عمومیمعرفی کسب و کار

لباس خواب عروس برای عکاسی فرمالیته چیست؟

چند سالی است که ساخت کلیپ فرمالیته و عکاسی در این روز به یکی از سنت های جدایی نشدنی مراسم عروسی تبدیل شده است. در این روز عروس و داماد همراه با گروه فیلم برداری و عکاسی به مکان های مختلفی مانند باغ تالارها، سواحل دریا، کویر و جنگل رفته تا تصاویر و کلیپی زیبا و به یاد ماندنی بسازند. انتخاب لباس فرمالیته چیزی است که عروس خانم ها باید بسیار به آن توجه کنند تا تصاویر و کلیپ آن ها زیبا و خاطره ساز شود. این که لباس فرمالیته آن چگونه می تواند باشد و از چه مزون هایی می توانید آن را تهیه کنید، مطلبی است که در این بخش راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

لباس فرمالیته چیست؟

همان طور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، عروس و داماد یک یا چند روز قبل از مراسم عروسی خود در لوکیشن های زیبا توسط گروه فیلم برداری خود، تصاویر و فیلم هایی زیبا می گیرند. در موارد زیادی کلیپ فرمالیته در روز عروسی برای مهمانان پخش خواهد شد.

  • لباس فرمالیته عروس، لباسی است که دختر خانم در این روز می پوشد. با توجه به نوع کلیپ و تصاویری که انتخاب کرده اید، لباس شما نیز می تواند متفاوت باشد. برای مثال بسیاری از زوج های جوان به ساخت کلیپ های اسپرت علاقه مند هستند، بنابراین لباس های آن ها می تواند لباس های اسپرت و زیبا باشد.
  • همچنین شما می توانید از چند لباس مختلف اسپرت و مجلسی برای گرفتن تصاویر مختلف استفاده کنید. همچنین شما می توانید لباس عروسی خود را به عنوان لباس فرمالیته نیز بپوشید. فقط باید مراقب باشید که لباس شما کثیف نشود، زیرا ممکن است تا جشن عروسی زمان کافی برای شست و شوی آن نداشته باشید.
  • همچنین اگر شما دوست دارید در جشن عروسی و خود لباس های متفاوتی بپوشید اما در بودجه خود محدودیت دارید، با کمی سلیقه می توانید در لباس عروسی تان تغییر ایجاد کنید. مثلا می توانید آستین آن را برداشته یا به آن اضافه کنید و یا در یکی از مراسم عروسی و یا فرمالیته از کت و یا شنل استفاده کنید.

لباس فرمالیته عروس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شما برای ساخت کلیپ فرمالیته، احتمالا ژست های مختلفی را امتحان خواهید کرد، بنابراین لباس شما باید به اندازه کافی راحت باشد. اگر لباس فرمالیته شما یک لباس مجلسی است، بهتر است از پوشیدن پیراهن های تنگ که خودداری کنید.

انتخاب نوع لباس از نظر میزان سادگی تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اما بهتر است به جای پوشیدن لباس های سنگ دوزی شده و نگین دوزی شده با پارچه های گران قیمت و پر زرق و برق خودداری کنید. چرا؟! زیرا تصاویر فرمالیته شما معمولا در طبیعت بکر و زیبا گرفته می شود. پوشیدن لباس های پر زرق و برق و بسیار گران قیمت حس سادگی و بکر بودن را تا حد زیادی از عکس های شما خواهد گرفت.

در انتخاب لباس فرمالیته خود می توانید از پارچه های ابریشم، حریر، کرپ های ریز بافت، ارگانزا و غیره استفاده کنید. پارچه حریر لباس، در برابر باد حرکت مواج زیبایی داشته و باعث می شود که عکس ها و کلیپ شما خاص و زیبا شود.

در اتنخاب لباس فرمالیته به چه نکاتی توجه کنیم؟

در انتخاب لباس فرمالیته به موارد زیر توجه داشته باشید تا بتوانید انتخابی ایده آل و مناسب با شرایط داشته باشید:

  • اگر قصد دارید لباس شما در روز فرمالیته با لباس روز عروسی فرق داشته باشد، بهتر است لباس هایی با سبک های مختلف انتخاب کنید. برای مثال اگر لباس عروسی شما دنباله دار و یا پفکی است، می توانید از لباس های کوتاه، دامن های ماهی شکل و لباس های فانتزی استفاده کنید.
  • در انتخاب رنگ لباس فرمالیته دست شما تا حد زیادی باز است و شما محدود به رنگ های سفید و کرم نیستید! در این روز می توانید از لباس های رنگی ملایم و پر رنگ از ارغوانی و صورتی تا قرمز و آبی استفاده کنید. البته به این مساله توجه داشته باشید که بهتر است لباسی را انتخاب کنید که ظاهری ساده و دخترانه داشته باشد.
  • نکته دیگر آن که لباس فرمالیته عروسی خود را با توجه به فصلی که در آن فیلم برداری و عکاسی می کنید، انتخاب کنید. تصور کنید که کلیپ و تصاویر شما در طبیعت سرد برفی گرفته شده و شما یک لباس نازک و تابستانه پوشیده اید! بدون شک هر مقدار که لباس شما زیبا هم باشد، تصاویر شما جلوه چندانی نخواهد داشت.
  • شما می توانید عکس هایی از زوایای مختلف مثلا از پشت سر بگیرید. بنابراین هنگام انتخاب مدل لباس، تنها به مدل جلو ان نگاه نکرده بلکه به طرح و مدل پشت آن نیز توجه کنید.
  • اگر در ساخت کلیپ فرمالیته خود لباس های اسپرت می پوشید، حتما لباس هایی را انتخاب کنید که با تناسب دارند و رنگ های آن ها مکمل یکدیگر هستند.
  • نکته مهم دیگر در انتخاب لباس فرمالیته آن که، لباس را حتما متناسب با محیطی که در ان عکاسی می کنید، انتخاب کنید. اگر لوکیشن شما یک فضای سنتی است، لباس های فانتزی و عروسی شاید انتخاب مناسبی برای آن نباشد.

چه لباسی را برای فرمالیته انتخاب کنیم؟

تا اینجای کار با ویژگی های یک لباس فرمالیته و نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنیم، اشاره کردیم. اما چه مدل لباس هایی را می توانیم به عنوان لباس فرمالیته بپوشیم؟

در صورتی که شما لباس اسپرت را برای لباس فرمالیته خود انتخاب کرده اید، حتما بیش از یک یا دو لباس را همراه خود داشته باشید. لباس های لی، ست، رنگ های متضاد و مکمل، تی شرت های ست، لباس های سرهمی برای عروس از جمله لباس هایی است که می توانید در روز ساخت کلیپ فرمالیته خود بپوشید.

اگر انتخاب شما نیز لباس مجلسی است، دست شما در انتخاب لباس نیز باز است. برای مثال شما می توانید از بلوز و دامن، پیراهن های کوتاه، بلند، دنباله دار، مدل ماهی، آستین کوتاه و بلند با یقه های مختلف استفاده کنید.

بهترین مزون های سفارش و خرید لباس فرمالیته

اگر قصد دارید که لباس فرمالیته عروسی خود را از مزون های پایتخت انتخاب کنید، در این بخش تعدادی از بهترین مزون های سفارش و یا خرید لباس فرمالیته را به شما معرفی خواهیم کرد.

مزون بانوکا

یکی از مزونهای تاپ تهران در زمینه لباس عقد و لباس فرمالیته، است. این مزون تجربه یک سفارش سریع و باکیفیت را برای شما به ارمغان می آورد.

مزون هستیا

که در منطقه الهیه تهران واقع شده است کادر تخصصی طراحی و دوخت حرفه ای دارد و کلکسیونی از طرح های ویژه، مناسب سخت پسندان و افرادی که می‌خواهند در زیباترین روزهای زندگی خود متفاوت دیده شوند دارد.

مزون فرشته

مزون فرشته یکی از بهترین مزون های لباس شب و لباس فرمالیته در تهران است که لباس هایی با بهترین برندهای ترکیه و ایتالیا دارد. همچنین در این مزون، طراحان و خیاطان حرفه ای فعالیت دارند که می توانید دوخت لباس مورد نظرتان را به آن ها بسپارید. این مزون در سه راه جمهوری و پاساژ آزاد زید قرار دارد.

مزون نایریکا

از دیگر مزون های حرفه ای تهران که می توانید دوخت و خرید لباس فرمالیته خود را به ان ها بسپارید، مزون نایریکا است. این مزون دارای تنوع بسیار بالایی در مدل لباس های فرمالیته و لباس شب است و می توانید لباس مورد علاقه تان را تهیه کنید.

این مزون از سال 1387 بنیان گذاری شده و در حال حاضر یکی از حرفه ای ترین و شناخته شده ترین مزون های پایتخت و ایران است. این مزون سال ها است در جشنواره های مد ایران، ترکیه، کانادا و غیره شرکت کرده و طراحی آن بین المللی است. بسیاری از هنرمندان و سلبریتی ها این مزون را برای خرید و سفارش لباس خود انتخاب کرده اند. شما می توانید لباس فرمالیته مورد نظرتان را از میان لباس های متنوع این مزون انتخاب کنید.

مزون الگانس دارای دو شعبه در سعادت آباد و نیاوران است و شما می توانید هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری لباس مورد نظرتان را از این مزون انتخاب کنید. انواع برندهای معتبر، متنوع ترین لباس های فانتزی، لباس مجلسی، نامزدی و لباس فرمالیته در این مزون موجود است تا هر فرد با هر سلیقه ای بتواند لباس مناسب خود را تهیه کند.

اگر به دنبال دوخت و خرید یک لباس حرفه ای و دقیقا مطابق ژورنال هستید، مزون دریس یک انتخاب بسیار مناسب برای شما خواهد بود. تزئین های منحصر به فرد لباس، استفاده از پارچه های با کیفیت و زیبا، دوخت لباس دقیقا مشابه ژورنال، رفع عیوب اندام با طراحی مناسب لباس، تحویل به موقع از ویژگی های این مزون پایتخت است. طراح این مجموعه توانسته است لوح تقدیر خلاقیت در طراحی را نیز از جشنواره سوئد دریافت کند.

که متعلق به خانم جعفریان است در خیابان شریعتی واقع شده است و مدلهای متنوعی برای لباس شب، لباس عقد و لباس فرمالیته برای عروس خانم ها به نمایش گذاشته اند.

از دیگر مزون های تهران است که سال ها است توانسته مشتریان دائمی و بسیاری به خود جذب کند. پرسنل این مجموعه در کار خود متخصص بوده و دارای دانش آکادمیک و تجربه کاری هستند، به شما در انتخاب لباس مشاوره داده تا بتوانید لباسی مناسب انتخاب کنید. شما حتی می توانید در لباس های تحویل گرفته خود نیز تغییراتی بدهید تا لباس دقیقا مطابق چیزی که می خواهید باشد.

30 مدل از زیباترین لباس های فرمالیته

در ادامه 30 مدل از زیباترین لباس های فرمالیته عروسی را با شما به اشتراک می گذاریم تا اگر قصد خرید و یا دوخت لباس فرمالیته هستید، بتوانید از آن ها ایده گرفته و یک لباس منحصر به فرد و زیبستاره | سرویس مد و پوشاک – لباس فرمالیته عروس به لباسی گفته می‌شود که در روز عکاسی فرمالیته عروس به تن می‌کند و گاه این لباس به لباس‌های اسپرت هم تغییر می‌کند. اما اگر عروس مایل باشد در روز عکاسی فرمالیته‌ی خود، به تن داشته باشد باید لباسی با یک سری ویژگی‌هایی انتخاب کند که آن را مناسب عکس برداری عروسی می‌کند. البته گاهی عروس خانم‌ها ترجیح می‌دهند از لباس عروس اصلی خود در روز فرمالیته استفاده کنند. پس در این مطلب با ما همراه باشید تا ریز و درشت مراسم فرمالیته و لباس فرمالیته‌ی عروس و ۱۵ نمونه از بی‌نظیرترین مدل‌ها را با هم ببینیم.

اگر به دنبال و ، مدل و برای این شب خاص هستید می توانید زیباترین مدل ها را در ستاره ببینید.

مراسم فرمالیته چیست؟

اگر بخواهیم لباس فرمالیته عروس را به درستی بشناسیم و انتخاب کنیم در مرحله اول باید مراسم را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم نسبت به آن انتخاب بهتری داشته باشیم. مراسم فرمالیته چند سالی است که بین عروس و داماد‌های ایرانی جا افتاده. روز فرمالیته برای عکس برداری عروسی است و معمولا یک روز یا چند روز قبل از عروسی اصلی انجام می‌شود. این مراسم فرمالیته چند مزیت دارد: یکی اینکه عروس و داماد به راحتی و با فراغ بال عکس‌هایشان را می‌گیرند و دیگر صبح روز عروسی و با آن همه مشغله مجبور نیستند عکاسی را بی‌دقت و با خستگی زیاد انجام دهند. دیگر اینکه عروس و داماد می‌توانند عیب و ایراد آرایش مو و لباس‌هایشان را پیدا کنند و آن‌ها را تا قبل از مراسم عروسی اصلی برطرف کنند و از طرف دیگر کسانی که می‌خواهند عکسشان را در مراسم اصلی در تالار نشان دهند و یا به صورت گیفت به مهمان‌ها هدیه دهند از بابت عکس و کیفیت آماده‌سازی خیالشان راحت می‌شود.

لباس فرمالیته عروس چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر عروس خانم زیبا بخواهد عکس‌های قبل از عروسی‌اش را با لباس عروس بگیرد، به لباسی با یک سری ویژگی‌ها نیاز دارد. البته در این مورد ما دو انتخاب داریم. یک سری افراد ترجیح می‌دهند با همان لباس عروس اصلی خود عکس بگیرند که این گزینه خیلی گزینه ریسکی است؛ چون ممکن است هنگام عکاسی برای لباستان اتفاقی بیفتد. گزینه دوم انتخاب لباس عروسی متفاوت با لباس عروس اصلی است. برای انتخاب لباس عروس لباس خواب عروس فرمالیته باید به یک سری نکات توجه کنید که در ادامه برای شما می‌گوییم.

لباس فرمالیته عروس چه شکلی است؟

مراسم فرمالیته به خاطر سهولت و کیفیت بالاتر عکس‌های عروس و داماد است که انجام می‌شود. شما باید به این مسئله فکر کنید که تا آخر عمر این عکس‌ها برای شما یادگاری می‌ماند پس باید هنگام عکسبرداری عروسی به تک تک نکات ریز و درشت توجه کنید تا کیفیت و زیبایی عکسهایتان تضمین شود. البته که لباس عروس فرمالیته جزو نکات اصلی است. اما این لباس عروس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • جنس لباس عروس فرمالیته خیلی مهم است. معمولا اکثر عروس و داماد‌ها از  تم عکاسی طبیعت و پیچیدن باد به دور عروس و داماد خوششان می‌آید؛ پس بهترین لباس برای این تم‌ها لباس عروس حریر است. چراکه این لباس‌ها مانند پر سبک هستند و عروس به راحتی می‌تواند با آن ژست‌های متفاوت بگیرد.
  • طرح و دوخت لباس عروس فرمالیته باید راحت و تا جایی که می‌شود غیر رسمی و به اصطلاح شق و رق نباشد. شما باید در این روز مداوم ژست بگیرید و حرکت کنید؛ پس بهتر است لباسی به تن کنید که در آن راحت باشید.
  • خوبی لباس عروس فرمالیته این است که شما باید در رنج رنگ‌های روشن بپوشید تا در عکس‌ها بیشتر به چشم بیایید؛ پس می‌توانید علاوه بر سفید به رنگ‌های شیری، صورتی ملایم و آبی کم رنگ و … هم فکر کنید.
  • اگر من جای شما بودم سعی ‌می‌کردم لباس عروسی انتخاب کنم که دامن پر چین و بلندی داشته باشد چراکه می‌توان با این مدل دامن، ژست‌های فوق‌العاده‌ای گرفت.

اگر می خواهید تم عکس‌هایتان کمی متفاوت و خاص‌تر باشد می‌توانید به لباس فرمالیته‌ی عروس کوتاه هم فکر کنید. این مدل لباس عروس‌ها برای افراد لاغر به شدت توصیه می‌شود. برای خرید روبدوشامبر زنانه کلیک کنید.

۱۵ عکس لباس فرمالیته عروس شیک و زیبا

۱. مدل لباس فرمالیته عروس با گل‌های برجسته

۲. مدل لباس دنباله‌دار عروس مناسب مراسم فرمالیته

۳. مدل سال ۲۰۲۰ لباس فرمالیته عروس با شنل توری

۴. جدیدترین مدل لباس فرمالیته عروس با دامن ماهی

۵. مدل لباس عروس فرمالیته جدید با شنل توری شاینی

۶. لباس فرمالیته عروس کوتاه با یقه قایقی

۷. مدل اسلامی و پوشیده لباس فرمالیته عروس

اگر به استایل های پوشیده و محجبه علاقه دارید، را در ستاره ببینید.

۸. لباس فرمالیته عروس گیپوری

۹. لباس فرمالیته عروس ساتن و دانتل

زیباترین مدل های را در این مطلب دنبال کنید.

۱۱. مدل شیک لباس فرمالیته عروس دو تکه

۱۲. لباس عروس حریر دو تکه مناسب روز عکاسی فرمالیته

۱۳. آستین کوتاه مناسب عکس برداری عروسی

۱۴. لباس عروس فرمالیته حریر جدید با یقه‌ی هفت و آستین بلند

۱۵. مدل لباس عروس فرمالیته یقه باز کوتاه

در آخر

اگر در آستانه عروسی قرار دارید و استرس مراسم را دارید، پیشنهاد می‌کنیم درباره بیشتر بخوانید. همچنین برای عکسبرداری می‌تواند به شما ایده های جالبی برای ست کردن بدهد. با آرزوی خوشبختی و شادکامی شما…

ا در ماندگارترین خاطره زندگی خود بپوشید.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا