سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

طرز تهیه خرما کنجدی

طرز تهیه اسنک خرما و کنجد

اگر علاقه‌مند به اسنک‌های خرمایی و شکلاتی هستید مطالعه مقاله “طرز تهیه ” را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

طرز تهیهاسنک خرما و گردو

 

به نقل از argankhorma خرما دارای خواص زیادی برای سلامتی بدن است و به همین دلیل همواره در فهرست مواد غذایی مفید برای رشد به چشم می‌خورد. این ماده غذایی باارزش به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تهیه مانند و کیک خرما و حتی در غذا‌هایی مانند کاربرد دارد. پتاسیم موجود در این ماده غذایی تاثیر قابل توجهی بر دستگاه عصبی دارد، همچنین قند آن هنگام مصرف بلافاصله توسط بدن جذب شده و احساس گرسنگی را کم می‌کند، طوریکه تنها در ۳۰ دقیقه می‌تواند سطح انرژی فرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

خرما کبکاب تازه: نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

 خرما خاصویی با کیفیت: اسنک خرما یکی از میان وعده‌های خوشمزه است که خرمای موجود در آن سرشار از آهن، کلسیم و ویتامین A بوده و بدن را از ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی مصون می‌دارد. همچنین دارچین موجود در اسنک خرما باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن شده و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. شما نیز سعی کنید این اسنک را درست کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. تجارب شما در تهیه این اسنک می‌تواند به کسانی که تمایل به تهیه آن را دارند کمک کند. قسمت “ارسال نظرات” ستاره در اختیار شماست تا سوالات و تجارب خود را با ما و دیگر مخاطبان درمیان بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطلب “” را نیز از سری مقالات آشپزی ستاره مطالعه کنید.

ر اساس رای 5 نفر از بازدید کنندگان

طرز تهیه حلوای خرما و کنجد

اگر به دنبال ماده غذایی مغذی هستید می توانیم به شما خرما و کنجد معرفی کنیم که مخلوط حلوای آن به شدت خوش طعم می شود در این مقاله ما طرز تهیه این را به شما آموزش خواهیم داد تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و مطالب را مطالعه کنید. این اطلاعات به دست جستجوگران حرفه ای و از دستور پخت آشپزان بزرگ تهیه شده است که می توانید با خیال راحت این حلوا بی نظیر در منزل درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

مخلوط خرما و کنجد

همان‌طور که می ‌دانید از قدیم حلوا یک ماده مقوی بوده که در ماه مبارک رمضان بسیار استفاده می شود حلوا در چند طعم مختلف مانند مخلوطی و خرما و کنجد و نارگیلی و لیمویی و غیره وجود دارد که هر کدام مربوط به نقطه ای از کشور است.

برای مثال در شهرهایی مانند قم و همدان حلوا تنها با آرد و به صورت ساده تهیه می شود اما در شهرهای مشهد خراسان شمالی و خراسان جنوبی اصفهان به صورت ترکیب با تهیه می شود و در شهرهای جنوبی و عرب زبان کشور مانند خوزستان خرمشهر آبادان و جزیره هایی مانند کیش و قشم که در جنوب قرار دارند به صورت ترکیبی با خرما تهیه می شود.

این خوراکی خوش طعم علاوه بر اینکه بسیار مغذی است می توان از آن به عنوان یک وعده کامل غذایی در کنار نان نام برد ویتامینها و خواص بسیاری برای بدن ما دارد خرما به صورت میوه درختی رشد می کند و معروف به میوه عراقی است.

زیرا اولین بار در عراق برداشت شد و به دیگر کشورها صادر شد خرما در جنوب کشور ما هم به صورت عمده در حال برداشت است و یکی از اصلی ترین محصولات خوزستان آبادان و اهواز خرما است خرما با آب و هوای جنوب کشور بسیار سازگار است و در جنوب کشور به خوبی  رشد می کند. البته شغل بسیاری از جنوبیها است و در جنوب برای پرورش خرما زمینهای بسیاری تخصیص داده شده زیرا شغل اصلی مردم جنوب است. حلوای خرما حلوایی است که بیشتر در جنوب کشور تهیه می شود و اصلی ترین دستور پخت این حلوا برای جنوب کشور است.

ما در این بخش برای شما آموزش ساخت حلوای خرما را توضیح می دهیم تا بتوانید در منزل از آن استفاده کنید برای تهیه این حرفا بهتر است در ابتدا مواد لازم را آماده کنید و سپس آن را درست کنید زیرا آماده کردن مواد درست کردن حلوا را بسیار راحت تر می کند. برای آماده کردن این حلوای لذیذ به آرد گندم و روغن مایع و دارچین و خرما و زنجبیل نیاز است آرد ۱۵۰ گرم و روغن مایع ۷۵ گرم و پودر زنجبیل و پودر دارچین یک قاشق چای خوری و خرما ۳۰۰ گرم البته برای این کار بهتر است خرمای بدونه هسته باشد یا هسته آن را از پیش جدا کنید. برای یک دست شدن آرد لازم است آن را سه بار با صافی ریز الک کرد و سپس آن را در تابه دو برابر حجم خود آرد بریزید و بر روی شعله های کم آتش بگذارید دقت داشته باشید که حرارت آتش حتما کم باشد زیرا به سرعت می سوزند و باعث خراب شدن طعم و رنگ حلوای شما می شود. مدام آن را هم بزنید تا بوی آرد از بین برود هسته های خرما را از پیش جدا کرده بودیم اما اکنون باید پوسته آن را به طور کامل از گوشت خرما جدا کنیم اکنون خرمای بدون پوست را درونه تابه می ریزیم و به آرد اضافه می کنیم مقداری به هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. اکنون پودر زنجبیل و پودر دارچین را به خرما و آرد اضافه می کنیم و این ترکیب را بهم می زنیم تا به شکل خمیری در بیاید و تمامی مواد به خوبی با هم مخلوط شوند بگذارید تا حدود ۵ دقیقه خمیر حلوای شما سرد شود سپس آن را داخل ظرف سرو ریخته و با یک طراحی زیبا با پسته یا بادام یا گل محمدی یا پودر دارچین به آن رنگ و جذابیت ببخشید اکنون حلوای شما آماده شده است.

خواص خرما و گردو و کنجد

یک دانه روغنی که دارای خواص بسیار فراوانی است کنجد است که خواص آن بسیار با و خرما مشابهت دارد و همین امر باعث شده تا در آشپز خانه ها و کیک پزیها و تهیه حلوا و آبمیوه ها استفاده های شایانی از این دانه شود. این دانه در چند مدل مختلف وجود دارد که هر نوع آن برای کار مخصوصی استفاده می شود این دانه را می توان هم به عنوان پودر ساده استفاده  کرد و هم به صورت دانه ای شکل از این دانه در خوراکیهای متفاوتی استفاده می شود که ما چند مورد از آنها را برای شما نام می بریم. برای مثال در نان سنگک و نان بربری و کیک یزدی و کیکهای خانگی و معجونها و آبمیوه های مختلف و حلوا و کیکهای بسته بندی آماده و غیره از این دانه روغنی استفاده می شود.

دسر با خرما و کنجد

امروزه که استفاده از پیش غذا بسیار ترند و مورد استفاده است تهیه دسر با خرما و بسیار مفید و مقوی است می توانید این دسر لذیذ را برای اعضای خانواده و یا میهمان درست کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

کنجد خرما

در جنوب کشور ما محصولات بسیاری کشت می شود از جمله کنجد و جنوب و خرما و ماهیهای فوق العاده ای که از دریای جنوب صید می شود و پنیر نخل و ارده بوشهر و صفال و حصیر بافی و مرکبات و همچنین هنرهای دستی که از تمام محصولات جنوب پر طرفدار تر و معروف تر است. اصل این دانه مفید و مغذی را نمی توان از هر مکانی تهیه کرد زیرا این ماده اگر تازه باشد خواص بی شماری دارد اما اگر کهنه، مانده و پوک باشد هیچ خواص دارویی و درمانی ندارد. از خواص کنجد تازه می توان به تقویت استخوانها و تقویت دندانها و رفع کم خونی اشاره کرد به همین دلیل برند ما تمام تلاش خود را بر این اصل قرار داده تا بتواند این محصول مقوی را به صورت تازه و اصل به دست شما برساند. برای دریافت این محصول تنها کافیست از طریق همین سایت با مشاورین ما تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید

دکمه بازگشت به بالا