معرفی کسب و کارورزشی

لاغری و بدنسازی

سؤال «ایروبیک یا بدنسازی؛ کدامیک برای لاغری بهتر است؟» یک سؤال مهم است. تصمیم گیری بین ایروبیک و بدنسازی به ترجیحات و اهداف شما بستگی دارد. اگر از تمرینات با شدت و تنوع بالا لذت می‌برید؛ یا می‌خواهید به سرعت وزن خود را کاهش دهید، ایروبیک انتخاب مناسبی است. اما اگر تمرینات قدرتی، رشد عضلانی و یک رویکرد طولانی مدت برای مدیریت وزن را ترجیح می‌دهید، بدنسازی می تواند برای لاغری بهتر باشد. در واقع اگر در کنار کاهش وزن، خوش فرم شدن بدن را نیز بخواهید؛ بهتر است به سراغ تمرینات بدنسازی بروید.

نکته بعدی که در انتخاب انواع شکم بند لاغری اهمیت دارد، مربوط به جنس محصول می شود. معمولا جنس انواع شکم بند لاغری از الاستیک و کش است. اما نکته ای که باید آن را در نظر بگیرید، این است که به جنس محصول حساسیت نداشته باشد چرا که به طور مستقیم با پوست شما تماس دارد.اگر پوست شما حساس است، می توانید از شکم بند هایی که ضد حساسیت هستند استفاده کنید. نکته  دیگری که در مورد جنس اهمیت دارد، قابل شستشو بودن شکم بند است چرا که شما با استفاده از این محصول عرق می کنید و نیاز دارید که شکم بند را بشویید.

قابلیت تنظیم اندازه شکم بند اغلب انواع شکم بند لاغری با چسبی که روی آن ها تعبیه شده است، قابلیت تنظیم سایز دارند و این مهم است که شما از این مدل ها استفاده کنید تا بتوانید در هر زمان از سایز مناسب آن استفاده کنید. خرید گن شکم و پهلو با توجه به قیمت و کیفیت، از بهترین گزینه‌ها برای تجربه راحتی و جلب نظر است . برخی مدل ها نیز با بند تنظیم می شوند. اما در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی کند و تنها مهم این است که شما مدلی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم سایز داشته باشد و با آن احساس راحتی کنید.

در واقع مزایای هر دو نوع ورزش را ترکیب و رویکردی جامع برای دستیابی به کاهش وزن و تناسب اندام کلی ارائه می‌دهد. از دلایل مهم مؤثر بودن ترکیب ایروبیک و بدنسازی می‌توان به موراد زیر اشاره کرد: برای به حداکثر رساندن اثربخشی ترکیب ایروبیک و بدنسازی در کاهش وزن، طراحی یک برنامه تمرینی متعادل ضروری است.  البته برنامه ورزشی باید متناسب با سطح تناسب اندام و اهداف کاهش وزن شما باشد. مشاوره با یک متخصص تناسب اندام می‌تواند به شما در ایجاد یک برنامه سفارشی متناسب با نیازهای خاص شما کمک کند. علاوه بر این، حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای دستیابی به نتایج کاهش وزن مورد نظر شما ضروری است.

در این مقاله سؤال مهم و پر تکرار «ایروبیک یا بدنسازی؛ کدامیک برای لاغری بهتر است؟» را پاسخ دادیم. همچنین به بررسی مزایای هر کدام پرداختیم. در انتها باید بگوییم که ایروبیک و بدنسازی هر دو نقش مؤثری در لاغری دارند. ایروبیک فرآیند کالری سوزی را حین انجام تمرینات فراهم می‌کند. بدنسازی نیز پس از انجام تمرینات به عضله سازی و کالری‌سوزی می‌پردازد. در واقع هر دو تمرین می‌توانند منجر به لاغری شوند. انتخاب بین آن‌ها بستگی ترجیح شخصی و همچنین توصیه‌های کارشناسان ورزشییکی از سؤالاتی که قبل از رفتن به باشگاه ذهن را مشغول می کند این است که چگونه در باشگاه بدنسازی لاغر شویم؟

این سؤال دغدغه خیلی از افرادی است که اضافه وزن دارند و به دنبال راهی برای لاغری می گردند. یکی از بهترین روش های لاغری ایمن و دائمی چربی سوزی در بدنسازی است. با شروع یک برنامه شخصی بدنسازی خواهید توانست سبکی از یک زندگی جدید را تجربه کنید. در این روش قرار است چربی ‌های مزاحم کم کم فرو بریزند، عضله ها ساخته شوند و سلامتی کامل بدن‌ روز به روز بهبود یابد. در این نگارش قصد داریم به پاسخ این سؤال که چگونه در باشگاه بدنسازی لاغر شویم بپردازیم پس ما را تا پایان مطلب همراهی کنید تا بتوانید با راه های لاغر شدن در باشگاه بدنسازی به طور کامل آشنا شوید و از آن در جهت رسیدن به اهدافتان استفاده نمایید.

بدنسازی برای لاغری بانوان

به مجموعه ‌ای از فرایند تمرینی که وزن به صورت اصولی از طریق بدنسازی کاهش می باید بدنسازی چربی سوزی می گویند. میزان لاغری به تغذیه و سبک تمرینی فرد بستگی دارد؛ اما اگر برای شما تنها اعداد روی ترازو مهم است روش های بسیاری وجود دارند که خیلی زود در وزن شما تأثیر می گذارند. ابتدا افراد برای پاسخ این سؤال که چگونه در باشگاه بدنسازی لاغر شویم باید هدف خود را مشخص کنند که کدام راه مد نظرشان است اعداد روی ترازو یا تناسب اندام.

کاهش وزن در روشی که تنها اعداد مهم هستند موجب ضعف مفاصل و استخوان ها، کاهش توده عضلانی، شل شدن پوست و ریزش مو می شود و حتی در سلامتی روح و روان تأثیر بسیاری می گذارد. ممکن است شما با این روش ها به‌ سرعت وزن خود را کم کنید؛ اما آیا از خود پرسیده اید که این کاهش وزن ارزش از بین رفتن سلامتی جسمی و روحی شما را دارد یا نه؟ برای اجرای بدنسازی دانستن چند نکته کافی نیست. در این روش مربیان برنامه ای حرفه ‌ای را جهت تمرینات منظم هوازی و قدرتی و همچنین وعده ‌های غذایی و میان ‌وعده ‌های شما طراحی می کنند؛ اما شما برای اینکه سریع تر لاغر شوید باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • برای ساختن عضلات و حفظ آن ها بدن به پروتئین نیاز دارد پس آن را مصرف نمایید.
  • اگر به دنبال چربی سوزی بیشتری هستید می توانید مقدار محدودی از کربوهیدرات‌ ها را مصرف نمایید.
  • مصرف کردن عناصر مغذی درشت با در نظر گرفتن تیپ بدنی و وزن فرد دربرنامه بدنسازی مشخص می گردد.
  • آب باید به مقدار بالایی مصرف شود.
  • مصرف کردن چربی ‌های سالم در حفظ تعادل هورمونی و تولید آن ها بسیار حیاتی هستند.
  • حداقل زمان برای چربی سوزی حدوداً ۱۲ تا ۱۶ هفته می باشد.
  • چیزی که در برنامه شما اهمیت فراوانی دارد تمرین با وزنه است که باید در برنامه بدنسازی شما وجود داشته باشد.
  • برای سرعت بخشیدن به روند لاغری تمرینات کاردیو را انجام دهید.
  • یکی از بخش های برنامه های بدنسازی استراحت و است این موضوع را رعایت نمایید تا عضلات برای تمرین جدید آمادگی لازم را داشته باشند.

باشگاه پارت نوین یکی از باشگاه های مجهزی است که کلیه دستگاه های لازم در زمینه لاغری را گردآوری کرده است تا بتواند پاسخگوی کاربران عزیزش باشد. شما می توانید برای ثبت نام در این باشگاه از طریق وب سایت آن اقدام نمایید.

برنامه چربی سوزی سریع

مسئله ‌بسیار مهم در لاغری صبر و استقامت افراد است. اگر شما برای اولین بار می خواهید وزن خود را کم کنید و لاغر شوید باید به تعهداتی که می دهید پایبند بمانید. در ادامه به توضیح بیشتر این سؤال که چگونه در باشگاه بدنسازی لاغر شویم می پردازیم: افرادی که در به ورزش بدنسازی مشغول می شوند این سؤال برایشان پیش می آید که آیا کار با دستگاه های بدنسازی ما را به هدفمان نزدیک می کند یا خیر؟این نکته را در نظر بگیرید که شما قرار است برای رسیدن به نتیجه دلخواه و تناسب اندام، برای یک مدت گاها طولانی در هنگام ورزش کردن یا حتی انجام کار های روزمره از انواع گن ساعت شنی پادار استفاده کنید. پس راحتی و استفاده آسان از آن بسیار اهمیت دارد و باید جنس و مدلی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی کنید.

خوشبختانه در اغلب باشگاه ‌های بدنسازی امکان استفاده از کلیه دستگاه های هوازی در مدل‌ های گوناگون وجود دارد که این روش یکی از سریع ترین راه های لاغری به حساب می آید و در اصل هدف این دستگاه‌ ها لاغری و چربی سوزی بدن شما می باشد. در این بخش تعدادی از این دستگاه ها را شرح می دهیم: یکی از دستگاه هایی که در منازل و باشگاه ‌های ورزشی وجود دارد تردمیل است. شما با تنظیم کردن این دستگاه می توانید از طریق راه رفتن و یا دویدن لاغری و چربی سوزی را در کنار عضله سازی امکان پذیر نمایید.

برای لاغری بیشتر و سوزاندن چربی حتماً از این دستگاه به صورت روزانه 30 دقیقه تمرین کنید و جهت نتیجه گیری‌ بهتر می‌توانید آن را شیب دهید. یکی دیگر از دستگاه های هوازی که در باشگاه موجود است و در لاغری نقش بسیار مهمی دارد دوچرخه ثابت است. با تنظیم مقاومت پدال‌ ها سطح اکسیژن در خون افزایش می یابد و با بالا رفتن ضربان قلب هم گردش خون بالا می رود. در کنار این موارد دوچرخه ثابت سبب افزایش متابولیسم و لاغری و چربی سوزی خواهد شد. در خانواده دوچرخه های ثابت، بیشترین کالری سوزی را اسپینینگ دارد.

اغلب افراد به اشتباه تصور می کنند که وزنه زدن تنها باعث حجیم شدن عضلات می شود و به همین جهت وزن را افزایش می دهد. در صورتی که استفاده از دمبل باعث کاهش وزن و لاغری و تناسب اندام می شود و جدای این موارد بالا رفتن سوخت و ساز بدن و استحکام استخوان ها را هم به دنبال دارد. افزایش متابولیسم باعث سرعت روند چربی سوزی می شود پس دیگر دغدغه ای از این جهت نداشته باشید.

یکی دیگر از راه های لاغری در باشگاه، انجام ورزش است؛ زیرا این ورزش در نیم ساعت فعالیت های بدنی و قدرتی بدن شما را به چالش می کشد به گونه ای که شما پس از اتمام جلسات، قدرت را در عضلات حس می کنید. این ورزش به شما اجازه می‌دهد تا روی کلیه عضلات خود در بازه زمانی کمی کار کنید تا چربی سوزی بیشتری داشته باشید و هر چه سریع تر به تناسب اندام دلخواه خود نزدیک شوید. این ورزش‌ نه تنها یک ورزش رزمی به حساب می آید؛ بلکه راهکاری جهت کاهش وزن هم محسوب می شود؛ زیرا به جهت آن که یک ورزش هوازی است باعث افزایش سوزاندن کالری شده و در نهایت شما را به هدفتان می رساند.

قیمت انواع شکم بند لاغری : قیمت گن لیفت باسن به فاکتور های متفاوتی بستگی دارد. به عنوان مثال می توان به کیفیت شکم بند، جنس محصول، نام و برند تولید کننده و مواردی از این قبیل اشاره کرد. شما باید با توجه به نیاز خود و همچنین بودجه ای که دارید بهترین مدل را انتخاب کنید. البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که این محصول می تواند تاثیر زیادی بر روی سلامتی شما داشته باشد. پس لازم است که فقط به قیمت پایین محصول توجه نکنید و دیگر نکات را نیز در نظر بگیرید.

بسیاری از افراد این تصور را از کراس فیت دارند که به جهت آن که حرکات تمرینی این ورزش چالشی است بدن در حین تمرینات کالری و چربی بسیاری را از دست می دهد؛ اما این باور اشتباه است زیرا مدت زمان اجرای تمرینات چالشی کوتاه است؛ اما مقدار کالری که یک ورزشکار در این جلسات می سوزاند کاملاً بستگی به شدت حرکات دارد. این ورزش تنها فرد را لاغر نمی کند؛ بلکه در فرم دهی بدن، تناسب اندام و تقویت عضلات هم مؤثر می باشد. یکی دیگر از پاسخ های سؤال اینکه چگونه در باشگاه بدنسازی لاغر شویم اجرای ورزش ایروفیت است.

این ورزش ترکیبی از ایروبیک و فیتنس است که با افزایش ضربان قلب و تقویت قدرت مرکزی موجب لاغری و تناسب اندام شما می شود. اغلب با وزنه های کوچک و کم وزن اجرا می شود و سبکی جدای از بدنسازی دارد این ورزش با کالری سوزی بیشتر شما را گام به گام به هدفتان نزدیک تر می کند. مربیان باشگاه پارت نوین جزو مربیان حرفه ای هستند که از لحظه استارت برنامه ورزشی ورزشکار خود را موظف به همراهی در تمامی لحظات تمرینات ورزشکاران می دانند شما می توانید با خاطری آسوده از حضور مربی در حین تمرینات و توجه آن خود را برای مسیری چالشی جهت لاغر شدن آماده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا