عمومیمعرفی کسب و کار

کدام پمپ برای انتقال فوم بتن مناسب است

منو پمپ فوم بتن Concreta Mono Pump

فوم بتن چیست ؟

به نقل از youtube.com پمپ بتن سبک ( که با نام های پمپ فوم بتن و میکسر بتن نیز شناخته میشود ) که آن را با نام بتن اسفنجی نیز میشناسند که این ساختار بدلیل داشتن حباب های منظم هوا در بتن میباشد . فوم بتن از ترکیب سیمان ، ماسه بادی ، آب و فوم ( ماده شیمیایی تولید کننده کف با پایه پروتئین حیوانی ) تشکیل شده است .

فوم بتن علاوه بر داشتن مزایای بتن معمولی دارای وزن مخصوص کم ، مقاومت فشاری بالا ، عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسب ، هزینه مالی کمتر ، سرعت در اجرای کف سازی و بدلیل سبکی باعث کاهش بار مرده ساختمان میشود .

پس از میکس شدن فوم بتن ، وظیفه پمپاژ ملات فوم بتن را به عهده دارد . این پمپ مشابه پمپ های لوله ای بوده با این تفاوت که دارای یک دریچه بازدید در پهلو به جهت تخلیه مواد میباشد . پمپ زیر مخزن دستگاه بتن ساز فوم بتن نصب شده و دارای ورودی فلانج و خروجی سرشیلنگی میباشد . این پمپ ها در دو رنج ظرفیت تولید و به بازار عرضه میشود .

نمایندگی فروش دستگاه فوم بتن که  شرکت های تولید کننده مونو پمپ فوم بتن در ایران هستند

مزایای دستگاه فوم بتن تحت فشار

  1. استهلاک فوق العاده کم:

به دلیل حذف منوپمپ در این دستگاه و استفاده از قدرت باد برای پمپاژ بتن هزینه های جانبی دستگاه به شدت کاهش می یابد. از جمله تعمیر و تعویض منوپمپ که هزینه ای حدود دو و نیم میلیون تومان را در بر دارد و هر چند ماه یکبار باید قطعات داخلی منوپمپ (رتور و استاتور) تعویض شود. ولی در دستگاه های بادی تا سالیان سال نیازی به هیچ گونه هزینه ای برای سیستم پمپاژ بتن وجود ندارد و همین کاهش هزینه های نگهداری دستگاه عامل مهمی برای انتخاب دستگاه های تحت فشار می باشد.

  1. عدم افت بتن:

در دستگاه های تحت فشار باد انتقال بتن به طبقات توسط باد صورت می گیرد، به همین دلیل هیچ گونه افت بتن وجود ندارد، یعنی حجم بتن در میکسر با حجم خروجی در طبقات برابر می باشد و تعداد طبقات تاثیری در افت حجم بتن ندارد و در بالاترین طبقه نیز حجم واقعی میکسر تخلیه می شود.

بسیاری از پیمانکاران فوم بتن پس از پایان عملیات فوم بتن با کارفرما در محاسبه متراژ با مشکل مواجه می شوند. یعنی حجم بتنی که در ساختمان اجرا شده است بیشتر از حجم بتنی است که برای همان مقدار متراژ پیش بینی می شده است. و این اختلاف متراژ انجام شده و متراژ واقعی به دلیل وجود منوپمپ در دستگاه می باشد که معمولا بین ده درصد الی سی درصد اختلاف متراژ وجود خواهد داشت.

محصولات دیگر :

 برای خرید پمپ فوم بتن آسیا میتوانید از طریق جدول زیر ابتدا مدل مناسب کاربری خود را انتخاب نموده و سپس ضمن تماس با کارشناسان فنی فروشگاه درویش نسبت به خرید آن اقدام نمایید

 فوم بتن چیست؟

و صدای آن ، این روز ها بسیار به گوش ما مهندسان رسیده است.  یکی از پرمصرف ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز می باشد که به اشکال و روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانیم دارای مقاومت فشاری بالایی می باشد و این مقاومت تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل دوام و مقاومت و اندازه سنگدانه های بکار رفته و نسبت آب به سیمان بستگی دارد . از طرفی سازه ها چه از نوع و چه از نوع فولادی تحت تاثیر نیروی مهمی به نام زلزله قرار دارد و این نیرو نیز تابعی از وزن موثر سازه می باشد که می توان نتیجه گرفته هرچه سازه سنگین تر باشد آسیب وارده به سازه از سوی زلزله بیشتر خواهد بود. لذا برای رفع حدودی این مشکل و کاستن خطرات ناشی از نیروهایی مثل زلزله یک سری روش هایی وجود دارد که بتوان مصرفی در قسمت های غیرسازه ای سازه مثل سقف های بتنی و کف را به بتنی سبک تر از بتن معمولی تبدیل نمود. این نوع بتن را بتن سبک یا فوم بتن می نامند این نوع کاربرد های مختلفی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

کفسازی طبقات از مهم‌ترین و وسیع‌ترین کاربردهای است. با جایگزین‌ کردن فوم بتن به جای پوکه ریزی، حدود ۳۰۰ کیلوگرم در هر متر‌مکعب سبک‌سازی می‌شود و سه‌برابر عایق بندی حرارتی و صوتی در کف طبقات صورت می‌پذیرد. چون فوم بتن وزن سبک و سرعت بالای اجرا دارد، می‌توان کف همۀ طبقات ساختمان را بعد از اتمام کار‌های تأسیساتی با آن پوشاند.

‌به دلیل مقاومت زیاد، ‌نفوذناپذیری حرارتی و رطوبتی و نیز سبک بودن ، بهترین روش برای شیب بندی پشت باماستفاده از این محصول است. می‌توان بعد از اجرای فوم بتن در پشت‌بام، مستقیم و بی هیچ‌گونه عملیات اضافی روی آن را عایق‌بندی یا ایزوگام کرد.

‌درضمن، اجرای فوم بتن روی سقف‌های شیروانی علاوه بر اینکه می‌تواند کاهش ۵۰ درصدی انتقال حرارت و صوت از طریق سقف را سبب شود، موجب محکم شدن ورق‌های سقف می‌شود و از لرزش‌های اضافی آنها جلوگیری می‌کند. بتنی که علاوه بر کاهش بار مردۀ ساختمان، نیروی وارد به سازه بر اثر شتاب زلزله را کاهش می‌‌دهد و در صورت تخریب، وزن آوار آن نیز کم می‌شود.

از کاربردهای دیگر این تولید بلوک های سبک می باشد که باعث کاهش وزن سازه در ناحیه دیوارهای جداکننده می شود.

از می‌توان با سیستم قالب‌بندی مدولار، خانه‌ها و دیوارهای یکپارچه با سرعت فراوان و ارزان تولید کرد. برای ساخت دیوارهای سردخانه‌ها، گرم‌خانه‌ها و سالن‌های ضد صدا، می‌شود در محل پروژه، با قالب‌بندی، فوم بتن را به‌طور یکپارچه عمودی ریخت، و یا به‌وسیلۀ قالب‌های مخصوص، دیوارهای پیش‌ساختۀ پنلی تولید کرد. به‌دلیل عایق بودن این نوع بتن، برای عایق‌بندی سردخانه‌ها، گرم‌خانه‌ها، پوشش لوله‌های حرارتی و برودتی و… کاربرد ویژه‌ای دارد. درضمن به دلیل عایق صدا بودن سبک، از آن برای ساخت موتورخانه‌ها و اتاق‌های آکوستیک استفادۀ گسترده‌ای می‌شود.

چون روانی بالایی دارد، از آن برای پر کردن حفرات و پایدارسازی آن‌ها بر روی انواع لوله‌ها، تونل‌ها، مخازن و نقاطی کاربرد دارد که به پرکنندۀ سبک به عنوان جایگزین خاک نیاز باشد.

از به‌عنوان مصالح بدون نشست برای پر كردن حفاري‌های انجام‌شده در خيابان‌ها و به جای مصالح دانه‌ای استفاده می‌شود. همين مزیت، عملكرد فوم بتن را در صورت استفاده در لايه‌هاي زيرین راه، به‌خصوص در مناطق غیر قابل دسترس به منابع مصالح دانه‌اي مناسب، تضمين می‌كند

منبع : http://monopumpasia.com/

دکمه بازگشت به بالا