عمومیمعرفی کسب و کار

لیست محبوبترین و پرطرفدار ترین فیلترهای اینستاگرام

فیلترهای اینستاگرام در بین بعضی از کاربران اینستاگرام محبوبیت زیادی دارن و مورد استفاده قرار می‌گیرن. کاربرد این فیلترها معمولاً در تغییر رنگ‌بندی و سردی و گرمی فضای پست‌ها است. فیلترهای زیادی در اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارن که کاربران می‌تونن از هر کدوم که دوست داشته باشن، استفاده کنن. در مقاله امروز ما تصمیم گرفتیم بهترین فیلترهای اینستا رو بهتون معرفی کنیم. با ما همراه باشین!

فیلترهای اینستاگرام چطوری به وجود اومدن؟

‌طبق تحقیقات و نظرسنجی‌هایی که انجام شده، چیزی حدود 10.5 درصد از عکس‌های بارگذاری‌شده در اینستاگرام از فیلترهای عکاسی خود اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنن. کاربران دیگه یا علاقه و اعتقادی به استفاده از فیلترهای عکاسی ندارن یا با استفاده از یه نرم‌افزار ویرایش عکس دیگه، تصاویرشون رو ادیت و بعد در اینستاگرام منتشر می‌کنن.

استفاده‌ی کم کاربران از فیلترهای اینستاگرام مشکل خاصی نیست چون این اپلیکیشن اساسا یه پلتفرم برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها است، نه ویرایش اون‌ها؛ با این وجود، خود اپلیکیشن اینستا کلکسیون متنوعی از فیلترهای عکاسی رو در اختیار کاربرانش قرار می‌ده. این که این فیلترها چطوری راهشون رو به این اپلیکیشن باز کردن، داستان کوتاه ولی جالبی داره که شنیدن اون خالی از لطف نیست.

 

خیلی از شما شاید Cole Rise رو نشناسین. این شخص هفتاد و پنجمین کاربری بود که در اینستاگرام ثبت نام کرد و یکی از کلیدی‌ترین افرادی به شمار می‌ره که در توسعه اپلیکیشن اینستاگرام نقش داشته. او با کمک به تیم توسعه‌دهندگان اینستاگرام در دوران بتا تستینگ، تونست نقش بزرگی در تعریف هویت و ماهیت فعلی اینستاگرام ایفا کنه.

Cole Rise در یکی از اولین پست‌های اینستاگرامش پیش‌بینی می‌کرد که یه روز این پلتفرم به یه پدیده بزرگ در دنیای آنلاین تبدیل خواهد شد. نکته‌ای که شاید حتی کمتر در مورد این عکاس آمریکایی بدونین، اینه که اون تا چه حد در به وجود اومدن فیلترهای محبوب اینستاگرام تاثیر داشته.همونطور که گفتیم، حدوداً 10 درصد از کاربران اینستاگرام از فیلترهای این اپلیکیشن در عکس‌ها و ویدیوهای خودشون استفاده می‌کنن؛ پس بریم و بهترین فیلتر اینستا برای عکاسی رو معرفی کنیم:

بهترین فیلترهای اینستا

در ادامه مقاله 10 تا از بهترین فیلترهایی رو که می‌تونین در اینستاگرام خودتون ازشون استفاده کنین، معرفی می‌کنیم:

چیزی حدود 89.5 درصد از عکس‌های  با استفاده از این فیلتر منتشر می‌شن. طبیعتاً همه ما در عکس‌برداری بدون فیلتر ماهر نیستیم. برای همین دو سناریوی دیگه می‌تونن این عدد رو توجیه کنن. اولی برای افرادیه که کلاً عکس‌های حرفه‌ای نمی‌گیرن و از فیلترهای اینستاگرامی حرفه‌ای هم استفاده نمی‌کنن. دومی هم برای افرادیه که قبل از وارد کردن عکس به اینستاگرام از برنامه‌های ادیتور برای ویرایش و دادن افکت و گذاشتن فیلتر روی عکس‌هاشون استفاده کردن و عکس ادیت‌شده رو وارد اینستاگرام کردن. به نوعی می‌شه گفت معرفی بهترین فیلترهای اینستاگرام برای عکاسی، از این نقطه به بعد آغاز می‌شه.

  1. Juno

کار فیلتر Juno هم مثل فیلتر قبلی بسیار ساده است. این فیلتر فقط کمی کنتراست و میزان زنده بودن عکس شما رو افزایش می‌ده و شدت رنگ‌های گرم مثل قرمز و زرد رو در عکس شما بیشتر می‌کنه. با وجود ساده بودن کارهای این فیلتر، اثری که در گرم و زنده‌تر کردن عکس شما ایجاد می‌کنه، غیرقابل انکاره و همین موضوع باعث شده که این فیلتر کاندید انتخاب به عنوان طبیعی ترین فیلتر اینستاگرام از سمت کاربران بشه. این فیلتر برای برجسته شدن عکس‌هاتون مناسبه.

The list of the most popular and popular Instagram filters

این مقاله هم شاید برات جذاب باشه:

  1. Ludwig

کار فیلتر Ludwig اینه که میزان شدت و برجستگی رنگ‌های آبی، سبز، زرد، فیروزه‌ای و سرخابی تصویر شما رو کمتر کنه. رنگی که این جا مورد استثناء قرار گرفته، رنگ قرمزه. برعکس، رنگ قرمز دچار افزایش شدت و برجستگی می‌شه. این در کنار یک کاهش کنتراست جزئی باعث می‌شه تا فیلتر Ludwig حسابی رنگ‌های قرمز عکس شما رو درخشنده‌تر از قبل به رخ مخاطب بکشه. این فیلتر مناسب عکس‌های پرتره، منظره‌های معماری و اجسام هندسیه.

این مطلب هم بهت کمک می‌کنه:

  1. Lo-fi

سال‌های زیادیه که فیلتر اینستاگرام Lo-fi یکی از فیلترهای محبوب اینستاگرام به شمار می‌ره و مخاطبین زیادی داره؛ پرکاربرد بودن این فیلتر هم بی‌دلیل نیست. تاثیرات این فیلتر روی عکس‌های شما به شدت دراماتیک و جالبه. فیلتر Lo-fi به عکس شما سایه‌های بیشتری می‌ده. غلظت همه رنگ‌های داخل تصویر رو افزایش می‌ده.

فیلتر Lo-fi افکت‌های ساده‌ای روی تصویر شما اعمال می‌کنه که خیلی ساده خودتون هم می‌تونین روی تصویر اعمال کنین؛ ولی کاری که Lo-fi با همین تغییرات ساده می‌کنه، باعث می‌شه عکس شما شدت و نمای قوی‌تری در نگاه اول داشته باشه که شاید برای خیلی‌ها جذاب به نظر برسه. افراد میانسال و بچه‌های دهه شصتی مخاطبان اصلی این فیلتر دراماتیک به شمار می‌رن. بچه‌های دهه‌ی شصتی از این فیلتر خوششون میاد.

  1. X-Pro II

در نهایت می‌رسیم به X-Pro II. فیلتری که شاید به محبوبیت فیلترهای دیگه این لیست نباشه اما قطعا خاص‌ترین اون‌هاست. همین خاص بودن باعث شده این فیلتر به لیست امروز ما راه پیدا کنه. فیلتر X-Pro II نه تنها شدیدترین تغییرات کنتراست رو بین فیلترهای معرفی‌شده در این لیست روی تصویرهای شما اعمال می‌کنه، بلکه به خاطر عدم ظرافت و لطافتی که در اجرای افکت‌های خودش داره، پیچیده‌ترین و پرتغییرترین اون‌ها هم به شمار می‌ره.

در ابتدا فیلتر X-Pro II مقدار زیادی سایه و تاریکی به عکس شما اضافه می‌کنه و کنتراست تصویر رو دچار افزایش شدیدی می‌کنه. در قدم بعدی، یه افکت Vignette سنگین در چهار گوشه تصویر ایجاد می‌کنه که لبه‌های عکس رو با یه جریان ثابت، غرق در تاریکی می‌کنه. در نهایت هم به وسیله یه شیوه پرداخت (Process) خاص به نام Cross-Processing خروجی تصویر گرفته می‌شه و عکس نهایی به شما تحویل داده می‌شه.

فیلتر X-Pro II در حقیقت یکی از اولین فیلترهایی به شمار می‌ره که اینستاگرام در اپلیکیشن خودش تعبیه کرده بود و هدفش کمک به بهبود تصاویر گوشی‌های عرضه‌شده در دهه 2010 بود که دوربین‌های چندان قدرتمندی نداشتن. این که چنین فیلتر شدیدی همچنان بعد از تمامی این سال‌ها پرمخاطب باقی مونده، برای خودش نکته جالب و غافلگیر‌کننده‌ای به شمار می‌ره.

جمع بندی

در مقاله امروز بهترین و پرکاربردترین فیلترهای اینستا رو معرفی کردیم، نحوه عملکردشون رو توضیح دادیم و گفتیم که چه تاثیری روی تصاویر شما دارن. می‌تونین از این فیلترها برای اعمال افکت‌های مختلف روی عکس‌هاتون استفاده کنین. همچنین می‌تونین از ادیتورهای دیگه هم برای اعمال فیلترهای مختلف روی پست‌های اینستاگرامیتون بهره‌مند بشین. لطفاً در بخش نظرات اسم فیلتر اینستاگرامی مورد علاقه‌تون رو برای ما بنویسین تا در آپدیت‌های بعدی به همه کاربران معرفی کنیم!

سوالات متداول

آیا دوست دارید عکس‌ها و  استورهای خاص در اینستاگرام منتشر کنید؟ فیلترهای جالب اینستاگرام مناسب برای افرادی هستند که از گرفتن عکس‌های تکرار خسته شده‌اند و  تنوع را دوست دارند. این روزها گرفتن عکس و فیلم با فیلترهای اینستاگرم نوعی سرگرمی محسوب می‌شود. زیرا با فیتلرهای جذاب اینستاگرام متفاوت دیده می‌شوید. به طور کلی فیلترهای پست و استوری متفاوت‌اند؛ اما هر کدام کاربردهای هیجان انگیزی دارند. اگر دوست دارید محبوب ترین فیلترهای اینستاگرام را بشناسید، تا آخر این مقاله را مطالعه کنید. ما لیستی از محبوب ترین فیلترهای اینستاگرام تهیه کرده‌ایم که استوری‌های شما را زیباتر می‌کنند.

۲. فیلتر Glitter

فیلتر Glitter مناسب برای خانوم‌هاست. اگر دوست دارید همه چیز برق بزند، از Glitter استفاده کنید. به خصوص برای برجسته کردن چیزی در عکس کاربرد دارد. در نظر بگیرید لاک جدیدی به دست‌تان زدید و دوست دارید لاک جدید بیشتر به نظر برسد، دستان‌تان را به دوربین نزدیک کنید تا فیلتر روی آن تمرکز کند. این فیلتر بسیار زیباست و هر چیزی در عکس را براق و رویایی نشان می‌دهد.

پری دریایی یک شخصیت کارتونی دیزنی است که بدنی شبیه انسان و پاهای ماهی شکل دارد. اگر همیشه دوست داشتید، یک پری دریایی با صدای شگفت‌انگیز باشید و به انیمیشن پری دریایی علاقه‌دارید این فیلم مناسب شما است. از این فیلتر لذت ببرید.شاید بخواهید چهره رویایی داشته باشید. این فیلتر بیشتر برای چهره استفاده می‌شود. پوست را برنزه می‌کند و بالای سر انبوهی از پروانه‌های زیبای آبی رنگ پر می‌زنند.این فیلتر دور چشم را با خط‌های رنگی تزیین می‌کند و روی گونه‌ها رژگونه می‌زند. همینطور پوست شما را بسیار نرم و لطیف جلوه می‌دهد و البته یک رژ لب زیبا نیز به آن اضافه می‌کند.

۸. فیلتر عروسکی Doll

فیلترهای عروسکی انواع مختلفی دارند برخی ها شبیه به شخصیت های دیزنی هستند، و یا می توانید فیلتر عکس را  به حیوانات مختلفی شبیه روباه یا خرگوش تغییر دهید. و در برخی مدل ها می توانید به 5، 6 سالگی بازگردید.این فیلتر نیز بین کاربران اینستاگرام محبوبیت زیادی دارد به خصوص برای تصاویر خوراکی و غذا پرکاربرد است. زیرا کرما، عکس را صاف و باز نمایش می دهد.

۱۰. فیلتر Juno

شاید دوست داشته باشید که دوستانتان را از غذاهای خوشمزه رستورانی که اخیرا رفته اید، آگاه کنید. می توانید از این فیلتر استفاده کنید. این فیلتر کنتراست تصویر را  افزایش داده  و  رنگ عکس را  زنده‌تر و شفاف تر نشان می دهد. فیلتر جونو رنگ های گرم را در عکس تشدید می‌کند و برای عکس‌های غذا، لب ساحل و منظره بسیار کاربردی است.

۱۱. فیلتر Prism Light

Prism light یک فیلتر مناسب برای عکس‌های منظره و محیط بیرون است زیرا این فیلتر تاریک‌ترین نقاط تصویر را شبیه رنگین کمان نمایش می‌دهد.فیلتر کرونا یکی دیگر از فیلترهای محبوب اینستاگرام است. و همانطور که از نام آن مشخص است، تصویر را به ویروس کرونا تبدیل می کند.

۱۳. فیلتر Tokyo

اگر می خواهید عکس متفاوتی داشته باشید و از عکس‌های رنگی خسته شده اید، می توانید از فیلتر توکیو استفاده کنید. این فیلتر عکس‌ها را به صورت سیاه و سفید نمایش می‌دهد.این فیلتر بین کاربران نیز طرفدار دارد. ضمن اینکه به عکس شما یک عینک آفتابی اضافه می‌کند، گرمی رنگ ها را افزایش می دهد و تصویر شما را مانند عکس‌های دهه 60 میلادی در یک روز گرم تابستانی نمایش می دهد.

فیلتر توستر عکس‌های شما را به فضای دهه 80 میلادی تبدیل می کند، در قسمت‌های مختلف عکس رگه های قرمز رنگ و قهوه ای اضافه می شود، عکس برشته به نظر می رسد، این فیلتر در فضای باز و نور روز به خوبی کار می کند، اما عکس‌ها در شب و نور کم، کیفیت خوبی ندارند.

۱۷. فیلتر Hefe

وقتی فیلتر Hefe را اعمال کنید، به رنگ‌بندی عکس ها اضافه می شود، و تصویر به رنگ های گرم تر تغییر می کند، بنابراین این فیلتر مناسب برای عکس‌های طبیعت است.این فیلتر تصویر شما را به یک کمپین بازاریابی جذاب تبدیل می کند و برندها می توانند براساس تصاویر کمپین‌های تبلیغاتی، رنگ های خاصی را انتخاب کنند.  مثلا یک برند موسیقی می تواند از رنگ‌های متنوع برای تبلیغ نمایش یک آهنگ خاص استفاده کند.

۱۹. فیلتر مجازی سه بعدی

با این فیلتر از یک صحنه مجازی در محیط سه بعدی لذت ببرید. و هیجان‌انگیزتر این است که شما می توانید بخشی از این صحنه سه بعدی باشید.

نکته:اینستاگرام جدیدا این امکان را به کاربران میدهد که با خرید لایک اینستاگرام بتوانید پست ها و استوری های خود را پر بازدید کنید شما میتوانید با مراجعه به سایت ما یک خرید امن و مطمئن داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا