سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

آیا عمل بینی با بیهوشی انجام می‌شود یا بیحسی؟

عمل بینی با بی حسی موضعی چگونه انجام می شود؟

به نقل از بهترین جراح بینی در تهران بیشتر بیمارانی که تمایل دارند اقدام به نمایند، همیشه با این سوال مواجه هستند که آیا باید تنها با بیهوش شدن اقدام به این جراحی نمایند؟ باید بگوییم خیر. پزشکان متخصص در زمینه جراحی زیبایی بینی، ممکن است با استفاده از بی حسی موضعی نیز اقدام به انجام این عمل جراحی نمایند. این که کدام یک از روش های جراحی بینی نیاز به بیهوشی عمومی دارد، توسط جراح بینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای اطلاع از بهترین جراح بینی گوشتی لطفا کلیک کنید

اما به طور کلی باید به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از بیماران می توانند بدون نیاز به بیهوشی، اقدام به جراحی بینی نمایند. بی حسی موضعی نسبت به  بیهوشی، از عوارض کمتری برای بدن برخوردار است. از این رو بیماران تمایل بیشتری به انجام جراحی با این روش دارند. زیبایی بینی را می توان با روش های مختلفی به دست آورد.

اما نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه شود، دقت در انتخاب و با تجربه برای انجام جراحی است. در غیر این صورت ممکن است بیمار چه با بیهوشی عمومی و چه با بی حسی موضعی، به نتیجه مطلوب بعد از جراحی بینی دست نیابد.

بی حسی چگونه و در کدام نقطه بینی اعمال می شود؟ 

پزشکان متخصصی که در زمینه جراحی زیبایی بینی تجربه و مهارت بالایی دارند، معمولا از داروی بی حسی در قسمت خاصی از صورت استفاده می کنند؛ قسمتی که باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. نیازی نیست تمام قسمت های صورت بیمار بی حس شود. تنها با تزریق کمی داروی بی حسی در محل مورد نظر، می توان به راحتی اقدام به انجام جراحی زیبایی بینی نمود.

در این روش جراحی بیمار تمام هوشیاری خود را از دست نمی دهد. بلکه تنها به دلیل استفاده از داروی بی حسی، در حالت خواب آلودگی قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر بیمارانی که با مشکلات دیگری در بدن خود روبرو هستند، بهتر است این روش جراحی بینی را انتخاب کنند. زیرا می توانند علاوه بر کسب نتیجه مطلوب، از عوارض کمی نیز بر روی بدن خود برخوردار شوند.

اصولا افرادی به سراغ جراحی بینی با بی حسی موضعی می روند که شرایط لازم برای بیهوش شدن به صورت کامل (بنا به تشخیص پزشک) را ندارند. به همین دلیل ترجیح می دهند این روش جراحی بینی را انتخاب کنند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هر دوی این روش ها می توانند به زیبایی چهره کمک کنند اما روش بی حسی موضعی از عوارض کمتری برخوردار است.

در چه شرایطی از بی حسی برای عمل بینی استفاده می شود؟ 

پزشکان متخصص پیش از آن که اقدام به جراحی بینی نمایند، ابتدا سلامت بیمار را مورد بررسی قرار می دهند. این عمل به آن ها کمک می کند تا در صورتی که بیماری از مشکل سلامتی برخوردار است، پیش از عمل مطلع شوند. ممکن است برخی از افراد متقاضی جراحی بینی، به داروی بیهوشی حساسیت داشته باشند.

همچنین برای برخی افراد ممکن است استفاده از داروی بیهوشی سلامت آنها را در حین جراحی به خطر بیاندازد. پس بهتر است بیمار قبل از عمل، تمامی آزمایشاتی که پزشک تجویز کرده است را انجام دهد. در صورتی که فردی قادر نباشد با روش بیهوشی عمومی اقدام به جراحی بینی نماید، می تواند از روش های جایگزین آن مانند استفاده از بی حسی موضعی استفاده کند.

به طور کلی این روش جراحی برای افرادی لازم است که ممکن است بیهوشی عمومی سلامت آن ها را به خطر اندازد. می دانیم که عوارض زیادی را برای بدن به همراه خواهد داشت اما پزشک در شرایطی که فرد بیهوش است، آزادی عمل بیشتری دارد. روش بی حسی موضعی از بروز هرگونه عوارضی در بدن می تواند به خوبی جلوگیری کند اما باید از سوی پزشک نیز مورد تایید باشد.

آیا عمل بینی با بی حسی موضعی عوارض دارد؟ 

هر روش درمانی برای خود مزایا و معایبی دارد. از این رو افرادی که جراحی بینی آن ها با روش بی حسی انجام می شود نیز ممکن است درگیر عوارض محدودی شوند. باید به این نکته اشاره کنیم، که عوارض ناشی از جراحی بینی با بی حسی موضعی نسبت به روش بیهوشی عمومی کمتر است.

به طور معمول عوارضی که می توان برای جراحی بینی با بی حسی موضعی بیان کرد، کبودی و تورم بعد از عمل است.

معمولا در جراحی های بینی که از بیهوشی استفاده می شود، افراد پس از جراحی به حالت تهوع و استفراغ دچار می شوند که این حالت اغلب اوقات بعد از جراحی بینی با بی حسی موضعی رخ نمی دهد. از این رو می توانیم بیان کنیم که روش جراحی با بی حسی روشی مناسب برای عمل رینوپلاستی به شمار می آید.

از سوی دیگر بیمارانی که با روش بیهوشی عمومی اقدام به جراحی بینی می نمایند، باید ماده بی حسی را درون رگ ها تزریق کنند. این مسئله می تواند برای آن ها عوارض و خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. اما بی حسی موضعی اصولا در زیر پوست تزریق می شود و از همین رو عوارض خطرناکی برای بیمار در پی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که در عمل بینی با بی حسی موضعی، از آن جا که فرد ممکن است احساس خواب آلودگی داشته باشد، در طول جراحی هوشیار است و می تواند متوجه تغییراتی که در بینی او اعمال می شود، قرار گیرد. از همین رو ممکن است این روش برای افرادی که از روحیه حساسی در این زمینه برخورداند، مناسب نباشد.

عمل بینی با بی حسی موضعی بهتر است یا بیهوشی؟ 

بسیاری از بیماران به دلیل ترس از جراحی ترجیح می دهند که بیهوشی عمومی را انتخاب کنند. اما باید بگوییم در میان این روش های جراحی بینی، جراحی با بیحسی موضعی می تواند از بروز مشکلات زیادی در بدن بیمار جلوگیری کند که یکی از آن ها کاهش خونریزی است. در حالی که بیمارانی که بیهوشی عمومی را تجربه می کنند، ممکن است با خونریزی بیشتری بعد از عمل مواجه شوند.

از دیگر دلایلی که منجر می شود جراحی بینی با بی حسی موضعی بهتر باشد، عدم حالت تهوع بعد از جراحی است. بیمارانی که بیهوشی عمومی را انتخاب می کنند، معمولا بعد از عمل با مشکل حالت تهوع روبه رو می شوند. در حالی که بی حسی موضعی این مشکل را برای بیمار در بر ندارد. پس بیمار قادر است به راحتی از نتیجه مطلوب برخوردار شود.

علت دیگر برای انتخاب جراحی بینتی با بی حسی موضعی، محل انجام جراحی بینی است. افرادی که با بیهوشی تحت عمل قرار می گیرند، لازم است در کلینیک و در اتاق مخصوص اقدام به جراحی نمایند تا بعد از به هوش آمدن مدتی را تحت نظر پزشک به استراحت بپردازد.

دکمه بازگشت به بالا