فرهنگ و هنرمعرفی کسب و کار

نکات مهم برای مدیریت آرایشگاه زنانه

در این مقاله به مهمترین ویژگی های یک مدیرداخلی آرایشگاه و سپس به شرح وظایف مدیر داخلی سالن زیبایی می پردازیم.مهارت های ارتباطی و مشتری مداری و همچنین ویژگی شخصیتی افراد را حتما ارزیابی و بررسی کنید. اولین کاری که باید در انتخاب سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه کرد، ارزیابی کارهایی است که میخواهند انجام شود. سالن آرایشگاه یکی از آن مکان هایی است که به او کمک میکند تا میل به زیبایی را کمی ارضا کند. طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه نقش مهمی در انجام صحیح کارها و بهبود شرایط داخلی سالن زیبایی دارد. شاید از خود بپرسید که چطور  می توان تاسیس سالن کاشت ناخن با هزینه کم  انجام داد.

نکات مهم برای مدیریت آرایشگاه زنانه

مکان آرایشگاه

یک مکان برای خدمات آرایشگری هزینه زیادی دارد و آیا این کار ارزش قیمت دارد یا خیر؟ آیا متریالی که استفاده می کنند همه از برندهای خوب و مرغوبه؟. مسلماً بسیاری از مدیران از این مسئله غافل بوده اند، حتی نوع موزیکی که در سالن برای مشتریان پخش می شود هم تأثیر گذار است. تمام این احساسات از طریق تزیینات و دکوراسیون آن فضا به شما القا می شود. میشه گفت این سالن زیبایی جزء یکی از بهترین آرایشگاه های زعفرانیه هست. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه استفاده از رنگهای روشن است. تلویزیون را در سالن زیبایی خود قرار دهید نمایش برنامه ها یا فیلم های جذاب به مشتریان خود باعث می شود که خستگی در انتظار ماندن از آنها رفع شود. حتما در انتخاب مکان برای سالن زیبایی خود تجهیزات آن را بررسی کنید، چرا که امروزه خدمات جانبی ما برای ما درآمد به وجود می آورد! تابهحال فکر کردهاید که بین دکوراسیون سالن و تعداد مشتریهای آن چه ارتباطی وجود دارد؟ آرایش صورتم هم خیلی حرفه ایی و خوب بود و با وجود هوای گرم هیچ تغییری نکرد.

افزایش درآمد در آرایشگری

محیط این سالن زیبایی خیلی گرم و صمیمیه و پرسنل برخورد خیلی خوب و دوستانه ایی با مشتری ها دارند. پرسنلی که کار رنگ و مش رو انجام میدن خیلی تو کارشون حرفه ایی هستند و تا به حال نشده موهای کسی تو این سالن زیبایی بعد از رنگ و مش آسیب ببینه. تا به حال نشده که چشمهای من بعد از کاشت مژه دچار حساسیت یا سوزش و خارش بشه. پیگیری قبل ازارائه خدمات و بعد از ارئه خدمات را در دستور کار خود قرار دهید. اولین اقدامی که باید برای انتخاب ملک سالن زیبایی و آرایشگاه خود مشخص کنید میزان سرمایه و هزینه ای است که برای خرید، اجاره یا رهن باید پرداخت کنید. مقوله استخدام در سالن زیبایی کمی فراتر از اجاره صندلی است و متقضی میبایست رزومه کاملی را از سوابق کاری خود و مهارت هایی که تاکنون کسب کرده به مدیر سالن ارائه دهد و در یک دوره آزمایشی قبل از استخدام دائم فعالیت نماید، مسلما در چنین شرایطی نیروی متخصص استخدام شده و به صورت ماهیانه از مدیر سالن حقوق ثابت دریافت مینماید.. برای افزایش درآمد آرایشگاه  باید دوره های مختلفی شرکت کنید و تجربه خود را بالا ببرید.

دکوراسیون آرایشگاه زنانه

ممکن است از بین سالن های زیبایی زیادی آرایشگاهی را برگزینید و پس از استفاده کوتاه مدت از خدمات آن رضایت کامل شما کسب نشود . این سالن آرایشی از مجوزهای بهداشتی بهره مند میباشد. بدون شک دکوراسیون سالن آرایش یا سالن زیبایی در بیشتر شدن درآمد آن آرایشگاه موثر است. سالن آرایشگاه در بخش دکوراسیون به طور کلی دارای دو قسمت است :بخش اول قسمت مدیریت و به اصطلاح رزرو نوبت و بخش دوم فضای اصلی انجام خدمات زیبایی و آرایشی که ما در این گزارش به بررسی و ارئه طرح هایی مدرن از نمونه های اجرا شده دکوراسیون مدرن در این بخش ها خواهیم پرداخت. قسمت انتظار نیز اهمیت بالایی دارد. اگر سالن شما فضای کافی دارد، بهتر است قسمت ورودی آرایشگاه را به پذیرش مراجعین اختصاص دهید تا افرادی که برای اولین بار وارد سالن شما میشوند، به راحتی شما را پیدا کنند. در ابتدا این موضوع را برای خودتان مشخص کنید که با توجه به بودجه ای که در نظر دارید چه منطقهای و با چه خدماتی را میتوانید انتخاب کنید و تا چه زمانی اگر سالن به درآمد مطلوب نرسد می توانید هزینه های جاری را تأمین نمایید؟

نکات مهم برای مدیریت آرایشگاه زنانه

چطور آرایشگاه خود را حرفه ای تر کنم؟

این امر به حرفه ای تر نشان دادن کار شما کمک بزرگی می کند . قرار دادن چند گلدان شیک و زیبا در محیط کار باعث رفع آلودگی ها و همچنین زیبا سازی محیط خواهد شد. یا در صورت توانایی، قرار دادن تلویزیون نیز میتواند مفید باشد. اگر ارتفاع سالن زیبایی مدنظر نیز کوتاه است، در کنار خطوط افقی از خطوط عمودی هم استفاده کنید، این خطوط میتوانند در کمدها و قفسه های عمودی، یا آیینه های قدی همراه شما باشند. در طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه، اگر دکوراسیون مجلل برای سالن خود در نظر گرفتهاید از میز و صندلیهای کلاسیک استفاده کنید. با ورود به دنیای مدیا و سوشال بسیار از هنرجویان آموزشگاه ها در حین آموزش اقدام به گرفتن ویدیوهایی برای معرفی روند آموزش میکنند. قبل از کاشت ناخن از بهترین مواد ضد قارچ استفاده می کنه و زیر ناخن ها رو به دقت تمیز می کنه. یکی از مهمترین مهارت هایی که یک مدیر سالن زیبایی باید به آن مسلط باشد، مهارت جذب و وفادار سازی مشتریان سالن و آرایشگاه است.یادمان باشد تا زمانی که شما نتوانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و همچنین مشتریان فعلی خود را وفادار کنید، هر چقدرهم که در کار آرایشگری حرفه ای باشید و هرچقدر هم که برای کارتان هزینه کنید نه تنها به شهرت نمی رسید، بله قطعاً شکست خواهید خورد.

نکات مهم برای تاسیس آرایشگاه زنانه

پس اگر قصد راه اندازی و تاسیس آموزشگاه آرایشگری را دارید، باید به برخی نکات ضروری توجه داشته باشید. اگر به آرایشگاهی بروید که کفپوشی از سنگ مرمر و یک لوستر فریبنده دارد، بلافاصله احساس می کنید وارد فضایی لوکس و مجلل شده اید. از پوسترهایی با موضوع طبیعت در دکوراسیون آرایشگاه خود استفاده کنید. بهتر است در ابتدای کار تخفیف هایی را برای جذب مشتری و بازدید از سالن خود داشته باشید و به هیچ عنوان در ابتدای کار نرخ های بالایی را برای خدمات خود تعیین نکنید. با این حال، داشتن شایستگی های خاص این کار را جالب خواهد کرد. ممکن است شما بهترین کیفیت خدمات و مناسب ترین قیمت ها را در سطح منطقه داشته باشید ولی مشتریان شما را نشناسند و این ایراد بسیار بزرگی است، فقط به خاطر اینکه شما به تبلیغات اهمیت نداده اید و یا اینکه از یک مشاور برای بهبود و پیشرفت کسب و کار خود استفاده نکرده اید.

نکات مهم برای مدیریت آرایشگاه زنانه

سبک های دکوراسیون آرایشگاه زنانه

سبک های کلاسیک و مدرن، مرسوم ترین سبک ها هستند. یا میز و صندلی ساده به همراه تزییناتی با سبک کلاسیک داشته باشید. سنگ یا سرامیک را به رنگ سفید ساده و یا از مدل هایی که دارای رگه های طبیعی سنگ هستند، انتخاب کنید. مهمترین ویژگیهای این سبک استفاده از شکلهای هندسی زاویه دار، میزهای سبک مدرن مربع شکل و کوتاه ، مبلها شکل ساده تری دارند معمولاً از چرم استفاده می شود یا اینکه تمام پارچه، هستند. برای سبک کلاسیک باید از کاغذ دیواری طرح دار، گچبری و لوستر استفاده کنید.

سَبکی که در طراحی داخلی این سالن زیبایی مورد استفاده قرار گرفته ، سَبک کلاسیک است . نورپردازی این فضا نیز خیلی مهم است و روی کیفیت خدمات اثر قابل توجهی دارد. انسان میل عجیبی به زیبایی و تکامل دارد. در ضمن چون از مواد خوب به همراه ویتامینه استفاده می کنن موها به هیچ عنوان آسیب نمی بینه. با این که موهام دکلره شد، بعد از تموم شدن کار موهای من اصلاً خشک نشد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پردرآمدترین رشته‌های آرایشگری در ایران بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا