عمومیمعرفی کسب و کار

معرفی محصولات پرفروش و پول ساز چاپ یووی رول

اگر شما هم سردرگم هستید که کیست یا ، ما در این مقاله تمام سعی خودمون رو میکنیم که شما رو راهنمایی کنیم که بهترین تصمیم رو بگیرید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید دستگاه چاپ روی پارچه یا بنر که یک دستگاه از زیر مجموعه به حساب می آید، بخرید ولی نمیدانید باید در موقع به چه نکاتی توجه کنید و بهترین شرکت فروشنده دستگاه چاپ روی پارچه را چگونه پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی در مورد خرید بهتر دستگاه چاپ روی پارچه و بنر بگوییم و ویژگی های یک دستگاه خوب را به شما معرفی کرده و خرید شما را راحت کنیم . پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید

ما با استفاده از اطلاعاتی که بدست می آوریم در آینده این مقاله را کامل‌تر خواهیم کرد و سعی میکنیم رو هم بهتون معرفی کنیم. اگر نظر یا پیشنهادی دارید هم میتونید تو قسمت کامنت‌ها با ما درمیون بزارید.

چرا خرید دستگاه بنر مهم است ؟ 

امروزه کاربردهای چاپ یووی رول و  چاپ بنر و فلکسی یکی از حوزه های رو به رشد و البته جذاب فناوری چاپ محسوب می شود. از آن جایی که بنر یکی از ابزارهای پرکاربرد تبلیغاتی نیز به شمار می آید، بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند به آن روی می آورند. اگر درصدد خرید یک دستگاه چاپ بنر و فلکسی برای رونق کسب و کارتان هستید، به شما توصیه می کنیم که راهنمای زیر را مطالعه نمایید.

راهنمای خرید دستگاه بنر

اصولا برای خریداری دستگاه های چاپ یووی رول و چاپ فلکسی و بنر بایستی به چند نکته توجه نمود که در ادامه برای هر کدام از آنها توضیحات کلی ارائه شده است. اما لازم است در مورد نکته ای تذکر داده شود: حتما وضعیت بازگشت سرمایه و صرفه اقتصادی آن را در نظر بگیرید. چون برخی فروشندگان و به ویژه دلالان این حرفه برای بدست آوردن سود بسیار امیدوار کننده صحبت می کنند و خبر از سودهای بسیار بالا می دهند ولی تجربه نشان داده شده که بعضا بسیاری از دستگاه های خریداری شده از کارایی لازم بی بهره بوده اند.

پس توصیه ما خصوصا به افرادی که اولین بار است که می خواهند دستگاه بخرند این است که مراقب باشند و حتما با افراد مورد اطمینان زیادی مشورت کنند نه با فروشنده و یا دلالان این دستگاهها.

ریپ دستگاه را کنترل کنید

ریپ نقش مهمی در خروجی نهایی کار ایفا می کند. هر قدر ریپ دستگاه ش ما قوی تر باشد کارتان بهتر می شود. منظور از ریپ قوی تر ریپی است که گزینه های بیشتری برای و پروفایل های زیادی در خود داشته باشد. این پروفایل ها معمولا توسط کمپانی سازنده ریپ و تولید کنندگان دستگاه در مواردی هم توسط فروشندگان دستگاه ساخته می شود.

در هر حال در نظر داشته باشید جوهرهایی استفاده کنید که با آن پروفایل هماهنگ شده و به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد دارید از جوهر دیگری به جای جوهری که کارخانه فروشنده دستگاه یا فروشنده دستگاه توصیه کرده استفاده کنید حتما بایستی پروفایل مخصوص آن جوهر را نیز بسازید.

به هد توجه کنید

هد دستگاه مهم ترین بخش دستگاه است و نهایتا ش ما خروجی کارتان را از آن می گیرید، هر هد بسته به نوع کارکردش مزایا و معایبی دارد. تمامی هدها دارای نازل های بسیار ریزی هستند که جوهر از آنها خارج می شود. این نازل ها را نسبت به میزان کوچک یا درشت بودنشان به انواع ۴۲، ۶۰، ۸۰، ۳۵، ۱۵ و ۱۲ پیکولیتر تقسیم می کنند. اعداد کمتر نشان دهنده ریزتر بودن نازل های هد است. هد ۱۲ پیکولیتر کار شما را در حد چاپگرهای خانگی چاپ می کند و هدهای با نازل درشت تر برای کارهایی که از فاصله دورتر دیده میشوند مناسب هستند. در کنار این مسائل تعداد بالای نازل ها به سرعت چاپ شما کمک می کند. تعداد نازل ها در هر هد معمولا با اعداد ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ مشخص می شود. هر اندازه تعداد نازل ها بیشترباشد سرعت چاپ شما بیشتر خواهد شد.

هد زار

انگلیس هدهای زار یکی از اولین هدهایی است که وارد بازار ایران شد، چندین سال است که کار می کند و هم چنان نیز مورد توجه خریداران است. از معایب مدل های قدیمی آن می توان به این مسئله اشاره نمود که معمولا کار را تیره چاپ می کند ولی برای چاپ فلکسی مناسب است، قیمت مناسبی دارد و برای کارهای تیراژبالا مناسب است.

هد اسپکترا

هد اسپکترا بعد از هد زار وارد ایران شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت. از مزایای این هد می توان به طول عمر زیاد و واقعی تر بودن رنگ ها اشاره کرد ولی در عوض هزینه های نگهداری این نوع هد بالاتر از هد زار است.

هد اپسون

هدهای اپسون در زمینه لارج فرمت جدیدتر از بقیه هدها هستند و قابلیت نصب روی دستگاه های با عرض کم را نیز دارند. ضمنا این هدها کیفیت چاپ بسیار بالایی دارند، با استفاده از آن رنگ ها زنده تر چاپ می شوند، فناوری کاملا جدیدی و طول عمر کمتری دارند البته این مسئله خیلی مهم نیست چرا که در مقایسه با سایر انواع هد قیمت کلی هدهای اپسون به مراتب کمتر است.

هد کونیکا

این هد تقريبا بعد از انواع هد دیگر سالونت به بازار آمد. این هد در ۴ نوع مختلف یعنی مدل ۴۲ پیکولیتر و ۱۴ پیکولیتر عرضه می شود که هر کدام در دو اندازه ۵۱۲ و ۱۰۲۴ نازل موجود می باشند. مزیت این هد پایداری مناسب در هنگام چاپ و گرفتگی کم است و بزرگ ترین عیب آن سرعت چاپ پایین تر از انواع هدهای زار می باشد.

بدنه ی دستگاه مهم است

بدنه ی دستگاه که شاسی دستگاه و محل قرارگیری جوهر و رایانه و سایر موارد را شامل می شود در کیفیت چاپ تاثیر زیادی ندارد و فقط برای تکان های دستگاه ناشی از حرکت هد دستگاه موثر است. همچنین این مورد، زیبایی ظاهری دستگاه را نیز شامل می شود. در مورد شاسی دستگاه می توان گفت که هر قدر شاسی دستگاه سنگین تر باشد ثبات بالاتری در هنگام چاپ خواهید داشت، معمولا دستگاه های بالای ۷۰۰ کیلوگرم را شاسی سنگین می نامند؛ البته این بدان معنی نیست که دستگاههای شاسی سبک از ثبات کمتری برخوردار هستند و توانایی چاپ بالایی را ندارند.

گارانتی دستگاه

از گارانتی دستگاه غافل نمانید گارانتی دستگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که اگر دستگاهی خریداری کنید که پشتیبانی قوی نداشته باشد عملا نمی توانید با آن کار کنید چون با کوچکترین مشکل نرم افزاری یا س خت افزاری، دستگاه شما قادر به چاپ نخواهد بود و شما نیاز به پشتیبانی خواهید داشت. دستگاه را از شرکت های معتبر خریداری کنید. ارزان بودن دستگاه را چندان ملاک کارتان قرار ندهید بلکه فروشنده دستگاه را ارزیابی نمایید. با صرف اندکی وقت و تحقیق از همکاران چاپی به راحتی خواهید توانست یک فروشنده معتبر پیدا کنید.

دستگاه چاپ بنر چیست و چگونه کار می‌کند؟

در سال‌های اخیر با رواج یافتن و اهمیت یافتن تبلیغات برای بالا بردن بازده در هر زمینه‌ایی استفاده از دستگاه‌های چاپ بنر با افزایش همراه بوده است به طوری که تا بیست سال قبل هیچ دستگاه چاپ بنری در ایران وجود نداشته ولی امروزه که تقاضا با افزایش روبرو شده در جای‌جای ایران این‌ دستگاه‌های چاپ بنر فعالیت دارند.

دستگاه چاپ بنر یک دستگاه پیشرفته و صنعتی تمام عیار است که دارای دو بخش مکانیکی و و کامپیوتری است که هر بخش وظایف مختص به خود را دارند. در بخش کامپیوتری که مربوط به نرم افرار دستگاه چاپ بنر است دستگاه به یک اپراتور نیاز دارد تا طرح و دستورات لازم برای طراحی را به دستگاه ارائه کند و در بخش مکانیکی قطعات مختلف این دستگاه با یکدیگر همکاری می‌کنند تا طرح ‌و دستورات داده شده از سوی اپراتور را به بهترین شکل ممکن بر روی بنر پیاده کنند به این صورت که بعد از دریافت طرح و دستورات دستگاه شروع به تجزیه و تحلیل طرح و رنگ‌هایی که در قسمت‌های مختلف باید به کار رود را می‌کند و پس از تزریق جوهر به مخزن دستگاه  فرایند جوهر و ترکیب شدن انجام‌ می‌شود که با حرکت بنر توسط رول‌های مخصوص به داخل دستگاه این طراحی و دستورات بر روی بنر انجام می‌شود.

تاریخچه دستگاه چاپ بنر در ایران

از گذشته تا کنون همواره انسان با روش‌ها و ابزار‌های مختلف سعی در ثبت لحظات و تصاویر و افکار خود بوده است  در گذشته تابلو‌هایی که در بازار ایران موجود بود همگی کار دست بر روی پلاستیک و فویل زنی بوده است تا در دهه ۷۰ میلادی که تابلو‌هابی جدید و ناآشنا وارد بازار ایران شدند و توجه بسیاری از ایرانیان را در عرصه تبلیغات به خود جذب کرد به طوری که کسانی که در ایران تقاضامند این تابلو‌ها بودند باید سفارشات خود را به شرکت‌های واسطه ارائه می‌دادند و سفارشات به دبی و امارات فرستاده می‌شد و بعد از دو یا سه هفته سفارشات آن‌ها وارد می‌شد که یک پروسه زمان‌بر و پر‌هزینه بود تا اینکه در اواخر دهه هفتاد دستگاه چاپ بنر وارد تهران مشهد و شیراز شد که اولین ‌دستگاه وارد شده به ایران دستگاه سالسا بود که با توجه به حجم سفارشات بالا و سرعت پایین این دستگاه، پاسخ‌دهنده نیاز‌ها نبود و بسیاری از ‌کارها بر سر زمان مقرر تحویل داده نمی‌شد تا اینکه دستگاه‌هایی چون جی‌آی کره و آیکون چینی وارد کشور شد که هم از قیمت به صرفه‌تری برخوردار بودن و هم تکنولوژی پیشرفته‌تری در آن‌ها بکار رفته بود که همین عامل باعث رواج یافتن چاپ بنر در ایران شد.

[Stellar_video_player id=”19″]

دستگاه‌های چاپ بنر به چند دسته تقسیم می شوند؟

دستگاه‌های چاپ معمولا از نظر ابعاد چاپ به دو دسته دستگاه چاپ بنر و دستگاه چاپ بنر تقسیم بندی می‌شوند که دستگاه‌های لارج فرمت تا عرض دو تا سه متر را پشتیبانی می‌کنند و از جوهر حلال در آب که بدون بو و کم ضرر برای محیط زیست استفاده می‌کنند که این دستگاه های چاپ بنر لارج فرمت سازگار با جوهر های سالونت و اکوسالونت هستند در واقع این دستگاه‌های چاپ همان پرینتر‌های خانگی هستند اما در ابعاد بزگتر که نسبت به  دستگاه‌های واید فرمت از سرعت و کیفیت و شفافیت کم‌تری برخوردار هستند. و دسته دوم که دستگاه‌های واید فرمت هستند که معمولا بنر‌هابی با عرض سه تا پنج متر را پشتیبانی می‌کنند که دستگاه چاپ بنر اکوسالونت از جمله از این دستگاه‌های چاپ واید است که از جوهری محلول در حلال ویژه با ضرر کم برای محیط زیست و با بوی کم استفاده می‌شود.

راهنمای خرید دستگاه چاپ بنر

اگر به فکر خرید دستگاه چاپ نو و جدید هستید باید مطالعات و تحقیقات متعدد و زمان بری را انجام دهیم زیرا فرآیند خرید هر دستگاهی از جمله دستگاه چاپ بنر با مشکلات متعددی همراه است زیرا که امروزه با پیشرفت تولیدات داخل و واردات برند های مختلف دستگاه چاپ بنر برای انتخاب دستگاه مورد نظر خود دچار مشکل می شویم و داشتن یک دستگاه خوب برای یک کارگاه بسیار مهم است و سهم عظیمی از کارآیی و عملکرد کارگاه به همین دستگاه بستگی دارد و همین باعث شده است که  خرید یک دستگاه چاپ بنر به یک پروسه سخت و زمانبر تبدیل ‌شود که هرچه تمرکز و توان بیشتری به آن اختصاص دهیم، گزینه نهایی ما بهتر خواهد بود. برای خرید دستگاه چاپ بنر باید مولفه های بسیاری را در نظر گرفت اما مهمترین مولفه هایی که حتما باید در زمان خرید به آنها توجه کنیم عبارتند از :

که با در نظر گرفتن و رعایت کردن این سه مولفه مهم حتما در پروسه خرید دستگاه بنر خود موفق خواهید شد و توجه داشته باشید که در خرید دستگاه چاپ بنر به فکر ارزانی محصول خود نباشید و از شرکت ها و یا فروشگاه های معتبر که در قبال فروش گارانتی و خدمات پس از فروش به شما عرضه می کنند اقدام به خریداری کنید.

برای قراردادن دستگاه چاپ بنر به چقدر جا نیاز است ؟

یکی از موارد مهم که بعد از خرید دستگاه چاپ بنر بای حتما به آن توجه داشته باشید محل قرار دادن دستگاه چاپ بنر است زیرا در دستگاه های لارج فرمت ،دستگاه های کوچک و رومیزی نیستند. آن ها اغلب ماشین های چاپ بزرگی هستند که برای چاپ به صورت مختلف طراحی شده اند و به فضای کافی برای نصب و راه اندازی نیاز دارند.

با توجه به نوع دستگاهی که شما برای نیازهای چاپی خود انتخاب کرده اید، ممکن است متشکل از ترکیبات ارگانیک فرار(VOCs )باشد که در طول چاپ، ساطع می شود که این ترکیبات  به طور بالقوه خطرناک می‌باشد پس بهتر است برای دستگاه یک فضای کافی و به دور از میز کار خود و در یک کارگاه در نظر بگیریم.

[Stellar_video_player id=”20″]

بهترین برند دستگاه چاپ بنر موجود در ایران کدام است ؟ 

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین برند دستگاه چاپ هستید برای انتخاب آن باید به قطعات اصلی به کار برده شده در دستگاه چاپی که می خواهید آن را خریداری کنید توجه بسیاری کنید این قطعات اصلی شامل دو قظعه main board و brige board می شود که باید به گونه ای انتخاب شود که در نتیجه نهایی دستگاه چاپ بنر ما ، خروجی مشتری پسند و تخصصی ارائه دهیم.

Main board در دستگاه چاپ بنر دستورات را از سیستم دریافت می کند و آنها را به brige board هدایت می‌کند و brige اجازه چاپ دستورات را به هد دستگاه می دهد. یکی از مهم ترین اجزای دستگاه که  شرط اصلی مشخص کردن کیفیت و کارایی یک دستگاه چاپ بنر می باشد هد دستگاه است که نقش رنگ رسانی به سطح و زمینه کار برای بنر را دارد . هر چه تعداد و فشردگی نازل های سر هد بیشتر باشد ، آن هد از کیفیت و دقت چاپ بالاتری برخوردار می باشد و همچنین اگر تعداد هد های دستگاه بیشتر باشد ، سرعت چاپ دستگاه بیشتر خواهد بود. کیفیت چاپ بنر را با واحد DPI می سنجند که تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ است که هر چه این عدد بیشتر باشد ، کیفیت چاپ بالاتر خواهد بود ومحصول تخصصی تری ارائه داده می شود هد های معروف چاپ بنر رایج در ایران ، برند های کونیکا – – اسپکترا و زار است که در حال حاضر هد های کونیکا با رزلوشن ۱۴۴۰ dpi ، از نظر دوام ،سرعت ، کیفیت چاپ و سازگاری با طیف وسیعی از جوهر ها ، دارای محبوبیت زیادی در ایران و جهان می باشند  و به همین دلیل است که دستگاه های چاپ بنر کونیکا هم نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و دستگاه چاپ بنر کونیکا ای را یکی از باکیفیت ترین و پرفروش ترین دستگاه چاپ در ایران معرفی می کنند.

معرفی و مقایسه انواع دستگاه چاپ بنر کونیکا ای

دستگاه چاپ بنر کونیکا بی شک یکی از بهترین نمونه های دستگاه چاپ بنر هستند که علاوه بر کیفیت و سرعت بالای آن به جز ارزانترین دستگاه های چاپ در ایران است که در بازار ایران استقبال بسیار خوبی از آن شده است.

انواع دستگاه چاپ بنر کونیکا با هد کونیکا ۵۱۲ و کونیکا ۱۰۲۴ و هد کونیکا ۵۱۲ آی در بازار ایران جزء دستگاه های چاپ بنر ارزان با هد های کونیکا ژاپن هستند که بسیار پر فروش هستند و تقریبا همه متخصصان این صنعت انها را میشناسند و سری ای این برند که دارای سرعت سه برابر نسبت به سری های قدیمی خود است خود آغازگر انقلابی در بازار دستگاه چاپ بوده که کونیکا ۵۱۲ ای از جدیدترین محصولات این سری است که دستگاه چاپ بنری با هدهای کونیکا مینولتا است  که دارای کیفیت دراپ ۳۰ پیکولیتر است.

این دستگاه به نسبت دستگاههای قبلی کونیکا که ۴۲ پیکولیتر بوده اند دارای کیفیت چاپ بهتری می باشد. هر چقدر پیکولیتر پایین تر باشد کیفیت چاپ بالاتر خواهد رفت و هم چنین هد کونیکا آی دارای ۱۰۲۴ عدد نازل است یعنی دو برابر هد کونیکا  های سری قبل که دارای  ۵۱۲ نازل بوده و همینطور نوع چینش نازل ها در هد کونیکا آی متفاوت است و علاوه بر تعداد نازل نوع سیستم مرکب رسانی به هد آی است که سرعت خیره کننده آن به دلیل همین مرکب رسانی است که در واقع هد های کونیکا معمولی یک ورودی برای دو نازل بوده که این مورد در هد های جدید آی یک ورودی برای هد نازل است.

معرفی دستگاه چاپ بنر اکو سالونت

برند دستگاه اکوسالونت یکی از برند های معروف و پر فروش در بازار ایران است که به دلیل کیفیت بالای چاپ و نوع رنگ مصرفی، بسیار خاص به حساب می آید. البته در سال های گذشته و با توجه به بالا رفتن حساسیت ها نسبت به رنگ و مضرات آن و همچنین افزایش کیفیت تصاویر، استقبال از این دستگاه به شدت افزایش پیدا کرده است و در انواع مختلفی تولید می‌شود و برای هر کدام از آنها معیار مختلف در نظر گرفته می‌شود که باعث تفاوت بین آن دستگاه با سایر دستگاه‌های مورد نظر می‌شود.

در حال حاضر در بازار ایران و حتی در بازارهای جهانی چندین مدل مختلف از دستگاه اکوسالونت وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌های مختص به خود را دارد که معروف ترین تولید این شرکت دستگاه چاپ بنر اکوسالونت ۹۱۰۰ است که بهترین دستگاه چاپ بنر اکو سالونت سرعت بالا است که محبوبیت بسیاری را در بین محصولات اکوسالونت دارا است و جز یکی از باکیفیت ترین دستگاه چاپ بنر در ایران است.

قیمت انواع دستگاه چاپ بنر

قیمت های مختلفی برای دستگاه چاپ بنر و محصولات دستگاه چاپ بنر در بازار وجود دارد که این قیمت بر اساس آپشن ها و قطعات تشکیل دهنده هر دستگاه متفاوت می باشد. به عنوان مثال مدل  هد، جنس بدنه، قطعات یدکی و کیفیت آن و … در تعیین این قیمت نقش به سزایی دارد که در هنگام خرید دستگاه چاپ باید به آن ها توجه کرد وهم چنین اگر قیمت دستگاه چاپ بنر برای شما اهمیت دارد و سعی در کم کردن خرج و مخارج خود در عوض یک دستگاه با کیفیت دارید می توانید از یک دستگاه چاپ بنر دست دوم از یک برند معتبر را تهیه کنید که تا حدود زیادی سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

نزدیک به دو دهه است که شرکت «ساین رایانه ساینا» با هدف معرفی و شناساندن امتیازات به صنعت چاپ کشور، به ارایه جدید ترین دستگاه ها و تکنولوژی های روز صنعت چاپ دیجیتال می پردازد و طیف وسیعی از فعالان این عرصه را پشتیبانی می کند. دستیابی به جایگاه اولین شرکت تولید کننده و ارایه بهترین خدمات فنی در کشور، از بارزترین دستاوردهای شرکت ساینا از آغاز فعالیت اش تاکنون بوده است و این موفقیت را مرهون فعالیت های مداوم کارکنان این مجموعه می داند.

ارایه مناسب خدمات پس از فروش و اجرای متناوب برنامه های طرح جنرال سرویس سالانه، خدماتی است که آنها را حقوق مشتری می داند و هماهنگی با بازار روز جهانی و واردات آخرین تکنولوژی های روز را در زمره اولویت های این شرکت قرار داده است. همچنین با بهره بردن از کارشناسان و نیروهای متخصص که توان فنی و علمی خود را در کشورهای سازنده دستگاه تقویت کرده اند، نشان برتر را در این صنعت کسب کرده است.

تجربه سال‌ها حضور در این عرصه، اطمینان خاطری است برای کاربران، تا از کیفیت محصولات و پایبندی به خدمات پس از فروش و در نهایت، سودآوری سرمایه گذاری شان مطمئن باشند.

حضور فعال در نمایشگاه های مرتبط با صنعت چاپ

حضور فعال در نمایشگاه های مرتبط با و صنعت نساجی، بخشی از فعالیت های شرکت ساین رایانه ساینا، در راستای ارتباط تنگاتنگ با مخاطبان و فعالان این عرصه است. از همین رو، از اولین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال حضوری فعال داشته ایم و هر سال شاهد اقبال بیشتر و روزافزون این رویداد بوده ایم.

تفاوت های ساین رایانه ساینا

کیفیت محصولات یکی از نقاط قوت برجسته برند «شابر» است و رضایت و راحتی کاربران و مشتریان شرکت «ساین رایانه ساینا» را به وجود آورده است. کارشناسان فنی کارآزموده و دوره دیده در کارخانه، سطح علمی بخش فنی شرکت «ساین رایانه ساینا» را فراتر از استانداردهای جاری کشور قرار داده اند و در رضایت مندی و اطمینان خاطر مشتریان از ، با افتخار مدعی هستیم.

برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال چگونه است؟

برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری، اتفاق مثبتی است. ولی متاسفانه سالن ها مشکلات اساسی برای برگزاری این نمایشگاه دارد که برای سال های آینده باید مرتفع شوند؛ از جمله، راهروها و سالنها ظرفیت دستگاه های متوسط و بزرگ را ندارند و باعث آسیب به دستگاه ها و کف سالن ها می شوند.

چاپ دیجیتال مستقیم روی پارچه، مبحثی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است و مشتریان زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که سال هاست شرکت «ساین رایانه ساینا» یکی از کارآمدترین و حرفه ای ترین دستگاه های چاپ مستقیم روی پارچه را در اختیار دارد، تصمیم گرفتیم که در سال ۹۵ روی این نوع دستگاه ها مانور بیشتری بدهیم. در همین راستا و در جهت تنوع محصولات مرتبط، اولین دستگاه چاپ دیجیتال ۴ هد اپسون را نیز در سبد محصولات خود قرار داده ایم که تا به امروز مورد توجه فعالان صنعت چاپ و نساجی قرار گرفته است.

همچنین در ابتدای سال جاری، از جدیدترین محصولات چاپ روی سطوح مسطح (فلت بد) و اکوسالونت، رونمایی نمودیم که به روز ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بازار در نوع خود هستند.

التزام به کیفیت، رعایت اصول معامله، قیمت رقابتی، خدمات پس از فروش مطلوب، پاسخگویی و مقولاتی از این دست باید گرد هم بیایند تا اصل رضایت مندی مشتری به اجرا در آید اما حتی در صورت رعایت تمامی این جزئیات باز هم خوشحال شدن مشتری چیزی فراتر نیاز دارد.

مشتری باید در طول مدت از خرید خود رضایت داشته و معامله با شما برای او یادآور حس خوب اطمینان و اعتماد باشد، آنگاه | می شود گفت شما صاحب مشتری خوشحال شده اید. حالا این مشتری به کیفیت و حرفه‌ای گری کار شما اطمینان دارد و در انتخاب های بعدی او نام کسب و کار شما است که در صدر لیست اولویت های او قرار می گیرد. شاید فروش بالا با تکیه بر تبلیغات و بازاریابی فراوان اتفاق بیافتد اما در بازار نوین امروز، این خریدهای مستمر و داشتن باشگاهی از مشتریان وفادار است که امتیاز محسوب می شود.

مجموعه ی نوین‌تاک کار خود را در سال ۱۳۸۶ با ارائه ی ماشین آلات در رسته ی آغاز کرد. عرضه ی دستگاه های مصرفی در صنعت از عمده‌ی کارهایی بود که نوین تاک در ابتدای راه خود با آنها شناخته شد. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر موضع بازار، نیازها متفاوت شد و شاخه ی کاری هم از دستگاه های بخش کارتن سازی و بسته بندی به سمت ماشین های دیجیتال حوزه‌ی سوق پیدا کرد. دیگر سیستم های قدیمی کار کنار گذاشته شده و استفاده از فناوری هایی چون لیزر در جهان رایج شده بود، نوین تاک نیز به عنوان یک مجموعه ی پیشرو خود را در خط تغییر و توسعه قرار داد و به این ترتیب فعالیت در حوزه ی تولید و عرضه ی دستگاه های لیزری به یکی از شاخه های کاری آن تبدیل شد.

عرضه‌ی ماشین های مختلف چاپ دیجیتال و دستگاه های صنعتی لیزری از بخشهای پر رنگ کاری آنها بودند از این رو تحقیق و توسعه ی بیشتر معطوف این بخش ها شد و توانست گام های بزرگی در راستای تولید و عرضه ی این دستگاه ها بردارد. نوین تاک را امروز می توان از مجموعه های فعال حوزه صنعت چاپ دانست که در اهم رویدادهای این صنعت حضور داشته و همواره با ارائه ی کارهای جدید در جلب توجه و پوشش به نیاز صنعتگر حوزه ی چاپ کشور موفق بوده است.

برندسازی نوین تاک

نوین‌تاک نمایندگی هیچ شرکت خاصی را ندارد و خودش به تولید پرداخته و تمامی مسئولیت ها را نیز متقبل شده است. آنها میگویند ما همواره مفتخرم که نوین تاک را به عنوان یک شرکت ایرانی معرفی می کنیم که هیچ وابستگی به برند خاصی نداشته و در پی خود برندسازی است و رسم تجارت درست و جهانی را رعایت می کند.

با توجه به روند بازار و اختلاف ارزشی که بر روی دلار و ارز رخ داده است، انجام بخشی از کار در داخل کشور توجیه پذیر می نماید و بر همین اساس نوین تاک برای تولید بخشی از ملزومات و تجهیزات دستگاه هایش اقدام به عمل آورده است.

وقتی صحبت از تولید میشود گاهی این ذهنیت پیش می آید که صفر تا صد یک کار توسط یک مجموعه انجام می پذیرد در حالی که واقعا اینطور نیست، الان بسیاری از برندهای بزرگ جهانی و صنعتی هم بخشی از کارهای خود را برون سپاری می کنند و صرفا موضع نظارتی بر تولید دارند. ما هرگز این ادعا را نداریم که تمامی کارها و تولیدات از ابتدا تا انتها در مجموعه نوین تاک صورت می گیرد و تنها به گفتن این نکته بسنده می کنم که ما بیش از هفت سال است قدم در این راه نهاده ایم؛ کرده و مقداری از سازه های مان را به تولید رسانده ایم و بخشی از اجناس را که تا یک دهه پیش وارد می کردیم اکنون تولید کرده و به بازار عرضه می کنیم؛ بازخورد خوبی هم از بازار به ما رسیده و در فکر توسعه این بخش از کار هستیم. باید بگویم که ما کار را با روش های جدید تولید آغاز کردیم و به این وسیله هم توانستیم کنترل خوبی روی قیمت تمام شده دستگاهها و ملزومات تولیدی داشته و هم نظارت و اطمینان کاملی بر کیفیت متریال استفاده شده داشته باشیم.

خود من از سال ۱۳۷۲ به طور مستقیم وارد عرصه تجارت و واردات شدم و چنین پشتوانه تجربی این امکان را به من داده تا در یافتن و انتخاب بهترینها موفق باشم . باید توجه داشت که هیچ دلیلی ندارد خود ما بخواهیم تمام بخش های یک دستگاه را تولید کنیم و اصلا چنین کاری نه صرفه اقتصادی دارد و نه حتی در برخی اوقات امکانش وجود دارد؛ به طور مثال در مورد تولید سیستم هدهای دستگاه های چاپ؛ نه ما و نه چین توانایی و تکنولوژی ساخت آن را در اختیار نداریم و هدهای ما عمدتا ژاپنی یا آمریکایی و اروپایی هستند. در تولید بردهای الکترونیک دستگاهها هم وضع به همین منوال است و ما در کشور چنین تولیداتی را نداریم و اکثر آنها چینی است، موتورهای دستگاه ها هم همینطور؛ اما همانطور که گفتم ما دست به انتخاب بهترین ها می زنیم و نیاز دستگاه و احتیاج مشتری را در انتخاب مان دخیل می کنیم.

ما اجناس مصرفی را در گریدهای مختلف، با کیفیت های گوناگون و ظرفیت ها و میزان ساعت کارهای متفاوت تهیه می کنیم تا قیمت دستگاه ها متفاوت باشد و همگان قدرت خرید و تهیه آن را داشته باشند. ما نمی توانیم مشتریان عمده و بزرگ خود در کلان شهرها را با مشتریانمان در شهرهای کوچک مقایسه کنیم، آنها نیازهای متفاوتی دارند و ما باید این را درک کرده و به کار ببندیم.

دستگاه های چاپ بنر، ، پارچه (با تکنولوژی سابلیمیشن)، یووی، فلت بد و عرضه ی قطعات یدکی و ملزومات دستگاههای چاپ برخی از رسته های کاری ما در حوزه ی چاپ دیجیتال و لارج فرمت هستند.

تولید و ارائه ی دستگاههای CNC، لیزر و برش لیزری و همچنین دستگاه های ساخت حروف چنلیوم و طبعا قطعات یدکی آن ها نیز بخش دیگر کاری ما است، نوین تاک همچنین در سال های اخیر به تولید و عرضه ی ملزومات نمایشگاهی پرداخته است. انواع استند پاپ آپ، راه‌بند، رول آپ، لایت باکس، برد نمایشگاهی ، میز کانتر و دیگر اسباب و اثاثیه مصرفی برای غرفه های نمایشگاهی بخش دیگری از کارهای پر بازخورد این مجموعه محسوب می شوند.

نوین تاک هر ساله با توسعه و پیشرفت، سبد محصولات خود را تکمیل تر کرده است. ما در اقصی نقاط کشور نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش داشته ایم و دامنه‌ی نمایندگی های ما به منطقه خاورمیانه و کشورهایی چون عراق و افغانستان نیز کشیده شده که همه ی آنها با قدرت در حال کار و خدمات رسانی هستند. نصب و راه اندازی قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه چاپ بنر و لارج فرمت، CNC و لیزر و عرضه‌ی ملزومات، قطعات یدکی و اجرای خدمات پس از فروش و پشتیبانی رکوردی است که نوین تاک با تلاش و درایت موفق به ثبت آن شده است

بهترین دستگاه های لیزر بازار چه ویژگی هایی دارد؟

من گمان می کنم از سایر بخش های کار ما ارائه ی دستگاه های لیزر می تواند در حوزه ی بسته بندی بیشتر و بهتر کمک حال صنعت دارویی، آرایشی بهداشتی و مواد غذایی باشد. لیزرها عمدتا بر اساس نوع پاور به کار رفته در آنها تقسیم بندی می شوند. دستگاههای CO2 و فایبر از نمونه های شناخته شده هستند اما پاورهای جدید دیگری به بازار عرضه شده که نوین تاک برای محصولات خود از با کیفیت ترین و بهترین در هر مدل بهره گیری می کند؛ اما به علت رواج بیشتر عمده پاورهای ما از همان دو نمونه مزبور هستند. کلیه محصولات ما در این رسته یک سال گارانتی بی قید و شرط و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارند که این نکات نشان از اطمینان ما از محصولات تولیدی مان است.

دستگاه های لیزر CO2 ما برای برش ورقهای چندلایه مورد استفاده دارد که می تواند به راحتی تا هفت لایه را برش بزند. این دستگاه بیشتر در حوزه‌ی قالب سازی مصرف دارد. ساخت قالب های دایکات یکی از پرمصرف ترین استفاده ها از دستگاه مزبور است.

استفاده از برش لیزری در دستگاه های بسته بندی یکی از تکمیل کننده های این حوزه محسوب می شود و رایج است. شما می توانید برای برش بسته بندی ها، ورق های مولتی استایل یا فلکسی که بیشتر در حوزه تبلیغات مورد مصرف دارند از این دستگاه ها استفاده کنید.

شما برای خرید یک دستگاه لیزر مناسب باید به مسائلی چون سایز میز کار موردنیاز، توان تیوپ با توجه به نیازی که به آن دارید و ثابت بودن یا برقی بودن میز توجه کنید. با تجربگان این رسته می دانند که خرید دستگاه از کارگاه های صرفا مونتاژ کننده به صرف قیمت پایین تر اما بدون پشتوانه و خدمات پس از فروش، چه زیان هایی دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که تمامی قسمت های دستگاه (به غیر از قطعات مصرفی) شامل گارانتی معتبر باشند.

نوین تاک محصولات خود در این رسته را با نام تجاری نورا جت NORA jet عرضه می کند. دستگاه های برش لیزر ۱۳۰ در ۲۵۰، ۱۳۰ در ۱۸۰ (غیر فلزات)، برش لیزری دو هد، برش فلزات (تا قطر ۲۵ میلی متر)، برش لیزری آسانسوری، حکاکی لیزری، دستگاه برش فلز و غیر فلز، حکاکی و برش روتاری و دستگاه لیزر فایبر فلزات، دستگاه های قابل عرضه ی ما در شرکت نوین تاک را تشکیل می دهند.

مشتری خوشحال برای نوین‌تاک اولویت محسوب می‌شود.

شعار ما در نوین تاک «مشتری خوشحال» است، یعنی خریدار محصولات و خدماتمان باید از همکاری با مجموعه ی ما کمال رضایت و خرسندی را داشته باشد. ما تنها زمانی به کار خود افتخار کرده و آن را موفق ارزیابی می کنیم که یک مشتری برای بار چندم به ما مراجعه می کند و نوین تاک را در اولویت انتخاب های خود قرار میدهد. این یعنی طرف معامله ی ما از کار و خدمات ما راضی بوده و از همکاری با نوین تاک خوشحال است.

خوشبختانه عمده‌ی مشتریان ما این حالت را دارند و نوین تاک از یک باشگاه مشتریان وفادار برخوردار است . این یک افتخار برای ما است و درستی راه انتخابی مان را تصدیق می کند. مشتری امروز به دنبال صداقت است، شما باید در چنین دستگاه های تخصصی تبحر داشته باشید تا هنگام فروش بتوانید بهترین مشاوره را در اختیار مشتریان خود بگذارید و آنها را تا بهترین انتخاب رهنمون باشید.

امروز بیشترین نیروی کار ما در بخش خدمات و پشتیبانی دستگاه ها فعالیت دارند تا بتوانند بهترین سرویس را در اختیار خریداران قرار دهند. چون ما خود تولید کننده‌ی این دستگاهها هستیم به خوبی جوابگوی سؤال های مشتریان بوده و آنها نیز قدرت و اشراف ما را درک کرده و نوین تاک را در خاطر خود حک می کنند. مشخصا می توان با تبلیغات و یا ترفندهای مرسوم دیگری چون قیمت شکنی، مشتری را به سمت خود جلب کرد و به فروش دست یافت؛ یک معامله به هر حال پیش می آید اما مهم تداوم همکاری است که آن هم تنها با راضی نگه داشتن مشتری و القای حس اعتماد و جلب اطمینان او امکان پذیر است.

در سال ۹۶ نوین تاک تولید بنرهای ایرانی را آغاز کرد و التزامش در کیفیت باعث شد این محصول به زودی جای خود را در بازار بیابد و ظرف مدت کوتاهی تولید آن افزایش چشمگیری پیدا کند. اکنون که بنده با شما صحبت میکنم تولید بنر نوین تاک به حدود ماهی یک میلیون و پانصد هزار مترمربع رسیده است.

تولید بنر توسط شرکت نوین‌تاک

بنرهای تولیدی ما در چهار دسته ی یکرو، دو رو، ۲۶۰ گرم و ۳۶۰ گرم به تولید می رسند. اکنون بنرهای ۳۶۰ گرم ما کیفیتی برابر با بنرهای ۱۳ اونس چینی دارند، کیفیت چاپ روی آنها فوق العاده است و هیچ رفلکس نوری ندارند. این تولیدات مقاومت خود در برابر باد و باران و خورشید را نشان داده اند. ما خود از این محصول استفاده می کنیم و در برخی موارد بیش از یک سال است که بنری را در فضای باز نصب کرده ایم که هنوز قابل استفاده است و کیفیت خوبی را ارائه میدهد. اکنون بسیاری از مشتریان ما از این بنرها برای تبلیغات بیرونی (اوت‌دور) بهره می برند و ما بازخورد خوبی را از آنها دریافت کرده ایم. نوین تاک در آغاز کار طبق سفارش مشتری دست به تولید میزد اما اکنون سفارش ها به گونه ای است که فروش را تضمینی کرده و باعث شده خط تولید استمرار داشته باشد و ما محصولات را به صورت آماده‌ی ارسال در انبار نگه داریم.

نوین تاک در بخش بنرهای داخلی (این‌دور) نیز بسیار خوب ظاهر شده است. تولیدات این بخش ما برای دستگاه های پلاتر، سالونت ها و اکوسالونتها مورد مصرف دارد که مشتریان پر و پا قرصی را در این حوزه جذب کرده است. ما در تولید پارچه های این دور نیز فعال هستیم و آنها را تا عرض سه متر و ۲۰ سانتی متر به تولید می رسانیم. این پارچه ها مناسب استفاده در فضای داخلی هستند و در مکان هایی چون پس زمینه ی سن‌های اجرا کاربرد فراوانی دارند چرا که چاپ پذیری عالی داشته و در ضمن هیچ رفلکس نوری در آنها مشاهده نمی شود.

لبه های چنلیوم و تولید سازه های نمایشگاهی از دیگر بخش های تولیدات نوین تاک محسوب می شوند. تحریم ها اگرچه سخت و ناجوانمردانه بود اما این فرصت را به اجبار در اختیار ما گذاشت که توانمندی خود را محک بزنیم. هرچند کمبودها در مقطعی فشار خود را بر ما وارد کرد اما باعث شد استعدادهای خود را کشف کنیم و در تقویت آنها بکوشیم.

اکنون وضعیت اقتصادی فشار خود را بر بازار کار وارد کرده و ما هم از مصائب آن مصون نیستیم. فروش ما در بخش ماشین آلات کاهش پیدا کرده و عمده ی کار ما در دفاتر تهران و شهرستان ها به خدمات رسانی و تهیه ملزومات اختصاص پیدا کرده است. باید توجه داشت که مشکلات همیشه وجود دارند و این ما هستیم که باید تدبیر به خرج داده و در پی راه حل آنها برآییم. ما در نوین تاک وقتی با کاهش فروش دستگاه های نو روبرو شدیم بخشی را برای اورهال دستگاه های دست دوم راه اندازی کردیم. اما اکنون به نوعی مشتری مشتریان خود هستیم، آنها ماشین آلات قدیمی خود را به ما ارجاع داده و تکنولوژی جدیدتری را اخذ می کنند و یا دستگاههای اضافی خود را در اختیار ما می گذارند که بخش فنی نوین تاک نیز بعد از سرویس کلی آنها دوباره این دستگاه ها را با گارانتی و ضمانت به بازار عرضه می کند. مطمئنا تولید کننده از در اختیار داشتن به روز ترین تکنولوژی ها استقبال می کند و ما نیز از فروش دستگاه های نو استقبال می کنیم اما وضعیت بازار و تجربیات مدیریتی گاه ایجاب می کند که توسعه و نوسازی را به زمانی دیگر موکول کرد و یا آن را به شکل دیگری به انجام رساند و مترصد فرصت مغتنم بماند.

نوین تاک اخیرا وارد شده و توانسته دستگاه های قدرتمندی را ارائه کند که بازار خوبی را به خود اختصاص داده اند و در همین ابتدای کار موفق شده اند توجه بسیاری را جلب کنند. این دستگاهها بیشتر در حوزه چاپ های پوشاک، کالای خواب و پرده و دکوراسیون مورد استفاده دارند که توسط فعالان این حوزه با استقبال خوبی روبرو شده اند و یکی دیگر از شاخه های کاری نوین تاک را تشکیل داده اند. ما دستگاه های متعددی را در این زمینه نصب کرده ایم و با استقبال به عمل آمده می توانم بگویم که باید منتظر پیشرفت ها و ارتقابخشی بیشتر این محصولات از سوی نوین تاک باشیم.

ما خود را یک مجموعه ی پیشرو می دانیم که با احصای نیازهای روز بازار دست به عمل می زند و خود را ملزم به رعایت خواسته های مشتریانش می داند. ما سعی کرده ایم که در روزهای سخت همواره یار و یاور مشتریانمان باشیم و هر جا فرصتی پیش آمده از تجربه های جدید نترسیده و با تمام توان حضور پیدا کرده ایم، عمدتا ظفرمند شده ایم و گاه شکست خورده ایم اما همیشه خود را یک برنده می دانیم چرا که در چشم مشتریانمان برندی قابل اعتماد و اتکا محسوب می شویم.

نمایشگاه چاپ دیجیتال بود، گرچه در ایران شاید نوپا باشد، اما در دنیا به سمت و سویی در حال حرکت است که بسیاری از کارشناسان این عرصه را به این باور رسانده که می تواند رقیبی جدی برای صنعت و سنتی باشد. با تمام این تفاصیل، به نظر می رسد ایرانیان در این شاخه از صنعت نیز بی کار ننشسته اند و با وجود کمبودها و کاستی ها، به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کرده اند. دیلمی یکی از نمونه های بارز جوانان ایرانی است که در این صنعت به موفقیت های چشمگیری نایل شده است. وی با ، حتی به نقطه ای رسیده است که موفق شده در چین، به عنوان کشوری که مهد تولید انبوه همه نوع قطعه و دستگاهی در جهان محسوب می شود، چند سالی دستگاه های طراحی شده خودش را تولید و به خیلی از کشورها صادر کنند و البته به خود چینی ها نیز بفروشد. همین سابقه در کنار برپایی نمایشگاه چاپ دیجیتال بهانه خوبی بود برای این جوان خلاق و مبتکر ایرانی که تا کنون مدیریت چند شرکت خصوصی را بر عهده داشته و هم اینک نیز تحت نام برند «رکورد» در خصوص واردات و نصب و تامین قطعات دستگاه های چاپ بنر فعالیت می کند و نام شناخته شده ای در این حیطه محسوب می شود.

آقای مهندس تا جایی که می دانیم، «رکورد» شاید شرکت نوپایی باشد اما با توجه به سال ها همکاری شما با پدرتان در مجموعه TMC به نظرم می توان گفت که رکورد شرکت ریشه داری است. بنابراین فکر می کنم بهتر است کمی بیشتر در مورد سابقه شرکت و همینطور سابقه کاری خودتان صحبت کنیم تا بیشتر با این مجموعه آشنا شویم

همانطور که گفتید، بدون اغراق، مجموعه «رکورد» از لحاظ فنی، مجموعه قدرتمندی است، اما در عین حال، به واسطه اینکه بیشتر بر روی بخش فنی تمرکز داشته ایم، اطلاع رسانی ضعیفی داشته ایم و به همین دلیل نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید شرکت و مجموعه خود را معرفی کنیم،گذشته از این موارد، رکورد تنها مجموعه ای است که نمایندگی شرکت اروپایی را در حوزه چاپ دیجیتال دارد. به بیانی ما بزرگترین برند دنیا در چاپ دیجیتال یعنی برند «Durst» ایتالیا را داریم که به رولزرویس دنیای چاپ مشهور است و بالاترین کیفیت تولیدی را در چاپ دیجیتال دارد. در کنار این برند نمایندگی شرکت «Dilli» کشور کره را هم داریم که یکی دیگر از برندهای مطرح جهان محسوب می شود. همچنین ما در مجموع، موفق شده ایم تا رکورد نصب بیشترین تعداد دستگاه در ایران را از آن خود کنیم که افتخاری برای این مجموعه محسوب می شود.

بله، از سال ۷۸ در شرکت TMC که متعلق به پدرم بود به عنوان تکنسین، دستگاه های صحافی و افست را نصب می کردم. این رویه ادامه داشت تا اینکه در سال ۸۳ شرکت «تاک» را تاسیس کردم. شرکتی که در سال ۸۴ و پس از شراکت با دایی ام به «نوین تاک» تغییر نام پیدا کرد. پس از آن به مدت ۶ سال یعنی تا سال ۹۰ مسئولیت قسمت فنی و بازرگانی شرکت را برعهده داشتم. خوشبختانه کار بسیار به خوبی پیش می رفت به طوری که در طول این مدت حدود ۱۸۰۰ دستگاه نصب کرده بودیم. این رقم نسبت به آمار سایر شرکت ها رکورد بی نظیری محسوب می شد به خصوص وقتی که می دانیم آن زمان نزدیک ترین رقیب ما تنها ۲۵۰ دستگاه نصب کرده بود.

بله. سال ۹۰ به چین رفتم. قصدم از این مهاجرت هم این بود که دستگاهی با کیفیت بالاتری نسبت به دستگاههای روز تولید کنم. تقریبا یک سال و نیم زمان برد تا توانستم کارگاهی را برای تولید ماشین آلات بنر راه اندازی کنم. در واقع من اولین شهروند خاورمیانه‌ای و دومین فرد خارجی بودم که دستگاه بنر را در چین تولید می کرد.

در ابتدای راه اندازی کارگاه، سالی ۱۹ دستگاه تولید می کردیم که این رقم در کمتر از ۳ سال به ماهی ۳۰ دستگاه رسید.

فکر کنم بتوانید سوال بعدی ام را هم حدس بزنید. اینکه چرا چین؟چرا این دستگاه ها را در ایران تولید نکردید؟ شما که پشتوانه فنی و مالی خوبی هم داشتید.

اگر قرار بود در داخل این دستگاه ها را تولید می کردیم، به خاطر گره های اداری و همچنین بحث تحریم ها نمی توانستیم آنها را صادر کنیم اما از کشور چین به راحتی می توانستیم محصولمان را به هر کجا که می خواستیم صادر کنیم. از سویی دیگر به علت قیمت قابل رقابت محصولات چینی نسبت به محصولات مشابه تولید سایر کشورها و همچنین تعدد و گستردگی تولید کنندگان، اکثر کشورها ترجیح می دهند تا دستگاه هایشان را از چین تهیه کنند. این موارد، در مجموع، انگیزه من برای مهاجرت به چین و در آن کشور بود. البته همه چیز آن طور که پیش بینی می کردیم پیش نرفت. به خصوص اوایل کار که مشکلات زیادی داشتیم.

اولین دستگاه تقریبا ۹ ماه بعد از تاسیس کارگاه تولید شد در حالی که من فکر می کردم خیلی سریع تر به نتیجه خواهیم رسید. اما وسعت کشور چین و همچنین تعدد بسیار زیاد تولید کننده های قطعات باعث شد تا تولید محصولاتمان زمانبر شود.

بله، ولی همه آنها که قطعات قابل قبولی تولید نمی‌کردند. باید همه آنها را بررسی می کردیم تا بتوانیم بهترین قطعات را انتخاب کنیم. چون من معتقدم باید هر کسی از حسن شهرت و اعتبار کاری اش دفاع کند و نگذارد خدشه ای به آن وارد شود. از سویی من تمام تلاشم این بود که هر سری از دستگاه های تولیدی، نسبت به سری قبل کمی بهبود کیفیت داشته باشد. همین مسایل باعث شده بود تا سرعت کار ما پایین بیاید. اما رفته رفته پیشینه شغلی ام و تجربه تولید دستگاه در شرکت پدرم از سویی و داشتن یک دید و منظر محاسباتی از سوی دیگر باعث شد تا در این کار تولیدی جا بیافتم و برای خودم اسم و رسمی در چین به دست بیاورم.

ببینید، گاهی ما کالایی تولید می کنیم که فقط می خواهیم آن را «بفروشیم» و کسب درآمد کنیم ولی زمانی هم هست که تمام تلاشمان را می کنیم تا محصولی را تولید می کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اینجاست که می گوییم دیدگاه ما فنی و محاسباتی است نه فقط دیدگاهی مشتمل بر دیدگاه کاسب کاری و فروشندگی.

شما بین صحبت هایتان اشاره کردید که تلاش داشتید تا هر سری از دستگاه هایی که می سازید مزیتی نسبت به سری قبل داشته باشند. یعنی این دستگاه ها این قدر ناقص اند که باید این همه اصلاح شوند؟

دقیقا، تمام کارشناسان خبره این دستگاه ها میدانند که دستگاههای چاپ هنوز ۶۰-۷۰ درصد برای بهبود کیفیت جا دارند. برای همین تمام تلاشم این بود که چه از نظر فنی و چه از نظر الکترونیکی دستگاه ها را ارتقاء بدهيم

۱۱۰ دستگاه تولید کردم که خدا را شکر، همگی به فروش رفت.

هم در داخل چین و هم به سایر کشورها. مثلا من به بورکینافاسو، گابن، سائوپائولوی برزیل دستگاه صادر می کردم. همینطور سعی می کردم در نمایشگاههای مهم داخلی و خارجی شرکت کنم. مثلا دو بار در نمایشگاه شانگهای، یک نوبت در گوانجو شرکت کردم، یک نوبت در استانبول ترکیه و در سال های ۹۰-۸۹ هم در دبی غرفه داشتم. ضمن اینکه در نمایشگاه SGIA که در لاس وگاس برگزار می شد هم غرفه ای را اجاره کرده بودم ولی متاسفانه نتوانستم ویزا بگیرم و خودم در نمایشگاه حضور داشته باشم.

اگر این طور که می گویید، همه چیز خوب و عالی بوده است پس چرا کارتان را نیمه کاره رها کردید و به ایران بازگشتید؟

دلیل داشت، با شریکم در ایران اختلاف‌هایی پیش آمده بود که مجبور بودم برگردم گرچه هنوز کارگاه چین را نفروخته ام.

فعال که نه، نیمه تعطیل شده است. یعنی تولید آن متوقف شده است. البته می شد کارخانه در غیاب من هم به فعالیتش ادامه دهد ولی از آنجاییکه خودم حساسیت خاصی در مورد تولید دستگاه ها داشتم و نمی خواستم دستگاههایی بی کیفیت از کارگاه خارج شود، ترجیح دادم فعلا تولید را متوقف کنم. البته هنوز حسابدار و نگهبان و یکی دو نفر از دیگر پرسنل کارگاه را نگاه داشته ام و به آنها حقوق می دهم.

ابتدا شهر نینگبو بودم و بعد، در سال ۹۳ به شانگهای رفتم.

بعد از اختلاف های پیش آمده در شرکت نوین تاک به ایران بازگشتید و شرکت رکورد را پایه گذاری کردید، درست است؟

دقیقا مهر ماه سال ۱۳۹۳ با اندوخته ای از ۱۷ سال تجربه شرکت “” را پایه گذاری کردم، شرکتی که همانطور که گفته هم اینک نمایندگی دو برند بزرگ ساخت دستگاههای چاپ دیجیتال را دارد.

 مدل های دستگاه هایی که وارد می کنیم تنوع زیادی دارند. دستگاه هایی مانند دستگاه فلت بد دستگاه های لیزر، چاپ بنر، پلاترها را وارد می کنیم و دستی هم در واردات مرکب و سازه های نمایشگاهی داریم.

این طور که من کاتالوگ هایتان را می دیدم، گویا قطعات دستگاه های تولید بنر را هم وارد می کنید، درست است؟

سال ها فعالیت در چین باعث شد تا ارتباط بسیار نزدیکی با قطعه سازان کشور چین داشته باشم، این بود که تصمیم گرفتم با استفاده از همین پتانسیل ها، قطعات دستگاهها را وارد کنم. اتفاقا خیلی خوب هم جواب داد. چون ما قطعات را از بهترین تولید کننده های چینی میخریم، شاید بد نباشد که بدانید روی این قطعات نام و نقش برند ما حک شده‌است. حتی قطعات الکترونیک آنها با کد خود من وارد میشود.

ببینید، افراد فعالی که روی قطعات الکترونیک کار می کنند «کد» مشخصی دارند که محصولاتشان را با همان کد وارد بازار می کنند. من هم، چنین کدی را دارم و دستگاههای سفارشی ام را با همین کد تولید می کنند و به ایران می فرستند.

به نظرتان، چرا ما چندان در عرصه دستگاه چاپ بنر و محصولات وابسته به آن موفق نبوده‌ایم؟

اجازه بدهید پاسختان را با یک مثال بدهم، ۱۳ سال بود که دستگاه های چاپ بنر وارد ایران می شد، ولی به دلیل نبود دانش فنی و پشتیبانی نشدن به مشکل برخورد می کرد. از سویی وارد کننده دستگاه ها با سود بسیار بالایی که می گرفتند (سودی حدود ۸۰-۱۲۰ درصد) دیگر توانی برای خریدار برای تولید محصولات با قیمت مناسب باقی نمی ماند. فقط کسانی که جزو اولین ها بودند به علت انحصار و اول بودن به صورت مقطعی سود می کردند که آنهم به علت گرانی دستگاه بعد از مدتی نمی توانستند ادامه دهند. این عوامل باعث می شود تا چاپخانه های ایرانی نتواند رشد کنند و به افق کلان تری فکر کند.

نه. امروز قیمت دستگاه ها در ایران با الگوی جهانی آن کاملا متناسب است و در مقام مقایسه مثلا، دستگاه های مجموعه ما با دستگاه عرضه شده از همین مدل در ترکیه، حدود ۸۰ درصد کاهش قیمت دارد که این عدد نسبت به امارات نزدیک به ۹۰ درصد است. در حالی که بازار ما از امارات بسیار بزرگ تر است و از لحاظ تکنسین فنی هم، بسیار قوی تر از این کشورهای همسایه هستیم.

همچنین ما دسترسی خوبی به بازار کشورهای همسایه از جمله افغانستان، ارمنستان، عراق، ترکمنستان و … داریم که همین مساله می تواند در رونق بازار ما تاثیر گذار باشد. الان هم این محرک رو به جلو آغاز شده است کما اینکه برای اولین بار کارهای چاپی بنر ایران، به امارات صادر شده است. این نشان میدهد که ما می توانیم با کشورهای مطرح در عرصه تولیدات صنعت چاپ رقابت کنیم و جایگاه خودمان را بار دیگر به عنوان یکی از قطب های منطقه در این صنعت تثبیت کنیم. به شرط اینکه این موقعیتها درک کنیم و بتوانیم از آنها حداکثر بهره برداری را بکنیم.

پس چرا ترکیه این همه در صنعت چاپ موفق بوده است؟

چون از رونق اقتصادی بالایی برخوردار است. این رونق اقتصادی باعث شده تا بازرشان کشش بیشتری داشته باشد چرا؟ چون «تقاضا» بالا رفته است. و گرنه ترکیه از نظر جمعیت، تقریبا به ما نزدیک است اما به علت رونق اقتصادی خوبی که دارد، حجم کارهای تبلیغات و چاپ در آنجا، سه برابر ایران است.

بسیاری از اعضای صنف چاپ معتقدند که هم اینک بازار ایران راکد و ساکن است. در این بازار راکد، چطور مدعی هستید که باز هم فروش خوبی در مورد دستگاه هایتان دارید؟

ببینید، بازار همیشه در حال تغییر است و بالا و پایین دارد. نمی توان گفت همیشه خوب است یا همیشه بد است. اتفاقا زمانی که بازار راکد است، افراد شجاع به فکر سرمایه گذاری می افتاند چون می دانند با این کار، وقتی بازار خوب می شود می توانند نیازهای مشتری را به خوبی پاسخ دهند. در واقع این افراد از «زمان» حداکثر استفاده را می برند. برای همین نه رکود و نه مواردی چون اشباع شدن بازار، تاثیری روی رونق کارها ندارد.

به عنوان یک کارشناس باتجربه، آینده چاپ دیجیتال در ایران را چگونه می بینید؟

الان ما در برهه ای استثنایی قرار داریم. ما الان به راحتی به نرم افزارهای روز دنیا در مورد دستگاه های چاپ دسترسی داریم. درست است که بسیاری از کشورهای همسایه ما به واسطه تحریم ها، از لحاظ دستگاهی قوی تر و مجهزتر از ایران هستند، اما می توان به جرات مدعی شد، از لحاظ بحث فنی و تسلط به کار، ما جلوتر هستیم. بررسی تاریخ صنعت چاپ نیز حکایت از آن دارد که در حدود ۳۰ سال گذشته، ایران مرکز چاپ در خاورمیانه بوده و بزرگترین چاپخانه های خاورمیانه را داشتیم. من به شخصه معتقدم که باز هم می توانیم به همان رتبه برسیم.

ضمن اینکه معتقدم در پنج سال آینده چاپ دیجیتال، تمام ابعاد چاپ را در تمام صنایع تحت تاثیر قرار خواهد داد. حتی کتاب، ليبل و …. همه به صورت دیجیتال، چاپ خواهد شد. همچنین بزرگترین شرکت های چاپ صنعتی دنیا از جمله و نیز در چند سال اخیر چاپ دیجیتال را به خط تولید خود اضافه کرده اند.

بله. در سال گذشته ۲۰ دستگاه به عراق و ۵ دستگاه به افغانستان فروخته ایم و امیدواریم که بتوانیم این بازار را گسترش دهیم.

۴. معرفی شرکت رنگارنگ 

اصفهان، ارغوانیه، ارغوانیه ۱۷ پلاک ۳۷ تلفن : ۰۳۱۳۵۳۱۶۲۵۱

10 شهریور 1399 10 فروردین 1400 / / از

اگر بخواهیم به‌صورت دقیق بیان کنیم باید بگوییم که تاریخچه دستگاه چاپ در جهان به هزاران سال پیش و زمانی که چاپ روی خشک و گل انجام می‌شد برمی‌گردد. اما اولین دستگاه چاپ با جوهر توسط گوتنبرگ اختراع شد که قابلیت چاپ تصویر و متن را داشت. در این نوشته به بررسی انواع دستگاه چاپ و راهنما جهت خرید دستگاه چاپ میپردازیم، بهترین برندهای را نیز معرفی می‌کنیم.

یوهانس گوتنبرگ را به‌عنوان مخترع دستگاه چاپ و پرچم‌دار صنعت چاپ در اروپا می‌دانند که برای اولین بار یک دستگاه مکانیزه برای انجام روش‌های چاپ باسمه‌ای و استفاده از حروف چاپی ارائه نمود. درواقع روشی که در این دستگاه به کار گرفته شده قرن‌ها پیش توسط چینی‌ها مورداستفاده بود که گوتنبرگ آن‌ها را در قالب یک ماشین چاپ کاربردی نمود.

چاپ سنگی یا لیتوگرافی نیز توسط یک نمایشنامه‌نویس آلمانی به نام آلوئیس زنه فلدر در سال ۱۷۹۶ میلادی یعنی 300 سال پس از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ اختراع شد.

از مهم‌ترین مزایای این روش چاپ کاهش قابل‌توجه هزینه‌های چاپ و رواج صنعت چاپ در جهان بود. در این زمان انواع دستگاه چاپ دچار تغییر و تحولات اساسی گردید. پس‌ازآن دستگاه چاپ مضاعف سیلندری اختراع شد که قابلیت چاپ دو رو را داشت. پس‌ازآن ماشین چاپ با کاغذ رول طراحی و ساخته شد.

در سال ۱۹۱۲ کاسپار هرمان توانست ماشین چاپ پشت‌ورو زن ‌افست را طراحی کرده و بسازد. انواع دستگاه چاپ پدالی از مدل ماشین‌های مسطح اولیه است که با فشار روی پدال پایی کار می‌کرد.

در این دستگاه تغذیه کاغذ به‌صورت تک‌برگی بود و با دست انجام می‌شد از این دستگاه برای چاپ در تیراژهای پایین استفاده می‌شد. اولین روزنامه تایمز در ۱۸۱۴ توسط دستگاهی به چاپ رسید که سیلندر آن با فشار بخار کار می‌کرد.

یوهانس گوتنبرگ را به‌عنوان مخترع دستگاه چاپ و پرچم‌دار صنعت چاپ در اروپا می‌دانند که برای اولین بار یک دستگاه مکانیزه برای انجام روش‌های چاپ باسمه‌ای و استفاده از حروف چاپی ارائه نمود.

درواقع روشی که در این دستگاه به کار گرفته شده قرن‌ها پیش توسط چینی‌ها مورداستفاده بود که گوتنبرگ آن‌ها را در قالب یک ماشین چاپ کاربردی نمود. چاپ سنگی یا لیتوگرافی نیز توسط یک نمایشنامه‌نویس آلمانی به نام آلوئیس زنه فلدر در سال ۱۷۹۶ میلادی یعنی 300 سال پس از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ اختراع شد.

از مهم‌ترین مزایای این روش چاپ کاهش قابل‌توجه هزینه‌های چاپ و رواج صنعت چاپ در جهان بود. در این زمان انواع دستگاه چاپ دچار تغییر و تحولات اساسی گردید. پس‌ازآن دستگاه چاپ مضاعف سیلندری اختراع شد که قابلیت چاپ دو رو را داشت. پس‌ازآن ماشین چاپ با کاغذ رول طراحی و ساخته شد.

در سال ۱۹۱۲ کاسپار هرمان توانست ماشین چاپ پشت‌ورو زن ‌افست را طراحی کرده و بسازد. انواع دستگاه چاپ پدالی از مدل ماشین‌های مسطح اولیه است که با فشار روی پدال پایی کار می‌کرد.

در این دستگاه تغذیه کاغذ به‌صورت تک‌برگی بود و با دست انجام می‌شد از این دستگاه برای چاپ در تیراژهای پایین استفاده می‌شد. اولین روزنامه تایمز در ۱۸۱۴ توسط دستگاهی به چاپ رسید که سیلندر آن با فشار بخار کار می‌کرد.

تاریخچه انواع دستگاه چاپ در ایران نیز با ورود وسایل تیبوگرافی یا چاپ حروفی در سال ۱۲۳۳ توسط شخصی به نام زین‌العابدین تبریزی آغاز گردید و پس‌ازآن در اوایل سال ۱۲۳۵ه.ق دومین دستگاه چاپ توسط میرزا صالح شیرازی وارد ایران شد.

میرزا جعفر تبریزی نیز در سال ۱۲۴۰ه.ق، دستگاه چاپ سنگی را از مسکو به ایران آورد و یک چاپخانه سنگی در ایران راه‌اندازی نمود. امروزه انواع دستگاه چاپ افست و چاپ دیجیتال در بازار وجود دارند که هرکدام نیز انواع مختلفی دارند اما برای یک چاپ با کیفیت تنها به دستگاه چاپ نیاز نیست بلکه انواع ماشین‌آلات و دستگاه‌های دیگر موردنیاز است که شامل دستگاه‌های برش کاغذ و دستگاه‌های موردنیاز پس از انجام مراحل چاپ می‌باشد.

امروزه دستگاه‌های متعددی برای چاپ مورداستفاده قرار می‌گیرد. در اینجا به انواع مختلف ماشین چاپ اشاره می‌کنیم:

متداول‌ترین روش چاپی است که می‌تواند روی کاغذ باکیفیت و در تیراژهای نسبتاً بالا انجام شود. این روش را برای تیراژهای پایین‌تر نیز می‌توان به کار برد اما از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است که برای چاپ در تیراژ پایین از روش‌های چاپ اسکرین و دیجیتال استفاده کنیم. ازآنجاکه در این روش برجستگی یا فرورفتگی در رابط یا زینک دیده نمی‌شود به آن چاپ مسطح نیز گفته می‌شود.

این نوع دستگاه‌ها دارای سیلندر هستند و برای چاپ در تیراژ میلیونی کاربرد دارند. در چاپ افست برای تیراژهای بالا باید زینک های متعدد تهیه کرد.

در این روش از کلیشه‌های فتو پلیمر یا لاستیکی انعطاف‌پذیر استفاده می‌شود به همین دلیل به آن فلکسو گفته می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع دستگاه‌ها می‌توان به:

سرعت‌بالا

چاپ به شکل رول بر روی مواد متنوع ازجمله نایلون و متالایز

چاپ در تیراژهای بالا

هزینه کم اشاره کرد. در این روش چاپ برجسته کلیشه لاستیکی مستقیماً با لفاف موردنظر در تماس می‌باشد.

این روش از پرکاربردترین روش‌های چاپی محسوب می‌شود. کمتر متریالی را می‌توان یافت که چاپ سیلک اسکرین به‌صورت دستی یا ماشینی روی آن امکان‌پذیر نباشد. در این روش مرکب قابل‌استفاده تنوع بالایی دارد ازاین‌رو می‌توان آن را روی متریالهای متعدد و متنوعی چاپ نمود. از دیگر ویژگی‌های انواع دستگاه چاپ سیلک اسکرین می‌توان به امکان چاپ روی سطوح:

این نوع روش جزء چاپ‌های گود به شمار می‌رود. از مشخصه مهم این روش امکان چاپ روی مواد مختلف ازنظر جنس و شکل هندسی می‌باشد با این روش می‌توان روی انواع سطوح صاف، منحنی، گرد ، محدب و حتی کره عمل چاپ را انجام داد. در این روش از یک واسط لاستیکی از جنس سیلیکون که به آن تامپون گفته می‌شود استفاده می‌گردد.

این روش همان‌طور که گفته شد یکی از باکیفیت‌ترین سیستم‌های چاپ محسوب می‌شود و آن را روی متریالهای متنوع غیر از کاغذ و مقوا نیز می‌توان چاپ کرد. چاپ روی قوطی‌های رب گوجه‌فرنگی، تن ماهی، آب‌میوه‌های مختلف، قوطی‌های رنگ و … معمولاً به شیوه چاپ افست انجام شده است.

انواع دستگاه چاپ مخمل

در روش چاپ مخمل یا فلوک مخمل یا جیر را در پودرهایی در طول و سطح مقطع چسب کاری شده فرومی‌برند. با این روش طراحان و شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند کارهای خلاقانه و زیبایی طراحی نمایند.

چاپ ملخی که از قدیمی‌ترین ماشین‌های چاپ می‌باشد نوعی چاپ لترپرس است. این نوع ماشین‌ها امروزه کاربرد زیادی ندارند و رو به انقراض می‌باشند اما هنوز هم می‌توان توسط آن‌ها کارهایی مثل:

حال که با انواع و اقسام دستگاههای چاپ آشنا شدیم میخواهیم بعضی از آنها را موردی مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم در هنگام خرید باید به چه مواردی باید توجه کنیم.

اگر ميخواهيد دستگاه چاپ فلكسی و بنر يا به عبارت كلی دستگاه outdoor  خریداری كنيد که بتوانید اجناسی مثل استیکر ، مش ، چرم و چیزهایی مانند این را چاپ کنید بهتر است به چند نکته توجه داشته باشيد ؛ اصولاً برای خریداری دستگاههای چاپ فلكسی و بنر بایستی به چند نکته اصلی  توجه نمود که در ادامه برای هر کدام از آنها توضیحات کلی ارائه شده که میتوانید با مطالعه آن اطلاعات جامعی را به دست آورید .

ريپ نقش مهمی را در خروجی نهايی كار ایفامیکند ، هر قدر ريپ دستگاه شما قويتر باشد كارتان بهتر چاپ ميشود.   منظور از ريپ قويتر ريپی است كه گزينه های بيشتری برای انواع چاپ داشته باشد و پروفايلهای زيادی در خود داشتهباشد، اين پروفايلها معمولا توسط كمپانی  سازنده ريپ و توليد كنندگان دستگاه درست ميشوند و در مواردی هم توسطفروشندگان دستگاه درست ميشود .

در هر حال در نظر داشته باشيد جوهرهايی را  استفاده كنيد كه با آن پروفايل ست شده باشند و به اين نكته توجه داشته باشيد كه اگر قصد داريد از جوهر ديگری به جای جوهری كه كارخانه فروشنده دستگاه  يا فروشنده دستگاه توصيه كرده استفاده كنيد حتماً بايستی پروفايل مخصوص آن جوهر را نيز درست كنيد.

هد دستگاه مهمترين بخش دستگاه است و نهايتاً شما خروجی كارتان را از آن ميگيريد ، هر هد بسته به نوع كاركردش مزايا ومعايبی دارد كه تا حد امکان در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

تمامی هدها دارای نازلهای بسیار ریزی میباشند که جوهر از آنها خارج میشود این نازلها را نسبت به میزان کوچک یا درشت  بودنشان به انواع 80 ،60 ،42 ، 35 ، 15 و 12پیکولیتر تقسیم میکنند ، اعداد کمتر نشان دهنده ریزتر بودن نازلهای هد است ، هد 12 پیکولیتر کار شما را در حد پرینترهای خانگی چاپ میکند و هدهای با نازل درشت تر برای کارهایی که از فاصله دورتر دیده میشوند مناسب هستند ، در کنار این مسائل تعداد بالای نازلها به سرعت چاپ شما کمک میکند ، تعداد نازلها در هر هد معمولاً با اعداد 128 ، 256 ، 512 و 1024 مشخص میشوند ، هر قدر تعداد نازلها بیشتر باشد سرعت چاپ شما بیشتر خواهد شد به این معنی که زمانی که شما از هد 1024 استفاده میکنید پهنای چاپ شما مثلاً در pass 3 معادل 2/5 سانتیمتر و در هد 128 با همان pass معادل 0/5 سانتیمتر خواهد بود ، در زیر برای هر کدام از هدها توضیح مختصری داده شده که میتوانید آنها را نیز مطالعه فرمایید:

هدهای زار یکی از اولین هدهایی است که وارد بازار ایران شد، چندین سال است که کار میکند و همچنان نیز مورد توجه خریداران است از معایب مدلهای قدیمی میتوان به این مسئله اشاره کرد که معمولا کار را تیره چاپ میکند ولی برای چاپ فلکسی مناسب است قیمت مناسبی دارد و برای کارهای تیراژ بالا مناسب است.

هدهای دستگاههای ارائه شده توسط فرارنگ از نوع Xaar 382  و Xaar 600  میباشند که جدیدتیرین نوع و باکیفیت ترین نوع آن است .

بعد از هد زار وارد ايران شد و مورد استقبال نيز قرار گرفت ، از مزايای اين هد ميتوان به طول عمرزياد و واقعی تر بودن رنگها اشاره كرد ولی در عوض هزینه های نگه داری این نوع هد بالاتر از هد زار است.

آخرین نسل از این هدها با نام اسپکترا استار فایر وارد بازار شده اند .

هدهای  اپسون در زمينه لارج فرمت جديدتر از بقیه هدها  می باشند ،و قابلیت نصب  روی دستگاهها با عرض کم را نیز ارند ضمنا كيفيت چاپ بسيار بالايی دارد ، رنگها زنده تر چاپ ميشوند ، تكنولوژی كاملاً جديدی دارد و طول عمركمتری دارد البته اين مسئله خیلی مهم نیست چرا که در مقایسه با سایر انواع هد قیمت کلی هدهای اپسون به مراتب کمتر است  .

هد های اپسون ارائه شده از طرف فرارنگ از نوع جدید آن یعنی DX7  میباشند که بسیار سرعت بالاتر از نسل قبلی دارند و گرفتگی هد در آنها کاملا بر طرف شده است .

این هد تقریبا بعد از انواع هد دیگر سالونت به بازار عرضه شد . این هد در 4 نوع مختلف یعنی مدل 42 پیکو لیتر و 14 پیکو لیتر عرضه می گردند که هر کدام در دو اندازه 512 و 1024 نازل موجود میباشند . البته مدت بسیار کوتاهی نوع 35 پیکولیتر آن نیز عرضه گردید ولی تولید آن قطع شد .

مزیت این هد پایداری مناسب در هنگام چاپ و گرفتگی کم است و بزرگترین عیب آن سرعت چاپ پائینتر از انواع هدهای زار می باشد .

در واقع  شاسی دستگاه و محل قرار گيری جوهر و كامپيوتر و ساير چيزها را شامل ميشود برای كيفيت چاپ تاثير زيادی ندارد ولی در دراز مدت اگر استقامت لازم را نداشته باشد سبب افت کیفیت چاپ خواهد شد  ضمنا برای تكان های دستگاه ناشی از حركت هد دستگاه موثر است ، همچنین زیبایی ظاهری دستگاه را نیز شامل میشود .

در مورد شاسی دستگاه باید گفت : هر قدر شاسی دستگاه سنگينتر باشد ثبات بالاتری در هنگام چاپ خواهيد داشت ، معمولاً دستگاههای بالای 500 كيلوگرم  را شاسی سنگين می نامند ، البته اين بدان معنی  نيست كه دستگاههای شاسی سبك از ثبات كمتری برخوردار هستند و توانايی چاپ بالايی را ندارند ، فكر ميكنم نوع انتخاب شاسی دستگاه دقيقاً به نياز شما بستگی دارد و تا حدی سليقه ای است و نمیتوان قائده خاصی را برای آن تعریف کرد.

گارانتی دستگاه بسیار مهم است ، تا جایی که میتوان گفت مهمتر از خود دستگاه است. چرا که اگر دستگاهی خریداری نمایید که پشتیبانی قوی نداشته باشد عملاً نمیتوانید با آن کار کنید زیرا با کوچکترین مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری ،دستگاه شما قادر به چاپ نخواهد بود و شما نیاز به پشتیبانی خواهید داشت ، خواه این پشتیبانی تلفنی باشد یا حضوری.

دستگاه را از شركتهای معتبر خريداری كنيد ارزان بودن دستگاه را خيلی ملاك كارتان قرارندهيد بلكه فروشنده دستگاه را  رزيابی كنيد و با تحقيق زياد ببينيد كه كداميك خدمات بهتری ارائه ميدهند ، اين مسئله

البته برای شهرستانها بسیار پیچیده تر است چرا که اکثر فروشندگان دستگاهها هنگام فروش دستگاه از خدمات عالی سخن میگویند ولی اکثرا در عما هیچ تعهدی نسبت به خدمات پس از فروش در شهرستانها را ندارند، این موضوع را کاملا جدی بگیرید.

فرارنگ تبلیغ اولین و تنها شرکتی میباشد که تمامی خدماتش در طول دوره گارانتی در سراسر ایران رایگان و بدون اخذ هرگونه هزینه ای است .

اصلی‌ترین گامی که یک کارگاه چاپ یا چاپخانه دیجیتال برای راه اندازی باید بردارد، خرید دستگاه چاپ بنر است که به نوعی اصلی‌ترین ابزار ممکن را فراهم می‌کند. دستگاه‌های چاپ بنر در مدل‌های مختلفی هستند و هر کدام از آنها توسط برندهای معروف جهانی تولید می‌شوند.

پس اگر مسئله برند، مدل‌های مختلف و همچنین قابلیت‌های این دستگاه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم، فرایند خرید دستگاه چاپ بسیار پیچیده می‌شود. حال اگر روش‌های مختلف خرید دستگاه چاپ بنر نیز در هر کدام از این شیوه‌ها قرار گیرد، پیچیدگی موضوع بسیار بیشتر از چیزی می‌شود که ما انتظار داریم. پس صبر کنید تا این فرایند را به شکل جزئی‌تر بررسی کنیم.

راهنمای خرید دستگاه چاپ بنر

خرید دستگاه چاپ بنر به سه گام اصلی تقسیم می‌شود:

انتخاب برند تولید کننده

انتخاب قابلیتهای دستگاه

پس اگر ما به یک فروشگاه یا یک شرکت مراجعه می‌کنیم، عملاً دستگاه‌های مختلفی به ما معرفی می‌شود که باید سه مرحله‌ای فوق را در مورد آنها رعایت کنیم تا در نهایت به یک خرید دستگاه چاپ برسیم. بعد از توافق در مورد دستگاه، گزینه‌هایی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین نصب و جابجایی دستگاه مطرح می‌شود که باید در قرارداد خرید دستگاه چاپ بنر آورده شود و بین فروشنده و خریدار در این مورد توافق صورت گیرد.

گام بعدی، خرید دستگاه چاپ بنر اقساطی، خریددستگاه چاپ به شیوه نقدی ، خرید دستگاه چاپ بنر کارکرده یا خرید دستگاه چاپ استوک است. پس باید خریدار در جریان فرایند خرید دستگاه چاپ قرار گیرد و دقیقاً بدانند که با چه گزینه‌ای مواجه است.

دستگاه ‌های چاپ کارکرده ارزان‌تر هستند، دستگاه ‌های چاپ استوک ممکن است نو یا به صورت دست دوم باشد، دستگاه‌های اقساطی کمی گران‌تر اما در عین حال متنوع هستند. پس این خریدار است که به سراغ خرید دستگاه چاپ بنر اقساطی برود یا از سایر گزینه‌ها استفاده کند. مسائل مالی و شرایط کارگاه تا حدود زیادی در این مرحله تعیین کننده هستند و خریدار باید این فاکتورها را در ابتدای کار خرید دستکاه چاپ در نظر بگیرد.

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین برندهای دستگاه چاپ هستید برای انتخاب آن باید به قطعات اصلی به کار برده شده در دستگاه چاپی که می خواهید آن را خریداری کنید توجه بسیاری کنید این قطعات اصلی شامل دو قظعه main board و brige board می شود که باید به گونه ای انتخاب شود که در نتیجه نهایی دستگاه چاپ بنر ما ، خروجی مشتری پسند و تخصصی ارائه دهیم.

Main board در دستگاه چاپ بنر دستورات را از سیستم دریافت می کند و آنها را به brige board هدایت می‌کند و brige اجازه چاپ دستورات را به هد دستگاه می دهد. یکی از مهم ترین اجزای دستگاه که  شرط اصلی مشخص کردن کیفیت و کارایی یک دستگاه چاپ بنر می باشد هد دستگاه است که نقش رنگ رسانی به سطح و زمینه کار برای بنر را دارد .

هر چه تعداد و فشردگی نازل های سر هد بیشتر باشد ، آن هد از کیفیت و دقت چاپ بالاتری برخوردار می باشد و همچنین اگر تعداد هد های دستگاه بیشتر باشد ، سرعت چاپ دستگاه بیشتر خواهد بود.

کیفیت چاپ بنر را با واحد DPI می سنجند که تعداد نقاط چاپ شده در یک اینچ است که هر چه این عدد بیشتر باشد ، کیفیت چاپ بالاتر خواهد بود ومحصول تخصصی تری ارائه داده می شود هد های معروف چاپ بنر رایج در ایران ، برند های کونیکا – اپسون – اسپکترا و زار است که در حال حاضر هد های کونیکا با رزلوشن ۱۴۴۰ dpi ، از نظر دوام ،سرعت ، کیفیت چاپ و سازگاری با طیف وسیعی از جوهر ها ، دارای محبوبیت زیادی در ایران و جهان می باشند  و به همین دلیل است که دستگاه های چاپ بنر کونیکا هم نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و دستگاه چاپ بنر کونیکا ای را یکی از باکیفیت ترین و پرفروش ترین دستگاه چاپ در ایران و از معرفی می کنند.

 

شرکت نیلپیتر دانمارک که به غول صنعت لیبل جهان معروف است با تقریبا صد سال سابقه در ساخت ماشین آلات لیبل نوآورترین و پیشرفته ترین سیستم های چاپ لیبل و بسته بندی انعطافپذیر را به بازار جهان عرضه  میکند. به طوری که تمامی بزرگان صنعت لیبل جهان برای سالیان دائم مشتریان متوالی این هستند. نیلپر یکی از

شــرکت نیلپیتــر در اکثــر فن آوری های چاپ پیشــتاز صد در صــد بــازار لیبل بوده، ســطح اختراعــات و فن آوری هــای عرضــه شــده در ماشــین آلات این شــرکت به قدری بالاســت که برای رقبای این شــرکت دســت نیافتنی اســت . قابلیــت چــاپ ماشــین آلات نیلپیتر عــلاوه بر چاپ لیبل و بســته بندی، چــاپ جعبه، لفاف های بســته بندی،  آلومینیــوم،  لیبل هــای IML، تیوب های پلاســتیکی آرایشی-بهداشــتی و چاپ بر روی کاغذ و مقوا می باشد.

شــرکت نیلپیتر با برنامه های آموزش محور و پروژه محور هم اکنون به بازار ایران وارد شــده و این شرکت به همت نمایندگــی خود در ایران (گروه همتــا) برنامه های خود را برای بازار ایران اعلام کرده است.

یکی از موفق ترین ابتکارات در مدل کسب و کار مربوط است به دستگاه های چاپ دیجیتال کپی شرکت  Xerox.

در این مقاله به چالش این شرکت در عرضه نخستین دستگاه های اداری کپی خشک و نحوه غلبه بر آن می پردازیم؛ موضوعی که موجب تغییری تاریخی در دستگاه های زیراکس شده و به نوعی امروزه همه ما از دستاوردهای آن بهره می بریم. در واقع زیراکس را میتوان به عنوان یکی از

آشنایی با شرکت زیراکس

زیراکس با سابقه ای ۱۰ ساله و دریافت ده ها جایزه ملی و بین المللی، پرونده موفقی در عرصه چاپ و کپی دارد. اختراع فناوری عکسبرداری الکترونیکی یا زیرو گرافی خیلی سریع، شرکت را از دنیایی فناوری های قدیمی به فناوری های نوین منتقل کرد. زیراکس Xerox با سرمایه گذاری عظیم در تحقیق و توسعه و توجه به کیفیت و برآوردن نیازها و کسب رضایت مشتری توانست نشان تجاری خود را در دنیای مدیریت مستندات بر همه تحمیل کند و در بازار بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری این صنعت، سرآمد همکان شود. سال ۱۳۵۹، شرکت با عرضه نخستین دستگاه کپی اداری، زنجیره موفقیت های حود را آغاز کرد و به سرعت پس از آن با عرضه محصولات و خدمات متعدد و متنوع در زمینه چاپ گرهای لیزری رنگی، دستگاه های مختلف کپی، نرم افزارهای مدیریت مستندات و پشتیبانی با انواع کاغذ و جوهرهای خشک و تر مراحل ترقی را طی کرد. طی این سال ها شرکت توانسته است در حوزه های متعددی جایگاه ارزش مندی برای خود در میان ۵۰۰ شرکت برتر در جهان به دست اورد.

کمپانی آلمانی هایدلبرگر دروکماشینن آ گ (به آلمانی: Heidelberger Druckmaschinen AG)‏(معروف به هایدلبرگ؛ Heidelberg) در شهر هایدلبرگ آلمان مستقر گشته و کارخانه‌های آن در شش کشور جهان قرار دارند. با در اختیار داشتن بیش از ۴۷ درصد از سهم بازار جهانی ماشین آلات صنعت چاپ افست، و دیگر تکنولوژی های مدرن چاپ بزرگترین شرکت صنعت چاپ و  از در جهان می باشد. شرکت هایدلبرگ تنها ارائه کننده راهکارهای یکپارچه و متمرکز در صنعت چاپ جهان است.

کمپانی کانن یک شرکت ژاپنی فعال در زمینه تکنولوژی است. این شرکت اکنون به عنوان یکی از غول های صنعت عکاسی، نور و چاپ مطرح می شود. امروزه در نقاط مختلف دنیا از جمله آمریکا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و اقیانوسیه دارای مراکز مدیریت می باشد که بر تمام شعب کانن در کشور های شامل حوزه خود نظارت میکنند. کانن را معمولا با بازه ی گسترده دوربین های عکاسی آن می شناسند اما اگر شما سر و کار با صنعت چاپ (چه در ابعاد وسیع و تجاری و چه در ابعاد کوچک مانند محل کار و منزل) داشته باشید به خوبی با قدرت چاپگر های کانن آشنا هستید. به دلیل قدرت دستگاههای چاپ کانن آن را به راحتی میتوان در زمره 

کمپانی  یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه تولید دستگاه چاپ می باشد و بیشتر شهرت خود را مدیون پرینتر‌های خود است. این شرکت ژاپنی زیر مجموعه ای از گروه سیکو (Seiko) که ابتدا فقط در زمینه ساعت سازی فعالیت داشت می باشد. اپسون همواره محصولات جدید خود را در انواع نمایشگاه های تکنولوژی که هر ساله بر پا می شوند عرضه می کند و همواره از پیشتازان عرصه چاپ به خصوص در زمینه چاپگر های خانگی است. در اینکه اپسون از 

از آنجا که صنعت چاپ به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود و به طور فزاینده ای تبدیل به سیستم های اتوماتیک می شود، شکی نیست نقش انسان در فرایند تولید را تغییر خواهد کرد.

از آنجایی که شرکت کوموری «Komori» به صدمین سالگرد تأسیس خود نزدیک می شود، این شرکت طرز فکر جدیدی را در پیشگامان صنعت به ارمغان آورده است، یعنی توسعه تجهیزات بسیار اتوماتیک که باعث ترغیب خلاقیت برای شکوفایی در وجود انسان در صنعت چاپ  می شود.

یکی از  است که در دنیا دارای طرفداران زیادی است.

ازشرکت زایکون یک شرکت صد درصد بلژیکی است که شامل ۳ کارخانه است که هر سه در بلژیک می باشند. یکی از کارخانه های آن در شهر ایپر مستقر است که در آن بر روی تجهیزات پیش از چاپ کار می شود. کارخانه دیگر مخصوص تولید تونرهای چاپ است و سومین کارخانه در شهر آنتورپ واقع شده است که مهمترین بخش زایکون Xeikon را به خود اختصاص می دهد.

داستان شرکت ریسو با یک دستگاه ساده‌ی تکثیر استنسیل در روز تولد بنیان گذار آن یعنی نوبورو هاياما در دوم سپتامبر سال ۱۹۴۶ آغاز شد. در پایان جنگ جهانی دوم، او وارد دانشگاه نیهون در توکیو شد. او مجبور بود که برای تأمین مخارج تحصیل و خانواده اش، سطح درآمد خود را افزایش دهد و به همین دلیل بود که او صنعت چاپ دستگاه تکثیر استنسیل را به عنوان حرفه ی خود برگزید.

هاياما باور داشت که «مردم نباید به خاطر آن که کشور ژاپن به عنوان یک ملیت آینده ای ندارد {در شرایط بعد از جنگ}، ایده‌آل های خود را از دست بدهند. ما باید همیشه برای تضمین آینده، ایده‌آل‌های خود را دنبال کنیماو این باور را مستقیما در نام شرکت منعکس کرد و «ریسو-شا» به مفهوم ایده‌آل” را پایه نهاد. پس از گذشت تقريبا ۱۸ ماه، هاياما کار توسعه ی اولین مرکب امولسیون ژاپن با نام «مرکب ریسو» را به پایان رساند. این اولین گام در جهت تبدیل شدن به یک سازنده‌ی تجهیزات چاپی بود. هم اکنون به عنوان یکی از

شرکتهای فعال در زمینه چاپ در صنعت مواد غذایی ایران

شرکت کامل برچسب با اتکاء به چهار دهه تجربه‎ی بنیانگذار آن، آقای خیراله محبوبی، اکنون از پیشتازان صنعت چاپ و تولیدکنندگان لیبل عمده‎ی ایران می‌باشد. این شرکت با توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های خود در عناوینی نظیر:

به موفقیت‌های چشمگیری در صنعت لیبل کشور دست یافته و در سال ۱۳۹۵ به عنوان واحد صنعتی نمونه استان تهران، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزیده شده است.

مجتمع چاپ نقش الماس در سال 1381 به عنوان یک واحد کوچک خدمات پس از چاپ با بهره گیری از یک دستگاه چاپ سیلک نیمه اتوماتیک و یک دستگاه خشک کن یووی پا به عرصه چاپ نهاد.

در سال های اولیه شروع فعالیت با توجه به نقش گسترده و اهمیت مراکز خدمات پس از چاپ، این مجموعه کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده و پس از مدت کوتاهی توانست علاوه بر ترفیع خدمات پس از چاپ، خدمات چاپ و قبل از چاپ خود را راه اندازی کند. پس از آن مدیران مجموعه با بررسی بازار و کمبودهای آن به این نتیجه رسیدند که جای یک مجتمع منسجم چاپ و خدمات پس از چاپ که با ارزانترین قیمت و بیشترین تنوع و بهترین کیفیت پاسخ گوی نیاز مشتریان باشد خالی است.

برای رفع خلاء در صنعت چاپ کشور، نیاز مبرم به، به روز شدن ماشین آلات و امکانات قبل و پس از چاپ و همچنین بهره گیری از دانش روز، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری احساس می شد، که مجتمع چاپ نقش الماس با بهره گیری از نیروهای متخصص و مجرب در این موارد توانست مشکلات این امر را مرتفع نموده و در فضایی بالغ بر 2500 متر مربع و 250 پرسنل کارگاهی و اداری، در ارائه هرچه بیشتر و بهتر پروژه های چاپی و تبلیغاتی و رفع نیاز سفارش دهندگان (یا همکاران) مخصوصا در حوزه محصولات عمومی، خدمات شایان توجهی را ارائه نماید.

بهترین مشاوره و همکاری لازم را ارائه می نماید و اطمینان و رضایت شما را بالاتر از آنچه انتظار دارید در پیوند زیبا و تحسین برانگیز هنر، کاغذ و جوهر حاصل می نماید.

شرکت پارسیان کاغذدر تاریخ 1380/11/09 تحت شماره 183228 اداره ثبت شرکت های تهران با هدف صنایع تبدیلی کاغذ به ثبت رسیده و جواز تاسیس اداره صنایع و معادن استان سمنان را در تاریخ 1380/11/14 دریافت نموده است. این شرکت همچنین در تاریخ 1383/01/03 پروانه بهره برداری خود را از اداره صنایع و معادن استان سمنان تحت شماره 1674/123 با ظرفیت سالیانه 16500 تن جهت برش کاغذ  دریافت نموده . این کارخانه در شهرک صنعتی ایوانکی واقع در استان سمنان ,در زمینی به مساحت 14.000 مترمربع نسبت به ساخت حدود 7000مترمربع سوله و ساختمان های اداری اقدام تاسیس گردیده است.

( پارسیان برچسب ) با 45 سال سابقه یکی از پیشگامان  و  و  در ایران می باشد که همواره با تجهیزات به روز و نیروهای متخصص و کارآمد در  و بسته بندی کشور ارائه خدمت نموده است.

برخی از محصولات ما شامل : انواع برچسب کاغذی نیمه براق (برچسب آرت ، برچسب بارکدی و برچسب گلاسه) ، برچسب کاغذی مات ( برچسب مات تحریر، برچسب مات کوتد ) ، برچسب حرارتی یا برچسب ترازو ( حرارتی تاب کوتد ، حرارتی واتر پروف ، حرارتی اکونومیک یا آزمایشگاهی ) ، برچسب فیلمی ( برچسب صدفی pvc ، متالایزر ، شفاف یا شیشه ای ، سفید مات و متال ) ، برچسب های گارانتی یا پلمپ ( برچسب void ، برچسب لایه شونده ) و انواع ریبون ( وکس ، وکس رزین ، رزین )

این مجموعه افتخار عنوان اولین تولید کننده ی برچسبهای قابل جابجایی و استفاده مجدد در کشور را داراست. همچنین این مجموعه در سال 1385 پروژه ی تحقیقاتی را به منظور تولید برچسب حرارتی که به طور خاص برای استفاده روی انواع لوله های آزمایشگاهی طراحی شده را آغاز کرده و پس از حدود یکسال اولین محصول خود را به آزمایشگاه های کشور ارایه و تا به امروز پروژه ی بهسازی و بروزرسانی تولید انواع مختلف برچسب حرارتی خاص را در دستور کار متخصصان بخش تحقیق و توسعه پارسیان برچسب بوده و در نتیجه این تحقیقات در حال حاضر چهار نوع محصول حرارتی مخصوص آزمایشگاه می باشد.

فراز نگار

شرکت مهندسی-بازرگانی در بهار 1385 و بر پایه‌ی تجربه ای ده ساله در حوزه جت پرینتر با همت مدیرانی متخصص و دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه های بازرگانی خارجی و مهندسی صنایع و تجربۀ کاری درخشان در زمینۀ چاپگرهای صنعتی تأسیس گردید.

فعالیت این شرکت با ارائه خدمات گسترده در سراسر کشور به دارندگان چاپگرهای صنعتی EBS 6000 آغاز گردید. در ادامه راه، با گسترش حوزۀ فعالیت دفتر خدمات پس از فروش خود، این شرکت چاپگرهای صنعتی Sauven مدل های Codajet 6000 R و Codajet 6000 R Plus را تحت پوشش خدمات خود قرار داد و از سوی دیگر همچنین تأمین تمامی مواد مصرفی، قطعات یدکی و خدمات فنی دیگر چاپگرها، از جمله برندهای جت پرینتر لینکس Linx ، جت پرینتر ایماژ Imaje ، جت پرینتر دومینو Domino، جت پرینتر ویدئوجت Videojet و … را به نحو شایسته ای به انجام رساند.

سپس با پیگیریهای مداوم، اعتمادسازی و مشتری مداری و نظر به نیاز صنایع مختلف کشور عزیزمان به پرینترهای صنعتی با کارایی بالا ، مقرون به صرفه و مناسب برای هر کاربر و صنعتگر ایرانی، موفق به اخذ نمایندگی رسمی جت پرینترهای iKonMac آیکون مک انگلستان گردید.

دیده‌بنیان

شرکت با هدف تولید سیستم های ویژن ومبتنی پردازش تصویر به منظور  بازرسی محصولات و سورتینگ محصولات صنعتی، توسط جمعی از دانش آموختگان دانشگاهی پس از چندین سال تجربه در این زمینه از سال 1390 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نموده است.

ارتباط مستمر کادر فنی شرکت دیده بنیان با صنعتگران ،عامل اصلی موفقیت شرکت در طراحی و ساخت سیستم هایی است که بتواند اثری کوچک ولی مهم در بهبود کیفیت تولیدات کشور داشته باشد.

محصولات این شرکت طیف وسیعی از ماشین آلات بینایی ماشین برای صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمان، خودرو، چاپ و و دارویی، صنایع .آرایشی و بهداشتی و پلاستیک را شامل می شود.

نوآوری و کیفیت برتر، بررسی دقیق و پاسخگویی رویکرد اصلی در فرایندها ،  محصولات و خدمات شرکت می باشد.

شرکت دیده بنیان پارس همچنین به عنوان نماینده انحصاری دوربین های صنعتی THE IMAGING SOURCE آلمان و اسکنرهای FUEL3D انگلستان، محصولات و خدمات این شرکتها را به صنعتگران ومحققین کشورمان  ارائه می نماید.

صنایع چاپ و بسته بندی آسان قزوین

صنایع چاپ و بسته بندی با بیش از یک دهه فعالیت  و تجربه ناشی از  همکاری با بزرگترین نامهای تجاری و مهمترین شرکتهای تولیدی در صنوف مختلف و با بهره گیری از مزیت های ذیل و مهیا نمودن  بستر لازم جهت ارتقا کیفیت بسته بندییکی از  بهترین  شرکت‌های حوزه چاپ در ایرانبه حساب میید ودر این مسیر پر پیچ خم به عنوان شریک تجاری تولیدکنندگان و صاحبان برند را یاری مینماید.

مجموعه چاپ و بسته بندی دارای بیش از چهل سال سابقه در زمینه چاپ و بسته بندی می باشد. این مجموعه ، در آغاز تحت عنوان جعبه سازی استیل در محدوده میدان بهارستان شروع به فعالیت در زمینه تولید و بسته بندی جعبه های مقوایی نموده و سپس با گسترش زمینه فعالیت خود و ورود به صنعت کارتن سازی در سال ۱۳۷۸ اقدام به راه اندازی مجموعه صنایع بسته بندی مبارکه واقع در جاده مخصوص کرج نمود و هم اکنون به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های حوزه چاپ در ایران به حساب می‌آید

در سال ۱۳۹۵ با بکارگیری ماشین آلات مدرن و به روز و استفاده از نیروهای متخصص و مجرب در جهت تولید با کیفیت تر اقدام به راه اندازی مجموعه چاپ و بسته بندی ریما پک واقع در جاده قدیم کرج نمود. در سال ۱۳۹۸ مجموعه ای مجهز به دستگاه لمینت اتوماتیک ، انواع دایکات و لترپرس ،دستگاه اتوماتیک سلفون حرارتی ،انواع دستگاه لب چسب ، چاپ چند رنگ کارتن و … در صفا دشت راه اندازی شد. مجموعه اول صنایع بسته بندی مبارکه واقع درجاده مخصوص کرج مجموعه دوم چاپ و بسته بندی ریما پک واقع در جاده قدیم کرج مجموعه سوم تولید ورق سینگل فیس ریما رول واقع در صفادشت

، ، ، ، ،

عناوین این مقاله مخفی کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا