اقتصادی

مالیات صفر برای شرکت‌های زیان‌ده و امهال ناکارآمد برای صنوف !

در میان مصوبات دولت برای حمایت از بازار سرمایه ، محاسبه صفر مالیات شرکت های بورسی به منظور افزایش سرمایه وجود ندارد و از زمان ورود ویروس کرونا ویروس به کشور ، فعالان اقتصادی و اتحادیه های صنفی تنها بی نتیجه بوده اند.

به گزارش امروزنگار ، از زمان ورود ویروس کرونا به کشور ، تعداد افراد و مشاغل آلوده در این کشور به دلیل افزایش تعداد افراد آلوده و مرده که در آن ادارات مالیاتی و بانک ها برای انتقال مالی فعالیت می کنند ، بسته شده است.

در همین حال ، بسیاری از مشاغل به دلیل محدودیت ها و تعطیلات کرونا از کاهش درآمد رنج می برند و برای پرداخت قبض های خود تلاش می کنند.

طبق قانون مالیات ، پرداخت مالیات و تعیین نرخ آنها بر اساس میزان درآمد افراد و به صورت تدریجی است. این بدان معناست که هرچه درآمد افراد بیشتر باشد ، مالیات بیشتری نیز باید بپردازند و اگر شخصی درآمد نداشته باشد ، آن شخص از پرداخت مالیات معاف است و با این حساب ، افراد و فعالان اقتصادی که تحت تأثیر تاج قرار می گیرند ، مشمول این قانون اما تاکنون اداره مالیات محدود به تعویق مالیات بوده است.

در عوض ، سازمان امور مالیاتی نباید مالیات صاحبان مشاغلی را که فعالیت اقتصادی آنها در ماهها و تعطیلات و تعطیلات کرون بسته شده بود محاسبه کند و فقط در زمان هایی که فعالیت اقتصادی انجام شده است باید مالیات از آنها گرفته شود.

علاوه بر این ، به گفته اقتصاددانان ، روش موثر دیگر برای جبران و حمایت از مشاغل در این زمان پرداخت اقساط مالیات است.

تعویق مالیات دردی از طبقات را دوا نمی کند

این موضوع بارها صدای اتحادیه های کارگری و فعالان اقتصادی را برانگیخته است ، تا اینکه اخیراً نایب رئیس اتحادیه اصناف تهران اعلام کرد که 35 تا 40 درصد اتحادیه های کارگری که با مشکل روبرو هستند ، اجاره دار هستند. توجه داشته باشید بسته پشتیبانی مشاغل مرتبط یا قرنطینه تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه عدم کنترل چک ها و حمایت های مالیاتی عملی نشده است ، از اداره امور مالیاتی خواست پرونده مالیات را در روزهای کاری ببندد زیرا معتقد است تاخیر دو ماهه به آنها در پرداخت مالیات کمک نمی کند.

اما در هنگام شیوع ویروس کرونا ، نه تنها دولت اقدام موثری برای محافظت از اصناف انجام داده است ، بلکه اکنون آنها شرکت های ذکر شده را با پرداخت مالیات معاف کرده اند – برای حمایت از بازار سرمایه از طریق مصوبات جدید ، از معافیت مالیاتی معاف هستند.

جزئیات مصوبات دولت جدید برای حمایت از بورس اوراق بهادار نشان می دهد که مالیات آن قسمت از سود انباشته شرکتهای بورسی شامل افزایش سرمایه صفر محاسبه می شود.

طبق آخرین آمار ، در 9 ماهه سال گذشته ، از 417 شرکت ذکر شده که صورتهای مالی خود را منتشر کرده اند ، 43 شرکت زیان دیده اند و سود انباشته شرکت های فعال در صنعت خودرو سازی و ساخت قطعات از جمله بدترین از نظر سودآوری.

همچنین ، افزایش موجودی انبار شرکت های تولیدی در ماه های اخیر و روند نزولی مداوم رشد تولید صنعتی می تواند روند نزولی رشد تولید را در ماه های آینده ادامه دهد.

به جای معافیت ها ، عملکرد شرکت ها را بهبود ببخشید

در همین رابطه ، کامران نادری – یک اقتصاددان – معتقد است که مصوبات جدید باعث بهبود ارزش واقعی و عملکرد شرکت ها نمی شود و می گوید برای افزایش سودآوری و تولید آنها باید کارایی شرکت های تولیدی افزایش یابد.

بنابراین این س questionsالات به ذهن متبادر می شود که چرا شرکت ها برای مدتی معاف از مالیات می شوند ، ضرر می کنند و عملکرد خوبی ندارند ، اما فقط یک مانیفست برای حمایت از بازیگران و طبقات اقتصادی کشور ناکارآمد است؟

با این تفاسیر ، دولت مایل است مقداری از درآمد مالیاتی خود را برای تقویت بورس خرج کند ، اما به فکر راهی نیست که بتواند شرکت ها را مجبور به بهبود عملکرد و کارایی خود کند تا چرخ تولید و ارزش واقعی هر دو شرکت در واقع بهبود و افزایش چرخش بازار سرمایه به طوری که بورس سهام نه تنها برای مدت کوتاهی با بسیاری از اثرات تورمی بلکه در طولانی مدت تقویت شود و با تولید نقدینگی برای تولید آن موفق شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا