عمومیمعرفی کسب و کار

پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار سنگی

یکی از چالش‌های عمومی در زمینه رنگ و رنگ‌آمیزی، چگونگی حذف یا پاک کردن رنگ اسپری به ویژه از روی دیوارهای خارجی ساختمان است. برای پاک کردن اسپری رنگ در دیوارهای آجری، ابتدا قسمت‌های نازک کنده می‌شود. این در حالی است که در دیوارهای فلزی از خمیر سودا یا پاک‌کننده تجاری و در دیوارهای پلاستیکی از روغن یا پاک‌کننده لاک ناخن استفاده می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم تا به موضوعاتی نظیر معرفی اسپری رنگ، انواع اسپری رنگ، ویژگی‌های اسپری رنگ، کاربرد انواع اسپری رنگ، مراحل پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار، پاک کردن اسپری رنگ از روی سنگ، پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار آجری، پاک کردن اسپری رنگ از سرامیک، پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار سیمانی و چگونه رنگ اسپری را از روی پلاستیک پاک کنیم، بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

آنچه در این مطلب می خوانیم

معرفی اسپری رنگ

، یکی از انواع رنگ‌‌های مورد استفاده در صنایع ساختمانی و صنعتی است که به عنوان رنگ آئروسل نیز شناخته می‌شود. این نوع رنگ که در یک قوطی تحت فشار جایگذاری شده است، بر روی سطوحی همچون آهن، سنگ، فلز، پارچه، پلاستیک و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ غالب اسپری رنگ، شامل رنگ روغنی می‌شود. و ، از جمله برندهای مشهور تولیدکننده اسپری رنگ در بازار ایران به شمار می‌آیند.

انواع اسپری رنگ

انواع اسپری رنگ به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود که عبارتند از: ۱- انواع اسپری رنگ بر اساس نوع رنگ ۲- انواع اسپری رنگ بر اساس کاربرد

۱انواع اسپری رنگ بر اساس نوع رنگ

  • براق
  • نیمه براق
  • مات
  • متالیک
  • ساتن

۲انواع اسپری رنگ بر اساس کاربرد

  • اسپری رنگ عمومی
  • اسپری رنگ صنعتی
  • اسپری رنگ نسوز
  • اسپری رنگ اکلیلی
  • اسپری رنگ شبرنگ


ویژگی‌های اسپری رنگ

ویژگی‌های اسپری رنگ عبارتند از:

  • پوشش‌دهی بالا
  • ایجاد سطحی یکدست و یکنواخت
  • انسجام بالا به واسطه دارا بودن رنگ روغنی
  • سرعت بالا در خشک شدن
  • قابل شست‌وشو
  • انجام سریع و آسان

کاربرد انواع اسپری رنگ

کاربردهای اسپری رنگ عبارتند از:

  • مورد استفاده در سطوح فلزی، سنگی، آهنی، پارچه‌ای و پلاستیک
  • صنعت خودروسازی، دوچرخه‌سازی و وسایل نقلیه
  • علامت‌گذاری در پروژه‌‌های عمرانی و نقشه‌برداری
  • مورد استفاده در خلق آثار هنری

مراحل پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار

مراحل پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار به پنج مرحله تقسیم‌بندی می‌شود که عبارتند از: ۱- پاک کردن دیوار با استفاده از پاک‌کننده رنگ ۲- پاک کردن دیوار به وسیله اسفنج ۳- استفاده از سوهان () ۴- تعمیر آسیب‌های باقیمانده بر روی دیوار به وسیله ۵- رنگ‌آمیزی نهایی دیوار.

۱پاک کردن دیوار با استفاده از پاک‌کننده رنگ: یکی از موارد مهم در مسیر پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار یا سطوح دیگر، دارا بودن یک نوع پاک‌کننده یا حلال قدرتمند همچون تینر است. از ویژگی‌های به عنوان پاک‌کننده اسپری رنگ می‌توان به حذف لکه‌ها و موارد زائد بر روی دیوار ناشی از اسپری رنگ اشاره کرد. برای جلوگیری از آسیب وارد کردن پاک‌کننده دیوار، بهتر است ابتدا مقداری از پاک‌کننده را در ابعاد کم (گوشه دیوار) به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آزمایش کرده و از نتایج آن اطلاع پیدا کرد.

استفاده از تینر برای پاک کردن اسپری رنگ، تنها در روز نخست اعمال اسپری رنگ بر روی دیوار، مجاز و موثر است. بنابراین پس از ۲۴ ساعت از اعمال اسپری رنگ بر روی دیوار، امکان استفاده از تینر به عنوان پاک‌کننده وجود ندارد و باید ضمن تراشیدن دیوار با سنباده و انجام مراحل بتونه‌کاری، دیوار مورد نظر رنگ‌‌آمیزی شود. درضمن ترکیب جوش شیرین و آب گرم نیز می‌تواند به عنوان پاک‌کننده موثر در این زمینه عمل کند.

۲پاک کردن دیوار به وسیله اسفنج: برای پاک‌سازی اسپری رنگ از روی دیوار، ابتدا حلال (تینر) به وسیله اسفنج یا دستمال پارچه‌ای بر روی دیوار سابیده می‌شود تا رنگ به طور کامل از بین برود. در صورت گسترده نبودن سطح مورد نظر، جایگزین کردن مسواک به جای اسفنج یا دستمال کهنه نیز توصیه می‌شود.

۳استفاده از سوهان (سنباده): سوهان رنگ یا  سنباده، یکی از ابزارهای کاربردی در فرایند پاک‌سازی اسپری رنگ بر روی دیوار است که در صورت عدم امکان استفاده از حلال و اسفنج، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار مهم زمانی کاربرد دارد که ابزارهایی همچون حلال و اسفنج قادر به حذف لکه‌های ناشی از اسپری رنگ بر روی دیوار نباشند.

۴تعمیر آسیب‌های باقی مانده بر روی دیوار به وسیله بتونه: محصول بتونه در مواردی وارد عمل می‌شود که به سطح دیوار آسیب جدی وارد شده است. اگر درحین انجام مراحل پاک‌‌سازی اسپری رنگ، به دیوار آسیبی وارد شود، محصول بتونه می‌تواند ضمن رفع کامل آن، زمینه را برای زیباتر کردن سطح دیوار مورد نظر پیش از رنگ‌آمیزی مجدد به وجود آورد.

۵رنگ‌آمیزی نهایی دیوار: پس از پاک‌سازی اسپری رنگ از روی دیوار، احتمال آسیب وارد شدن به رنگ پس‌زمینه وجود دارد. به همین خاطر باید مقداری رنگ اضافی در حین مراحل پاک‌سازی وجود داشته باشد تا پس از پاک کردن لکه‌ها، جای آن‌ها را با رنگ پر کرد.

پاک کردن اسپری رنگ از روی سطوح دیگر

گاهی پیش می‌آید که به‌جای‌ماندن اسپری رنگ بر روی سطوحی به غیر از دیوار ساختمان همچون سطوح فلزی، سیمانی، پلاستیکی و یا پوست انسان، باعث ایجاد دردسر می‌شود.

  • پاک کردن رنگ اسپری از روی سطوح فلزی، سیمانی و پلاستیکی

برای پاک‌سازی سطوح فلزی و پلاستیکی، تهیه صابون بر پایه روغن الزامی است. مراحل پاک کردن اسپری رنگ به این صورت است که به وسیله دستمال پارچه‌ای آمیخته با کف صابون، رنگ موجود بر روی سطح فلزی یا پلاستیکی، چندین بار سابیده می‌شود. در صورت عدم تاثیر این کار بر روی سطح فلزی و پلاستیکی، استفاده از واکس یا پولیش خودرو به جای روغن نیز مفید خواهد بود.

  • پاک کردن رنگ اسپری از روی پوست

روغن زیتون یا روغن نارگیل، بهترین مواد مورد مصرف برای پاک کردن رنگ از روی پوست انسان به حساب می‌آید. برای انجام مراحل این کار، علاوه بر تهیه روغن زیتون یا روغن نارگیل، ابزاری همچون دستمال یا پنبه نیز برای سابیدن روغن بر روی پوست ضروری است.

پاک کردن اسپری رنگ از روی سنگ

یکی از بهترین راه‌ها برای پاک کردن اسپری رنگ از روی سنگ، استفاده از ترکیب خاک رس و حلال (تینر) است. پس از ترکیب کردن مواد فوق، اجازه دهید روی سطح سنگ برای چند دقیقه باقی بماند. در صورت نیاز، پس از اعمال کردن ترکیب خاک رس و حلال بر روی سطح سنگ، روی آن را برس نرم بکشید. در آخر نیز می‌توانید سطح سنگ را با بخار یا آب تمیز، شستشو دهید.  لازم به توضیح است که برای از بین بردن اسپری رنگ از روی سنگ می‌توانید از آب گرم نیز استفاده کنید.

پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار آجری

برای اینکه به راحتی بتوانید اسپری رنگ را از روی دیوار آجری پاک کنید، پیشنهاد می‌کنیم از محلول تری سدیم فسفات استفاده نمایید. شیوه درست کردن این نوع محلول به گونه‌ای است که نصف لیوان از سدیم فسفات را با نزدیک ۴ لیتر آب ترکیب کنید. پس از آماده شدن محلول، آن را بر روی دیوار آجری بزنید و اجازه دهید تا به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بر روی سطح مورد نظر باقی بماند.

سپس اسپری رنگ اعمال شده بر روی دیوار آجری را تا زمان جدا شدن برس بزنید. همچنین شما می‌توانید از آب فشار قوی به جای برس استفاده کنید. فراموش نکنید که برای داشتن آب فشار قوی، حتما یک واشر فشار خریداری کنید تا بتوانید به وسیله آن، رنگ روی دیوار آجری را از بین ببرید.

در ضمن اگر به واشر آب دسترسی ندارید، می‌توانید از شلنگ معمولی برای این کار استفاده کنید. با این تفاوت که مدت زمان جدا شدن اسپری رنگ از روی دیوار آجری بیشتر خواهد شد.

پاک کردن اسپری رنگ از سرامیک

محبوب‌ترین حلال برای از بین بردن اسپری رنگ بر روی کاشی و سرامیک، استون یا حلال لاک ناخن است. همچنین شما می‌توانید از آن تینر رنگ برای پاک کردن اسپری رنگ بر روی سرامیک استفاده کنید. برای انجام این کار، ابتدا مقداری از محلول مورد نظر را بر روی سطح سرامیک بریزید و سپس با یک دستمال تمیز، سطح آن را فشار دهید تا اسپری رنگ از روی آن جدا شود.

علاوه بر این، برای پاک کردن اسپری رنگ از روی سطح سرامیک، استفاده از تیغ یا یک شیء تیز نیز توصیه می‌شود. برای اینکه به سطح مورد نظر خراش جدی وارد نشود، بهتر است که تیغ را در زاویه ۴۵درجه بر روی سرامیک اعمال کنید. پس از جدا شدن رنگ، سطح سرامیک را با پارچه تمیز پاک کنید.

پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار سیمانی

بهترین راه برای پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار سیمانی، استفاده از استون است. همچنین ماده استون برای پاک کردن رنگ‌های روغنی و اکریلیک به خوبی کار می‌کند. بنابراین در صورتی که قصد پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار سیمانی را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم از استون یا حلال لاک ناخن استفاده کنید.

محل را به طور کامل با شلنگ یا سطل آب بشویید تا هرگونه کثیفی که می‌تواند بر قدرت استون برای شل شدن رنگ تأثیر منفی بگذارد، پاک کنید. برای جلوگیری از رقیق شدن، اجازه دهید سطح مورد نظر خشک شود.

لکه رنگ را با ریختن مستقیم روی آن با استون اشباع کنید. اجازه دهید استون به مدت ۵ دقیقه روی رنگ اثر کند. از دستکش، محافظ چشم و ماسک تنفسی استفاده کنید؛ زیرا استون می‌تواند پوست، چشم‌ها و مجاری تنفسی را تحریک کند.

مقداری استون بیشتر روی رنگ بزنید و با برس تمیز کنید. در آخر نیز سطح مورد نظر را را با شلنگ یا سطل آب بشویید و اجازه دهید خشک شود.

چگونه رنگ اسپری را از روی پلاستیک پاک کنیم

برای پاک کردن رنگ اسپری از روی پلاستیک، باید مراقب باشید و هر نوع موادی را بر روی آن اعمال نکنید. زیرا ممکن است باعث ذوب شدن و از بین رفتن پلاستیک شود. برای این کار توصیه می‌کنیم از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید که به راحتی قابل تهیه است.

مالش الکل به حذف رنگ بدون ذوب شدن پلاستیک کمک می‌کند. با این وجود، حتما از ماسک صورت برای محافظت در برابر بخارهای ناشی از الکل استفاده کنید. همچنین برای محافظت از پوست خود، استفاده از دستکش کار الزامی است.

با پیروی از دستورالعمل‌های گفته شده برای استفاده ایمن، الکل را روی رنگ بریزید و محکم با پارچه تمیز کنید. ممکن است لازم باشد تا زمانی که رنگ شروع به محو شدن کند، به مالش دادن ادامه دهید. بنابراین صبر کنید و اجازه دهید تا اسپری رنگ به طور کامل از سطح پلاستیک جدا شود.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا مراحل پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار به طور کامل بررسی شود؛ به طوری که در حال حاضر می‌توان اشاره کرد که اسپری رنگ دیوار به وسیله یک حلال قدرتمند همچون تینر، قابلیت پاک شدن دارد. از طرفی، اگر حلال تینر، توان پاک کردن اسپری رنگ دیوار را نداشت، بهره گرفتن از سنباده جهت سابیدن دیوار، بتونه‌کاری و رنگ‌کاری در انتهای کار توصیه می‌شود. ضمنا برای پاک کردن رنگ بر روی سایر سطوح همچون سطوح فلزی، پلاستیکی و پوست انسان، صابون و روغن‌های مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالات متداول

  • برای پاک کردن اسپری رنگ از سطوح مختلف، چه ابزارهایی مورد نیاز است؟

حلال مناسب، اسفنج یا دستمال، سنباده، بتونه و رنگ اضافی.

  • استفاده از حلال برای پاک کردن اسپری رنگ تا چه زمانی پس از اعمال اسپری رنگ مجاز است؟

پس از اعمال اسپری رنگ بر روی سطوح مختلف و در راستای پاک کردن آن به وسیله حلال شیمیایی، تنها ۲۴ ساعت زمان وجود دارد و پس از آن، استفاده از حلال کاربرد و تاثیری ندارد.

  • برای پاک کردن اسپری رنگ از سطوح مختلف، چه ابزارهای حفاظتی مورد نیاز است؟

استفاده از لباس محافظ، دستکش، ماسک و عینک ضروری است.

  • پس از پاک کردن اسپری رنگ از سطح سیمانی، انجام چه دستورالعملی ضروری است؟

پس از پاک‌سازی سطح سیمانی از اسپری رنگ، سطح مورد نظر به طور کامل شست‌وشو شود.

  • آیا به جز حلال تینر، آب و صابون و روغن، محلولی برای پاک کردن اسپری رنگ وجود دارد؟

بله. یکی از موثرترین مواد مورد استفاده برای پاک کردن اسپری رنگ، محلول تری سدیم فسفات نام دارد. برای استفاده از این محلول، نصف لیوان تری سدیم فسفات به همراه دو گالن آب گرم ترکیب می‌شود. پوشیدن دستکش برای جلوگیری از تماس با پوست در حپاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار
پاک کردن اسپری کردن رنگ روی درها یا دیوارهای ممکن است مشکل به نظر برسد، اما با محصولات مناسب و مقداری صبر، پاک کردن آثار رنگ کار سختی نیست. این مقاله برای پاسخ به سوال چگونه اسپری رنگ را پاک کنیم و نحوه پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار ساخته شده از طیف وسیعی از مواد، از دیوارهای آجری گرفته تا سطوح سیمانی یا سنگی توضیح می‌دهد.

(اگر در حال انجام اقداماتی برای یادگیری نحوه پاک کردن رنگ اسپری از سطوح دیوار در داخل خانه هستید، فراموش نکنید که همیشه تهویه محل را به خوبی مدیریت کنید. به خصوص هنگام استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی.)

پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار آجری

اولین قدم این است که حلال خود (پاک‌کننده‌های معمولی، سفیدکننده‌ها و یا محلول اسیدی ضعیف با غلظت ۵۰٪ همراه آب) را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، باید اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از ایمنی خود انجام دهید. همیشه هنگام پاک کردن رنگ‌ها از دستکش استفاده کنید و برای حلال‌های قوی‌تر، از ماسک و عینک استفاده کنید.

با برداشتن یا پوشاندن هر چیزی که در نزدیکی شما ممکن است آسیب ببیند، محل را آماده کنید.

با هر حلالی که انتخاب می‌کنید، همیشه ابتدا نقطه‌ای را چک کنید به این معنا که مقدار کمی از محصول را روی یک تکه آجر، ترجیحاً در معرض دید نباشد، تست کنید. سپس مدت‌زمانی که گذشت آن را از سطح پاک کنید. این کار این امکان را به شما می دهد تا قبل از اینکه همه آن را بپوشانید، هر گونه آسیبی که حلال ممکن است به آجر وارد کند را ببینید.

ضمن اینکه به آب و هوا نیز توجه کنید زیرا در یک روز گرم، حلال سریعتر خشک می‌شود، بنابراین باید سریعتر فرآیند پاک کردن انجام شود.

 برای کلیک کنید

پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار سیمانی

 اسکراب با آب و صابون

رنگ اسپری بر روی سیمان را با وسایلی که از قبل در اطراف خانه دارید – آب، صابون و یک برس سفت تمیز کنید. توصیه می‌شود با این روش شروع کنید، به خصوص اگر منطقه تمیز کردن شما کوچک است، زیرا ایمن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه حل است.
مواد مورد نیاز:

  • برس اسکراب با موهای سفت
  • دو سطل
  • آب گرم
  • صابون ظرفشویی
  • دستمال کاغذی جاذب و ضخیم
  • شلنگ (اگر در فضای باز است)
  • وسایل حفاظتی (عینک یا عینک ایمنی، دستکش سبک، ماسک تنفسی)

اسپری رنگ روی دیوار

دستورالعمل گام به گام برای دانستن اینکه رنگ اسپری را چگونه پاک کنیم:

  1. برای از بین بردن کثیفی اضافی، ناحیه را جارو یا پاک کنید.
  2. لباس محافظ خود را بپوشید
  3. در یک سطل، آب گرم را اضافه کنید.
  4. در سطل دیگر، آب گرم و چند قطره صابون ظرفشویی اضافه کنید.
  5. ناحیه مورد نظر را با آب گرم و بدون کف مرطوب کنید.
  6. قلم مو را به محلول آغشته کنید و سپس قلم مو را با حرکات دایره‌ای روی سیمان رنگ پاشی شده بمالید.
  7. روی محل را با یک حوله کاغذی بمالید تا رنگ شل شده خیس شود و سپس با آب تمیز و گرم بشویید (یا اگر در محیط بیرون از منزل هستید از شلنگ استفاده کنید).
  8. این روند را تا زمانی که تمام رنگ را پاک کنید تکرار کنید. اگر در داخل خانه هستید، پس از اتمام کار، آن ناحیه را کاملاً تمیز کنید.

استفاده از پاک کننده گرافیتی نیز مانند مراحل کار با پاک‌کننده‌های صابونی است.

 از محلول TSP  (تری سدیم فسفات ) استفاده کنید

برای پاک کردن رنگ با این روش ابتدا لازم است تا حد ممکن رنگ را از روی سطح بخراشید البته برای این کار دقت کنید سطح زیرین آسیب نبیند، سپس تری سدیم فسفات را با ماده جذب کننده ای مانند آرد ترکیب کنید و سپس روی سطح مورد نظر بپاشید و منتظر بمانید تا خشک شود، پس از آن با فشار قوی آب تمام ترکیب را از سطح پاک کنید که همراه آن نیز مقدار زیادی از رنگ پاک می شود و هرچه فشار آب بیشتر باشد در نتیجه مقدار رنگ بیشتری نیز پاک می شود.

برای به این مقاله مراجعه کنید

5مرحله پاك كردن اسپري رنگ از روي ديوار سنگی

مرحله 1

استفاده از تری سدیم فسفات که یکی از موثرترین مواد برای پاک کردن اسپری رنگ است. قبل از استفاده، باید حدود نصف فنجان تری سدیم فسفات را با 2 گالن آب مخلوط کنید. مطمئن شوید که آب گرم است

مرحله 2

قبل از شروع کار با تری سدیم فسفات، دستکش بپوشید تا با پوست شما تماس پیدا نکند. در غیر این صورت ممکن است به طور تصادفی پوست خود را با آن بسوزانید.

مرحله 3

حالا باید این مخلوط را روی لکه بمالید. می‌توانید از برس هایی استفاده کنید که دارای موهای نرم است. اگر مقدار اسپری رنگ کم باشد، رنگ به سرعت پاک می‌شود.اما اگر فوراً برداشته نشد، باید تری سدیم فسفات بیشتری بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند.اجازه دهید لکه برای مدتی خیس بخورد و سپس رنگ را با قلم مو پاک کنید.

مرحله 4

پس از  ، باید دیوار سیمانی را به درستی بشویید. اگر برای راهروی سیمانی کار می‌کنید، می‌توانید از شلنگ باغچه برای شستشوی محوطه استفاده کنید. در غیر این صورت، کف سیمانی خود را جاروبرقی بکشید و با استفاده از یک طی دستشویی تمیز کنید.

مرحله 5

همچنین می‌توانید از پاک کننده رنگ یا استون برای تمیز کردن مؤثر استفاده کنید. اگر اسپری رنگ مدتی در دیوار سیمانی شما باشد بهتر عمل می‌کند.

مرحله 6

برای انجام این کار، باید لکه را با پنبه آغشته به الکل یا استون خیس کنید. سپس سیمان را با استفاده از یک برس نرم خراش دهید. در نهایت دیوار خود را با آب سرد بشویید و بگذارید در هوا خشک شود.

البته روش‌های دیگری نظیر شست‌وشو دهنده برقی، سندبلستر، ساب‌دهنده دیوار وجود دارد که نیازمند وسایل لازم است که تهیه آن به راحتی امکان‌پذیر نیست.

پاك كردن اسپري رنگ از روي سنگ

برای پاک کردن اسپری رنگ از روی سنگ پله حتما به این موضوع توجه کنید پاک کردن آن به سرعت انجام نمی شود و نمی توانید در مدت کوتاهی این رنگ را پاک کنید  به استمرار و صبر نیاز دارد، روان کننده WD-40 در پاک کردن اسپری رنگ از دیوار سنگی بسیار کاربردی است و می تواند رنگ را به راحتی از سنگ پاک کند اما در کار کردن با این روان کننده باید توجه کنید زیرا ممکن است به سطح شما آسیب بزند.

پاک کردن شعار نویسی

اگر بر روی دیوار یا ساختمان مسکونی شما شعارنویسی شده و نمای ساختمان شما بهم ریخته شده است و به دنبال پاک کردن آن هستید ابتدا باید بدانید جنس دیوار شما دقیقا چیست تا بتوانید متناسب با همان جنس حلال و پاک کننده متاسب پیدا کنید، پس از آنکه جنس دیوار شما مشخص شد می توانید متناسب با آن روش های اشاره شده ابتدای مقاله که به روش پاک کردن اسپری از دیوار سنگی، پاک کردن اسپری از دیوار سیمانی و پاک کردن اسپری از دیوار آجری پرداختیم استفاده کنید و دیوار خود را کاملا تمیز کنید.

 پاک کننده اسپری رنگ از سطوح مختلف

ممکن است برخی از لوازم و اشیا اطراف ما نیز درگیر رنگ های اسپری شوند که بعنوان پاک کننده اسپری رنگ بهتر است برای لوازمی مانند پارچه یا لوازم شخصی در اطراف خود از محلول های ضعیف استفاده کنیم تا علاوه بر پاک کردن رنگ به سطح زیرین آسیب وارد نشود.

برای پاک کردن رنگ اسپری از پارچه ابتدا با استفاده از یک جسم نوک تیز سعی کنید رنگ را از روی پارچه یا لباس خود بردارید، سپس با استفاده از یک پاک کننده اسپری مانند استون، الکل، رنگ را به صورت کامل از پارچه و لباس خود پاک کنید؛ این مراحل رابا احتیاط انجام دهید تا لباس شما صدمه نبیند.

همچنین برای از بین بردن رنگ اسپری از روی بدنه ماشین بهتر است به سراغ بنزین نروید زیرا ممکن است شرایط رنگ بر روی سطح بدتر شود، می توانید ابتدا با یک جسم نرم به آرامی بر روی لکه رنگ بکشید . سپس با استفاده از روغن های آشپزخانه سعی کنید رنگ را از بدنه ماشین پاک کنید اگر رنگ شما سختی بالایی داشت و از این طریق پاک نشد بهتر است به متخصص این زمنیه برای پاک کردن رنگ مراجعه کنید زیرا ممکن است با روش های مختلف به ماشین خود صدمه بزنید.

کلام آخر

برای پاک کردن اسپری رنگ از روی دیوار روش های متفاوتی وجود دارد که می توانید متناسب با جنس دیوار خود یکی از روش های موجود را انتخاب کنید؛ در این مقاله بصورت کامل به بررسی انواع پاک کننده اسپری رنگ و نوع استفاده از آن پرداختیم اما چنانچه در رابطه با اجرای هریک از روش ها سوال دارید و یا قصد خرید رنگ برای رنگ آمیزی ساختمان و همچنین اجرای رنگ های ترافیکی دارید می توانید از کارشناسان رنگ جمیل مشاوره بگیرید.

رنگ پلاستیک یکی از رنگ های کاربردی در محیط است که اگر موارد مصرف و کاربرد آن را نمی دانید بهتر است مقاله را مطالعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا