عمومی

بررسی کولرگازی 18000 اجنرال پنجره‌ای و اجزای تشکیل دهنده آن

کولرگازی 18000 اجنرال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین انواع سیستم‌های تهویه مطبوع، به دلیل برخی از ویژگی‌های آن، همچنان در بین مصرف کنندگان محبوب است.

یک سیستم تهویه مناسب در روزهای گرم سال یک نعمت است! سیستم‌های تهویه مطبوع یکی از محبوب‌ترین سیستمهای برودتی محسوب می‌شوند که با توسعه فناوری در انواع و اندازه‌های مختلف از AHU های بزرگ گرفته تا سیستم‌های تهویه مطبوع در پنجره‌ها و مدل‌های کوچکی که می‌توانید در اطراف خود مشاهده کنید، مشاهده می‌شود. همه این مدل‌ها معمولاً دارای اجزای یکسانی برای ایجاد تهویه مطبوع تهویه مطبوع هستند.

کولرگازی 18000 اجنرال پنجره ای و نمونه‌های اولیه آن به سال 1930 باز می‌گردد، زمانی که شرکت آمریکایی گیبسون تولید نمونه‌های اولیه را آغاز کرد. کولرگازی 18000 اجنرال در طول سال‌ها محبوبیت خود را حفظ کرده و با اضافه کردن چندین ویژگی مناسب برای فضاهای کوچک، بهینه شده‌اند. در این مقاله با بررسی کامل سیستم تهویه مطبوع پنجره، نحوه کارکرد آن، تشریح مشکلات متداول این نوع سیستم تهویه و چگونگی انتخاب کولر گازی پنجره‌ای مناسب، در خدمت شما خواهیم بود.

معرفی کولر گازی پنجره‌ای

کولرگازی 18000 اجنرال مجموعه‌ای کامل از کلیه اجزای تهویه مطبوع است که به طور طبیعی در یک فضای واحد از فلز یا پلاستیک قرار دارد، به همین دلیل به آن تهویه مطبوع مستقل نیز گفته می‌شود. محل استقرار آن معمولاً در ویندوز و در بعضی موارد در قسمت مشخصی از دیوار ساختمان است. پس از نصب و نصب بر روی دیوار، دو قسمت جلوی پنل جلوی اتاق و پانل عقب رو به بیرون ساختمان مشخص می‌شود. هوای گرم از یک طرف به کمک فن‌های داخلی کولر گازی وارد اتاق می‌شود و در حین کار که در کندانسور رخ می‌دهد، آن را خنک می‌کند و آن را به خانه باز می‌گرداند، و گرمای تولید شده در این فرایند نیز از طرف دیگر، پنل عقب خارج می‌شود.

همانطور که گفته شد پنل جلویی تهویه هوا پنجره قسمتی است که در داخل اتاق قرار دارد و دارای رابط کاربری الکترونیکی یا مکانیکی است. سیستم‌های تهویه مطبوع قدیمی‌تر دارای رابط مکانیکی بودند که با چرخاندن بخشی از آن می‌توانیم تهویه هوا را در چندین موقعیت ثابت مانند روشن / خاموش و سه گزینه تنظیم کنیم: سرمادهی کم، متوسط و زیاد.

کولرگازی 18000 اجنرال جدیدتر دارای سیستم کنترل الکترونیکی از راه دور یا صفحه لمسی هستند که با استفاده از آن می‌توانید از صفحه نمایش دیجیتال استفاده کنید تا علاوه بر کنترل سرما، مانند تهویه یا فن، فن یا FAN، خشک یا خشک، اتوماتیک یا اتوماتیک، وضعیت تهویه هوا را در چندین حالت مختلف تنظیم کنید. اطلاعات بیشتر در زمینه تنظیمات کولرگازی 18000 اجنرال را در سایت ما بخوانید.

اجزای تشکیل‌دهنده کولر گازی پنجره‌ای

اجزای تشکیل‌دهنده پنل جلویی یا داخلی

-اواپوراتور (Evaporator)

این معادل چیزی است که در سیستم تهویه مطبوع اسپلیت یا دو تکه در یک ساختمان مشاهده می‌کنید. اواپراتور معمولاً یک لوله کویل است که در آن مبرد مبدل شده و گرما را از دست می‌دهد و سرانجام این هوای سرد وارد اتاق می‌شود.

-فن دمنده  (Fan Blower)

وظیفه آن انتقال و رها کردن هوای سرد و سرد از تبخیر کننده به داخل اتاق است و این فن‌های گریز از مرکز یا گریز از مرکز هستند.

-لوله مویی  (Capillary Tube)

در تهویه هوا به عنوان عامل توسعه و کنترل جریان مبرد شناخته می‌شود. بنابراین، مبرد از فشار دهنده به لوله مو تحت فشار بسیار زیاد و در حالت مایع هدایت می‌شود. در طی عبور، مبدل مبرد را به حالت گاز مایع، فشار آن تا یک پنجم کاهش می‌یابد و در نتیجه دمای آن تقریباً به صفر درجه می‌رسد و به لوله‌های تبخیر کننده ارسال می‌شود.

-سیم پیچ یا کویل خنک‌کننده  (Cooling Coil)

کویل خنک کننده مکانی است که تبادل گرما بین مبرد و جریان هوا انجام می‌شود و نوعی مبدل حرارتی برای کولر گازی محسوب می‌شود. یک فیلتر هوا معمولاً روی کویل های خنک کننده نصب می‌شود.

-پنل تنظیمات  (Operation Panel)

همان‌طور که بیان شد پنل تنظیمات کولر گازی پنجره‌ای می‌تواند بر دو نوع الکترونیکی یا مکانیکی باشد. مدل الکترونیکی شامل صفحه‌نمایش و پنل لمسی به همراه ریموت کنترل است و مدل مکانیکی دارای ولوم با قابلیت چرخش برای تنظیم مقدار سرما و یا خاموش و روشن کردن سیستم است.

-فیلتر خشک کن  (Filter Drier)

وظیفه آن حذف رطوبت از اجزای درون کولر گازی به منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی، یخ‌زدگی و مسدود شدن مسیر جریان گاز مبرد است.

-سینی تخلیه (Drain Pan)

محل جمع‌آوری آب حاصل میعانات گازی کویل خنک‌کننده است که بر اثر نیروی جاذبه به سمت پنل بیرونی فرستاده شده و از آن تخلیه می‌شود.

 

مراجع:

https://generalac.ae/o-general-air-conditioners/

https://www.extra.com/en-om/white-goods/air-conditioner/mini-split-air-conditioner/o-general-1-5-tons-split-ac-18000-btu-white/p/100030877

 

 

دکمه بازگشت به بالا