سلامت و تندرستی

۴ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر داغدار شدند

عکس اخبار بایگانی است

امروزنگار / کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش قربانیان بیماری کرونا ویروس قلب در استان به 244 نفر خبر داد و گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 4 همراه در استان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند ”

چهار خانواده دیگر کهگیلویه و بویراحمدی داغدیدند

دکتر گفت. پرویز یزدان پناه: “در حال حاضر 423 بیمار کرونا ویروس مشکوک و تأیید شده در بیمارستان های استان وجود دارد که از این تعداد 174 بیمار کرونا ویروس قطعی و 27 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی گفت: از کل بیماران ویروسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ، 12 هزار و 665 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از 448 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلول و مولکول یاسوج ، 60٪ مثبت بوده و اکثر موارد در بویراحمد (50٪) ، گچساران (25٪) ، کهگیلویه (8٪) ، باشت بوده است. (6٪) و بقیه در شهرهای دیگر استان بودند.
یزدان پناه خاطرنشان کرد: یک روش مهم برای انتشار ویروس کرونا ویروس در فصول سرد ، انتشار ذرات تنفسی است که از سرفه یا عطسه ایجاد می شود. این ذرات در فصل سرما پایدارتر هستند و به دلیل راحتی هوا ، بازتر و حتی بسته می مانند ، بنابراین در پاییز و زمستان باید انتظار فعالیت بیشتر این ذرات را داشته باشیم.
وی گفت: ماسک به روش صحیح ، رعایت بهداشت فردی ، مشاهده طول جسمی و تهویه مناسب می تواند نقش مهمی در کاهش روند انتقال بیماری داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: در شرایط فعلی که جلسات عمومی کاهش می یابد و محدودیت ها به خوبی اجرا می شود ، اجتماعات خانوادگی می تواند وسیله اصلی انتقال ویروس به سایر اعضای خانواده و جامعه باشد.
به گزارش امروزنگار ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ یزدان پناه تأکید کرد: مظنونانی که تحت آزمایش قرار می گیرند برای تعیین نتیجه باید در قرنطینه بمانند و در صورت داشتن علائم بالینی بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، حداقل دو هفته در قرنطینه بمانند و مراقب باشند بیش از حد مصرف نکنند. بیماری را به اعضای خانواده خود منتقل می کنند. بودن. همچنین بیمارانی که در قرنطینه هستند ، در صورت افزایش مشکلات تنفسی ، تب آنها افزایش می یابد و سایر علائمی که نشان می دهد وضعیت بیمار رو به وخامت است ، باید به مراکز 16 ساعته استان مراجعه کنند یا بیمارستان های عروق کرونا ویروس تا در زمان مناسب آنها را پذیرش کنند. درمان های لازم را دریافت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا