سلامت و تندرستی

واکنش معاون وزیر ارتباطات به فیلتر اینستاگرام: کسب‌وکارها از اول نباید در این پلتفرم فعالیت می‌کردند

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینمدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به مشکل فیلتر شدن اینستاگرام برای کسب و کارها معتقد است که این اشتباه از سوی مردم بوده و نباید از ابزاری مانند اینستاگرام استفاده می کردند. لیایی تاکید می کند که مردم به هشدار مسئولان برای مهاجرت به سکوهای داخلی توجه کنند.

محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست روز گذشته در «همایش روز ملی تجارت الکترونیک» به فیلتر اینستاگرام اشاره کرد. همان طور که «روش پرداخت» اشاره کرده است، گفت: چندین سال است که مسئولان تاکید کرده اند که کسب و کارها به جای استفاده از ابزارهای خارجی مانند اینستاگرام، از بسترهای رسمی تهیه شده توسط دولت استفاده کنند و در آنجا تبلیغ کنند. متأسفانه مردم عادی به این صحبت ها توجه نکردند و کسب و کار خود را در بسترهای حاکمیتی توسعه ندادند. اکنون به دلیل شرایط کشور اینستاگرام فیلتر شده و همه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. اگر خود اینستاگرام بخواهد ایرانی ها را محدود کند، آنها چگونه پاسخ می دهند؟

او واقعا انتقاد می کند که نوک تیز انتقادات متوجه مسئولان است و معتقد است مشکل ایجاد شده برای کسب و کارها ناشی از توجه آنها به صحبت های مسئولان در مورد استفاده از بسترهای داخلی است.

لیایی با اشاره به بازدید خود از مناطق استان مازندران، انتقاد از کسب و کارهای روستایی را در فیلتر اینستاگرام بیان کرد و گفت: متوجه شدم حتی در روستاها نیز محصولات از طریق اینستاگرام به فروش می رسد. در بازدید مردم من را دیدند و از شرایط اینترنت و فیلتر شدن اینستاگرام شکایت کردند و من به آنها گفتم که خود شما از قبل به این فکر می کردید که اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی می افتد؟ شما باید خودتان فکر کنید و از ابزاری مانند اینستاگرام در وهله اول استفاده نکنید.”

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر ظرفیت استفاده از بسترهای داخلی وجود دارد، گفت: بله. قابلیت انتقال همه کسب و کارها به بسترهای داخلی وجود دارد و فلسفه وجودی شبکه ملی اطلاعات تامین نیازهای تجارت الکترونیک داخلی و رفع این مسائل است.

227227

دکمه بازگشت به بالا