عمومیمعرفی کسب و کار

خرابی لباسشویی بوش

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش یک مقاله کاربردی و مفید برای استفاده مصرف کنندگان جهت ایراد‌یابی و رفع مشکل خواهد بود. مطلب قابل بررسی در این بخش بحث مربوط به اعزام تکنسین جهت ایراد‌یابی دستگاه ماشین لباسشویی بوش خواهد بود. فکر نادرستی که برای هر ایرادی با بخش خدمات پس از فروش باید تماس گرفت را کامل بررسی خواهیم نمود. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در مشهد می تواند خرابی لباسشویی بوش را در اسرع وقت برطرف کند.

 

مواردی که نیازی به تعمیرکار نیست

در این بخش از مقاله عیب یابی ماشین لباسشویی بوش مواردی از مشکلات سطحی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این مشکلات دستگاه ماشین لباسشویی بوش را به دلیل ساده و قابل حل بودن توسط مشتری را سطحی عنوان کردیم. اکثر این ایرادات سطحی به راحتی قابل شناسایی و بررسی آنها جهت رفع ایرادات دستگاه بوش توسط مشتری خواهد بود.

چنین مشکلات که در اثر عدم توجه به برنامه‌های سرویس است در عیب یابی ماشین لباسشویی بوش بطور کامل بیان خواهیم نمود.اما به طور کلی تعمیر لباسشویی در مشهد توسط متخصصان می تواند نتیجه بهتری در پی داشته باشد.

اگر فیلتر شیر برقی ماشین لباسشویی بوش در اثر رسوب گرفتگی پیدا نماید ورود آب با مشکل روبرو خواهد شد. رسوبات و املاح آب، فشار ورودی آب جاپودری را به شدت کم نموده و مانع مصرف کامل شوینده خواهد شد. گرفتگی سقف جاپودری در اثر رسوبات شوینده و املاح آب مانعی برای ورودی آب با شدت در جاپودری خواهد شد.

مصرف شوینده بیش از حد نیاز باعث جمع شدن شوینده اضافی در مسیر ورودی جاپودری به دیگ دستگاه خواهد شد. این رسوب شوینده‌ها که مسیر آب را به دیگ مسدود کرده‌اند باعث سر‌ ریز شدن آب از جاپودری خواهد شد.

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش برای عدم خروج آب بعد از شستشوی لباس‌ها، مشکل را گرفتگی فیلتر عنوان نموده است. اگر الیاف لباس‌ها داخل فیلتر را پر کرده باشد امکان خروج آب از فیلتر به سمت فاضلاب وجود نخواهد داشت. معمولا بعد از جابجایی دستگاه بوش شیلنگ خروجی دستگاه خم خوردگی پیدا کرده و امکان خروج آب را نخواهد داد. تعمیر لباسشویی بوش در مشهد و عیب یابی آن را می توان با دستگاه های حرفه ای انجام داد.

دلیل عدم خروج آب به علت گرفتگی مسیر خروجی از داخل دیگ دستگاه به فاضلاب خواهد بود . در اثر رسوب املاح داخل شیلنگ خروجی دستگاه ماشین لباسشویی بوش دلیل دیگر برای عدم خروج آب دستگاه خواهد بود.

 

سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش

اکثرا به دلیل انجام ندادن سرویس دوره ای املاح داخل دیگ و خرطومی جمع خواهد شد. این رسوبات که در دیگ باقی مانده‌اند باعث فعالیت انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها خواهند شد که علت بوی بد دستگاه است. عدم پاکسازی دستگاه ماشین لباسشویی بوش از این رسوبات باعث تولید قارچ در قسمت کف وان جاپودی نیز خواهد شد.

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش دلیل دیگر ایجاد بوی بد داخل دستگاه را گرفتگی فیلتر تخلیه آب دستگاه دانسته است. به دلیل جمع شدن الیاف داخل فیلتر پمپ تخلیه به خوبی خارج نشده و باعث ایجاد بوی نامطلوب خواهد شد. هر شش ماه یک مرتبه لاستیک دور درب دستگاه ماشین لباسشویی بوش را باید با یک دستمال الکلی تمیز نمود. سپس لبه بیرونی آن را با قطره‌ای روغن خوراکی چرب نماید تا مانع خرابی و خشکی لاستیک دور درب شوید.

 

ایراداتی که لوازم نیاز دارد

در بررسی عیب یابی ماشین لباسشویی بوش به مشکلاتی برخورد خواهیم نمود که برای برطرف کردن نیاز به قطعه است. ماشين لباسشویی بوش روشن نشود دلیل آن خرابی میکروسوئیچ درب است که برای برطرف نمودن مشکل میکروسوئیچ باید تعویض شود. گاهی در پایان کار شستشوی لباس‌ها درب ماشین لباسشویی بوش باز نخواهد شد که با تعویض میکروسوئیچ حل خواهد شد. مصرف کنندگان بی‌احتیاط یک مشکل را در زمان خرابی میکروسوئیچ و باز نشدن درب به ایرادات دستگاه اضافه خواهند نمود.

اگر با روشن شدن ماشین لباسشویی بوش عمل آبگیری صورت نگیرد مشکل، شیر برقی دستگاه است که باید تعویض شود. اگر شوینده در پایان کار ماشین لباسشویی هنوز داخل جاپودری باقی مانده بود مشکل از همان شیر برقی خواهد بود. بعد از انجام آبگیری آبکش دیگ برای شستشوی لباس‌ها به چرخش در نیاید ایراد اولیه مربوط به تاخوی موتور است.

در مرحله بعد در صورت سلامت تاخو امکان خرابی هسته موتور دستگاه ماشین لباسشویی بوش باید مورد بررسی قرار گیرد. در مرحله آخر در صورت سلامت موتور ول تاخوی آن مشکل را باید در برد دستگاه مورد بررسی قرار داد.

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش در مورد عدم تنظیم آب ورودی به دستگاه تا سر ریز شدن. این مشکل به دلیل خرابی پرده دیافراگم و یا پلاتین هیدروستات در دستگاه ماشین لباسشویی بوش ایجاد خواهد شد. سوختگی سیم‌های ارتباطی بین برد و هیدروستات دستگاه در این مرحله از عیب یابی ماشین لباسشویی بوش باید چک شود.

 

خرابی اساسی لوازم ماشین لباسشویی بوش

برای مورد دیگر از عیب یابی ماشین لباسشویی بوش مورد عدم خشک کن لباس‌ها در پایان کار را بررسی خواهیم نمود. بطور معمول در انتهای شستشوی لباس‌ها دستگاه ماشین لباسشویی بوش با انجام دور تند باعث خشک شدن لباس‌ها خواهد شد. که گاهی در اثر گرفتگی فیلتر تخلیه پمپ آب امکان خروج آب وجود نخواهد داشت و لباس‌ها خشک نخواهد شد. خرابی پمپ تخلیه دلیل دیگری برای انجام نشدن خشک کن لباس‌ها در پایان کار خواهد بود.

 

اگر در دستگاه ماشین لباسشویی بوش آب در پایان کار تخلیه نشود امکان باز شدن درب دستگاه وجود نخواهد داشت. این عدم تخلیه آب یکی دیگر از عیب یابی ماشین لباسشویی بوش است که بسیار مهم در کار دستگاه است. گیر کردن پمپ تخلیه و یا سوختگی آن دلیلی است که توان تخلیه آب را از دستگاه بوش خواهد گرفت. گاهی این مشکل از برد که باید بررسی شود و برد آن را مورد بازسازی قرار داد.

موارد که نیاز به حضور تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش

به دلیل اینکه گروهی از ایرادات در دستگاه ماشین لباسشویی بوش علائمی یکسان دارند برای شناسایی ایراد تکنسین نیاز دارد. تکنسین با دانش و تجربه‌ای که دارد با دیدن یک مشکل دلیل اصلی ایجاد شدن آن را پیدا خواهد نموده. بدون تعویض قطعات اضافی دقیقا همان قطعه خراب را باز نموده و برای رفع ایراد آن را تعویض خواهد نمود.

مثلا عدم ورودی آب به داخل جاپودری که علت خرابی شیر برقی دستگاه است تکنسین اقدام به تعویض خواهد کرد. تعویض قطعه تنظیم آب یا همان هیدروستات در دستگاه ماشین لباسشویی بوش کار یک تکنسین متخصص و حرفه‌ای خواهد بود.

روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش که دلیل آن خرابی میکروسوئیچ درب است باید توسط تکنسین باتجربه و حرفه‌ای تعویض گردد. گاهی فنر لباس زیر زنانه از لباس خارج و بین دیگ و آبکش دستگاه گیر نموده است. که در زمان چرخش آبکش تولید صدای خش خش از داخل دستگاهشنیده خواهد شد.

برای رفع مشکل صدای بسیار زیاد دیگ که در زمان خشک کردن لباس‌‌ها پایان عمل شستشوی لباس‌ها تولید خواهد شد. نیاز به حضور یک تکنسین حرفه‌ای برای باز کردن دیگ و انجام تعویض کاسه نمد و بلبرینگ‌های دیگ خواهد بود.

 

نیاز به سرویس

در مورد عدم تخلیه برای عیب یابی ماشین لباسشویی بوش حضور یک تعمیرکار برای تشخیص ایراد در دستگاه الزامی است. تعمیرکارانی که در یک حرفه مشغول فعالیت هستند دارای تخصص خوبی در ایراد یابی دستگاه جهت تعمیرات آن خواهند داشت. تکنسین متخصص با یک بازدید تشخیص خواهد داد که علت عدم تخلیه از پمپ تخلیه دستگاه یا از برد است.

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش کاری بسیار حساس است که نیاز به تجربه و دانش کامل در مورد آن دارد. اگر یک قطعه درست نصب نشود و یا در اتصالات برقی مشکلی در جابجایی آنها ایجاد شود برد خواهد سوخت.

 

عیب یابی برد

در بخش عیب یابی ماشین لباسشویی بوش در ناحیه برد الکترونیکی دستگاه واقعا نیاز به یک مهندس الکترونیک کار است. پایین‌ترین مدل‌های ماشین لباسشویی بوش حداقل دو مدار بردی با هم ارتباط دارند که تشخیص ایراد را مشکل خواهد نمود. گذشته از اینها بعد از تشخیص ایراد و پیدا شدن مشکل قطعه الکترونیکی مدار برد مشکل اصلی شروع خواهد شد. در این مرحله دقت بالا و تسلط کامل برای انجام عمل تعویض قطعه و رفع ایراد مدار برد نیاز است.

 

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا