عمومیمعرفی کسب و کار

شروع زبان انگلیسی از صفر

مطالعه زبان انگلیسی این روزها ضروری است. با این حال، بسیاری از افراد علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی در ابتدا سردرگم می شوند. تعداد زیاد دوره های آموزشی، کلاس های موجود و کتاب های متنوع، بسیاری از متقاضیان را از یادگیری زبان باز می دارد. در این مقاله به معرفی اساتید خصوصی زبان سخن برتر و روند کلی یادگیری زبان انگلیسی و چند اصطلاح رایج می پردازم. امیدوارم این مقاله به شما در روند یادگیری زبان انگلیسی کمک کند.

یادگیری زبان انگلیسی از صفر، از کجا به زبان انگلیسی شروع کنیم؟

مانند هر جاده ای در زندگی که قصد دارید طی کنید، در مسیر یادگیری زبان انگلیسی، باید قبل از حرکت، نقطه شروع و مقصد خود را به خوبی بشناسید. بنابراین در ابتدا لازم است سطح خود را به خوبی بشناسید. شما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند از صفر شروع کنند. به طور کلی سطح ابتدایی اکثر دوره های بزرگسالان شبه مبتدی نامیده می شود. برای اینکه بفهمید یک مبتدی تقلبی هستید یا یک مبتدی واقعی، به سوالات زیر پاسخ دهید:

1- آیا توانایی جمله سازی به زبان انگلیسی را دارید؟

من قادر به ساخت جملات جدید نیستم.

من می توانم جملات جدید به زبان انگلیسی ایجاد کنم.

من می توانم با کلمات انگلیسی جمله بسازم، اما جملات من دارای اشتباهات گرامری هستند.

2- دایره لغات انگلیسی شما چگونه است؟

خیلی کم یا هیچ

من انگلیسی را کاملاً خوب می فهمم.

من چند کلمه بلدم مخصوصاً در موضوعات خاص و آشنا

3- چقدر در استفاده از گرامر انگلیسی مهارت دارید؟

خیلی کم یا هیچ

معمولی

من در برخی از دروس توانایی زیادی دارم اما در برخی دیگر نه.

اگر پاسخ شما به اکثر سوالات بالا مثبت است، شما یک مبتدی واقعی هستید. اگر بیشتر پاسخ های شما گزینه دوم است، شما یک دانش آموز راهنمایی هستید. اگر پاسخ شما گزینه سوم است، شما یک مبتدی کاذب هستید.

البته به یاد داشته باشید که افراد متفاوت هستند. یک مبتدی کاذب ممکن است دایره لغات خوبی داشته باشد اما در استفاده از گرامر مشکل داشته باشد. یا مثلا خیلی از دانشجویان می توانند مقاله بخوانند اما اصلا نمی توانند صحبت کنند. اکثر افرادی که در دبیرستان انگلیسی خوانده اند و به یادگیری ادامه نداده اند خود را مبتدی کاذب می دانند.

اگر سطح شما شروع نشود چگونه سطح خود را بدانید؟ برای این کار به یک آزمون تعیین سطح نیاز دارید اگرچه مؤثرترین آزمون های تعیین سطح به صورت حضوری با یک فرد ماهر و آموزش دیده است و بنابراین هزینه زیادی دارد، آزمون های کتبی و آنلاین نیز رایگان هستند. به عنوان مثال، کمبریج انگلیسی مجموعه ای از آزمون های سطح زبان انگلیسی را در وب سایت خود برای افراد مختلف دارد. در لینک زیر می توانید در آزمون تسلط عمومی زبان کمبریج شرکت کنید و سطح تقریبی خود را بر اساس چارچوب مشترک زبان های اروپایی که در قسمت بعدی به آن می پردازیم، بیابید.

انگلیسی را از ابتدا یاد بگیرید

یکی از مشکلات گذشته زبان آموزان تعدد سطوح و تفاوت سطوح مدارس با کتاب های مختلف بود. برای حل این مشکل، چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها یا CEFR تعریف شد و دانش آموزان به 6 سطح A1، A2، B1، B2، C1 و C2 تقسیم می شوند. این سطوح نه تنها به شما کمک می کند تا سطح خود را تعیین کنید، بلکه به شما کمک می کند تا نیازهای خود را ارزیابی کرده و هدف یادگیری زبان خود را تعیین کنید. برای مثال زبان آموزی که می خواهد در آیلتس نمره 7 کسب کند باید حداقل سطح B2 داشته باشد.

برای شروع زبان انگلیسی از صفر به ارزیابی نیاز دارید

زمانی که سطح فعلی خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که نیازهای یادگیری زبان انگلیسی خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر قصد شما از یادگیری زبان فقط سفر و رفع نیازهای شما در طول سفر است، یادگیری زبان تا سطح B1 پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. یا اگر قصد شرکت در آزمون استاندارد زبان را دارید، نمره مورد نظر شما سطح زبان مورد نیاز را مشخص می کند. بنابراین، هدف شما تماشای فیلم، سریال، موسیقی و غیره انگلیسی است. اگر می خواهید از آن لذت ببرید، باید مهارت های شنیداری خود را بیش از هر مهارت دیگری تقویت کنید.

البته طبیعی است که نیاز افراد به مرور زمان تغییر می کند، بنابراین بهتر است روی سطوح اولیه تمرکز نکنید و سعی کنید پایه های اولیه همه مهارت ها را تقویت کنید.

مهارتهای زبان انگلیسی

در این قسمت به معرفی دانش زبان انگلیسی و روابط آن می پردازیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود زمان کافی برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد صرف کنید.

اما این شما هستید که زمان مطالعه و سطح مورد نظر خود را در هر مهارت بر اساس اهداف و نیازهای خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگرچه هر چهار مهارت در محیط کار مهم هستند، بسیاری از کارفرمایان مهارت های نوشتاری و گفتاری را در اولویت قرار می دهند. البته، بهبود نوشتن و گفتار بدون تمرین خواندن و شنیدن غیرممکن است، بنابراین ما اصرار داریم که تا رسیدن به سطح A2 از تمرکز بیش از حد بر روی مهارت های خاص خودداری کنید.

وقتی صحبت از مهارت های خرد می شود، تعادل از هر چیز دیگری مهم تر است. سعی کنید با توجه به نیاز خود برای هر سه قسمت گرامر، واژگان و تلفظ وقت بگذارید. البته صرف وقت اضافی به نتایج بهتری منجر نمی شود، بنابراین بهتر است روی مهارت های کلان تمرکز کنید و در صورت نیاز به مهارت های خرد روی بیاورید. به یاد داشته باشید، هیچ کس زبان انگلیسی را فقط با خواندن گرامر یا حفظ لیست طولانی کلمات یاد نمی گیرد. یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟

بیشتر زبان آموزان می خواهند بدانند که چقدر زمان باید برای یادگیری یک زبان صرف کنند. مدت زمان مطالعه به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند سابقه شما در یادگیری زبان انگلیسی، نحوه مطالعه، مدت زمانی که در روز برای یادگیری زبان انگلیسی صرف می کنید (خارج از ساعات اداری) و حتی سن شما می تواند بر پیشرفت شما تأثیر بگذارد. با این حال، کمبریج انگلستان تعداد ساعات کاری را که باید در هر سطح CEFR بهبود یابد به شرح زیر اعلام کرده است.

دکمه بازگشت به بالا