عمومیمعرفی کسب و کار

روش های دیلیت اکانت اینستاگرام (اپدیت شد)

راهنمای آموزش حذف اکانت و صفحه شخصی اینستاگرام در تاریخ 20 آبان 1402 بروزرسانی گردید.

تمامی کاربران در هنگام راه اندازی صفحه خود هرگز به این موضوع فکر نکرده اند که ممکن است یک روز نیاز به حذف اکانت خود از روی شبکه اجتماعی اینستاگرام دارند. اما واقعا برای هر فردی ممکن است این اتفاق بیافتد و تصمیم به حذف صفحه و اکانت اینستاگرام خود بگیرد. برای این کار تنها کافیست نحوه کامل دیلیت اکانت اینستاگرام را فراگرفته و به درستی آن را اجرا نمایید. اما چگونه می بایست این کار را انجام داد؟

علی رغم محبوبیت و جذابیت شبکه اجتماعی اینستاگرام، گاهی اوقات کاربران حتی کاربران فالوربالا به دلایل شخصی و شاید غیرشخصی تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود بگیرند. حذف صفحه شخصی از شبکه اینستاگرام یا به اصلاح می تواند به 2 صورت موقت (غیرفعال کردن) یا دائم (حذف اکانت) انجام شود. برای این منظور در ادامه مطلب نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام را بیشتر برایتان توضیح می‌دهیم.

به یاد داشته باشید در صورتی که پسورد اکانت اینستاگرام و ایمیل اینستاگرام خود را فراموش کرده اید حذف اکانت اینستاگرام با شماره تلفن نیز امکان پذیر است. حذف اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد تنها زمانی میسر است که ایمیل یا شماره تلفن ثبت نام خود را بدانید. پس قبل از اینکه شروع به حذف اکانت خود نمایید حتما دقت کنید که حداقل به ایمیل یا شماره تلفن متصل به اکانت خود دسترسی داشته باشید.

روش های حذف اکانت اینستاگرام

اینستاگرام با بررسی نیاز کاربران خود در خصوص خروج کامل یا موقت از اینستاگرام، به طور کلی دو روش معمول را در اختیارشان قرار داده است:

  • روش اول: حذف موقتی اکانت اینستاگرام ( غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام )
  • روش دوم: حذف دائمی اکانت اینستاگرام ( دیلیت اکانت اینستاگرام )
  • برای حذف اکانت اینستاگرام هیچگونه راهی بجز سایت اینستاگرام وجود ندارد و باید بدانید که این کار از طریق امکان پذیر نمی باشد. برای دسترسی به وب‌سایت اینستاگرام می‌توانید از طریق کامپیوتر، موبایل، تبلت و … اقدام نمایید.
  • بهتر است بدانید دیلیت اکانت فارسی و انگلیسی اینستاگرام مشابه هم بوده و با کمی دقت می توانید از هر دو زبان اکانت خود را از دسترس خارج نمایید.
  • در نظر داشته باشید اینستاگرام تنها یکبار در هفته به شما اجازه غیر فعال کردن اکانتتان را می‌دهد.
  • استفاده بیش از حد و بدون دلیل از ویژگی دیلیت اکانت می تواند برای شما محدودیت زمانی تا چندین هفته را برای شما در پی داشته باشد.
  • حذف اکانت اینستاگرام شما باعث می‌شود که پیام‌های شخصی (دایرکت)، پست‌ها، فالورها و بدون بازدید از سمت شما باقی بماند. همچنین برای اشخاصی که آن‌ها را در تصاویر قبلی خود تگ کرده‌اید، با فعالسازی دوباره اکانت نوتیفیکیشن (اعلان) ارسال می‌شود.
  • پس از حذف اکانت کلیه تصاویر، فیلم‌ها، لایک ها، کامنت ها و پیام های دایرکت شما پاک خواهد شد. همچنین فالوورهای شما نیز پاک می‌شوند و غیرقابل بازگردانی خواهند بود.
  • پس از پاک کردن اکانت نام کاربری شما پاک می شود و دیگر نمی توانید اکانت اینستاگرامی با همان نام کاربری برای خود بسازید. البته ممکن است این امکان بعدها توسط اینستاگرام ارائه شود و بتوانید با نام کاربری قبلی خود به اینستاگرام وارد شوید.
  • دیگر نمی توانید با ایمیلی که با آن اکانت خود را ساخته بودید، اکانت جدید راه اندازی کنید. اگر قصد دارید بعدا دوباره با همان ایمیل یک اکانت بسازید باید قبل از حذف اکانت به بخش Edit Profile رفته و در آن صفحه ایمیل خود را حذف یا تغییر دهید.
  • توجه داشته باشید که برای این کار می بایست به پسورد و نام کاربری اکانت خود دسترسی داشته باشید. اگر رمز عبور یا نام کاربری اکانت خود را فراموش کرده‌اید باید آن را بازیابی کنید. بازیابی رمز عبور از طریق دسترسی به شماره تلفن و ایمیل امکان پذیر است. شما با وارد کردن ایمیل و یا شماره تلفن اکانت خود، کد تایید و یا لینکی را دریافت می کنید که با هر کدام از آن ها می توانید رمز عبور اکانت خود را بازیابی نمایید.

حذف موقتی اکانت اینستاگرام ( غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام )

مرحله اول: برای ورود به اکانت اینستاگرام باید بر روی بخش Log in کلیک کنید.

مرحله دوم: با وارد کردن نام کاربری و پسورد اینستاگرام می‌توانید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

مرحله سوم: به صفحه اصلی اکانت اینستاگرام خود وارد شوید (مشابه صفحه اصلی روی اپلیکیشن اینستاگرام) و روی علامت آدمک پایین صفحه سمت راست اینستاگرام خود کلیک نمایید. سپس گزینه Edit Profile را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم: (به چه دلیل می‌خواهید اکانت خود را غیر فعال نمایید؟) در این قسمت دلیل حذف اکانت خود را مشخص کنید. همچنین در ادامه باید مجدد پسورد اینستاگرام خود را وارد نمایید.

مرحله پنجم: بعد از پایان غیرفعال سازی اکانت اینستاگرام، اگر بلافاصله مجدد تلاش کنید که وارد اکانت اینستاگرام خود شوید با پیغام خطا رو به رو می‌شوید. در این مرحله کار شما تمام شده می باشد.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

با مطالعه و اجرای موارد بالا شما می توانید برای مدتی از صفحه اینستاگرام دور بمانید و با خیالی راحت از حفظ محتوای خود و عدم دسترسی دیگران به آن مطمئن باشید. اما گاهی نیز برای شما مهم است که کاملا صفحه شخصی تان را حذف نمایید. در این حالت چه باید کرد؟ در حذف اکانت اینستاگرام روش ساده و از طریق اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد اما در ادامه به شما خواهیم آموخت چطور به کامل با اینستاگرام خداحافظی نمایید.

  1. برای حذف اکانت اینستاگرام از طریق گوشی، ابتدا باید برنامه اینستاگرام را روی گوشی باز کنید و وارد تنظیمات شوید.
  2. روی گزینه help کلیک کنید.
  3. در صفحه ای که باز شده، چهار گزینه وجود دارد که شما باید گزینه help center را انتخاب کنید.
  4. در صفحه help center، روی سه نقطه سمت راست کلیک کنید.
  5. در این مرحله از حذف اکانت اینستاگرام، گزینه Managing your account را انتخاب کنید.
  6. گزینه Delete Your Account را انتخاب کنید تا وارد صفحه حذف حساب کاربری اینستاگرام شوید.
  7. در اینجا گزینه How do I delete my Instagram account را باز کنید.
  8. کمی به پایین اسکرول کنید و روی Delete Your Account کلیک کنید.
  9. بعد از اینکه شما روی گزینه Delete Your Account کلیک کردید، وارد صفحه‌ای مانند زیر می‌شوید که باید دلیل حذف اکانت اینستاگرام را وارد کنید.
  10. در ادامه راجب هر کدام از این گزینه‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.
  11. به شما پیشنهاد می‌کنم که برای راحتی کار گزینه Something else را انتخاب کنید.
  12. در کادر بعدی پسوردتان را وارد کنید و روی گزینه Delete… کلیک کنید.
دکمه بازگشت به بالا