سلامت و تندرستی

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

به گزارش شفاف ، افشین ملایی در جلسه شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران که عصر امروز (پنجشنبه) برگزار شد ، با اشاره به اینکه در 10 سال آینده سیل بی سابقه ای در کشور رخ می دهد ، با اشاره به این موضوع اظهار داشت: بیایید برای این سیل آماده شویم و به دنبال مدیریت پیشگیری باشیم ، زیرا آمارها در زمینه بهداشت نشان می دهد که در دو دهه آینده با سیل غیرفعال در کشور غیرفعال خواهیم بود و از این طریق تمام توانایی های کشور را به چالش می کشیم. ما با افرادی ملاقات خواهیم کرد که قدرت محدود و از نظر سلامتی و جسمی خوب نیستند.

وی ادامه داد: وقتی شیوع سبک زندگی غیرفعال کشور به 56 درصد می رسد ، همه افراد عاقل احساس خطر می کنند و این سوال پیش می آید که چرا 56 درصد مردان و 65 درصد زنان باید بی تحرک باشند؟

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه اگر وقت خود را از دست بدهیم عواقب جبران ناپذیری خواهیم داشت گفت: در جلسه شورای عالی سالمندان گفته شد که میزان پیری در ایران سریعتر از نرخ پیری در همه کشورها است و باید بدانیم آنچه در زمینه پیری در ایران طی 25 سال در کشورهای پیشرفته صنعتی اتفاق افتاده حدود 100 سال طول می کشد.

ملایی ادامه داد: در سالهای اخیر تغییرات دموگرافیک تدریجی را تجربه کرده ایم و طی 10 سال آینده به مسئله پیری خواهیم پرداخت ؛ این افراد مسن نیستند که ناشنوا هستند ، بلکه افراد مسن هستند که آنها به دلیل عدم فعالیت باعث بیماری می شوند و کشور را با چالش جدی مواجه می کنند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس تاج نشان داده است که ما می توانیم پدیده هایی را به وجود آوریم ، گفت: “اگر سیاست های خود را تغییر ندهیم ، به شدت تهدید خواهیم شد و با رنج و چالش های مدیریتی روبرو خواهیم شد.” چالش کشور

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانش آموزانی که باید در بین افراد مناسب ترین افراد باشند اما 22 درصد با چاقی روبرو هستند ، اظهار داشت: طبق نظر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی فشار خون بالا است بالا در 30 میلیون و 700 مایل ایرانی! فشار خون ایران چه شد؟ چگونه باید این وضعیت اصلاح شود؟ مطمئناً باید سیاست های جدید را در نظر بگیریم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه داد: “ما می دانیم که منابع مالی دولت محدود است ، اما با تلفیق توانایی های ملی ، می توانیم یک رویداد بزرگ را رقم بزنیم و بنابراین به توسعه و جابجایی سرمایه اجتماعی و زیرساخت ها توجه کنیم. به سمت ایران فعال. “

دکمه بازگشت به بالا