اقتصادیسلامت و تندرستی

بهترین زمان فروش آپارتمان

در اوج همه‌گیری، الگوهای عادی فصلی از بازار مسکن ناپدید شد. تقاضای زیادی برای خانه ها وجود داشت که هر زمانی زمان خوبی برای فروش بود. اکنون که بازار تا حدودی در حال سکون است، زمان بندی بار دیگر به یک موضوع مهم برای فروشندگان خانه تبدیل شده است. اگر هم به دنبال فروشنگاهن خانه برای خرید خانه هستید از مزایا و شرایط عالی پیش فروش پروژه یاران چیتگر غافل نشوید.

The best time to sell an apartment

بهترین روز برای فهرست کردن خانه

خانه خود را در روز پنجشنبه فهرست کنید تا شانس فروش سریعتر و پول بیشتر خانه خود را افزایش دهید. خانه‌هایی که در پنج‌شنبه فهرست شده‌اند معمولاً سریع‌تر از هر روز دیگر هفته معلق می‌مانند و همه چیزهای دیگر برابر هستند. این تفاوت در بازاری قابل توجه است که خانه ها معمولاً در هفت روز به فروش می رسند.

خانه‌هایی که در یکشنبه فهرست شده‌اند، هشت روز بیشتر از خانه‌هایی که در روزهای پنجشنبه فهرست شده‌اند، در بازار می‌مانند. شنبه و دوشنبه فقط اندکی بهتر از یکشنبه هستند – فروش خانه برای فروش در هر یک از آن روزها معمولاً هفت روز بیشتر از خانه های فهرست شده در روز پنجشنبه طول می کشد. تحقیقات Zillow همچنین نشان می‌دهد که فهرست‌های پنج‌شنبه‌ای ۱.۵ درصد بیشتر از قیمت درخواستی خود به فروش می‌رسند، در حالی که خانه‌های فهرست‌شده در روزهای شنبه یا یکشنبه ۱.۳ درصد کمتر در فهرست بالا فروخته می‌شوند.

بهترین زمان از سال برای فروش خانه در منطقه شما

بهترین زمان از سال برای فروش خانه شما بستگی زیادی به موقعیت مکانی شما دارد. داشبورد مالک Zillow سریع‌ترین راه برای فهمیدن اینکه کدام ماه برای فهرست کردن خانه در منطقه شما بهترین است، و قیمت فروش خانه شما در حال حاضر در مقابل ماه فروش بهینه شما را تخمین می‌زند. و این عقل متعارف یا احساسات درونی نیست – تجزیه و تحلیلی از الگوهای فروش فصلی خانه‌ها در منطقه شما بر اساس ماهی است که برای اولین بار در Zillow فهرست شده‌اند.

فصلی بودن بر زمان فروش خانه تأثیر می گذارد

بهار معمولاً بهترین زمان از سال برای فهرست کردن خانه برای فروش است – حداقل در سال‌های قبل از رونق مسکن ناشی از بیماری همه گیر. زمانی است که خریداران تمایل دارند از خواب زمستانی خارج شوند و دسته دسته وارد بازار شوند. این یک سوال باز باقی می ماند که آیا سال 2021 از این نظر به حالت عادی بازگشت. این احتمال وجود دارد که فصلی بودن در بازار مسکن به نوعی باقی بماند، حتی اگر تغییرات فصلی به فصل دیگر نسبت به گذشته کمتر چشمگیر باشد.

فروش خانه در بهار

همانطور که از روندهای بالا می بینید، مردم تمایل دارند با گرم شدن هوا به خرید خانه بپردازند، بنابراین آماده کردن خانه خود در ماه های زمستان برای فروش در بهار معمولا منطقی است. با بازپرداخت مالیات در جیب آنها، آب و هوای بهتر برای جابجایی در پیش بینی، و تعطیلات تابستانی از مدرسه بچه ها در راه است، به راحتی می توان فهمید که چرا بهار معمولاً محبوب ترین زمان برای خرید و فروش است.

فروش خانه در تابستان

بسیاری از دلایل مشابهی که خریداران در بهار خرید می‌کنند، برای خرید خانه در تابستان نیز اعمال می‌شود – هوای گرم، تعطیلات مدرسه، و صرف ساعات آفتابی بیشتر برای بازدید از خانه‌های باز و شرکت در گشت‌های خانه. البته تابستان زمانی است که اکثر مردم تعطیلات خود را می‌گذرانند، بنابراین ممکن است کمی کاهش سرعت را به همراه داشته باشد. و، بخش‌هایی از کشور وجود دارد که املاک و مستغلات در تابستان کند می‌شوند، زیرا برای خرید راحت خیلی گرم است.

فروش خانه در پاییز

بسیاری از خریدارانی که در اوایل پاییز خرید می‌کنند، ممکن است سعی کنند قبل از شروع سال تحصیلی یا قبل از بد شدن آب و هوا، به موقع جابه‌جا شوند و این احساس فوریت می‌تواند برای فروشندگان مفید باشد. با این حال، بسیاری از خریداران خارج از فصل به دلیل یک جابجایی شغلی، اخراج، فروش کوتاه مدت یا مشکل خانوادگی در حال جابجایی هستند، بنابراین می توانند نسبت به قیمت نیز حساس تر باشند.

فروش خانه در زمستان

در حالی که زمستان به طور سنتی کندترین فصل برای فروش خانه است، اگر آب و هوای شما در تمام طول سال گرم است (فلوریدا و جنوب غربی را در نظر بگیرید)، پنجره شما برای فروش حتی ممکن است در ماه های زمستان بهتر باشد، زیرا پرندگان برفی به سمت آفتاب جمع می شوند.

فروش در شرایط اوج بازار

البته، فصلی بودن تنها عاملی نیست که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا زمان مناسبی برای فروش خانه شما است، در نظر داشته باشید. همچنین مهم است که وضعیت بازار مسکن محلی خود را در نظر بگیرید.

فروش در بازار خریداران

بازار خریداران زمانی رخ می دهد که تعداد املاک موجود برای فروش از تعداد افرادی که به دنبال خرید هستند بیشتر شود. هنگامی که موجودی کالا بالا باشد، فروشندگان می توانند انتظار داشته باشند که خانه آنها قبل از دریافت پیشنهاد، مدت بیشتری در بازار بماند و ممکن است مجبور شوید زیر قیمت فهرست بفروشید یا امتیازات بیشتری به خریدار بدهید. (در مورد فروش خانه در بازار خریداران بیشتر بدانید.)

فروش در بازار فروشندگان

در بازار فروشندگان، خریداران بالقوه خانه بیشتر از املاک موجود هستند. بازار فروشندگان زمان ایده‌آلی برای فروش خانه شما است، زیرا می‌توانید انتظار داشته باشید که سریع‌تر بفروشد و احتمال اینکه چندین پیشنهاد دریافت کنید و به قیمت کامل (یا بالاتر) بفروشید، بیشتر است.

فروش با کاهش نرخ وام مسکن

در چهار سال گذشته یا بیشتر، نرخ وام مسکن از نظر تاریخی پایین بوده است. هرچه این نرخ ها بالاتر باشد، بودجه خریدار برای رسیدن به خانه مورد نظر خود باید بیشتر طول بکشد. با این حال، وقتی نرخ‌ها پایین است، خریدارانی که برای اولین‌بار خرید می‌کنند، به‌ویژه تمایل به خرید دارند.

وقتی آماده شدید بفروشید

وقتی نوبت به آن می رسد، بهترین زمان برای فروش بهترین زمان برای شماست. انواع عوامل شخصی می تواند در تصمیم شما برای فروش نقش داشته باشد، از تغییرات شغلی گرفته تا تغییرات خانوادگی تا احساس آمادگی کلی. عوامل زیر را در نظر داشته باشید: تغییرات سبک زندگی: تغییر شغل، جابه‌جایی، رشد خانواده و کوچک‌سازی، رایج‌ترین دلایلی هستند که مردم تصمیم به فروش دارند. جابه‌جایی‌های مربوط به شغل اغلب به یک جدول زمانی سخت‌گیرانه‌تری نیاز دارند، در حالی که حرکت‌های مربوط به خانواده گاهی اوقات می‌توانند برای استفاده از عوامل سودمند بازار زمان‌بندی شوند.

آمادگی عاطفی

مهم نیست دلیل حرکت شما چیست، مهم است که مطمئن شوید از نظر عاطفی آماده هستید. حتی اگر به یک دلیل منطقی در حال حرکت هستید – برای مثال، اخیراً بعد از بزرگ شدن فرزندانتان کوچک‌تر شده‌اید – ممکن است رها کردن خاطرات مرتبط با خانه خانوادگی‌تان سخت باشد. به خودت زمان بده

مزایای مالی

اگر خانه شما ارزش سهام قابل توجهی به دست آورده است، ارزشی که ساخته اید ممکن است برای دریافت پیش پرداخت سالم برای خانه رویایی شما کافی باشد یا یک بالشتک راحت برای دوران بازنشستگی به شما بدهد.

لیست کردن خانه چقدر طول می کشد؟

فروشندگان به طور متوسط هفت ماه را صرفاً در مورد فروش فکر می کنند قبل از اینکه واقعاً فهرست شوند. به علاوه، آنها معمولاً حداقل چند اصلاح خانه انجام می دهند. پس از فهرست شدن، خانه های ایالات متحده به طور متوسط در عرض 55 تا 70 روز به فروش می رسند که شامل 25 روز در بازار (کمترین رکورد در سال 2020) و دوره معمول بسته شدن است.

با در نظر گرفتن این موضوع، معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که حداقل دو ماه برای آماده شدن برای فروش رزرو کنید، که به شما زمان می دهد تا در بازار محلی خود تحقیق کنید، نماینده مورد اعتماد خوجود روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری این امکان را فراهم می‌کنند تا افراد براساس بودجه مالی که در اختیار دارند بتوانند بهترین روش و ایمن‌ترین راهکار را برای سرمایه‌گذاری سودآور انتخاب نمایند. خرید‌ ملک در شمال یکی از این روش‌هایی است که به ویژه در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما حتماً این سؤال برای شما به وجود می‌آید که بهترین زمان خرید ملک دقیقاً چه زمانی است؟

برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا این موضوع را بررسی کنیم که هدف شما از خرید ملک چیست؟ آیا می‌خواهید زمین یا ساختمان مورد نظر را برای سکونت انتخاب کنید و یا اینکه قصد سرمایه‌گذاری طولانی‌ مدت را دارید؟ برای تشخیص بهترین زمان خرید ملک در ادامه مقاله با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بررسی دوره‌‌های مختلف وضعیت بازار مسکن

تصور کنیم که شما به فکر هستید. قطعاً در اولین قدم، مشاور املاک این سؤال را می‌پرسد که آیا شما می‌خواهید ویلا را برای سکونت و تفریح خود بخرید و یا اینکه قصد سرمایه‌گذاری دارید؟ پاسخ شما نقش بسیار مهمی برای انتخاب بهترین زمان خرید ملک و حتی انتخاب بهترین ملک خواهد داشت. برای اینکه بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید لازم می‌دانیم دوره‌های مختلف وضعیت بازار ملک و مسکن در ایران را مورد بررسی قرار دهیم:

دوره رکود بازار مسکن

همانگونه که از نام این دوران مشخص است، وضعیت بازار ملک و مسکن به حالت رکود می‌رود. البته برخی از افراد تصور می‌کنند بهترین زمان برای خرید ملک، همین دوران رکود بازار است و به همین دلیل سرمایه خود را نگه می‌دارند تا بازار ملک و مسکن به رکود وارد شود. اما این تصور اشتباه است چرا که یک فروشنده که سالیان طولانی سرمایه خود را در یک ملک نگه داشته است، به هیچ عنوان افت زیادی برای قیمت ملک قائل نخواهد شد. بنابراین اگر به دنبال این هستید که دارایی خود را برای دوران رکود خرج کنید، بهتر است این تصور غلط را از ذهن خود پاک کنید.

دوران‌ گذار از رکود به رونق

در این دوران به تدریج قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و متوجه می‌شوید دوران رونق، آغاز شده است.

دوران رونق بازار مسکن

اما در این دوران قیمت‌ها حتی به صورت جهشی نیز افزایش پیدا می‌کند و روزانه شاهد بیشتر شدن قیمت ‌ملک هستیم. حتی جالب است بدانید که قیمت ملک در هر هفته ممکن است به اندازه چندین درصد تغییرات فاحش داشته باشد.

بهترین زمان خرید ملک برای سکونت

افراد زیادی هستند که طی چندین سال سرمایه خود را جمع‌آوری کرده‌اند تا بتوانند ملکی را برای سکونت خود در اختیار داشته باشند. وقتی درمورد خرید ملک برای سکونت صحبت می‌کنیم منظور ما این است که شما از زمان خرید، حداقل به مدت چند سال بعد قصد فروش آن را ندارید. به همین دلیل است که بهترین زمان خرید ملکی جهت سکونت شرایط خاص خود را می‌طلبد. بنابراین لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • خرید ملک یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری است چرا که قیمت آن همیشه در حال افزایش است. بنابراین اگر به این فکر هستید که قیمت املاک همانند گذشته بسیار ارزان شود، این تصور غلط است. شاید کمی تغییرات جزئی در قیمت‌ها مشاهده شود ولی شما نمی‌توانید انتظار افت شدید در قیمت را داشته باشید. بنابراین زمانی که سرمایه کافی برای خرید داشتید در اولین فرصت و در بهترین دوره زمانی خرید خود را انجام دهید.
  • فراموش نکنید که برای خرید ملک نه تنها باید قیمت ارز بلکه به شرایط اقتصادی کشور نیز توجه داشته باشید. برای مثال در چند سال اخیر با استقبال زیادی مواجه شده است چرا که عمده خریداران می‌دانند با شرایط اقتصادی مملکت، قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و یک روز تاخیر در خرید ملک می‌تواند ضرر زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.
  • برخی از افراد این تصور را دارند که در دوران رکود بازار مسکن، قیمت‌ها بسیار افت می‌کند و در آن زمان می‌توانند اقدام به خرید ویلا در شمال یا خرید زمین کنند. اما هیچ فروشنده‌ای حاضر نیست ملکی را که با سرمایه بالا خریده است را با قیمت پایین به شما بفروشد. بنابراین اصلاً به فکر خرید ملک در دوران رکود نباشید.
  • بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد، بهترین زمان خرید ملک برای استفاده شخصی زمانی است که سرمایه کافی در اختیار داشته و البته مطمئن باشید بازار ملک دچار قیمت‌های حبابی نشده است.

 

دکمه بازگشت به بالا