سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

فرق لمینت با ایمپلنت دندان

فرق لمینت با ایمپلنت دندان

هنگامی که برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود به دندانپزشکی می روید، روش های متعددی به شما ارائه می شود، از جمله دو روش محبوب، ایمپلنت دندان و لمینت.

ایمپلنت های دندان پایه های فلزی کوچکی هستند که از طریق لثه به استخوان فک هدایت می شوند تا جایگزین ریشه دندان از دست رفته شوند. بخشی که در واقع شبیه دندان است، تاجی است که به ایمپلنت متصل خواهد شد.

از سوی دیگر، لمینت دندان یا روکش های پرسلن روشی سریع تر از ایمپلنت می باشند. ونیرها قطعه ای نازک از مواد هم رنگ دندان هستند که به منظور پوشاندن تغییر رنگ یا آسیب های دیگر در جلوی دندان ها اعمال می شوند.

اما چگونه متوجه می شوید ایمپلنت دندان یا لمینت نیاز دارید؟ از این گذشته، هر دوی آنها دندان ها را ترمیم می کنند، البته به دو روش کاملا متفاوت. با این حال، پاسخ این سوال درک مشکل مرتبط با دندان ها است که شما در تلاش برای رفع آن می باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان جایگزین دندان دائمی بوده و پروسه نصب آن می تواند چندین ماه طول بکشد. این کار با اشعه ایکس آغاز می شود تا مشخص گردد آیا شما کاندید مناسبی برای این فرآیند هستید یا خیر.

برای این جراحی ابتدا یک پایه فلزی در سوراخی در استخوان فک شما قرار می گیرد. در طی چند ماه، استخوان فک با این پست پیوند خورده و پایه محکمی برای دندان جدید شما ایجاد می‌کند. سپس، دندانپزشک شما می تواند قبل از قرار دادن یک روکش سفارشی که ظاهر و عملکرد آن مانند یک دندان واقعی است، یک اباتمنت قرار دهد.

شما زمانی می توانید ایمپلنت دندان را دریافت کنید که:

یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید از استخوان فک قوی برخوردار باشید مراقب دندان ها و لثه های خود باشید مصرف سیگار و محصولات تنباکو را به حداقل برسانید

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یا ونیرها پوسته های بسیار نازکی هستند که از پرسلن ساخته شده و روی سطح دندان ها اعمال می شوند. آنها به صورت سفارشی و متناسب با لبخند شما ساخته شده و می توانند ظاهر دندان هایی که مشخصات زیر را دارند تغییر دهند:

دندان های تغییر رنگ داده خرد شده فرسوده شده ناهماهنگ

برخی از افراد فقط روی چندین دندان خود را روکش می ‌کنند، مانند دندان ‌هایی که کوچک ‌تر از بقیه هستند یا شکسته‌ اند. با این حال، برخی دیگر ترجیح می ‌دهند که روی تمام دندان ‌های خود روکش قرار دهند و ظاهری یکنواخت ایجاد کنند.

فرآیند قرار دادن روکش روی دندان ها شامل تغییر شکل دندان های موجود، قالب گیری و نصب روکش های سفارشی به دندان ها است. فرآیند ساخت ونیرها می تواند تا چند هفته طول بکشد، در حالی که فرآیند باندینگ بدون درد بوده و می تواند در یک ملاقات کوتاه با دندانپزشک شما تکمیل گردد.

انتخاب بین ایمپلنت و لمینت دندان

ایمپلنت های دندان معمولا برای افرادی که دندان خود را به دلیل آسیب یا عفونت از دست داده اند توصیه می شود. آنها یک گزینه دائمی تر از بریج یا پروتز دندان هستند. بسیاری از افراد گزینه جایگزینی موقت دندان را قبل از کاشت دندان امتحان می کنند.

بر خلاف ایمپلنت ها، روکش ها تنها گزینه ای برای کسانی است که دندان های خود را از دست نداده اند. ونیرها را می توان برای کمک به تقویت دندان های موجود یا تغییر ظاهر آن ها اعمال کرد. در نهایت این یک متخصص مجرب و با مهارت است که می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا روکش های پرسلن برای شما مناسب هستند یا ایمپلنت.

دکمه بازگشت به بالا