سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

چرا استفاده از لیوان کاغذی بهتر از پلاستیکی است؟

همانطور که میدانید انسان همیشه دوست دارد کارهایش را ساده تر و راحت تر پیش ببرد. طوری که هدف اصلی بسیاری از اختراعات بشر، ایجاد راحتی برای او بوده است. یکی از اختراعات بشر تولید ظروف یکبار مصرف بوده که او را از شستن مداوم ظروف، جا به جایی ظروف سنگین وزن و استفاده از ظروف کلاسیک خلاص کرده است. امروزه یکی از پرمصرف ترین ظروف یک بار مصرف، لیوانها هستند که برای سرو انواع نوشیدنی و سایر مواد غذایی مانند چیپس، خوراکیهای سوارخی و پاپ کورن و غیره استفاده می شوند.

لیوانهای یک بار مصرف در دو نوع پلاستیکی و کاغذی در بازار وجود دارند. به نظر می رسد پر فروش ترین لیوانهای یکبار مصرف، لیوانهای کاغذی هستند. شاید برای شما این سوال مطرح شود که چرا؟ در پاسخ به این سوال باید از خودتان بپرسید لیوانهای کاغذی چه مزایایی نسبت به لیوانهای پلاستیکی دارند؟ در این مقاله ما به شما میگوییم که علت برتری لیوان های کاغذی نسبت به لیوان های پلاستیکی چیست؟

علت استفاده از ظروف یکبار مصرف چیست ؟

استفاده از ظروف پلاستیکی و کاغذی یک بار مصرف اگرچه باعث آسایش و راحتی هر چه بیشتر انسانها می شود، اما اگر بتوانید با دقت به ماجرا نگاه کنید، معایبی هم وجود دارد. آمارها نشان می دهند که تولید کاغذ از سال1960تا سال 2007 بیش از 300 برابر افزایش پیدا کرده است. این آمارها در خصوص تولید پلاستیک بسیار تکان دهنده تر است و بخشی از این متریال صرف تولید ظروف یک بار مصرف می شود و بیشتر این ظروف هرگز به چرخه بازیافت نرسیده و دور انداخته می شوند.

این آمارها نشان می دهد که زمین همواره هزینه گزافی برای تولید هر چه بیشتر نیازهای بشر پرداخت می کند و همواره فشار بیشتری برای تامین منابع به آن وارد می شود. با این حال استفاده از ظروف یک بار مصرف کاغذی برای کره زمین هم کم هزینه تر است و در همین خصوص توصیه می شود که به جای لیوان پلاستیکی از لیوان یکبار مصرف کاغذی استفاده شود.

لیوان کاغذی چیست؟

لیوان کاغذی یک لیوان یکبار مصرف بوده که آن را با کاغذ تولید می کنند. این لیوانها برای سرو انواع نوشیدنی و همچنین خوردن برخی از تنقلات مثل ذرت مکزیکی و غیره استفاده می شوند. لیوانهای کاغذی گرما را دیرتر از پلاستیک انتقال می دهند بنابراین برای سرو نوشیدنی های گرم و در دست گرفتن لیوانهای حاوی نوشیدنی هم انتخاب بهتری هستند. از طرفی انواع لیوان کاغذی قابلیت چاپ دارند و شما میتوانید نام برند یا کمپانی یا شعار تبلیغاتی خودتان را روی لیوان کاغذی چاپ کنید و از آن به عنوان یک شیوه تبلیغاتی کمک بگیرید.

لیوان های کاغذی از نظر سایزبندی

از طرفی این لیوانها سایزبندی خوبی هم دارند و می توانید از آنها برای کاربردهای مختلف استفاده کنید. این لیوانها در آغاز تنها برای نوشیدن مایعات گرم و سرد استفاده می شدند اما امروزه برای مواد غذایی مانند بستنی، سیب زمینی سرخ شده، پاپ کورن، ذرت مکزیکی و غیره هم کاربرد دارند. در نتیجه کافه ها، فست فودها، سینماها و بسیاری از مکان های عمومی از این لیوانها برای سرو محصولات غذایی خود استفاده می کنند.

چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی

چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی یکی از روش های جذاب در پروژه های برندینگ به حساب می آید. در این روش مشتری می تواند طرح یا لوگو مورد نظر خود را سفارش دهد و از آن در موقعیت های مختلفی مثل همایش ها و سمینارها استفاده کند. اگر بخواهیم با یک مثال ساده، کارایی چاپ لیوانهای کاغذی تبلیغاتی را بگوییم، می توانیم به استفاده ی برندهای معتبر چای و زعفران اشاره کنیم. چاپ لیوان کاغذی تبلیغاتی، فرصتی مناسب برای نشان دادن نام تجاری کسب و کارهاست. یک طرح تبلیغاتی شخصی بر روی فنجان کاغذی، می تواند بهترین راه برای برقراری ارتباط با جامعه محلی و بازاریابی باشد.

نوسان قیمت لیوان کاغذی

این روزها به دلیل نوسانات قیمت دلار، قیمت بسیاری از کالاها از جمله قیمت کاغذ، قیمت لیوان کاغذی نیز بسته به نوع و کیفیت کاغذی که در تولید لیوان کاغذی استفاده می شود در بازار متغیر شده است. در چند سال اخیر به دلیل حضور ویروس منفوس کرونا بیشتر مواد غذایی، نوشیدنی های سرد و گرم در بسته بندی های کاغذی سرو می شدند. شاید قبلا وقتی به یک کافی شاپ یا رستوان می رفتید از لیوان های شیشه ای برای خوردن نوشیدنی ها استفاده می کردید، اما امروز به دلیل وجود ویروس ها اکثر ما در جهت سالم بودن و رعایت اصول بهداشتی از این کار صرف نظر می کنیم و ترجیح می دهیم از ظروف یکبار مصرف کاغذی برای سرو نوشیدنی استفاده کنیم و همین مسئله باعث شد تا تولیدات ظروف یکبار مصرف بیشتر از گذشته رونق بگیرد.

سخن آخر

طبق آمار به دست آمده درمورد لیوان کاغذی، موادی که فنجان یا لیوان شما از آن ساخته شده است به همان اندازه که عملکرد شما مهم است، اهمیت دارد. عملکرد شما و جنس لیوان به مشتریان نشان می‌دهد که چگونه می‌خواهند کسب ‌و کار خود را برای داشتن محیط زیستی بهتر درک کنند. علاوه بر این، در بسیاری از مناطق کشور، انتخاب مواد به دلیل رعایت مقررات زیست ‌محیطی در حال محدود شدن است. با توجه به توضیحات داده شده در این مقاله به نظر شما کدام لیوان ها بهترین کارآیی را دارند؟

شما استفاده از کدام سایز لیوان‌های کاغذی را ترجیح می‌دهید؟

به نظر شما در کدام مقاطع استفاده از این تکنیک تبلیغاتی بیشترین بازده را دارد؟

لطفا پیشنهادات و انتقادات خود را از بخش نظرات در وبسایت sj-cup.ir برای ما ارسال نمایید.

دکمه بازگشت به بالا