عمومیمعرفی کسب و کار

سنگ تراورتن بهتر است یا سنگ مرمریت؟

کدام سنگ زیباتر است؟ تراورتن یا مرمریت؟

سنگ مرمریت که در بازار جهانی آن را با نام ماربل (Marble) می شناسند، یک سنگ طبیعی با رنگ یکدست و گاه همراه با رگه های عمیق و بی انتهای تیره و روشن و زیبایی غیر قابل انکار است. سنگ مرمریت یک سنگ سخت و بادوام است، که میتوان با فرآوری مناسب، درمناطق پررفت و آمد نیز از آن استفاده کرد. مرمریت به صورت تایل و اسلب، کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی داشته و ظاهر مجلل آن برای طراحان و صاحبان خانه بسیار هیجان انگیز است.

سنگ مرمریت یکدست و جلاپذیر است و با فرآوری و پرداخت، به صورت صیقلی با براقیت بالا تولید می شود. مرمریت خالص، رنگ سفید و درخشان دارد ولی به علت وجود کانی های رنگی دارای طیف گسترده ای از رنگ ها می باشد.

اگر ایجاد فضایی باشکوه، مدرن و لوکس هدف شماست، سنگ مرمریت انتخاب مناسبی است. این سنگ می تواند در اوج سادگی، بسیار شیک و مجلل ظاهر شده و ظرافت و جذابیت طبیعی آن، به یک ویژگی ماندگار و همواره بدیع در فضای معماری تبدیل شود.

سنگ تراورتن یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی موجود در جهان است؛ فضای ساخته شده با سنگ تراورتن حس قدمت و اعتبار را تداعی می کند. تراورتن، ذاتا ًدارای انرژی غالبی است که توجه را به شیوه ای ظریف و ملایم جلب میکند. سنگهای تراورتن را به طور معمول با رنگ های خنثی و گرم از جمله گردویی، طلایی، بژ، قهوه ای، قرمز و هلویی خواهید دید؛ رنگ ها و رگه ها در سرتاسر سنگ تراورتن، با جلوه ای مه آلود و متحرک موج می زنند و الگوهای منحصر به فرد و زیباییِ را ایجاد میکنند.

از شگفتی های تراورتن این است که برخلاف اکثر سنگهای طبیعی، اثرات هوازدگی در گذر زمان، نه تنها از زیباییش نمی کاهد بلکه به آن ظاهری متمایز و جذاب تر می بخشد.

پس اگر به دنبال ایجاد فضایی کلاسیک و فاخر و یا حتی روستایی هستید، سنگ مشکی بهترین گزینه برای شماست. این سنگ  حس گرما و نوستالژیک را به ساکنین هر خانه ای می بخشد.

ویژگی‌های ظاهری سنگ مرمر

سختی و رگه‌های موجود در بافت سنگ مرمر، آن را از دیگر سنگ‌ها جدا می‌کند. اگرچه سنگ مرمر گاهی به صورت یکرنگ و یکدست دیده می‌شود؛ اما اغلب به صورت یک زمینه، با رگه‌های سفید، خاکستری یا سیاه در طبیعت یافت می‌شود.

دیگر رنگ‌های رایج آن شامل خاکستری، سیاه، صورتی، آبی یا سبز است. سنگ مرمر بافتی صاف دارد که پس از استخراج جلا داده می‌شود. این امر موجب زیبایی و درخشش زیاد این سنگ شده که هنگام خرید نظر شمارا جلب می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا