عمومی

نحوه بودجه بندی برای یک نرم افزار CRM

بیشتر صاحبان کسب و کار مایل به تأمین بودجه برای ابزارهای فناوری اطلاعات هستند. در این مقاله، با توجه به مسئله درخواست  CRM، چنین رویکردی را بررسی خواهیم کرد.

تجزیه و تحلیل برنامه CRM و هزینه سرمایه گذاری  (CAPEX)

استفاده از نرم افزارCRM به زبان تجاری هزینه سرمایه گذاری است. هزینه سرمایه گذاری یا CAPEX صرف سرمایه یا خدمات برای بهبود عملکرد می شود. یعنی این CAPEX باید چیزی باشد که شرکت بیش از یک سال از آن استفاده خواهد کرد.

به طور کلی، نرم افزارهای فناوری اطلاعات بسیار پایدار هستند و بنابراین در این گروه قرار می گیرند. هنگام تصمیم گیری در مورد capex، شرکت باید یک تحلیل مالی انجام دهد. این شامل در نظر گرفتن جریانات نقدی خالص طی سالها و کاهش ارزش خالص فعلی آنها است.

اندازه گیری بازده سرمایه گذاری نرم افزارCRM

هدف از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، مانند سایر نرم افزارهای فناوری اطلاعات، حل مشکلات کسب و کار است.

بسته های CRM مانند مدل های داخلی شکل فروش، بازاریابی و پشتیبانی.

ویژگی های مربوط به فروش با تهیه یک محصول PDF با مشتری، محصول و اطلاعات اولیه، به درآمدزایی کاربران کمک می کند. با نرم افزارهایی مانند CPQ، واقعاً می تواند به شما در طراحی محصول مناسب مشتری کمک کند.

یکپارچه سازی خدمات می تواند به ساده سازی قابلیت پشتیبانی مشتری کمک کند، در حالی که هدف بازاریابی، ایجاد چشم اندازهای بیشتر برای مشتریان و امید به زندگی بیشتر برای مشتری است.

بازاریابی به شما کمک می کند تا هزینه های خود را ردیابی کنید و درآمد هر کانال را اندازه بگیرید (نمایشگاه ها، کمپین های آنلاین و غیره).

برای درک آنچه از نرم افزارCRM انتظار دارید، باید مزایای آن را در نظر بگیرید. مثال زیر دقیقاً نحوه انجام همان کار را نشان می دهد.

نمونه کارها

بگذارید بگوییم ABC Inc. لپ تاپ های سطح بالای بازی را می فروشد و قول مرجوع کالا تا ۳۰ روز بدون سوال به مشتری داده است. این شرکت می فهمد که برای مدیریت بهتر نیازهای مشتری، به چه چیزی نیاز دارد.

میانگین قیمت یک لپ تاپ ۲۵۰۰ دلار و همان حاشیه محصول ۸۰۰ دلار است. این شرکت سالانه ۱۰ هزار لپ تاپ می فروشد. در ۳۰ روز اول حدود ۸ لپ تاپ بازگردانده می شود. ۵۰ دلار برای تدارکات معکوس، مزایا و انبارهای مربوطه هزینه دارد. یکی از انتظارات اصلی ABC از CRM ارائه پشتیبانی فنی بهتر به مشتریان است.

ABC انتظار دارد با استفاده از پورتال خودیاری برای پاسخگویی به سوالات و کاهش زمان انتظار، درآمد 1% کاهش یابد. این بدون افزایش تعداد مراکز پشتیبانی مشتری است. علاوه بر این، تدارکات بازگشتی به ارزش ۵۰۰۰ دلار در سال ثبت خواهد شد. پس انداز سالانه ۸۵۰۰۰ دلار وجود دارد.

با فرض اینکه نرم افزار CRM برای یک دوره ۱۰ ساله استفاده شود، ارزش خالص فعلی سرمایه گذاری ۶۸۹۰۰۰ دلار (با نرخ بهره) خواهد بود. ببینید چگونه ارزش فعلی خالص قابل محاسبه است.

این شرکت همچنین به لطف نرم افزار CRM انتظار دارد ۲٪ فروش را افزایش دهد. این به معنای حاشیه اضافی ۱۶۰،۰۰۰ دلار است. ارزش خالص فعلی آن ۱،۲۹۷،۰۰۰ است.

بیایید بگوییم بودجه یک برنامه CRM ۱۰۰۰۰۰ دلار است. به عبارت دیگر، این شرکت با سرمایه گذاری ۱۰۰۰۰۰ دلار پیش بینی می كند كه ۱،۹۸۷،۰۰۰ دلار درآمد کسب كند.

 فاکتورگیری در قسمت OPEX نرم افزار  CRM

محاسبه فوق برای ساده سازی است. شرکت ها هزینه های صدور مجوز و نگهداری را دارند که سالانه پرداخت می شود. به عبارت دیگر، سود خالص محاسبه شده در بالا این هزینه تکراری را پوشش نمی دهد. فرض کنید سالی ۲۵۰۰۰ است. یعنی سود خالص ۱۰ سال آینده ۲۲۵۰۰۰ در سال است. همین ارزش خالص حدود ۸ میلیون و ۸۲۴ هزار نفر است. بد نیست، درسته؟

روشهای اکسل CRM

با چنین پیشنهاد شغلی قدرتمندی، چرا بسیاری از شرکت ها،  داده های مشتری را در صفحه گسترده (اکسل) یا فقط در برنامه های مالی مدیریت می کنند؟ طبق تجربه من، دلایل اصلی این امر به شرح زیر است:

  • عدم درک مزایای اصلی نرم افزارCRM

هر پروژه ای نیاز به لنگر انداختن و پشتیبانی مدیریت در سازمان دارد. آنها باید ارزش ذاتی پیاده سازی نرم افزارCRM را درک کنند.

  • کمبود منابع برای تهیه دقیق پروژه

قبل از شروع پروژه، پیشنهاد می کنم برای تعیین نقاط درد عملکرد مشتری، مطالعه کاملی انجام دهید.

فرایندهای نقشه برداری سطح در CRM

بسته های CRM با در نظر گرفتن یک شرکت مشترک ساخته می شوند. فرآیندهای نقشه برداری در CRM یک فعالیت کلیدی است که نشان دهنده مزایایی است که CRM می تواند به همراه داشته باشد. این کار باید با جزئیات انجام شود، در غیر این صورت منجر به شکست می شود.

کارایی ساختمان

یکی از نکات اصلی که باید به آن توجه داشت این است که استفاده از برنامه ها مزایای زیادی دارد. هم چنین فرصت هایی باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، ایجاد الگوهای ایمیل در CRM می تواند باعث صرفه جویی در وقت پاسخگویی به مشتریان شود.

به جای اینکه به تنظیمات فناوری اطلاعات نگاه کنیم، ابتکارات CRM باید از نظر استراتژی کسب و کار نیز مورد توجه قرار گیرند. برخی از دستورالعمل های فوق برای راهنمایی به یک متخصص باتجربه احتیاج دارند. روش دیگر، آژانس باید یک مشاور با تجربه استخدام کند که در اکثر سیستم های CRM تبحر دارد.

نتیجه گیری

موفقیت در نرم افزار CRM، مستلزم داشتن مالکیت و پاسخگویی کامل در طول دوره است. مدیر برنامه CRM درباره چگونگی تعریف KPI با توجه به اهداف شرکت، تیم سازی و توسعه CRM صحبت می کند.

سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای رشد تجارت یا شرکت عالی هستند. آنها به مشاغل کمک می کنند که چه کسی و چگونه کار کنند. وقتی CRM هوشمند در دسترس باشد، شرکت ها یا مشاغل می توانند انتظار عملکرد و سودآوری خود را داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا