عمومی

چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

در روند یادگیری زبان انگلیسی، گاهی اوقات به ذهن ما خطور می کند و مطمئنم همه آن را تجربه کرده اند. سخنان دیگران، درک ناقص روش های یادگیری و تقویت مهارت های انگلیسی بخشی از راه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی است. اما یادگیری زبان انگلیسی دشوار است؟ در این مقاله، 7 باور رایج را که مردم برای توجیه دشواری یادگیری زبان انگلیسی به کار می‌برند، بررسی می‌کنیم و هر یک را توضیح می‌دهیم. بنابراین، اگر شما هم فکر می کنید که چرا من نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم یا چرا زبان انگلیسی سخت است، حتما تا آخر با ما باشید.

1- یادگیری زبان در سن معین

بدون شک به دلیل تصمیم به انجام کارهای جدید، با موانع جدیدی مواجه می شویم که در آموزش زبان انگلیسی شکل های متفاوتی به خود می گیرد. برای مثال یکی از موانع یادگیری زبان انگلیسی توجه به سن یادگیری است. این بدان معناست که هر زمان با چالش جدیدی روبرو می شوید، احساس می کنید زمان یادگیری گذشته است.

حقیقت این است که ذهن ما همیشه می تواند یاد بگیرد. شاید برای کودکان و نوجوانانی که اوقات فراغت زیادی دارند یا همیشه مشغول مطالعه هستند، یادگیری زمان کمتری می برد. اما ذهن یک بزرگسال قوی است. با این تفاوت که وقتی پیر شدی، ذهن عقلانی کار می‌کند و باید راهی را دنبال کنی تا ذهنت را برای پیروی از منطق خود تربیت کنی و می‌توانی هر روز همین راه را ادامه بدهی. موارد زیر نیز برای بهبود آموزش در بزرگسالی قابل توجه است:

در فواصل کوتاه تر مطالعه کنید

منابعی را انتخاب کنید که متناسب با سبک یادگیری شما باشد (روش فارسی به انگلیسی برای همه مناسب نیست)

یادگیری زبان را با یک دوست یا همکار شروع کنید تا شما را تشویق کند

انتخاب یک معلم خوب تاثیر مثبتی بر انگیزه شما و یادگیری دقیق مطالب دارد

امروزه دوره های آموزشی مختلفی با توجه به اهداف شما برگزار می شود و هدف شما را به یک چالش یادگیری تبدیل می کند و تفکر شما از بین نمی رود.

2- آیا برای دانستن خوب زبان انگلیسی نیاز به حفظ کل دیکشنری آکسفورد داریم؟

واژگان یکی از مهم ترین بخش های یادگیری زبان است زیرا به شما توانایی صحبت کردن و نوشتن را بهتر می دهد و از طرفی دیگران را بهتر درک خواهید کرد. به دلیل اهمیت این موضوع، مبتدیان یا کسانی که می خواهند شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنند، فکر می کنند که ابتدا باید تمام کلمات انگلیسی را بدانند. این چیزی است که باعث می شود به دشواری یادگیری زبان انگلیسی فکر کنید.

با این حال، ما همیشه به دانش آموزان یادآوری می کنیم که همه کلمات گفته نمی شود حتی به خاطر سپردن لغات فرهنگ لغت بدون دانستن نحوه استفاده از فرهنگ لغت و نحوه صحیح عبارت، موثر نخواهد بود در موقعیت های مختلف همیشه یک کلمه جدید وجود دارد که شما معنی آن را نمی دانید اول از همه، شما باید کلمات رایج انگلیسی را بدانید و بتوانید به درستی از آنها استفاده کنید. و اگر در هر متنی به کلمه جدیدی برخورد کردید، معنی آن را حدس بزنید و در نهایت آن را در فرهنگ لغت جستجو کنید و در جای دیگری یادداشت کنید. به همین دلیل در مقاله برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی به شما پیشنهاد دادیم که هر روز زمانی را صرف یادگیری لغات کنید. برای افزایش دامنه واژگان خود به نکات زیر توجه کنید:

شروع به یادگیری کلمات از لیست کلمات پرکاربرد کنید

از واژگان موضوعی (مانند کتاب های فرهنگ لغت موضوعی) برای گسترش دایره لغات خود استفاده کنید.

برای یادگیری ویژگی های رشته خود، از مجموعه کتاب هایی مانند انگلیسی برای کار استفاده کنید.

روش های آموزش واژگان مانند کدگذاری و نقشه ذهنی را کاوش کنید

ذهن خود را برای یادگیری لغات آماده کنید و قبل از مطالعه ابزار یا منابع لازم را آماده کنید.

3- گرامر انگلیسی بهتر از گرامر فارسی است

اولین نشانه های ناامیدی دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی معمولاً زمانی است که با ساختارهای گرامری مواجه می شوند. باور رایج حفظ شکل و جایگزینی کلمات بر اساس آن است. درست است که این روش از قبل وجود دارد، اما روش های جدید آموزش گرامر فضای تعاملی را برای یادگیری گرامر فراهم می کند. بنابراین، اگر روش تدریس شما اینگونه باشد، یادگیری زبان انگلیسی دشوار است زیرا روش تدریس یا منبع یادگیری را تغییر می دهید، زیرا احساس می کنید مانع یادگیری خود می شوید یا مطالب را فراموش می کنید.

4- یادگیری تلفظ مهمتر از تلفظ است

معمولاً بزرگسالانی که فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های زنده انگلیسی را تماشا کرده‌اند یا به کشورهای انگلیسی زبان سفر کرده‌اند، می‌گویند که می‌خواهند این زبان را به روشی مشابه با نحوه صحبت یا صحبت مردم در منطقه یاد بگیرند. اما از آنجایی که یادگیری زبان برای برقراری ارتباط است، تلفظ صحیح کلمات مهمتر از تلفظ است. از طرف دیگر، اگر تلفظ صحیح کلمات رایج انگلیسی را بدانید، می توانید در هر کجا و هر زمان با دیگران ارتباط برقرار کنید. فقط هنگام یادگیری زبان انگلیسی به قوانین تلفظ انگلیسی توجه کنید. یادگیری تلفظ ساده تر از یادگیری تلفظ است. و با این شرایط دیگر تعجب نخواهید کرد که چرا من نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم! یا چرا نمی توانم بفهمم دوست انگلیسی زبانم چه می گوید. اگر می خواهید تلفظ و تلفظ را یاد بگیرید، از کتاب ها و منابع زیر غافل نشوید:

Ship or Sheep کتابی برای آموزش تلفظ صحیح حروف و کلمات مشابه در زبان انگلیسی است

Saundz Training with UK یک برنامه آموزش زبان آمریکایی و انگلیسی است.

سایت گفتگوی Lingo Blabla با انگلیسی زبانان

برای صحبت کردن به زبان انگلیسی به طور طبیعی و دوست داشتن بازیگر یا نویسنده مورد علاقه خود، با یک کتاب آموزش تلفظ شروع کنید و سپس با توجه به اهداف خود از نرم افزار آموزش تلفظ استفاده کنید. اگر می خواهید، از طریق وب سایت های انگلیسی با انگلیسی زبانان صحبت کنید و برای آنچه که در راه است آماده شوید.

5- در زبان انگلیسی چیزهای زیادی برای به خاطر سپردن وجود دارد

وقتی در مورد اهمیت شناخت انواع سبک های یادگیری صحبت کردیم، گفتیم که ترکیب سبک های یادگیری می تواند در یادگیری موثر باشد. به عنوان مثال، من قصد دارم هر روز تعداد معینی از کلمات را یاد بگیرم. می توانم ابتدا کلمه را بشنوم و تکرار کنم. سپس در جستجوی معنای آن، متن را با این کلمات بنویسید. بنابراین، همیشه ادامه مطالعه و دانستن روش یادگیری شخصی تاثیر بسزایی در بهبود حفظ مطالب زبان انگلیسی دارد. حفظ کردن تمام داستان نیست اگر بخشی از یادگیری باشد.

دکمه بازگشت به بالا